Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 10:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Nu med Dynaudio Contour S 1.4 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

znefi skrev:

jammen tilykke med dit hus også

blir dine aurum så trukket af både marantz og din MF ?? nu du har fået snurrerundt



Tak skal du ha'...

Aurum bliver kun trukket af MF, mens center og bagkanaler bliver trukket af Marantz. Signalet til alle kanaler bliver behandlet i Marantz recieveren, men fronterne bliver sendt til MF'eren via pre-out, så den fungere som effektforstærker.

Skal du også til at køre surround, nu hvor du har fået projektor?
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

xo skrev:
Lækkert setup og stue. De Aurum Cantus ser også godt ud. Det skal nok spille godt.


Tak tak...

Stuen skulle gerne komme til at tage sig noget pænere ud når renoveringen er færdig. Det ligner mest af alt en byggeplads i øjeblikket...

Jeg er meget glad for Aurum Cantus, og jeg synes de spiller helt fantastisk. Specielt diskanten er utrolig detaljeret og velopløst. Mit nye lytterum er væsentlig større end før, så jeg glæder mig til at høre dem under ordnede forhold igen. De få gange jeg har haft anlægget sluttet til, synes jeg der har været en tendens til at bassen blev absorberet en smule, sammenlignet med min tidligere lejlighed. Men den endelige dom falder først når jeg får tingene rigtig på plads, og får leget lidt med højttalernes placering, vinkling osv.
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Har leget lidt med vores digi-cam og macro...

Resultatet kan her ses på side 1



Det skrider så småt fremad med stuen, men der går nok nogle måneder inden det hele står færdigt. Der er også en carport, som ikke bygger sig selv... Den er (desværre) førsteprioritet, da den helst skal være færdig, inden vejret bliver HELT tosset.

Jeg er ved at være ret skrap til at spartle....


Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Lidt flere billeder, samt mere uddybende tektst om projektet på side 1.

Grejet er flyttet ind i kontoret, under parolen "Vellyd fremfor praktiske hensyn..."
(til kærestens irritation)







Underholdningen til de mørke aftenstunder er købt.
Det bliver kanon at få hjemmebio'en op og køre igen...



Pladespilleren skal ikke snydes til vinter...

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
znefi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Har leget lidt med vores digi-cam og macro...

Resultatet kan her ses på side 1



Det skrider så småt fremad med stuen, men der går nok nogle måneder inden det hele står færdigt. Der er også en carport, som ikke bygger sig selv... Den er (desværre) førsteprioritet, da den helst skal være færdig, inden vejret bliver HELT tosset.

Jeg er ved at være ret skrap til at spartle....


jammen det er da også super vigtigt at anlæget er toptrimmet til de stormfulde vinter aftener og grå dage så man bla. kan nyde varmen fra den sorte vinyl

Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:



Underholdningen til de mørke aftenstunder er købt.
Det bliver kanon at få hjemmebio'en op og køre igen...


uha da .. det er jo lige de boxe som SKAL ejes! (har dem jo selvfølgelig selv plus Alien boxen og Matrix boxen, de er et "must have!")



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Til mathias 2

Jeg havde faktisk filmene i forvejen, bare i udenlandske udgaver købt billigt på diverse hjemmesider... Længe leve forbrugsfesten. Men disse bokse er nu alligevel fede, og kr. 149 for Tarantino boxen er heller ikke galt.

Om nogle år kommer vi nok til at skulle købe alle vores film igen i Blu-ray, HD-DVD eller noget lignende, hvis vi skal være fremme i skoene.
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Til mathias 2

Jeg havde faktisk filmene i forvejen, bare i udenlandske udgaver købt billigt på diverse hjemmesider... Længe leve forbrugsfesten. Men disse bokse er nu alligevel fede, og kr. 149 for Tarantino boxen er heller ikke galt.

Om nogle år kommer vi nok til at skulle købe alle vores film igen i Blu-ray, HD-DVD eller noget lignende, hvis vi skal være fremme i skoene.

ja sådan var det jo også man sagde der man skiftede fra vinyl til cd. men alligevel er der stadig mange (deriblandt dig og mig) der bruger vinyl, så det tror jeg nu ikke vi skal være så bange for. endnu.



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:

Som overskriften antyder, så er setuppet opbygget omkring stereogrejet, tilsat surround.

I min spæde hifi-begynder-tid (1999) opbygge jeg et surroundanlæg, men i takt med at anlægget primært blev brugt som stereoformidler blev interessen for 2-kanal større og større. Efter forskellige ture i diverse hifi-forretninger opdagede jeg hurtigt, at jeg prismæssigt ikke skulle langt op, før min surroundreciever blev sat til vægs. Den største overraskelse kom dog ved at lytte på nogle gamle plader jeg havde købt på et loppemarked. Pladespilleren var min mors forældede sag med ca. 30 år på bagen. Her fandt jeg noget som jeg manglede på cd'er SACD osv. Vinylen har et drive og dynamik som ikke kan efterlignes på digitale medier. Der er dømt fodtramp og luftguitar. Derefter gik det hurtigt med pladespiller, stereoforstærker og ny cdafspiller. Herved var grundlaget for 2.0 skabt.

Men men men... God filmlyd er nu også rart, så efter jeg flyttede i hus d. 01.08., så skal surrounden have en chance igen. Det har egentlig været planen, og derfor har jeg ikke solgt ud af mit surroundgrej selvom jeg har opdateret til gennem årene. Når renovationen af stuen er færdig skulle der gerne være med et 5.1 setup, hvis primære funktion stadigvæk er at afspille 2-kanal. Jeg har store forventinger til at "sammensmeltningen" af 2.0 og 3.1 bliver godt. Men en egentlig dom må vente til grejet kommer på plads.





Midlertidig setup i kontoret. Upraktisk, men lyder er bedre end computeren...



Oversigt af billeder i tråden
  • Kontorsetup på side 3
  • Midlertidig setup på side 2
  • Nye baghøjttalere længere nede på denne side


Mit nuværende anlæg består af:
  • Musical Fidelity A5  - Amp og CD
    Dette sæt faldt jeg pladask for første gang jeg lyttede til det. Åben, detaljeret, et lydbillede som folder sig ud i breden og dybden.. Forstærkeren er meget kraftfuld og har et kæmpe overskud. Lyden flyder bare ud af højttalerne, og cdmaskinen er super detaljeret uden at den blive analytisk og trættende at lytte til. Dette sæt spiller røven ud af bukserne på det meste jeg har hørt.
  • Rega P5 - Project Phonebox SE - Ortofon MC25E - Pladespiller
    Min interesse for pladerspilleren startede da jeg købte nogle gamle lp’er på et loppemarked. Derefter manglede jeg bare noget at spille dem på. Jeg lånte en gammel sag, som mine forældre havde stående (husker ikke hvilken), men én ting var sikkert. Lyden svingede bare derudad. Analog lyd har bare et drive og dynamik som man ikke kan hive ud af cd'er på samme måde. En opdatering kunne være RIAA'en som nok er det svageste led i kæden.

  • Aurum Cantus Melody M-103 - Højttalere
    Inden jeg købte disse, havde jeg Aurum Cantus Moon Goddess II, men pga. af dårlig akustik i min tidligere lejlighed var jeg nødt til at skille mig af med dem. De havde en meget fyldig bas, som ofte drillede. Denne lille 2-vejs var meget lettere at integrere i lytterummet. Den kan nu også spille bas, og diskanten er bedre end i Moon Goddess. Generlt er de meget åbne i diskanten og matcher Musical Fidelity godt.

  • Marantz SR7300 - Surroundreciever
    Min gamle surroundreciever som jeg aldrig fik skilt mig af med. Brugtprisen på surroundgrej falder hurtigt i takt med der bliver spyttet nye modeller ud hver halve år… Derfor har jeg beholdt den, da salg ville være ren tilsætning. Den spiller fremragende til mit brug.

  • Marantz DV6400 - DVD-afspiller
    Multiafspiller som også tager SACD og DVDA. Dog sjældent brugt. Der er ikke så meget at sige til den. Den passer til recieveren...

  • System Audio SA520 - Centerhøjttaler
    Er købt da jeg havde System Audio SA1280. Bruger den indtil der bliver råd til en Aurum Cantus center. Gerne M-C…

  • Audiovector K-X - Baghøjttalere
    Nyeste skud på stammen. Har købt dem brugt gennem KSB her på Hifi4all. Er købt i hvid, da jeg vil forsøge at kamuflere surroundanlægget, så det ikke dominere stuen.

  • AudioPro Sub Focus - Subwoofer
    Er ligesom SA520 også indkøbt under min tidligere surroundperiode hvor jeg havde System Audio. Den yder godt med sin 10" enhed og 400W forstærker.

  • JVC 28" 4:3 (!?!)
    Dette tv har efterhånden 6-7 år på bagen, og har gjort det godt.


Dette sæt spiller himmelsk.










Closeup af enhederne










Min surroundreceiver





Bas skal der til. Jeg bruger den kun til film.





Seneste indkøb. 2 stk. AudioVector K-X





DVD-afspilleren tager også SACD og DVD-A, dog sjældent brugt





HT-Direct slået til. Herved fungere A5'eren som effektforstærker for Marantz recieveren
  • Mit krav til surround er, at det ikke går på kompromis med stereodelen. Det er løst ved at benytte, MF A5 forstærkerens HT-direct indgang, fra preout på Marantz SR7300. Herved sløjfes signalet til fronterne igennem A5'ere når jeg ser film. SR7300'eren trækker derved kun center og bagkanaler.



 Mine TaraLabs RSC Axiomsignalkabler
  •  Jeg har købt fire sæt billigt gennem en ven. Det som kendetegner dem, er et transparant og detaljeret lydbillede. Sammenlignet med et sæt VdH jeg havde til låns så føles de meget neutrale. VdH havde en tendens til at overeksponere bas, som blev noget fyldigere, men på bekostning af mellemtonen især. Alt i alt er jeg godt tilfreds med dem, men det er et område jeg vil udforske på et senere tidspunkt når finanserne er til det.
    (Jeg husker ikke eksakt hvilke VdH, men de var i samme prisleje som Axiom)



Som de fleste med vores hobby nok kender, så dukker ofte nye projekter til forbedringer m.m. Mine er som følger, inddelt i to kategorier...

    Indenfor overskuelig tid
    • Nyt TV - Nærmere betegnet Pioneer PDP-427XD 
    • Fintuning af lyd – Når stue/køkken kommer helt på plads.
    • Nyt rack – Når svigerfar - der er tømmer - har tid...
    I måske/"følger senere"-bunken finder vi følgende tiltag...
    • Aurum Cantus M-C
    • Netskinne og netkabler
    • RIAA
    • SlimDevices Squeezebox
    • Harddisk recorder med HDMI
    • Playstation 3 (Har ikke meget med hifi at gøre, men det er god underholdning)



TIDLIGERE UDSTYR:
Sony STR-DB825QS, Panasonic DVD-A360, Dali Suite 2.5, Center, Rear, System Audio SA1280, Aurum Cantus Moon Goddess II

 

Hold da fest, er du fotograf i hverdagen?

 

Det er godt nok nogle lækre billeder du har fået klipset dér

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hej Schrammelll...

Jeg kan se vi har nogle ting til fælles... jeg har også et stereo-anlæg med 'surroundtilbygning' hvor stereo anlæget trækker fronterne... jeg er også flyttet til et hus med større lytterum, som først kræver en ombygning..  så har vi begge en P5, men ellers er vores anlæg meget forskelligt... hvor stort er dit lytterum...?  - og er du tilfreds med din P5...?  Jeg har planer om at udskifte min plov, men det har lange udsigter... der er først en ombygning, og så vil kæresten hellere ha' en projektor og lærred end en anden pladespiller, og da jeg kun har et 4.0 surroundanlæg så kommer en center og en sub også før en ny pladespiller, specielt nu da lytterummet er blevet større...  4.0 var rigeligt i det gamle 17 kvm lytterum, men her vil et 7.1 system være langt bedre..

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
 

Hold da fest, er du fotograf i hverdagen?

 

Det er godt nok nogle lækre billeder du har fået klipset dér



Mange tak. Men jeg er nu ikke fotograf.

Har dog nogle familiemedlemmer der fotografere meget som hobby. Derfor har jeg hørt på endeløse diskutioner omkring ISO, blænde, eksponering, det "rigtige" lys osv. osv. osv til diverse familiefester... Lidt sidder åbenbart fast

Foto-hobbyen er for deres vedkommende snart lige så dyr som vores

Billederne her, er faktisk bare taget med et Kodak 5 megapix lommekamera til kr. 1600,-
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:

Schrammelll skrev:
Til mathias 2

Jeg havde faktisk filmene i forvejen, bare i udenlandske udgaver købt billigt på diverse hjemmesider... Længe leve forbrugsfesten. Men disse bokse er nu alligevel fede, og kr. 149 for Tarantino boxen er heller ikke galt.

Om nogle år kommer vi nok til at skulle købe alle vores film igen i Blu-ray, HD-DVD eller noget lignende, hvis vi skal være fremme i skoene.

ja sådan var det jo også man sagde der man skiftede fra vinyl til cd. men alligevel er der stadig mange (deriblandt dig og mig) der bruger vinyl, så det tror jeg nu ikke vi skal være så bange for. endnu.



Det er somsagt kun hvis man skal være fremme i skoene...

Har du primært gamle plader, eller køber du også nye hvis det er muligt?
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

det bliver trist at skulle hen og ofre en formue på en ny DVD samling som man enli besider

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej Schrammelll...

Jeg kan se vi har nogle ting til fælles... jeg har også et stereo-anlæg med 'surroundtilbygning' hvor stereo anlæget trækker fronterne... jeg er også flyttet til et hus med større lytterum, som først kræver en ombygning..  så har vi begge en P5, men ellers er vores anlæg meget forskelligt... hvor stort er dit lytterum...?  - og er du tilfreds med din P5...?  Jeg har planer om at udskifte min plov, men det har lange udsigter... der er først en ombygning, og så vil kæresten hellere ha' en projektor og lærred end en anden pladespiller, og da jeg kun har et 4.0 surroundanlæg så kommer en center og en sub også før en ny pladespiller, specielt nu da lytterummet er blevet større...  4.0 var rigeligt i det gamle 17 kvm lytterum, men her vil et 7.1 system være langt bedre..

mvh. Jan



Hvis du ligger mærke til min "opgraderings"-liste så har den efterhånden nogle trange vilkår, særligt taget i betragtning af, at huset også skal betales af.

Selve stuen/lytterummet hvor anlægget skal stå er ca. 24 m2, men denne stue er åben ind til en vinklet spisestue samt køkken. Hele rummet er 14 m på det lange led fra køkkenvindue til terrassedøren i lytterummet, og arealet er sammenlagt omkring 55-60 m2.

Angående pladespiller så har jeg ingen planer om opgraderinger af selve værket. Istedet for at starte med den obligatoriske P3'er, så opjusterede jeg pladespillerbudgettet fra starten, netop for at undgå for denne "trang" til opgradering for tidlig efter købet. Nu må vi se hvor længe det holder!
Jeg kunne dog godt tænke mig prøve en anden RIAA, samt et vægophæng som efter sigende skulle være en mærkbar forbedring.

Jeg ved dog ikke helt hvordan jeg skal få vægophænget integreret i et rack. Drømmen er at svigerfar får tid til at hjælpe mig med at samle et rack ala Clic-systemet med stoflågen, så man kan gemme surroundgrejet væk, og stadigvæk komme i forbindelse med det via fjernbetjeningen.

Jeg kan se du har TT PSU strømforsyning på din P5. Hvordan vil du beskrive den sammenlignet med den medfølgende strømforsyning?

Dine Dali Helicon 400 er MUMS!
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
rattanhuset skrev:
 

Hold da fest, er du fotograf i hverdagen?

 

Det er godt nok nogle lækre billeder du har fået klipset dér



Mange tak. Men jeg er nu ikke fotograf.

Har dog nogle familiemedlemmer der fotografere meget som hobby. Derfor har jeg hørt på endeløse diskutioner omkring ISO, blænde, eksponering, det "rigtige" lys osv. osv. osv til diverse familiefester... Lidt sidder åbenbart fast

Foto-hobbyen er for deres vedkommende snart lige så dyr som vores

Billederne her, er faktisk bare taget med et Kodak 5 megapix lommekamera til kr. 1600,-

 

 

Oki det er nu heller ikke prisen på et fotoapperat der gør kvaliteten i mange tilfælde. Heller et billigt apperat i hånden på en mand der ved hvad han gør, end et dyrt et i hånden på en som ikke ved hvad han har gang i. Det der "ramte" mig var egentlig bare måden du havde taget dem på, interessante vinkler og så videre. Det er lidt sådan "reklame agtig" på den fede måde.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Skyum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Schrammelll skrev:
rattanhuset skrev:
 

Hold da fest, er du fotograf i hverdagen?

 

Det er godt nok nogle lækre billeder du har fået klipset dér



Mange tak. Men jeg er nu ikke fotograf.

Har dog nogle familiemedlemmer der fotografere meget som hobby. Derfor har jeg hørt på endeløse diskutioner omkring ISO, blænde, eksponering, det "rigtige" lys osv. osv. osv til diverse familiefester... Lidt sidder åbenbart fast

Foto-hobbyen er for deres vedkommende snart lige så dyr som vores

Billederne her, er faktisk bare taget med et Kodak 5 megapix lommekamera til kr. 1600,-

 

 

Oki det er nu heller ikke prisen på et fotoapperat der gør kvaliteten i mange tilfælde. Heller et billigt apperat i hånden på en mand der ved hvad han gør, end et dyrt et i hånden på en som ikke ved hvad han har gang i. Det der "ramte" mig var egentlig bare måden du havde taget dem på, interessante vinkler og så videre. Det er lidt sådan "reklame agtig" på den fede måde.



What he said!!!

Tænkte faktisk det samme da jeg så billederne, at her var en som vidste hvad han havde gang i. Synes vinklerne og fokus gør billederne rigtig gode.
Til top Vis Skyum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyum
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 04:21 | IP-adresse registreret  

Hej igen....

Ja, Dali Helicon 400 er de fedeste højttalere jeg nogensinde har ejet, dog var drømmen fra starten Dali Euphonia MS4, men pungen sagde nej... faktisk havde jeg ikke pengene til Helicon 400, men fik et demosæt tilbudt for 19k, og så måtte jeg lige låne nogle penge hurtigt...  jeg ved ikke hvordan P5 lyder uden TT PSU'en da jeg købte den fra starten, og har ikke prøvet uden.. da jeg købte den stod jeg mellem valget at få lavet min 10 år gamle Linn pladespiller for 14k eller købe en ny P5 med Exact p/u og TT PSU for 13k, og det har jeg ikke fortrudt.. jeg har dog forelsket mig i en Nottingham pladespiller til 23k, men den er som tidligere skrevet røget langt ned af listen... nu skal hjemmebiffen først gøres færdig.. men dog først efter ombygningen af huset...

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Lidt flere billeder, samt mere uddybende tektst om projektet på side 1.

Grejet er flyttet ind i kontoret, under parolen "Vellyd fremfor praktiske hensyn..."
(til kærestens irritation)











Pladespilleren skal ikke snydes til vinter...



Hej, den plade med trentemøller indeholder den også bonus trackene fra cden?
Ellers lækkert setup og billeder!


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
mathias 2 skrev:

Schrammelll skrev:
Til mathias 2

Jeg havde faktisk filmene i forvejen, bare i udenlandske udgaver købt billigt på diverse hjemmesider... Længe leve forbrugsfesten. Men disse bokse er nu alligevel fede, og kr. 149 for Tarantino boxen er heller ikke galt.

Om nogle år kommer vi nok til at skulle købe alle vores film igen i Blu-ray, HD-DVD eller noget lignende, hvis vi skal være fremme i skoene.

ja sådan var det jo også man sagde der man skiftede fra vinyl til cd. men alligevel er der stadig mange (deriblandt dig og mig) der bruger vinyl, så det tror jeg nu ikke vi skal være så bange for. endnu.



Det er somsagt kun hvis man skal være fremme i skoene...

Har du primært gamle plader, eller køber du også nye hvis det er muligt?

jeg køber mest brugte vinyler hvis standen og kvaliteten stadig er i top, men jeg skal da købe Nephew's nye "interkom kom ind" på ny vinyl her snart



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Nææh, Trentemøller "fans"

Har selv lige købt double CD'en - nåede desværre ikke at få en signeret version.

Fedt show han havde på Roskilde med Mikael Simpson hoppende rundt på scenen :)

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes