Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 07:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hovedtlf. med støj-kompensation (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 03 September 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig at prøve om støj-kompensation / modfase-lyd kan holde endnu mere støj ude i bussen ift. mine Sennheiser HD-280.

Det ville egentlig være nærliggende at købe Sennheiser PXC-300, hvis ikke det var fordi jeg også har et sæt Sennheiser PX-200... De lyder såmænd godt nok, men jeg synes de sidder ad r.... til på mine ører. Mine PX-100 sidder fint, men PXC-300 minder jo meget om PX-200 i udformning.

Findes der ikke andre hovedtelefoner med støj-kompensation der samtidig er "store" hovedtelefoner, dvs. omslutter hele øret?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Lars M
Branchemedlem
Branchemedlem

VM Acoustics

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 04 September 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par Bose (jeg havde aldrig troet´at jeg skulle eje noget Bose ) hovedtelefoner med aktiv støjdæmpning, og de omslutter hele øret så der faktisk også er noget passiv dæmpning, hvor den aktive dæmpning ikke længere fungerer. De fungerer meget fint i fly, men vil også fungere godt i en bus, hvor de virkelig fjerner det meste af den lavfrekvente støj. Ja, du vil blive forbløffet over mængden af lavfrekvent støj du kan fjerne selv i en "stille" stue.

Jeg kan anbefale dem på det varmeste, men de har et par ulemper. De bliver ikke solgt i Danmark, så man skal købe dem i udlandet. Desuden er de ret dyre. 3.500 kr. hvis du køber dem fra Bose i Holland, men i USA kan de fås for vistnok ca. 275 US$, men så skal de også fragtes og momses med mindre du selv har mulighed for at hente dem hjem.

 

mvh Lars

Til top Vis Lars M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars M
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 04 September 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Lars M skrev:
Jeg kan anbefale dem på det varmeste, men de har et par ulemper. De bliver ikke solgt i Danmark, så man skal købe dem i udlandet. Desuden er de ret dyre. 3.500 kr. hvis du køber dem fra Bose i Holland, men i USA kan de fås for vistnok ca. 275 US$, men så skal de også fragtes og momses med mindre du selv har mulighed for at hente dem hjem.

Det var da en skam, både at de er så dyre (mit max. er nok 2000) og at de ikke kan købes herhjemme.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Lars M
Branchemedlem
Branchemedlem

VM Acoustics

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 04 September 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at Sennheiser har nogle billigere, der er til at købe i Danmark. De er sidder mere på øret end rundt om øret, hvilket gør at at de ikke lukker så godt af ved mellemfrekvenserne, men de fungerer fint i den lave ende. Jeg tror at de koster omkring 1500 og jeg har lige testet dem på en flytur mod Bose, og der var Bose bedst.

Du kan også se om du ikke kan finde dem på Ebay inden for dit budget.

mvh Lars

Til top Vis Lars M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars M
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes