Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 18:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Test af CD3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
David
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 968
Sendt: 16 August 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Jeg har aldrig brudt mig om gamuts forstærkere deres 100 watter lyder direkte pinligt dårligt 

Men deres  l3er  er en untagelse , ingen jeg har hørt mødt el hørt om har  synyes de har spillet andet en vidunderligt  

bare lige min kommentar

Jeg har desuden hørt deres D200 i flere forskellige opsætninger - det har hver gang været, præcis som du påpeger, pinlig dårligt.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 16 August 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Halløj.

Well, dette er ikke for flaterende, men jeg har vel nærmest fast stol hos Vassagohifi og i næste uge installeres der en drømmeseng til mig....
Nå spøg til side, jeg har naturligvis lyttet en del til GamuT og kender vel efterhånden rummet godt dernede. L5 er indtil videre et misfoster sammenlignet med L7. L7 er så afgjort på rette spor. GamuT lyden er ikke mig, alt for fokuseret på detaljer, den musikalske sjæl har ikke meget plads. Den ultimative test: rokker foden i takt med musikken? Nej den gør ikke...
Nu har jeg så også haft mulighed for at høre både monoblokkene og den int. DI150. Jeg kan forstå at DI150 er hyped i diverse test, men der er ikke meget krudt i den ifht. monoblokkene. Ja det er vel også naturlig nok. Men begge dele får så lesterlige klø af Gryphon Diablo...Vel at mærke koster den integrede næsten det samme.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 17 August 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Som jeg læser kommentarerne her, og jeg lige sier dem fra som mener Gamut slet ikke kan spille overhovedet, så kan jeg med en bred pensel se at Gamuts højttalere, samt den ny CD3 og DI 150, nok er de produkter der peger i den retning Gamut vil gå for fremtiden. Deres slogan "Science & passion" indikerer jo en vis performancegrad i fht. præcision i gengivelsen af musik samt implicit, at hvis der er en nerve i musikken, så kommer den med. Det er nok svært at forestille sig at apparaterne kan afspille alt der er på CDen, detaljer perspektiv o.s.v., men ikke nerven eller det som nogen, i mangel på sproglig præcision, kalder det "musikalske". Hvordan skulle den undgå at afspille "musikaliteten" når den kan afspille alt det andet?

Jeg er ikke dommer over hvad der duer og ikke duer, som andre her i tråden, jeg har som alle andre også smag og behag. Der er en del produkter derude som også har højt rennomé og som jeg ikke forstår hvor de har fra - men sådan er det jo.

Tippet om den vippende fod, når man evaluerer hifi, dør nok aldrig,  selvom det er totalt rudimentært og et smart markedsføringsfif opfundet for at kunne sælge Linn-hifi der ikke kunne andet end finde takterne. Man vender et iboende problem til en force, clever thinking, Mr. Watson!

Jeg har været til mange demoer og hørt fine fine anlæg til rigtig mange penge og det slog mig hver gang, -som tidligere Linninist tilbage i de tidlige 90´erne - at min fod ikke vippede. Det gjorde den derimod når jeg sad men andre Linninister og og hørte blues og 70´er rock. Det skulle den jo osse gøre når man sad der med de andre, hvis ikke ens fod kørte som var man selv trommeslager, ja så kunne man nok ikke høre! Fordomme var der nok af.
Når jeg var til de bedre demoer, var det en anden musiktype der blev spillet, noget med en lavere grad af primitive og dominerende trommer, eksempelvis. Med mere kompleks musik og med overraskede rytmeforløb - som jo gør at fodtramp instinktivt stopper. Desuden var der så megen information ud over trommer, at hjernen fik travlt; perspektiv, rumdimensioner, mikrodetaljer, reel dynamik og en lille million ting til, så beskederne til højre fod druknede i andre arbejdsopgaver.

SÅ summerende mener jeg at man skal have styr på sig selv og sine fordomme INDEN man går ind til en demo eller sidder i en butik og har rollen som dommer ( der er man jo nødt til at være) for der er mange ting at tage højde for. Og så skal man bruge den rigtige målestok, det vil sige man skal nok have et par målestokke, for sæt nu man hører et anlæg som springer målene på den medbragte stok, hvad gør man så ? Siger anlægget er noget skidt?


Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast
 
Dolce
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 226
Sendt: 17 August 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Deres slogan "Science & passion" indikerer jo en vis performancegrad i fht. præcision i gengivelsen af musik samt implicit, at hvis der er en nerve i musikken, så kommer den med. Det er nok svært at forestille sig at apparaterne kan afspille alt der er på CDen, detaljer perspektiv o.s.v., men ikke nerven eller det som nogen, i mangel på sproglig præcision, kalder det "musikalske". Hvordan skulle den undgå at afspille "musikaliteten" når den kan afspille alt det andet?

Ja, ja, Kontrast, du må jo så nok bare bærer over med vi andres sproglige underlegenhed

Anyway - nerve eller musikalitet, kald det hvad du vil, kan sagtens udeblive, selvom alle de forkromede hifi kriterier - med tilhørende termer - er opfyldte. Også selvom man har et slogan.. At påstå et slogan gør nogen lydmæssig og performancemæssig forskel, DET vidner da om totalt mangel på præcision...Men det er jo smag og behag hvordan man udtrykker sig.



__________________
Stilhed er mere end fraværet af lyd.
Til top Vis Dolce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolce Besøg Dolce's Websted
 
GamuTgoller
Branchemedlem
Branchemedlem

Lars Goller, GamuT

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 17 August 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all og tak for den fine test af CD3.

Jeg vil ikke blande mig i debatten blot komme med en kommentar til test foretaget diverse steder, det være sig i den trykte eller elektroniske presse:

Først om de mennesker der tester:

Hifi anmeldere er professionelle mennesker der skal leve med deres vurdering af et givent apparat i mange efterfølgende år, derfor er min holdning at de fleste gør et meget sobert stykke arbejde med at finde en objektiv og korrekt vurdering af de apparater der bliver testet. Hvis en anmelders vurderinger var helt hen i vejret ville han nok få et troværdighedsproblem på sigt.

Når der forretages test af apparater vil vurderingen sjældent være en 100% korrekt vurdering, det er trods alt sjældent der arbejdes til et 13 tal..... Den margen for fejl der er over alt giver så den musikelskende hi-fi nød mulighed for at læse flere vurderinger af det samme apparat og forhåbentligt få et mere korrekt billede af hvad apparatet kan og ikke kan...så tjek nogle flere anmeldere, og helst både Danske og udenlandske. Så høre vi jo tit flosklen om at anmeldere er korrupte....tjaa jeg har ikke mødt nogle endnu, men jeg har da hørt rygterne om at nogle apparater i Tyskland blev leveret i en Mercedes som efterfølgende ikke skulle returneres..men den liga er vi ikke helt i endnu....og så vill jeg nok bruge pengene på en bil til mig selv hvis jeg havde råd....

Om GamuT:

Vor lydfilosofi er ganske simpel, at prøve at opnå så præcis og korrekt en gengivelse af det pladerne indeholder.

Når vi trimmer vore produkter bliver det naturligvis altid foretaget udelukkende med og på GamuT produkter. Vi har selvfølgeligt foretaget sammenligninger med konkurrerende produkter i udviklingsfasen, for at se hvor balansen i de enkelte komponenter ligger, men vi tager aldrig udgangspunkt i andre apparater og deres lydfilosofi, vi referer altid op mod akustiske instrumenter og stemmer. En ting jeg så sjældent hører nogle omtale og som for mig er en naturlig del af karakteren på stemmer og instrumenter, er karakteren af det rum stemmen eller instrumentet er optaget i. Er optage rummet en kirke lyder en stemme altså ganske anderledes and hvis den er optaget i en dagligstue eller udendørs for den skyld..  Så stemmer/instrumenter og rum hænger sammen de skaber til sammen karakteren af optagelsen, og det er den karakter vi vil have reproduceret.

Lytterummet:

Når i eller anmeldere, lytter til et GamuT anlæg eller andre anlæg for den skyld, vil lytte rummet blive en uomgægelig del af den samlede reproduktion. Skal der foretages en ordentlig vurdering af et anlæg skal der altså være et godt rum til stede, og primært et rum hvor der er god afstand fra højttaleren til de reflekterende flader, hvilke normalt er væggene eller større møbler, og samtidigt skal højttalerne være opstillet så de arbejder fornuftigt samme med rummet. Og hvor mange har så disse gode super rum....... Men alligevel, med lidt omtanke og tålmodighed kan det virke i de fleste rum hvis man husker at tage højde for nogle få basale opstillings krav, der tit er sammenhængende med hvordan produktet er udviklet. Vi hos GamuT beskriver i vor brugsvejledning hvordan man skal stille tingene op, og eller kan man via vor hjemmeside kontakte os og få hjælp til at få tingene til at virke. Vi ved de fleste af anmelderne følger disse retningslinier og derved får nogenlunde de samme resultater som os selv i vore lyttestuer, så det er sikkert med til at sikre de gode omtaler. Næste gang i lytter til et GamuT anlæg, eller andre anlæg, så kig lidt på omgivelserne og vurder om det måske ikke er lytterummet i lytter til mere end det er anlægget....og hvis i gerne vil høre det under kontrollerede forhold, kan vi sagtens finde en aften til at lave en lille forevisning/demo af hvad det er vi står for. Vi er ved at arrangere et par GamuT aftener med Bl.a. Expert i Varde, hvor vi bl.a. vil introducere de nye Phi Højttalere, og er det ikke nok, så laver vi nogle flere.

Husk nu at spil en masse god musik, det er trods alt det det handler om.

 



__________________
Med Psycho Akustisk Hilsen

Lars Goller
Til top Vis GamuTgoller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamuTgoller Besøg GamuTgoller's Websted
 
tadman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 438
Sendt: 17 August 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:

Hej Henrik

tarup 13 skrev:
Rytmik skrev:

Hej Henrik

tarup 13 skrev:

Først tak for en flot test, af denne GamuT CD spiller. Jeg har hørt den mange gange efterhånden, og noget jeg bestemt ikke er enige med testholdet om. Det er sætningen om "at den malker den sidste dynamiske blodsdråbe ud af kildematerialet". Den spiller fint, til dem der kan lide den lidt slanke lyd. Meeen så dynamisk er den nu ikke.

vh. Henrik

Jeg kan slet ikke genkende din lydbeskrivelse af cd3.

Jeg kan ikke få den til at spille hverken slank eller udynamisk

Du har vel ikke efterhånden arbejdet for meget i blik uden høreværn?

Mvh.

Hej Rytmik

Der var en der skrev, at hvis ikke jeg syntes L5 spillede godt, så havde jeg nok haft en dårlig dag.

Min Krell cd, spiller langt mere dynamisk end CD3, der bliver en test i vassagoshoppen, når jeg får tid, og du er meget velkommen.

Som du ser er der flere forumvenner (rosquist og tadman), der giver mig ret, og jeg tror ikke de alle har slået for hårdt på blikket.

Tak for en god debat. vh. Henrik

Selv tak-håber du forstår en joke.....

Jeg synes måske bare ikke det er så brugbart med konklusioner, baseret på lytning af grej,  i butikker og på div. udstillinger.  Jeg er ikke så sjældent blevet skuffet over lyden fra højt æstimerede anlæg opstillet til lytning på div. udstillinger og forretninger.  Det dur bare ikke at basere sine konklusioner på disse. For man snyder sig selv, hvis man ikke giver tingene en chance derhjemme. Når alt kommer til alt er det jo i din stue det skal spille. Også der har rummet en langt større akustisk indflydelse end mange tror. Og som du sikkert ved kan der bruges temmelig megen tid på opstilling, hvis du vil have det bedst mulige ud af din lyd.

Mvh. og god debat

Hej

Jeg giver til dels Rytmik ret i at det kan svært eller endda umuligt at bedømme noget ud fra en udstilling og vidste også at en og anden vil komme med en indvending. Alligevel vil jeg pointere, at jeg med det samme hørte at der var tale om letflydende lyd og jeg vendte mig straks om for at lokalisere kilden. Men, jeg kan godt lytte igennem det meste grej og lad mig bare gentage at lyden mindene om en Mørch UP4 i klang. Det er skam en udemærket tonearm, men den mangler efter min mening "krop".

Jeg har som nævnt ikke hørt cd3. Jeg kan se at anmelderen er begejstret og det er da fint. Den samme anmelder anmeldte også engang en Wadia 302 og jeg må indrømme at den anmeldelse var mere vildledende end vejledende efter min mening vel og mærke. Uden at skulle gøre mig alt for klog på det digitale domæne, kan det dog godt undre mig at anmelderen ikke én gang nævner at Wadia 302 benytter 16 gange oversampling og en avanceret dsp kreds til at styre dette. I stedet for har han blik for upsamplingen, men helt ærligt, selv en en DVD til 299 kr kører 192 khz som standard. Efter min mening er en dsp styring af afgørende betydning for behandling af det digitale domæne. Jeg vil til enhver tid også foretrække et produkt som også har mere end 8 os, gerne de magiske 64 os. Selvfølgelig er os ikke alt, men det er da en start for at kunne lave et produkt hvor afskæringere kan ligges mindre stejlt. At man så samtidigt i Wadias tilfælde ligger dem meget højt gør da kun sagen bedre, men igen, upsamplingen rager for mit vedkommende ikke en pind.

Nu sidder den opmærksomme læser formentlig og tænker hvad dette indlæg har med CD3 anmeldelsen at gøre. Jo, det har såmænd noget at gøre med troværdigheden af anmeldelser. Uden at skulle lægge mig ud med 95% af hififolket worldwide, så tillader jeg mig at stille mig kritisk overfor de fleste HT's evne til at gengive et klasseprodukts kvaliteter evner. Her taler jeg stadig om CD'er. Efter min mening, vel og mærke, er en konvertionel softdome så forvrænget i lydbilledet i forvejen, at man alligevel ikke kan høre om ex. en cdp er udmoset i toppen eller ej. Ofte når anmelderen nemlig til konlusion, at en cdp frem for an anden er mere eller mindre detaljeret eller livlig i toppen (ofte et kvalitetsbegreb!). Tager men nemlig et højteknologisk produkt hvor der sidder 20 -30 højtuddannede mennesker og ikke laver andet og sammenligner det med almindelige (men ofte meget dyre) maskiner, så falder de fleste maskiner totalt igennem - vel og mærke hvis man benytter et anlæg hvor der er mulighed for at lytte igennem grej på. Jeg vil lige pointere at vi alle har vores egen smag og softdomer nødvendigvis ikke spiller musik osv..., men de er efter min mening totalt uegnede til test af digitaltgrej.

I samme vending vil jeg anbefale alle som ikke finder min argumentation totalt stødende og opblæst til at lytte til de nye Pioneer HT. Der er kun den diskant der er på pladen og nogle vil argumentere at denne HT simpelthen mangler diskant (læs opbrydninger!). Beværkelsesvis går den dog pænt op i frekvens. Uden at skulle gøre reklame, så er denne HT simpelthen ekstrem vildt lavet til prisen - et bargain!

Jeg har i et stykke tid gerne ville høre Wadia 301 fordi den er forholdsvis billig på det amerikanske brugtmarked. Men de sparsomme test som jeg har læst har i lighed med testen af 302 her på hifi4all været mere vildledende end vejledende og jeg har ikke en pind fidus til disse anmeldelser. Da jeg har hørt de fleste andre Wadia produkter ender jeg nok med at købe en 301, med eller uden anmeldelser.

vh

 

 

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 17 August 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Halløj.

Først vil jeg lige sige, jeg kan godt forstå GamuTgoller og Kontrast forsvarer produkterne, det er trods alt deres "børn".

Har atter haft en seance med GamuT produkterne. Sad egentlig bare og lyttede på VA Mahler over en Rogue Zeus og Graaf GM 13.5 forf., kilde Krell top CD KPS 28. Dejligt! Nå men Jensen smækkede så en CD fra Telarc med Champagne galoppen, hold da fast hvor var det dynamisk PAW, når propperne blev fyret af, lækker bass og dybde i lydbilledet, håret tilbage oplevelse. Det skulle lige prøves på GamuT, og du, Tarup 13, har fuldstændig ret! Ingen dynamik overhovedet kun små PLOP PLOP lyde... Og hvor blev bassen af? Ganske fraværende i forhold til Mahler, lige så fraværende var dybden i lydbilledet, intet!!
Ok den Krell er en top CD afspiller, ikke helt fair omend det er samme prisklasse samlet, lad os prøve en anden CD afspiller... Så vi smækkede en kineser på til 4000,- mener det var et eller andet med Acoustics CD 204! Ok, mindre dynamisk, mindre præcis, ok bund. Men det sjove var at GamuT gearet igen fik lamme bank, meget tydeligt! Det havde jeg ikke lige forventet! Samlet pris 194.000 mod GamuT's 300.000.
Men skal da lige høre de ht. smækket på noget ordentlig grej en dag og se om de lukker ordentlig op.
P.S. Efter seancen opdagede jeg, at vi havde kørt med triode kobling på Zeus'en og alligevel gav den så meget smæk!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 17 August 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Dolce skrev:

Nerve eller musikalitet, kald det hvad du vil, kan sagtens udeblive, selvom alle de forkromede hifi kriterier - med tilhørende termer - er opfyldte.

Nerve og musikalitet er stærkt subjektive begræber i hifi.

Nogle kan finde det hvor andre IKKE kan og omverndt!..

Og når noget forholder sig således så ER! det subjektivt!..

Subjektivitet er en smag / opfattelsels sag og derfor ikke til at diskuter med noget konkret eller nogen entydig sandhed som udfald af en sådan diskution..

Lidt som at diskuter hvad der smager bedst HOF eller TUBORG???..   

Er GamuT Musikalsk???  

A!!! i dens øre der OPFATTER det således...

Og NEJ!! i den's øre der ikke OPFATTER det sådan.. 

Hvem har ret?? tjaaaa?? HVEM skal afgøre det??....andre end DIG SELV!?....

Og det samme kan siges stortset for ALT! andet udstyr tænkeligt...

 

Henleder iøvrigt lige til denne lille debat : http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=viewtopic&t=1127

&

http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=viewtopic&t=1131

Der på en måde tager lidt fat i nogle betragtninger der kunne hidhøre under hvad jeg her siger..

Jeg henleder iøvrigt også stærkt til hvad JEG! der siger!......

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 17 August 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Har man hørt sådan en debat et andet sted??  Godt gået gutter!! Igen  Det er simpelthen for primitivt at køre rundt i den der: jeg synes den der lyder af l**t, og desuden er den slank og umusikalsk og bla bla bla. 

Men ok. Når det kommer til stykket, så var det nok det det første indlæg lagde op til...

SINNE GAS!!



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 17 August 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt må jeg HER og denne gang erklære mig enig med anmælderen af denne cd. selv om jeg ikke selv har haft den inde og vende i mit grej endnu... så har jeg et par gange og med forskellige højtalere og forstærkere til (blandt andet GamuT's egne) sige at bekendskabet hvergang har været af posetiv karakter og at der i mine øre bestemt IKKE savnes musikalitet eller noget andet...

Så såvel som jeg også (trods jeg på neetop DET område er ekstrem kritisk og utilfredsstillelig) finder deres højtalere ganske fornuftige og noget der faktisk kan få mig til at hæve lidt på "øjenbrynet" og vippe lidt med foden...  ja så bestemt!!  

JA!.. Så ved i hvor jeg "står"

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
GamuTgoller
Branchemedlem
Branchemedlem

Lars Goller, GamuT

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 17 August 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Halløj.

Først vil jeg lige sige, jeg kan godt forstå GamuTgoller og Kontrast forsvarer produkterne, det er trods alt deres "børn".

Har atter haft en seance med GamuT produkterne. Sad egentlig bare og lyttede på VA Mahler over en Rogue Zeus og Graaf GM 13.5 forf., kilde Krell top CD KPS 28. Dejligt! Nå men Jensen smækkede så en CD fra Telarc med Champagne galoppen, hold da fast hvor var det dynamisk PAW, når propperne blev fyret af, lækker bass og dybde i lydbilledet, håret tilbage oplevelse. Det skulle lige prøves på GamuT, og du, Tarup 13, har fuldstændig ret! Ingen dynamik overhovedet kun små PLOP PLOP lyde... Og hvor blev bassen af? Ganske fraværende i forhold til Mahler, lige så fraværende var dybden i lydbilledet, intet!!
Ok den Krell er en top CD afspiller, ikke helt fair omend det er samme prisklasse samlet, lad os prøve en anden CD afspiller... Så vi smækkede en kineser på til 4000,- mener det var et eller andet med Acoustics CD 204! Ok, mindre dynamisk, mindre præcis, ok bund. Men det sjove var at GamuT gearet igen fik lamme bank, meget tydeligt! Det havde jeg ikke lige forventet! Samlet pris 194.000 mod GamuT's 300.000.
Men skal da lige høre de ht. smækket på noget ordentlig grej en dag og se om de lukker ordentlig op.
P.S. Efter seancen opdagede jeg, at vi havde kørt med triode kobling på Zeus'en og alligevel gav den så meget smæk!

Mvh.

Hejsa,

jeg vil ikke kommentere forskellene mellem to anlæg når jeg ikke har hørt det, men jeg kan da kommentere dine kommentarer om champagneprop pistolen der bliver poppet 10-15m væk fra dig...hvis det bliver til en vældig håret tilbage PAW oplevelse med lækker bas, så skal der da vist et eller andet til der ikke er der i virkeligheden.....som sagt vi vil ikke mere end der er på pladerne..og så vil jeg da også gerne invitere dig til en sammmenkomst i Odense hos Vassago, jeg har lige inviteret Tarup13-Henrik, så kan vi jo lytte på lidt go musik samtidigt og måske også snakke lidt GamuT filosofi....og God Rødvin kan jeg da også tage med hvis i er til den slags...

Og til alle i andre: husk nu det med at blive støvet af en gang imellem, gå ud og hør noget live akustisk musik!!!



__________________
Med Psycho Akustisk Hilsen

Lars Goller
Til top Vis GamuTgoller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamuTgoller Besøg GamuTgoller's Websted
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 17 August 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

GamuTgoller skrev:

Milu skrev:
Halløj. Først vil jeg lige sige, jeg kan godt forstå GamuTgoller og Kontrast forsvarer produkterne, det er trods alt deres "børn". Har atter haft en seance med GamuT produkterne. Sad egentlig bare og lyttede på VA Mahler over en Rogue Zeus og Graaf GM 13.5 forf., kilde Krell top CD KPS 28. Dejligt! Nå men Jensen smækkede så en CD fra Telarc med Champagne galoppen, hold da fast hvor var det dynamisk PAW, når propperne blev fyret af, lækker bass og dybde i lydbilledet, håret tilbage oplevelse. Det skulle lige prøves på GamuT, og du, Tarup 13, har fuldstændig ret! Ingen dynamik overhovedet kun små PLOP PLOP lyde... Og hvor blev bassen af? Ganske fraværende i forhold til Mahler, lige så fraværende var dybden i lydbilledet, intet!! Ok den Krell er en top CD afspiller, ikke helt fair omend det er samme prisklasse samlet, lad os prøve en anden CD afspiller... Så vi smækkede en kineser på til 4000,- mener det var et eller andet med Acoustics CD 204! Ok, mindre dynamisk, mindre præcis, ok bund. Men det sjove var at GamuT gearet igen fik lamme bank, meget tydeligt! Det havde jeg ikke lige forventet! Samlet pris 194.000 mod GamuT's 300.000. Men skal da lige høre de ht. smækket på noget ordentlig grej en dag og se om de lukker ordentlig op. P.S. Efter seancen opdagede jeg, at vi havde kørt med triode kobling på Zeus'en og alligevel gav den så meget smæk! Mvh.


Hejsa,


jeg vil ikke kommentere forskellene mellem to anlæg når jeg ikke har hørt det, men jeg kan da kommentere dine kommentarer om champagneprop pistolen der bliver poppet 10-15m væk fra dig...hvis det bliver til en vældig håret tilbage PAW oplevelse med lækker bas, så skal der da vist et eller andet til der ikke er der i virkeligheden.....som sagt vi vil ikke mere end der er på pladerne..og så vil jeg da også gerne invitere dig til en sammmenkomst i Odense hos Vassago, jeg har lige inviteret Tarup13-Henrik, så kan vi jo lytte på lidt go musik samtidigt og måske også snakke lidt GamuT filosofi....og God Rødvin kan jeg da også tage med hvis i er til den slags...


Og til alle i andre: husk nu det med at blive støvet af en gang imellem, gå ud og hør noget live akustisk musik!!!



Det vil jeg mægtig gerne!
Har du en dato?

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 17 August 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Har man hørt sådan en debat et andet sted??  Godt gået gutter!! Igen  Det er simpelthen for primitivt at køre rundt i den der: jeg synes den der lyder af l**t, og desuden er den slank og umusikalsk og bla bla bla. 


Men ok. Når det kommer til stykket, så var det nok det det første indlæg lagde op til...


SINNE GAS!!



Jamen vi diskuterer vel bare vores lytteindtryk?
Hvis man kan lide udstyret, så er jeg da glad!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 17 August 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er en velskrevet test, lige ud af landevejen og ikke så meget at være i tvivl om, der er ligeledes plads til begejstring fra Bruno's side, han lægger ikke skjul på at maskinen betager ham.

Alt i alt en spændende test !

Så kan man naturligvis have sin egen opfattelse af maskinen, hvis man ellers selv har hørt den i et kendt setup, evt. sit eget vil være at foretrække

Jeg har ikke selv hørt maskinen, så der kan jeg ikke udtale mig, men hvis den har bare lidt af det samme lydideal som GamuT ellers er kendt for, så er den sikkert en habil maskine.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 17 August 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Halløjsa Milu.

Milu skrev:
Halløj.

Well, dette er ikke for flaterende, men jeg har vel nærmest fast stol hos Vassagohifi og i næste uge installeres der en drømmeseng til mig....
Nå spøg til side, jeg har naturligvis lyttet en del til GamuT og kender vel efterhånden rummet godt dernede. L5 er indtil videre et misfoster sammenlignet med L7. L7 er så afgjort på rette spor. GamuT lyden er ikke mig, alt for fokuseret på detaljer, den musikalske sjæl har ikke meget plads. Den ultimative test: rokker foden i takt med musikken? Nej den gør ikke...
Nu har jeg så også haft mulighed for at høre både monoblokkene og den int. DI150. Jeg kan forstå at DI150 er hyped i diverse test, men der er ikke meget krudt i den ifht. monoblokkene. Ja det er vel også naturlig nok. Men begge dele får så lesterlige klø af Gryphon Diablo...Vel at mærke koster den integrede næsten det samme.

Mvh.

Jeg har prøvet...Jeg kan altså ikke bruge din såkaldte "ultimative" test, hvor man rokker med foden i takt til musikken, når jeg hører klassisk musik. Dette skyldes bl.a. de komplekse rytmer i musikken som ikke opdeles i fjerdedels takter ligesom i pop, beat, rock og meget af jazzen.

Men har du så en anden ultimativ test til klassisk musik, jeg kan anvende???

Nå, ok - spøg til side.. Go´ tur i drømmesengen.

Mvh.

 

 

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 17 August 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:

Halløjsa Milu.


Milu skrev:
Halløj. Well, dette er ikke for flaterende, men jeg har vel nærmest fast stol hos Vassagohifi og i næste uge installeres der en drømmeseng til mig.... Nå spøg til side, jeg har naturligvis lyttet en del til GamuT og kender vel efterhånden rummet godt dernede. L5 er indtil videre et misfoster sammenlignet med L7. L7 er så afgjort på rette spor. GamuT lyden er ikke mig, alt for fokuseret på detaljer, den musikalske sjæl har ikke meget plads. Den ultimative test: rokker foden i takt med musikken? Nej den gør ikke... Nu har jeg så også haft mulighed for at høre både monoblokkene og den int. DI150. Jeg kan forstå at DI150 er hyped i diverse test, men der er ikke meget krudt i den ifht. monoblokkene. Ja det er vel også naturlig nok. Men begge dele får så lesterlige klø af Gryphon Diablo...Vel at mærke koster den integrede næsten det samme. Mvh.


Jeg har prøvet...Jeg kan altså ikke bruge din såkaldte "ultimative" test, hvor man rokker med foden i takt til musikken, når jeg hører klassisk musik. Dette skyldes bl.a. de komplekse rytmer i musikken som ikke opdeles i fjerdedels takter ligesom i pop, beat, rock og meget af jazzen.


Men har du så en anden ultimativ test til klassisk musik, jeg kan anvende???


Nå, ok - spøg til side.. Go´ tur i drømmesengen.


Mvh.


 


 




Det kan jeg godt forstå. Klassisk er noget mere kompleks, men det er desværre minmalt hvad jeg hører af dette... desværre! Ville gerne dog, men hvordan komme i gang?
Nej du, mere noget rock, pop, blues, sing/song.
Lyd er svær at beskrive, men når min fod "rocker"( ) så ved jeg det er dér, anlægget har fanget essensen i musikken, emotionen.
Men jeg vil så også tilføje at hvis man netop er til klassisk musik, så kunne jeg forestille mig at L7 sikkert er fortrinlig.
Vil lige tilføje, så der ikke er tvivl, at jeg synes at testen af CD 3 er fin.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 17 August 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hej Milu

Milu skrev:
Rytmik skrev:

Halløjsa Milu.


Milu skrev:
Halløj. Well, dette er ikke for flaterende, men jeg har vel nærmest fast stol hos Vassagohifi og i næste uge installeres der en drømmeseng til mig.... Nå spøg til side, jeg har naturligvis lyttet en del til GamuT og kender vel efterhånden rummet godt dernede. L5 er indtil videre et misfoster sammenlignet med L7. L7 er så afgjort på rette spor. GamuT lyden er ikke mig, alt for fokuseret på detaljer, den musikalske sjæl har ikke meget plads. Den ultimative test: rokker foden i takt med musikken? Nej den gør ikke... Nu har jeg så også haft mulighed for at høre både monoblokkene og den int. DI150. Jeg kan forstå at DI150 er hyped i diverse test, men der er ikke meget krudt i den ifht. monoblokkene. Ja det er vel også naturlig nok. Men begge dele får så lesterlige klø af Gryphon Diablo...Vel at mærke koster den integrede næsten det samme. Mvh.


Jeg har prøvet...Jeg kan altså ikke bruge din såkaldte "ultimative" test, hvor man rokker med foden i takt til musikken, når jeg hører klassisk musik. Dette skyldes bl.a. de komplekse rytmer i musikken som ikke opdeles i fjerdedels takter ligesom i pop, beat, rock og meget af jazzen.


Men har du så en anden ultimativ test til klassisk musik, jeg kan anvende???


Nå, ok - spøg til side.. Go´ tur i drømmesengen.


Mvh.


 


 




Det kan jeg godt forstå. Klassisk er noget mere kompleks, men det er desværre minmalt hvad jeg hører af dette... desværre! Ville gerne dog, men hvordan komme i gang?
Nej du, mere noget rock, pop, blues, sing/song.
Lyd er svær at beskrive, men når min fod "rocker"( ) så ved jeg det er dér, anlægget har fanget essensen i musikken, emotionen.
Men jeg vil så også tilføje at hvis man netop er til klassisk musik, så kunne jeg forestille mig at L7 sikkert er fortrinlig.
Vil lige tilføje, så der ikke er tvivl, at jeg synes at testen af CD 3 er fin.

Mit forslag er at begynde med det lettere melodiske. Så som små symfonier eller klaver stykker af Mozart. Nu er det jo så også "Mozart år" så der er i den anledning udkommet spændende cd´er.

Så kan du evt. derefter krydre det med de russiske komponister som er dramatiske i deres fortællestil og med masser af dynamiske udladninger i musikken samt myriader af detaljer.

Mvh.

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik
 
Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 211
Sendt: 17 August 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Alt Gamut gear plejer jo at få en editors choice, topklasse osv mærkat smækket på af bruno, undrede mig over hvorfor denne ikke fik en. må jo gå udfra han kan lide det de laver, når man ser alle hans andre tests af gamut.

At sammenligne Gamut med holfi er dog lidt under bæltestedet

velskrevet og spændende test som sædvanlig fra bruno, konklusionen og lytte indtryk må jo så være op til den enkelte



__________________
Holfi still sucks. AKA Live21
Til top Vis Mightyfish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mightyfish
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 17 August 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:

Hej Milu


Milu skrev:
Rytmik skrev:


Halløjsa Milu.


Milu skrev:
Halløj. Well, dette er ikke for flaterende, men jeg har vel nærmest fast stol hos Vassagohifi og i næste uge installeres der en drømmeseng til mig.... Nå spøg til side, jeg har naturligvis lyttet en del til GamuT og kender vel efterhånden rummet godt dernede. L5 er indtil videre et misfoster sammenlignet med L7. L7 er så afgjort på rette spor. GamuT lyden er ikke mig, alt for fokuseret på detaljer, den musikalske sjæl har ikke meget plads. Den ultimative test: rokker foden i takt med musikken? Nej den gør ikke... Nu har jeg så også haft mulighed for at høre både monoblokkene og den int. DI150. Jeg kan forstå at DI150 er hyped i diverse test, men der er ikke meget krudt i den ifht. monoblokkene. Ja det er vel også naturlig nok. Men begge dele får så lesterlige klø af Gryphon Diablo...Vel at mærke koster den integrede næsten det samme. Mvh.


Jeg har prøvet...Jeg kan altså ikke bruge din såkaldte "ultimative" test, hvor man rokker med foden i takt til musikken, når jeg hører klassisk musik. Dette skyldes bl.a. de komplekse rytmer i musikken som ikke opdeles i fjerdedels takter ligesom i pop, beat, rock og meget af jazzen.


Men har du så en anden ultimativ test til klassisk musik, jeg kan anvende???


Nå, ok - spøg til side.. Go´ tur i drømmesengen.


Mvh.


 


 


Det kan jeg godt forstå. Klassisk er noget mere kompleks, men det er desværre minmalt hvad jeg hører af dette... desværre! Ville gerne dog, men hvordan komme i gang? Nej du, mere noget rock, pop, blues, sing/song. Lyd er svær at beskrive, men når min fod "rocker"( ) så ved jeg det er dér, anlægget har fanget essensen i musikken, emotionen. Men jeg vil så også tilføje at hvis man netop er til klassisk musik, så kunne jeg forestille mig at L7 sikkert er fortrinlig. Vil lige tilføje, så der ikke er tvivl, at jeg synes at testen af CD 3 er fin.


Mit forslag er at begynde med det lettere melodiske. Så som små symfonier eller klaver stykker af Mozart. Nu er det jo så også "Mozart år" så der er i den anledning udkommet spændende cd´er.


Så kan du evt. derefter krydre det med de russiske komponister som er dramatiske i deres fortællestil og med masser af dynamiske udladninger i musikken samt myriader af detaljer.


Mvh.



Jeg kan jo egentlig godt lide Mozart's operaer, de er herlige.
Jo der findes masser af klassiske værker, og de små symfonier og klaver stykker er en mulighed. Men så er næste spørgsmål, hvilke mærker skal man vælge og hvilke skal vælges fra?
Off topic sorry!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 17 August 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Har i prøvet at flytte det GamuT setup - over hvor de Mahler står og spille og så høre ?
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes