Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. april 2024 | 02:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Idag fik jeg min første projektor (Z1) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 10 December 2003 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Danzig-> Jeg skrev at tuneren har vga udgang. Med dette menes RGB udgang. Den har ikke composite udgang.

Efter at jeg har monteret mit 'gør det selv' lærred har jeg set Confessions of a dangerous mind. Idag har jeg set Godfather 1 2 og 3 (7,5 timer) sammen med et par gode kammerater. Jeg synes bestemt at lærredet virkelig gør sig godt og giver god fornemmelse af Black levels. Det er vanskeligt at montere en 3.2 mm tyk masonitplade på en væg uden at den buer. Dette kræver at man skruer den fast i alle fire hjørner. Jeg har dog været heldig med kun at bruge to små stift-søm til at holde den fast.  

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Danzig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 11 December 2003 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Hej Thue : Jeg er stadig ikke helt stabil i de forskellige formater og input/output. Min DVD-afspiller (NAD T512) har en Scart RGB udgang. Jeg er gået udfra at det er det samme som et component signal, er du klar over dette ? Kan DVD-signalet forbedres ved at køre det igennem tuneren eller er tuneren kun relevant til TV. Min umiddelbare ide var at køre både PC-, DVD-, video- og antennesignal til tuneren og så kun et kabel fra tuner til PJ (- og ekstra TV)...men det er måske ikke den smarteste måde?

3xGodfather...du er ikke ked af det!  Jeg har selv overvejet at ta´ alle 10 afsnit af Band of Brothers når min egen Z1 dukker op. Jeg røg på den billigste (8.800kr) af de modeller jeg havde overvejet, da jeg også er ved at bruge 20-25K på at udskifte højtalere.  

Til top Vis Danzig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danzig
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 11 December 2003 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Wow godt sted.....de har PAE300 til 12k! Billigt i dk.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 11 December 2003 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Danzig-> En RGB scart udgang er principielt det samme som component. I dit tilfælde skal du så bruge et kabel der har scart han i den ene ende og RGB hun i den anden som du tilslutter tuneren (for Zinwell's vedkommende). Herved laver Tuneren som sagt signalet om til 480p, som giver et bedre billede end hvis du havde DVD'en tilslutettet direkte til projektoren. Du skal dog have en to i en adapter, da dvd'en kommer til at optage RGB inputtet på tuneren.

Ctacta har i flere tråde talt varmt om viewsonics tuner/scaler og specielt om chippen der laver signalet om til 480p, så jeg ved ikke om det kan betale sig at give nogle hundrede kroner mere og så købe viewsonics. Det eneste minus er tilsyneladende manglende tekstv.

Hvis du har et scart stik der slutter i rgb hun er du velkommen til at komme forbi med din DVD-afspiller, så kan vi så hvordan det ser ud gennem tuner i forhold til Z1 direkte.    

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 17 December 2003 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Så har jeg gjort mig mine første praktiske erfaringer med HTPC (Zoomplayer, ffdshow) og sammenlignet PS2 (GT 3) opløsning med PC (NFS Underground).

I starten var jeg ikke synderligt interesseret i HTPC primært pga. af at konen skulle finde ud af at smække en DVD og se TV ganske som hun plejer og så pga. af manglende computerkraft. Nysgerrigheden begyndte dog at overtage scenen, så jeg læste en del på avsforum i HTPC afdelingen og blev klogere på at det er muligt at booste billedkvaliteten temmelig meget ved hjælp af programmet ffdshow og zoomplayer. Det tog en krig at få til at fungerer fordi at den FAQ som er oprettet er alt for detaljeret, men idag lykkedes det. Jeg har ikke nåed at lave nogle tests, det kræver vist et par dages arbejde. Princippet er at man scalerer  DVD billedet op og efterbehandler med diverse sharpen-algoritmer og derefter smider billedet ud i native opløsning til projektoren ved hjælp af Powerstrip.  

Jeg har hentet spillet NFS underground som er et arcade bilspil der går rigtig hurtigt og ret mørkt i det. Derfor var jeg spændt på at se om projektoren kunne følge med og hvordan billedet er i forhold til PS 2.  Efter at have skruet op for gamme og brigtness var der ingen problemer, selv i dagslys. Sammenligner man PC og PS 2, så får det til at ligne PS2 til PS1. Det er uhyggeligt så mange detaljer der kommer med når PC'en får lov til at gøre arbejdet. Jeg forstår virkelig ikke at man spiller PS2 på sin projektor.

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 17 December 2003 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Lyder spændende med det der ffdshow... Hvor meget "power" skal der til for at udnytte det?

__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 17 December 2003 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hej Orakler inden for projektorer.

I forbindelse med denne diskusion kunne jeg godt tænke mig at få oplyst:

1) kan en projektor med separat tuner helt erstatte et fjernsyn. Her tænker jeg på om man i 3 timer om dagen kan holde ud at se på billedet. Børnetime, nyheder mm. Eller bliver man kuldret i hovedet.

2) kan man evt. køre formatet fra projektoren ned i omkring 45 tommer, og derved opnå bedre billedkvalitet (højere opløsning). Herved føles det vel heller ikke så biografagtigt når børnene skal se "bamses billedbog".

På forhånd tak..........

Graa...

 

 

 

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 17 December 2003 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

C K N-> ffdshow ER et mirakel (se evt. den anden tråd HTPC effekt). Mirakler kræver desværre power, men små mirakler har også ret. Jeg har en 1.4 ghz processor med 256 ram og GF4mx440, hvilket er for småt til at resize op i større opløsninger end 1280x768 med diverse sharpen algoritmer slået til. Men det afhænger jo alt sammen af hvor meget man ønsker at efterbehandle det oprindelige billede. For entusiasten snakker vi nærmere 3 ghz og samt Radeon 9500 og op efter.

Graa-> 

1. Min kærestes mening er JA. Hun elsker det og synes det er en fornøjelse at se TV på 'storskærm. Dette er jeg enig i. Man skal også huske på at en native 16:9 projektor smider et noget mindre billede afsted når der vises 4:3, så det virker ikke så biografagtigt. (Bamse bliver ikke til et Monster).  

2. Min Z1 kaster et ret stort billede op på kort afstand, så jeg har den faktisk i den mindste zoom, hvilket fra 2.5 meters afstand giver et lærred 1.6 meter bredt 16:9 billede.  

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 17 December 2003 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Jeg regnede med at gå efter en AMD Barton 2500+, 512 mb ram og et Radeon 9600 Pro, er det nok til nogle fornuftige resultater?

Hvor fandt du denne guide til opsætning af zoomplayer/ffdshow? AVSforum?



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 18 December 2003 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

C K N-> Ja det skulle række langt med det setup. Der er en ffdshow FAQ på avsforum, men den består af 500 indlæg  og problemet er at guiden på første side bygger på en ældre version af ffdshow, så den er ikke up to date. Der er udgivet rigtig mange løbende versioner af ffdshow. Jeg bruger den sidste nye maj 2003 tror jeg den hedder. Men nu har jeg fået zoomplayer og ffdshow til at arbejde sammen og er efter en masse fejl blevet rimelig kompetent på opsætning, så du spørger bare. Tranum1 og ctacta er også kloge på ffdshow.

Opdatering-> Jeg har bestilt et dobbelskærmet antennekabel til levering efter nytår. Det var Hifi-klubben som påstod at de kunne skaffe kablet. 70kr/m.

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 18 December 2003 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Lader til mit DVD drev i HTPC er ukampdygtig. Smutter ned og henter et Lite-on DVD drev nu og så får vi at se hvad der sker. Har bestilt det over nettet, så jeg kan levere det tilbage hvis det viser sig at det ikke er drevet der er gået.  

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 18 December 2003 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Nu er det nye DVD-drev sat i og hvor det gamle kørte 20 kb/s, kører dette - hold fast - 11.000 kb/s. Tror pokker at mine dvd-film hakkede.
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
PrebKlok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 97
Sendt: 18 December 2003 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for en model. Er det lydløst, og kører det OK?

Til top Vis PrebKlok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PrebKlok Besøg PrebKlok's Websted
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 18 December 2003 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

1. LTD-165

2. Ikke når det starter, men når det kører kan jeg ikke høre det (kølerne i min computer larmer åbenbart mere).

3. Det kører fint!

 

299,-

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 21 December 2003 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Spottede min projektor paa tilbud i elgiganten til 9995,-. Det er det billigste jeg har set den til indtil videre, selv billigere end shopman.dk
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Idag har jeg været inde og stille på Factory og Service settings efter at have læst at det er muligt at få et bedre billede ved at ændre disse indstillinger. Jeg fulgte erfaringerne fra dette link http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadi d=347944 men det blev ikke som ønsket. Billedet blev en smule uroligt, så jeg har derfor ændret dem tilbage til udgangspunktet. Vil prøve at finde ud af hvilken en indstilling som medfører det urolige billede.

Min projektor fik 5 ud af 6 mulige hjerter i politiken i søndags i projektorer i prisklasssen10-12.000. http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=301217

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har taget nogle billeder af mit setup http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5802&PN =1

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 262
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Thue K, hvad er egentlig offset på Sanyo´en, og ved du om PLV-Z2 har samme offset ?

Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Niels Nielsen-> Måske denne link kan besvare dit spørgsmål http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3921&PN =8
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 
Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1195
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

SÅ RYKKER DET!

Endelig er det lykkedes mig at lave en rigtig 1:1 pixel mapping. For jer andre som bruger Z1 eller AE200 er powerstrip koden således.

PowerStrip timing parameters:
960x540=960,16,32,96,540,2,5,16,37293,2050

Dette giver et fantastisk billede kombineret med ffdshow og zoomplayer samt winDVD 5.0 dekoder.

ENDELIG!!!

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes