Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 09:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Hvor kommer støjen fra? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
frankp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 03 August 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har nogle gevaldige problemer med støj i mit anlæg. Jeg har forsøgt at søje på "støj, computer og lydkort" men på trods af gevaldigt mange emner er jeg ikke blevet meget klogere :(

Jeg er den lykkelige ejer af en Denon PMA 1500AE forstærker samt to styks Dali Concept 6 højtalere. Mit lydkort er m-audio Delta audiophile 24/96 lydkort som sidder i computeren, det er ikke verdens mest high end lydkort, men hører stadig til i den gode (dyre) ende af lydkort.

Problemet er at ved 15-20% af volumen på min forstærker starter der at komme en masse brummene støj, ved omkring 25% af volumen eksploderer denne støj pludselig i en høj tonet støj ala den man får på en radio.

Jeg har købt en ground isolator(?) i hifiklubben som sidder mellem lydudgangen på lydkortet og lydindgangen på min forstærker.

Jeg forsøgte at fjerne kablerne fra AUX/DVD indgangen på forstærkeren og derefter var det muligt for mig at skrue helt op for volumen uden at der kom nogen støj. Men kan dette fuldkommen udelukke at det ikke er forstærkeren der er årsag til alt denne brummen?

En anden mulighed kunne være at det er mit kabel som ikke er isoleret nok, jeg har selvfølgelig forsøgt at holde det langt væk fra alle andre kabler men det hjalp intet. Jeg forsøgte også at sætte lydkortet i den nederste PCI port længst væk fra alle andre enheder i computeren. Dette har heller ikke hjulpet.

Det værste er at der på et tidspunkt kom der pludselig en smule røg op af min forstærker  Jeg havde på det tidspunkt skruet volumen knappen op på ca 45% Hvad kan årsagen til dette være?

I morgen vil jeg aflevere min forstærker i hifiklubben og bede dem om at kigge forstærkeren efter da røg ud af forstærkeren under ingen omstændigheder kan være en god ting. Jeg vil også købe et bedre lydkabel.

Er der nogen her som har gode ideer til hvordan jeg 100% kan udelukke at det er forstærkeren/kablet som den er i vejen med og derfor indsnævre det til at være lydkortet/computeren?

På forhånd tak for hjælpen

Søren

Til top Vis frankp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frankp
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 03 August 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

frankp skrev:

Er der nogen her som har gode ideer til hvordan jeg 100% kan udelukke at det er forstærkeren/kablet som den er i vejen med og derfor indsnævre det til at være lydkortet/computeren?

Ja, når HiFi Klubben siger den er i orden efter reparationen

Al elektronik indeholder og virker ved hjælp af røg. Når røgen slipper ud, er apparatet defekt

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2038
Sendt: 03 August 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Hej Søren.

Når du har fået røgen tilbage i elektronikken (det er meget vigtigt), kan du prøve at slutte en anden kilde til den indgang/kabel du bruger på forstærkeren. Hvis kablet har mini-jack i computer-enden, kan du feks bruge en mp3 afspiller eller discman. Hvis det stadig lyder slemt, så træk kablet helt væk fra computeren og prøv igen. Hvis støjen så forsvinder er det dit kabel der ikke er skærmet godt nok. Hvis det stadig lyder dårligt (abstraher fra mp3-lyden), er det nok forstærkeren.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes