Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 21:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Nødder og masser af spåner! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 26 August 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
kyhn skrev:
[QUOTE=vilmann] [QUOTE=ppp_dk]

jeg mener du skal jo både styre øl og grill Ja, og begge dele vil der være RIGELIGT af... 

super, grill kan man aldrig få for mange af
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 26 August 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
ppp_dk skrev:
kyhn skrev:
[QUOTE=vilmann] [QUOTE=ppp_dk]

jeg mener du skal jo både styre øl og grill Ja, og begge dele vil der være RIGELIGT af... 

super, grill kan man aldrig få for mange af
Nemlig ja, tror at jeg vælger 57'eren frem for 47'eren!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 243
Sendt: 28 August 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
m@dsen skrev:
ppp_dk skrev:


Racket færdigt!


Racket eftermonteret!

Ja, det er jo som jeg forusagde, herlighedsværdien er nået op i en højde ingen havde troet da vi alle så hvad du havde købt Et stort tillykke skal der lyde herfra Takker!

Der er dog et par detaljer der skal kikkes på, idet det er MEGET bøvlet at komme til selve kablingen og længden af kablerne sætter sine begrænsninger. Dette kan muligvis delvist løses ved at bore huller i spånpladen bag ved apparaterne.

Faktisk er de fleste kabeltræk foretaget inden den øverste plade kom på. Igen bøvlet at tage det af for at ændre...

En anden irriterende detalje er at alle kawlerne er ret synlige. Dette kan sikkert løses ved at sætte en hård masonite plade bag på konstruktionen.

En tredie ting er at effektforstærkeren står ovenpå. Faktisk skal det igen prøves om den performer bedre på gulvet. Er det tilfældet skal der ses på en løsning til dette, thi der er alt for lidt plads til den i "båsene" - både i højden og bredden!

Men hvad, det er jo blot en prototype...

m@dsen

Go'daw i tråden,

Jeg ska' da lige høre, om i fik leget med placering af Namit'ten og AA'ene, fik den gamle ret eller fik han ret? .

De bedste hilsner fra den østjydske solformørkelse.

 

Til top Vis cvo2010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cvo2010
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 28 August 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
ppp_dk skrev:
m@dsen skrev:
ppp_dk skrev:


Racket færdigt!


Racket eftermonteret!

Ja, det er jo som jeg forusagde, herlighedsværdien er nået op i en højde ingen havde troet da vi alle så hvad du havde købt Et stort tillykke skal der lyde herfra Takker!

Der er dog et par detaljer der skal kikkes på, idet det er MEGET bøvlet at komme til selve kablingen og længden af kablerne sætter sine begrænsninger. Dette kan muligvis delvist løses ved at bore huller i spånpladen bag ved apparaterne.

Faktisk er de fleste kabeltræk foretaget inden den øverste plade kom på. Igen bøvlet at tage det af for at ændre...

En anden irriterende detalje er at alle kawlerne er ret synlige. Dette kan sikkert løses ved at sætte en hård masonite plade bag på konstruktionen.

En tredie ting er at effektforstærkeren står ovenpå. Faktisk skal det igen prøves om den performer bedre på gulvet. Er det tilfældet skal der ses på en løsning til dette, thi der er alt for lidt plads til den i "båsene" - både i højden og bredden!

Men hvad, det er jo blot en prototype...

m@dsen

Go'daw i tråden,

Jeg ska' da lige høre, om i fik leget med placering af Namit'ten og AA'ene, fik den gamle ret eller fik han ret? .

De bedste hilsner fra den østjydske solformørkelse.

 

Go'daw, då!

Jow, Der Alte fik skam ret igen - ret utroligt!

Se her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2638&TP N=68

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 28 August 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Hos mig har det vist sig at krydsfineer er bedre end Spånplade.. (dog kun lamineret med bitumen)

To 6 mm. krydsfineer plader med 4 mm. bitumen imellem.. og den optimale og bedst lydende løsning er fundet.

Har før haft 19mm. MDF plade. i mit rack (der er hjemmelavet af 15 & 20mm. jern "rør" (de er firkantede derfor gåseøjne) der så er fyldt op med sand, en god tung, stabil og absorberende base for hylderne, og meget enkel i konstruktion mm.)

Det skulle da vise sig at den hr. Kubik havde ret!  

Spånplade lyd bedre end MDF (hvilket jeg først ikke fandt logisk, men ikke destomindre)

Nu har det dog ved flere forsøg vist sig at kombien krydsfineer og bitumen lyder bedst.

Prøvede med spånplade og bitumen, men det er ikke bedre end krydsfineer, (forskellen er dog praktisktaget ikke hørber, og krydsfineer er pænere når det lakeres såååå...)

MEN! krydsfineer uden bitumen er ikke helt så godt som spånplade, (men bedre end MDF)

MDF og bitumen duer heller ikke!..

Har prøvet noget kraftigt akryl plade, jeg lånte af en kammerat, det var slet ikke så ringe endda.. det skal der lige eksperimenteres lidt med.

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes