Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 19:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Cambridge vs Denon og Dynavoice (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 13 August 2006 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Hvad ville i foretrække?

Jeg har lige købt en *Alfaview 40" lcd-skærm og så skal jeg jo også have lidt lyd - min stue er cirka 4 x 5 meter. Lyd mest til film, men også til lidt musik - evt. også via computeren.

DVD-afspiller: Jeg har besluttet at vælge *Cambridge DVD89 via Hifiklubben til 1999 kr.

http://www.cambridgeaudio.com/product_reviews.php?PID=113&am p;Title=Press+reviews

 

Surround-receiver: lidt i tvivl om disse 3 (alle kan fås i Hifiklubben, hvor der også er mere information:

Når jeg spørger i klubben er de mest for Denon. Begge ekspedienter har Denon og de er teknisk længere fremme siger de.....har i en anden mening? Jeg kan desværre ikke afprøve Cambridge dernede da de ikke har det hjemme lige nu. Fordelen ved Cambridge er at den i stil matcher DVD' en - det er dog ikke et "must".

*Cambridge 540R v2 - 3499 kr i Hifiklubben

*Denon AVR-1906 - cirka 2500 kr + forsendelse i Tyskland (netshop)

*Denon AVR-2106 - cirka 3100 kr + forsendelse i Tyskland (netshop)

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/Recei ver/ 

 

Højttalere:

*Dynavoice M-65 samlet sæt (3195 svenske kr + subwoofer 1999 svenske kr - er den nødvendig?, hvis jeg ellers kan få det skaffet. Det ser ud til at der er problemer, hvis man er fra Danmark  Dynavoice F6, som er nummeret mindre end M-65 skulle iflg en test være bedre end Gale senior sættet som kan fås i Hifiklubben.

Har i et andet højttaler forslag til højest 4000-5000 kr?

http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1392&ref=http://ww w.fynda.se/index.php3?prodid=1392&ref =

Til top Vis Antaeus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antaeus
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 13 August 2006 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Jeg ville klart gå efter Cambridge, dels fordi det er synd rent designmæssigt (det har self. ikke særlig stor betydning i forhold til lyden), men cambridge lyder altså også rigtig godt!

Lyden er noget mere musikalsk, end de mindre denon modeller, og hvor Denon vil lyde tyndt lyder Cambridgen mere tykt i det...

Gå du sagtens efter Cambridgen, og forresten, så skal ekspedienterne jo sige Denon er bedre, dels fordi de dermed ikke skal til at skaffe produkterne hjem, og dels fordi de er dyrere :D

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 13 August 2006 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

Tak Wamba - men ekspedienterne kan trods alt også vælge Cambridge, men det lyder som om de alligevel vælger Denon - men det er måske noget de bare siger....Denon kan fås ret billigt i Tyskland - umiddelbart havde jeg også udset mig Cambridge, men bliver lidt usikker efter jeg har hørt ekspedienten - er det svært at indstille surround sound? - Denon gør det selv, men ikke Cambridge.

Har du selv Cambridge eller erfaring med det?

I en af de andre tråde så jeg nogle der anbefalede et komplet Samsung anlæg, som oven i købet havde fået EISA prisen - kan det hamle op med det jeg pønser på at købe eller er det langt fra (både film og musik)? - koster 6.300 kr + forsendelse i Tyskland (netshop). 

Tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42415&P N=1

system: http://www.samsung.com/dk/products/hometheatre/hometheatre/h t_p1200.asp

Til top Vis Antaeus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antaeus
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 13 August 2006 kl. 02:39 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:

Når jeg spørger i klubben er de mest for Denon. Begge ekspedienter har Denon og de er teknisk længere fremme siger de.....har i en anden mening? Jeg kan desværre ikke afprøve Cambridge dernede da de ikke har det hjemme lige nu. Fordelen ved Cambridge er at den i stil matcher DVD' en - det er dog ikke et "must".

*Cambridge 540R v2 - 3499 kr i Hifiklubben

*Denon AVR-1906 - cirka 2500 kr + forsendelse i Tyskland (netshop)

*Denon AVR-2106 - cirka 3100 kr + forsendelse i Tyskland (netshop)

Det er altså ikke god stil at benytte sig af deres rådgivning, og så købe varen i Tyskland!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 13 August 2006 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

Jeg køber trods alt dvd-afspilleren i Hifiklubben og muligvis også receiveren, hvis det ellers bliver en Cambridge.

Mht. Denon så tager de jo kæmpe overpris: Denon AVR-2106 koster 4499 kr i Hifiklubben og kun 3100 kr i Tyskland. I Danmark kan du få den til 3799 kr i en netshop. Hvis det drejede sig om en forskel på 300-400 kr så ville jeg med glæde købe den i Hifiklubben.

Til top Vis Antaeus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antaeus
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 13 August 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Nu skal vi jo ikke begynde en flamewar på Hifiklubben igen, men jeg har lige handlet en 2106 over nettet (3790 kr) selvom der ligger en Hifiklub i byen. Hifiklubben havde en uges leveringstid, netbutikken havde den på lager og så var det jo billigere...

Med hensyn til at vælge en Denon 2106, så er det af den simple grund at jeg havde Denon før, og egentligt var ganske tilfreds...

Det eneste jeg kender til Cambridge er den DAB-tuner jeg har, og den virker da ganske fornuftig.



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 13 August 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Kan det virkelig passe at hverken Denon eller Cambridge kører HDMI? -se dette link. Det vil da være tåbeligt ikke at købe HDMI når jeg nu lige har købt en lcd-skærm der har HDMI indgang.

http://www.minhembio.com/produkt/88530

http://www.minhembio.com/produkt/45678

Til top Vis Antaeus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antaeus
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 13 August 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:

Kan det virkelig passe at hverken Denon eller Cambridge kører HDMI? -se dette link. Det vil da være tåbeligt ikke at købe HDMI når jeg nu lige har købt en lcd-skærm der har HDMI indgang.

http://www.minhembio.com/produkt/88530

http://www.minhembio.com/produkt/45678

Din surroundreciever behøver jo ikke nødvendigvis at have HDMI... Så længe dvd-afspilleren har det, er det vel ok? -og så bare overføre lyden digitalt via enten coax eller optisk.



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 13 August 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

OK, jeg troede bare også at receiveren skulle have HDMI udgang.

Overvejede du muligheden for et samlet hjemmebio-system?

Jeg overvejer bestemt Samsung HT-P1200 - Kan fås til 6200 kr i Tyskland. Så sparer jeg trods alt ca. 4000 kr, som jeg så kunne bruge på tilskud til en ny computer også.

Spørgsmålet er bare om det er ok - skal bruges mest til film/tv men også lidt til musik og tilslutning af computer. Jeg er på ingen måde fanatisk og skal bare have rimelig lyd og så må det også gerne se godt ud. Samsung' en ser ud til at have det hele.

Til top Vis Antaeus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antaeus
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 13 August 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Antaeus skrev:

OK, jeg troede bare også at receiveren skulle have HDMI udgang.

Overvejede du muligheden for et samlet hjemmebio-system?

Jeg overvejer bestemt Samsung HT-P1200 - Kan fås til 6200 kr i Tyskland. Så sparer jeg trods alt ca. 4000 kr, som jeg så kunne bruge på tilskud til en ny computer også.

Spørgsmålet er bare om det er ok - skal bruges mest til film/tv men også lidt til musik og tilslutning af computer. Jeg er på ingen måde fanatisk og skal bare have rimelig lyd og så må det også gerne se godt ud. Samsung' en ser ud til at have det hele.

Man kan vel groft sige at en reciever med HDMI-udgang bare er en form for omskifter. Hvis du fx. har 2 billed-kilder men kun én indgang på fjernsynet, så kan du lede signalet gennem recieveren og så kan den styre hvilket signal fjernsynet skal have...

Det er vel lidt efter ens behov... Mit anlæg er stykket sammen af mange forskellige ting. Jeg kender ikke Samsung som lydprodukt.
Er heller ikke fanatisk med lyden, men det må jo gerne lyde godt alligevel...



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 13 August 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Cambridge Azur 640A forstærker, men var ikke helt tilfreds med den, så jeg solgte den. Syntes at byggekvaliteten var halv-skidt, selv om den har alu-front. Især var det irriterende med den virkelig dårlige volumenkontrol. Tror at der er flere herinde, som ved hvad jeg snakker om. Lyden var faktisk helt ok, men jeg kunne ikke leve med de andre ting.

Dette betyder dog ikke at deres surround-receiver er dårlig. Volumenkontrollen er nok digital, så dét problem får du nok ikke. Det eneste, jeg studser over, er at receiveren kun vejer 9 kg!! Jeg ved ikke om Cambridge har lagt digitale forstærkere i den, men vægten er altså for lav til at drive 6 HT'er! Men, det er jo bare min mening. Du kan jo nemt gå ned til HFK og prøve begge receivere.

BTW, du skal ikke føle dig forpligtet til at købe Denon'en i HFK, hvis du altså beslutter dig for dén. Når den nu er så meget billigere i Tyskland, er det nærmest dumt at købe den i HFK, bare fordi de giver dig rådgivning. Du køber en DVD hos dem i forvejen, så det burde være nok. Tænkte faktisk selv på at købe 2106'eren i Tyskland, men købte en Sony, mest pga. DAB-radioen.


__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 13 August 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene, nogle der har kommentar til Dynavoice M65 højttaler-sættet.

  http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1392&ref=http://ww w.fynda.se/index.php3?prodid=1392&ref

Til top Vis Antaeus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antaeus
 
Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 211
Sendt: 13 August 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Det ligner jo Linn

ville støtte Danmark og købe eltax, vist ca det samme. selvfølgelig en flot salgstale de har fået bikset sammen, men ændrer ikke på den er pyntet mere end juletræt på torvet i oktober måned.

 



__________________
Holfi still sucks. AKA Live21
Til top Vis Mightyfish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mightyfish
 
adamt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 116
Sendt: 13 August 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Well, flere folk siger at Denon ikke kan spille stereo ( i hvert fald de små modeller i deres surround sound lineup ). Så hvis du vil spille musik på
det, er det måske ikke så smart.
Til top Vis adamt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamt
 
Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 13 August 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Eltax har jeg ikke hørt ret godt om (tror det var herinde), Dynavoice er også et billig-mærke, men har trods alt en test som viser den er bedre end "Gale" (det jeg ellers havde udset mig) - og det var endda Dynavoice F6 at Gale blev sammenlignet med, som er nummeret billigere end den jeg har valgt, hvis man ellers kan få fat på det i Danmark - jeg har stadig en forspørgsel ude i Dynavoice (Sverige).

Sjovt at selv om jeg linker til Dynavoice M65 sættet så er det F6 som kommer op (2. gang).

Kan det virkelig passe at Denon ikke kan spille stereo og at man skal ind og pille for at spille musik?

Må sige at jeg stadig overvejer om jeg ikke hellere skulle købe det samlede bio-anlæg fra Samsung til 6280 kr + forsendelse. Jeg sparer vel 3500 - 4000 kr, men det er vel heller ikke helt samme kvalitet som et sæt-sammen anlæg.  http://www.directshopper.de/samsung-ht-p-1200_idealo_p-aff77 18  Nogle der har erfaring med Samsung bio-anlæget eller har råd angående det?

Til top Vis Antaeus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antaeus
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 13 August 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Det Samsung værk er sikkert fint til surround og ser p***e-lækkert ud, hvilket nok er grunden til at det har fået en EISA-pris.  Du skal dog ikke regne med at kunne få lækker musik ud af det. Og i stedet for de Dynavoice, burde du købe et par Dali'er eller lignende. For ca. 3000 kr. kan du købe nogle gode HT'er i Danmark.

__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
Antaeus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 13 August 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hvad står "HT'er" for? Ja, du har nok ret i at Samsung anlægget mest er til bio-lyd - men er der nogle som har erfaring med det til musik?

Dali har jeg kigget på og det er alt for dyrt i forhold til hvad jeg havde tænkt at give (4000 og til nød 5000 kr for surround højttalere - man kan typisk få sætpris i den prisklasse, men ikke hvis man køber ind enkeltvis). Jeg vil ikke købe brugt - det skal være pænt. Man må da kunne få noget bare nogenlunde for den pris. Jeg ved godt at det ikke er de dyre og gode mærker.  Jeg havde som sagt set på "Gale senior sættet" fra hifiklubben, men Dynavoice klarede det bedre i en test. Hvad ville i da vælge hvis i havde 4000 kr eller højest 5000 kr at købe surround højttalere for?

Skal formentlig drives af Cambridge DVD89 og Cambridge 540R v.2 surround reveiver (muligvis Denon AVR-2106). I en 4 x 5 meter stue.

Til top Vis Antaeus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antaeus
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 13 August 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft Denon, og det var jeg ikke så begejstret for i stereo. De har en tendens til at lyde alt for diskant og - mellemtone. Bassen er også meget tør.

Cambridge er mere fed i det, knap så lys, lidt mere mørk, uden at det bliver for meget. God dyb bas - til prisen!

Du skal ikke skræmmes af de 9 kg, det kommer også an på hvad de andre ting er bygget af, men generelt i den prisklasse, så skal man ikke forvente et kraftværk.. Denon's bud er absolut heller ikke strømstærke.

Når du har Cambridge i forvejen, så kunne jeg slet ikke se nogle ideer i at købe Denon, og havde du slet intet i forvejen, kunne jeg heller ikke se nogle hindringer i at købe cambridge :D

Med hensyn til indstillinger, så er det eneste du skal bruge højttaler afstand, glem alt om eq og alt muligt gøjl, det hører hjemme i et lydstudie eller et eller andet. Er man ikke tilfreds med lyden, så køb noget andet :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
tma86
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 13 August 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Har selv en Azur 540R V2 og en DVD 89, og kan varmt anbefale dem. Har rigtig god lyd, købte først en H/K AVR 435, men kom frem til at det var overkill ift. de funktioner jeg havde brug for. Så jeg returnerede den og købte Cambridge sættet(og sparede 1300,-). Har ikke fortrudt det, den har rigeligt med kræfter til, at trække mit Dali concept 6 surround sæt.   



__________________
Til top Vis tma86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tma86
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 13 August 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

HT = højttaler(e). 

__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes