Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 16:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: YouSee HD-boks (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 August 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

      

HD-digitalmodtager fra Samsung, se side 3.

________________________________________

Nyt om Selector Sagem 81 HD

_______________________ 

AC3 på C more HD update

Kære Alle,

Fejlen er nu identificeret! Desværre kan vi ikke nå at løse det før weekenden, men vi forventer at det fungerer efter hensigten i starten af næste uge.

-Steen

__________________
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV
CPE/Terminals dept.

BEMÆRK: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.
____________________________________________________

Fra.recordere.dk forum : Selector HD - Feedback til TDC

____________________________________________________

Dette skrev Steen den 11-August-2006.  Steen er udviklingsingeniør, og ansvarshavende for TDC, omkring forbedring af Selector Sagem 81 HD. Han samles op på de problemer, som vi oplever med Selector Sagem 81 HD for at forbedre den.

I går den 15-August - 2006, var så den første aften hvor det var muligt at nyde film fra C more HD kanal 149, på TDC's hybridnet. i både HD = High Definition TV billede, og AC3 lyd = Dolby Digital 5.1 surround lyd.

Jeg havde lidt pixel-streger ind imellem. Surround systemet bliver automatisk tændt, når jeg aktiverede DTV på Beo4. DTV= indgangen hvor Sagem 81 er tilsluttet.

Mine tilslutninger er.

Jeg har fra starten delt mit antenne signal mellem HD 81 og mit TV. Jeg har beholdt beta version 4.0.11. Og C more HD kanal 149 er den eneste kanal jeg bruger, for at HD 81 ikke skal fryser fast. Billede fra Sagem 81 HD: HDMI ---> DVI-D adapter på TV indgangen. Lyd  fra Sagem 81 HD: S/pdif Coax ---> S/pdif Coax indgang på mit TV.
 
Alt i alt en god oplevelse i aftes, for første gang med Sagem 81 HD.  

Mit setup i sin helhed.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42140&P N=1&TPN=1

____________



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 August 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Som jeg tidligere skrev køre jeg med en beta version 4.0.11. som et forsøg for i forvejen udvalgte forsøgs personer, gav en mulig opdatering af  Selector Sagem 81 HD.
 
Det er nok ikke nogen hemmelighed at TDC har store problemer med HD 81. Dette medføre at der i løbet af få uger kommer en opdatering til alle ejere af Selector Sagem 81 HD.
 
Her ses hvad der indtil videre vil blive rettet.
_________________________________
 
Rettede fejl og nye features på SAGEM 81 HD digitalmodtager
Vi og vores leverandør arbejder fortsat på at rette de fejl og mangler, der er fundet. Vi udsender en software-opdatering i uge 33 eller 34, som retter følgende fejl:
 
Fejlrettelser i software version 4.0.12
 
Forskelligt sprog i venstre/højre kanal eller kun lyd i den ene kanal
Dual-mono korrekt understøttet i ny software
Billedkvalitet ved SD er i dårlig kvalitet
EBU teletext (undertekster) virker ikke altid
Konflikt mellem lyd-symbol og kanal-banner. Umiddelbart efter at der er skiftet til en ny kanal, vises et lille symbol med det aktuelle kanalnummer i øverste højre hjørne af skærmen. Hvis man skruer op/ned for lyden, mens dette symbol er aktivt, vil det symbol, som indikerer lydstyrke, vise sig på samme sted. Dette afstedkommer en konflikt, som resulterer i, at en del af kanalnummeret "hænger fast" på skærmen, indtil der næste gang skiftes kanal
Bliver aldrig færdig med at søge efter kanaler. Hvis man glemmer at sætte antennekablet i StB'en ved installation, hænger den fast på "Søger efter kanaler" skærmbilledet
Tid er en måned forkert. På alle menusider er der et banner, hvor tid og dato vises. Datoen er en måned ved siden af, hvilket gør, at ugedagen også bliver forkert.
Selector HD fryser, hvis man zapper til en radiokanal, som ikke eksisterer.
HDMI/HDCP kompatibilitets problemer (HDCP er slået fra i ny software)
Nu & Næste information ukorrekt
Signal-styrke giver upålideligt resultat
 
Nye features i software version 4.0.12
 
Engelsk kan vælges som sprog i menuerne
Grafik theme - normalt og nyt 'light theme' kan vælges
Avancerede indstillingsmuligheder. Giver mulighed for at vælge flere HD-opløsninger, samt forskellige AUTO-indstillinger. Kan løse problemer med Component i 720p opløsning mellem Selector og visse ældre modeller af projektorer og fladskærme
Valg af forskellige sprog-spor i live tv mode med A, B, C og D knappen (Nu&Næste banner skal være aktivt, for at man kan vælge sprog)
Mulighed for at dæmpe lysstyrken i displayet på boksen
Præsentation af tv'ets EDID-informationer
BER-måling
Format på HDMI. Man tvinges til at vælge, om signalet ud skal være 576i, 720p eller 1080i. Vælges 720p eller 1080i, vil alle standard 4:3 udsendelser have sorte striber i siderne
AUTO-mode implementeret, så boksen selv vælger det mest egnede udgangssignal afhængig af kilden. En række forskellige modes er implementeret, som brugeren kan lege med for at finde det mode, som giver bedst resultat med brugerens tv
Auto-funktion i lydmenuen. Gør at man kan vælge at tvinge boksen til AC3, PCM eller lade boksen tage hensyn til tv'ets evner.
Problemerne vedrørende genstart og lydudfald bliver ikke rettet i denne software-opdatering
.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 August 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Midlertidigt stop for salg af HD-bokse

TDC Kabel TV indstiller midlertidigt salget af Selector HD-bokse på grund af softwarefejl. Du kan holde dig orienteret her på tdckabeltv.dk.

_____________________

TDC Kabel TV udsendte denne meddelelse d. 15 Aug. 06, fordi en del Selector Sagem 81 HD, genstarter/ går ned, helt umotiveret.

http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1457

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P12800143181145880515135&_nfls=false



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 August 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hvis det kan glæde nogen, er der et rygte der siger at vi modtager et brev fra TDC, en af de nærmeste dage. I brevet vil stå, der at vi får mulighed for at returnere boksen, og pengene retur. 
 
Personligt håber jeg at TDC, får Sagem 81 HD til at virke for alle, efter en opdatering. 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 August 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Den seneste meddelelse fra Steen/TDC.

 

Ingen HDCP i den nye software til Selector HD.

 

Hej Alle,

De første par måneder med Selector HD på markedet har vist at (1) HDCP implementeringen i Selector HD for nuværende ikke er tilstrækkelig stabil og (2) at HDCP teknologien's umodenhed gør at mange TV-apparater har mangelfuld/fejlagtig implementering af HDCP. Dette resulterer i interoperabilitetsproblemer som betyder at en række kunder har problemer med at få TV og Selector HD til at spille sammen over DVI/HDMI. Derrnæst er problemet med periodiske lydudfald identificeret til at skyldes en kombination af  fejl i implementeringen af HDCP, samt HDMI i Selector HD's chipset.

Overstående problemer betyder at kunder som ret beset bare ønsker at se TV bliver generet af uheldige bivirkninger ved en kopi beskyttelse. Dette tager TDC Kabel TV nu konsekvensen af og derfor har vi i samråd med vores programleverandører valgt at disable HDCP i den kommende software. HDCP vil blive re-introduceret på et senere tidspunkt når vi vurderer at teknologien og implementeringen er klar til det. Dette betyder for jer alle at formodentlig størstedelen af de problemer I har med samspillet mellem Selector HD og jeres forskellige fladskærme forsvinder med den nye software. Men I skal være opmærksomme på at når HDCP bliver re-introduceret kan det på ny give problemer med de fladskærme som ikke korrekt implementerer HDCP.

Vi vil selvfølgelig sikre at Selector HD's implementering af HDCP er fuldstændig efter standarden og vi vil også hvor det er muligt forsøge at korrigere for specifikke TV apparaters problematiske HDCP implementering, men vi kan i sagens natur ikke løse alle problemer på denne måde - specielt for ældre modeller kan der stadig være problemer som kræver en opdatering af TV'et for at blive løst.

-Steen

__________________
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV
CPE/Terminals dept.

BEMÆRK: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 17 August 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Problemer med Sagem 81 efter et evt. strømsvigt.

Prøv først at slukke Sagem 81, ved at tage strømstikket ud af boksen.
Start her efter op igen. Er der stadig ikke liv i Sagem 81, kan man
lave en RESET = geninstalering op boksen.

Sådan laves factory reset på Selector HD (Sagem 81):

Tag HDMI stik ud og sæt det i igen, sluk for TV og tænd igen,
og tilslut strømmen til boksen igen.

Vent til displayet viser både kanal-nummer og et punktum
Tryk:              altså 4 tastetryk i alt.

    VIGTIGT: tryk ikke på andre taster.
Vent til boksen genstarter sig selv (der går ca. 10 sekunder)
Når den kommer til live igen, er den helt nulstillet.
Det er kun i den tid punktum vises at man kan indtaste "koden".
Man har ca.15 sekunder fra punktum vises, til koden skal være trykket.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 18 August 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Forum: recordere.dk forum Digital TV
Emne: Selector HD - Feedback til TDC
Besked fra: sge_tdc

Sidste nyt 18 Aug.

Update angående 4.0.13 software

Kære Alle,

Hummelmose havde ret i at vi skulle have sprunget "13" over... Denne software løser rigtig mange fejl, men introducerer desværre også nogle nye som gør den uegnet til release.

F.eks. forsvinder lyden fuldstændig (kommer først igen efter genstart) hvis man zapper til en kanal med AC3 lydspor - Og jeg er sikker på at hvis vi introducerede et nyt AC3 relateret problem var jeg blevet flået levende af jer...

De fleste af fejlene er allerede rettet, men dét at der var fejl gør at vi skal igennem møllen en gang til hvilket betyder at jeg ikke forventer ny software før en gang i næste uge, som så skal testes af TDC før den (forhåbentlig!) er klar til udsendelse. Altså lyder vurderingen nu at der ikke er ny software før tidligst mandag d. 28 august.

Møgirriterende!

Mht. brevet som I alle får er det (også!) forsinket - idet vi har ventet med udsendelse indtil vi kunne skrive den korrekte information angående denne software. I skulle meget gerne modtage brevet i løbet af de næste 2-4 dage.

-Steen

__________________________________

Kære alle

Blot for at bekræfte Steen´s tidligere indlæg kan jeg bekræfte at brevet. omend med en del forsinkelse, nu endelig er på vej. Og med en lille overraskelse, som jeg ikke vil afsløre her.

Bedste hilsner

Michael



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 21 August 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

mk_tdc skrev:
 
Tak for velkomsthilsnerne. Overraskelsen denne gang har lidt mere kød på sig. Jeg kan fornemme, at der er en vis spænding omkring hvad det er.

Derfor og fordi jeg ærlig talt synes, at hvis nogen fortjener noget er det jer tålmodige brugere herinde, vil jeg tiltrods for min tidligere udmelding alligevel løfte sløret allerede nu:

Alle der har købt en HD boks får CANAL+ pakken 3 måneders gratis startende fra 1. september 06.

Håber at nyheden varmer lidt, nu hvor vi går efteråret i møde

Bedst hilsner

Michael

P.s. Husk at få registreret boksen på jeres kundenummer, så jeg kan søge jer ud og åbne for CANAL+. Jeg søger alle ud der har en boks i tiden omkring den 28/29 september og lægger pakken på. CANAL+ lukker automatisk ned når de 3 måneder er gået. Bed om at blive stillet igennem til forhandlerservice, når i ønsker at registrere jeres boks.

OBS!! Kundeservice kan IKKE lægge CANAL+ på for jer, det sørger jeg for og det sker som sagt fra og med 1. september.



__________________
__________________
--
Michael Krishnan
Produktchef
TDC Kabel TV
Content - Radio/TV


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 August 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Jeg sidder og leger med den nye software (4.0.14). Indtil videre ser det fint ud. De fejl som gjorde at vi ikke kunne release 4.0.13 er løst i denne software.

Planen er at hvis vi ikke finder noget nyt grimt, så releaser vi i midten af ugen.

-Steen



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 August 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Besked fra: sge_tdc

Så skulle den nye software ligge i nettet!

Enjoy

-Steen



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

TDC Selector HD - Softwareproblemer Besked fra: sge_tdc

Som I måske allerede har opdaget spiller jeg nu en nye software (4.1.03) ud på alle de offentlige net.

-Steen



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 November 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Besked fra: Ayla

Off-Topic, men tænkte det interesserer de fleste:

Discovery HD nu i Danmark:
---------------
Discovery Networks lancerer i dag HDTV-kanalen Discovery HD i Danmark, det skriver de i en pressemeddelelse sendt til newz.dk. Kanalen er en udvidelse af Discovery Networks eksisterende udbud i Danmark, og viser et udvalg af programmer fra de eksisterende kanaler. Kanalen distribueres foreløbigt via Canal Digital.

"Vi har glædet os utrolig meget til lanceringen af Discovery HD. Vores seere har ventet længe på at få det fulde udbytte af deres HD-ready skærme og får nu endelig chancen for at se vores programmer i den bedste, eksisterende kvalitet. Discovery HD vil vise et eksklusivt indhold fra Discovery Networks verdens-omspændende samling af flere tusinde timers HD-programmer fra vores tv-kanaler Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Discovery Civilisation og Discovery Travel & Living samt flere enestående premierer. Kanalen bringer oplevelsen af digital underholdning i hjemmet op på et højere niveau ved at kombinere enestående billedkvalitet, detaljer i panorama-format og surround sound," siger Jan Andreassen, adm. direktør og country manager for Discovery Networks i Norden.

Discovery HD blev lanceret første gang i Asien i 2005 og er nu tilgængelig i ni forskellige lande; Sydkorea, Japan, Canada, Tyskland, Østrig, Storbritannien, Polen, Sverige og nu også Danmark.
---------------

Digital TV



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 09 November 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Besked fra: sge_tdc

Så er den nye software klar

Jeg er ikke færdig med at teste endnu men det ser ikke ud til at der noget alarmerende galt, så hermed releaser jeg den til de af jer som gerne vil hjælpe til med testen.

I kan finde den på subnet 4114.

Proceduren er som sædvanlig:

  1. menu -> Indstillinger -> Netværksindstillinger -> Netværksnummer = 4112 -> OK
  2. Når boksen er færdig med at søge. Sluk med fjernbetjening og tænd igen.
  3. Box siger at der er ny software (*) -> Tryk OK for at installere
  4. Når installationen er færdig - Tænd med fjernbetjening.
  5. menu -> Indstillinger -> Netværksindstillinger -> Netværksnummer = "Dit normale nummer" -> OK
  6. All done.

4.1.03 ligger fortsat i de normale net, hvorfor I vil blive tilbudt denne software hver gang I slukker og tænder boksen.

Hvis I vil tilbage til den gamle software så accepterer I bare den software som bliver tilbudt på jeres almindelige net.

(*) Hvis boksen ikke ser ny software på net 4114 så gendan fabriksindstillingerne og prøv igen.

Procedure for gendannelse af fabriksindstillinger:

  1. Strøm helt af boks -> Strøm på igen
  2. Tænd med fjernbetjening
  3. Når prik vises i display trykkes << + >> + << + >> (Og ikke andre taster)
  4. Boksen gendanner fabriksindstillinger og genstarter.

Steen / recordere dk

_______________________

Du skal kun skifte til net 4114 for at hente den nye beta software, og når den så er hentet, så skal du skifte tilbage til det net du normalt benytter, så får du også de kanaler igen du normalt har.

Det eneste du skal være opmærksom på, er at når du har skiftet tilbage til dit normale net, så spørger boksen - når den slukkes og tændes igen - om den skal hente den software der ligger der (i det net). Til det skal du svare nej, for svare du ja, går du tilbage til den gamle ikke-beta software.

Dette er den eneste besværlighed ved at benytte beta software.

Mvh Peter



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 November 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Besked fra: sge_tdc

Ny oficielle s/w 4. 1. 04  på nettet idag d. 14-11-2006 til Selector HD 81 .

I skal lige være opmærksomme på at de af jer som har haft softwaren installeret som "beta" kan risikere at boksen skriver "ER-00" i displayet. Hvis det sker skal I bare trykke OK og så kører det.

-Steen



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Nyt om TDC Selector HD

Besked fra: sge_tdc

Ny software til pre-release test kommer snart.

Kære Alle,

Sig nærmer tiden hvor der er en pre-release software klar til test. Denne software har versionsnummer 4.1.06 og indeholder bl.a. følgende:

  • Revideret håndtering af service type. Dette har ingen praktisk betydning for jer.
  • Rettelse i FLASH r/w modul. Tidligere har vi set at interne variable kunne blive korrumperet sporadisk på bokse. Denne rettelse skulle løse dette. Jeg har en teori om at mange af de forskellige sporadiske fejl som I har oplevet fra tid til anden har haft dette problem som root-cause og håber derfor at de vil forsvinde med dette fix.
  • TDT/TOT timing. Skulle løse problemet med at nogle bokse ikke finder tiden, eller tager for lang tid om at finde tiden.
  • SCART RGB giver grøn skærm når Component enables. Er løst.
  • Funktion som sætter alle værdier til default. (hjælp -> værktøjer -> nulstil brugerindstillinger). Gør at man kan nulstille indstillinger uden at miste netværksindstillingerne.
  • Mulighed for hurtig tilbagemelding via returvejen. Serverdelen ikke implementeret endnu, men det kan gøres hurtigt hvis det bliver nødvendigt og boksen er forberedt til denne funktionalitet. Kan aktiveres på to måder: menu -> hjælp -> tilbagemelding, eller ved at trykke '0' i live TV mode.
  • Software versionsnummer og aktuelt subnetsnummer vises på 'informationer'-siden. Dette gør det hurtigere at gennemskue hvilken software version man har i sin boks.
  • Fix i radiozapper der gjorde at man ikke kunne zappe efter at have trykket OK.
  • En masse smårettelser.
Vi regner med at kunne udsende softwaren i næste uge (selvfølgelig forudsat at vi ikke finder noget grimt i sidste øjeblik). I skal være opmærksomme på at jeg er på C.E.S. i næste uge så det er min kollega Thomas, som vil sørge for releasen. Han benytter brugernavnet TvE_TDC.

Jeg vil lige understrege at det står jer helt og aldeles frit for om I vil deltage i denne test. Hvis I ikke har lyst til at gøre det, så undlader I bare at downloade den nye software (Vi placerer den på et specielt subnet som sædvanlig).

Go' fornøjelse!

-Steen


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Besked fra: TvE_TDC

SW 4.1.06 er nu klar til test og findes på netværk 4106.

Af kendte underligheder er:
* Når StB vækkes fra standby eller menuen quittes, mangler der under specielle omstændigheder dekodning af video (audio dekodes!)
Workaround: Skift kortvarigt til en anden TV kanal for at aktivere billedet


* Benyttes genvejen "Q" til at aktivere radioen, kommer man ikke tilbage til den TV kanal man oprindeligt så.
Workaround: Benyt menuen til at tilgå radioen med, eller skift manuelt til den ønskede TV kanal


* Første radio kanal aktiveres ikke, når man ser DR1 (og måske andre kanaler?) og skifter til radio med genvejen "Q".
DR1 ses i det bagvedliggende lag "baggrunden" og lyden fra TV kanalen kan desuden høres
Workaround: Skift kortvarigt til en anden radiokanal for at aktivere den første radiokanal


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Besked fra: TvE_TDC

Til almen info om C+ HD:

C+ HD krypteres fra nu af - og for at se kanalen i tidsrummet 18:00 til 06:00, kræver det at man køber programpakken "Canal+ Total"

Resten af tiden kan man stadig (gen-)se trailere, da disse ikke krypteres...

Ovenstående informationer skulle være tilsendt samtlige Selector HD kunder pr. snailmail, dette er blot en reminder.

NB.: Er i fuld gang med at teste den næste sw-release, som jeg kan se mange allerede savner ;-)



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 673
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Føler du dig ikke lidt ensom nogle gange. ?
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

tubefreak.

Bestemt ikke, dette er info for os der har Selector Sagem 81 HD. Da vi ikke bestemmer hvordan TDC skal gribe udviklingen af Sagem 81 HD an, er der jo ikke meget at stille spørgsmål til, og det har de andre 800 der har aktiveret denne tråd fundet udaf.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 673
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Ja da selfølgelig, du var bare alene om tråden så jeg følte du var lidt alene.
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted
 

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes