Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 03:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Ny hjemmebiograf - Udstyr ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Karsten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Overvejer kraftigt at købe komplet ny hjemmebiograf, men søger råd til hvordan pengene bedst fordeles samt hvordan det optimale anlæg ser ud. Vil ofre ca. 60-65.000. Skal opstilles i en stue på ca. 5,6 m * 4,5 m.

TV: 40" LCD - helt på bar bund mht. mærke/specifikationer (ca. 18-20.000)

Surround receiver: Denon AVR-3806 (ca. 10.000)

DVD afspiller: Denon DVD-2910 (ca. 6.000)

Højttalere: 2*Dali Ikon 6, 4*Dali Ikon W2, 1*Dali Ikon Vocal 2 + aktiv sub Dali Ikon Sub (ca. 26.000)

Kabler, møbel m.m: (ca. 5.000)

Er dette helt skævt ? Gode råd / alternative forslag modtages med stor tak

Mvh/Karsten

Til top Vis Karsten Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karsten Nielsen
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

lyder skam fint, har ikke hørt Ikon serien som soround men stereo det kan de 6ér spille

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Det ser ud som et meget godt udgangspunkt. LCD fjærnsyn kan jeg desværre ikke hjælpe dig med da min viden omkring billede ikke er altfor stor, og det lille jeg kan omhandler plasma.

Det første jeg reagerer på er valget af DVD afspiller. HD-DVD og Blueray banker forsiktigt på døren, og som den nærigpinden jeg er vil jeg derfor bruge mindst muligt på en DVD afspiller der i løbet af kort tid aligevel skal erstattes. Heldigvis findes der alternativer for de af os der ikke vil bruge for meget. Du finder de 2 bedste her:

http://www.kingselektronik.dk/

Oppo DV971 og DV970. 970 er den billigste og koster 1000kr, den kan absolut alt og mangler ikke en eneste feature. 971 mangler SACD men har bedre billedbehandling der vil gøre forskell på skærmer større end 42". Begge maskinene har fået toptests, og 971 er i følge en test bedre end (hold dig fast) Denon 5910!. Så lenge du ikke prioriterer lydkvaliten over de analoge udgangene ville jeg købt en 970 og spart 5000kr (!). Det stemmer ikke helt, for der medfølger et HDMI kabel og dermed sparer du ennu mere.

Så der, nu har vi plutseligt 5000kr++ mere at bruge på noget mere fornuftigt, og bare rolig, vi skal nok få brugt pengene

Sandheden omkring subwoofere er at de fortrindvis bør være store, og om de af hensyn til WAF skal være små så skal de være lukkede. Om du vil kan jeg godt udbrodere om hvorfor, men for nu vil jeg nøje mig med at sige at små portede subs er en riktig dårlig ide.

Med de pengene vi sparede ved at købe en anden DVD afspiller har vi nu ca 10.000kr at bruge på sub. Afhengig af hvor stort rummet dit er er det på ingen måde overkill, lydeffekterne i films går dybere og højere end nogen sinde tidligere, og kravene til subwooferen er langt større nu end for 10 år siden.

Som sagt så bør en subwoofer være stor, dette er den mest effektive løsningen, precis af samme grund kører man ikke F1 i kassevogner, luftmodstanden ville blive for høj.

Så vi starter med en sub der giver en masse for pengene, nede ved 20hz kan den feks levere ca 95db, mao det samme som B&W's topmodel! Så her er den: SVS PB10

http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=602&s ubgroup=240&id=1432

Som du måske kan se koster den ikke nok til at få brugt op alle pengene, og det har jeg lovet at vi skulle, så hvad med at købe to? To subwoofere har en del fordele kontra en, for det første spiller 2 nøjaktigt dobbelt så højt som 1, men de vil også udjevne frekvensresponsen og samtidigt give et bredere sweetspot sådan at flere siddepladser kan nyde godt af bassen. Pris for to stk ferdig leveret; 10700kr

Det er de 2 merkene jeg kender der giver mest for pengene hvad henholdsvis DVD afspillere og subs angår. Som du kan se af min signatur har jeg selv en SVS, og i linken i signaturen kan du læse mine tanker omkring mærket. Jeg har også en Oppo DV970 undervejs til mig.



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke en projector?
Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes