Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 21:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Aslak Vinds Duer! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 11 September 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Aslak Vinds Duer:

Så lykkedes det endelig at presse ham den lange til at sætte et portræt op af det, som min omgangskreds og bedre halvdel kalder en Fredgaard væg. Selv mener jeg er det er det et ongoing projekt, og tilfreds bliver man jo aldrig. Heldigvis er jeg ved at være på rette vej, klangbilledet er åbent og dynamisk, masser af overtoner og lige som jeg ønsker det.

Tilgiv mig; jeg ligger i flytterod og resten af lejligheden står i flyttekasser. Jeg står med det ene ben ude af døren, på vej til havnefronten..!

Derudover EJER jeg ikke hverken kamera eller evne til at tage billeder der ligner andet end et lille barns første forsøg

Men nu har LB sin tråd for sig selv...

Højttalere:

Første skridt mod det var erhvervelsen af mine DCA Duelund 2.0 højttalere, alene det faktum at være indbudt til en demonstration hos DCA hos Frederik, var en oplevelse. Desværre nåede jeg ikke at opleve en demo i ægte Steen Duelund stil, men Frederik har gået i en god skole. Pladevalget er overraskende, men særdeles medrivende og udfordrende for både anlæg og lytter. Præcis som jeg kan lide det, og derfor var det med stor glæde at jeg afgav min bestilling, med levering 7 måneder senere. Som aldeles håndbygget 50kgs kvalitetshøjttaler af Jens og Magnus i lokaler med lavt til loftet og stærk drypkaffe, er det et barn af entusiasme og kærlighed til musikken. De er så hurtige og så åbne, at de stadig skræmmer livet af mig

Effekt forstærker:

Min forstærker er en Mantra Sound købt af Aecrewboss, mere ved jeg ikke da jeg ved henvendelsen til Lars Wester der har stået fadder til den tunge blok, replicerede med at data ikke kunne beskrive lyd. Lidt overraskende, men ikke desto mindre rigtigt. Og så længe at forstærkeren gør alting rigtigt, og giver mig fremragende oplevelser, så er er jeg ligeglad med data og herkomst. Men man kan sagtens høre at Peter Wester, Jens Gregersen og Steen Duelund kender hinanden. Det klangbillede er berusende!

For forstærker:

Buch var primus motor i min anskaffelse af en Acoustic Research LS3 forforstærker, jeg havde som hifinovice intet kendskab til dette mærke andet end af udseende. Men da Buch kom med godt humør, masser af kabler og sin lille baby, var det mig umuligt at se hvordan jeg skulle leve uden. Igen var mit indtryk præget af åbenhed, dynamik og overtoner på akustiske stykker, og dyyyyb bas på rytmiske sektioner. Heldigvis var Buch så venlig at han sagde at jeg bare kunne beholde den et par dage - og her står den endnu. Stor ros for denne tillid, det kunne mange lære meget af.

CD afspiller:

Kampvognen har været en udfordring at have på besøg; så snart jeg havde vristet Denon DCD 3560 ud af kløerne på den forrige ejer, gik den i tu. Jeg vælger i min naivitet at antage at han ikke vidste det, men læse en TOB kunne den ikke, så en tur på værksted var det første jeg måtte igennem. Heldigvis var det ikke et nyt drev som er udgået af lagerføring hos Denon i Japan, men blot en defekt laser. Så da jeg endelig fik startet dyret op efter reperation, blev jeg målløs. Denne oldssag, med en lukkemekanisme der lukker som en Mercedes-dør, kan spille MUSIK!

DAC:

Min DAC er en DIY Lars Nielsen bygget af manden selv, og jeg fik heldigvis lov til at købe prototypen som var hans forsøgsdyr forud for hans succesrige serie af DIY DACs, som der er bygget her på sitet. Igen er vi i en verden af lige-på dynamik, overblik og vellyd. Der er en Klasse A dims i udgangen, og det kan man sagtens høre, bilder jeg mig ind. Sammen med Kampvognen, er det et par som kan banke stort set alt hvad der findes af CD afspillere på markedet!

DVD:

Min DVD afspiller Pioneer DVD 525 forbigåes i stilhed, men trofast har den været. Utroligt hvad man får for få penge, men det er klart at den lever et liv på lånt tid. Den er på vej på hospice...

Kabler:

Alle kabler er DCA Duelund kabler i valset sølv, og der er hul igennem så man tror at det er løgn. De er faktisk ikke så dyre som man skulle tro, og man kan efter ganske få sekunder høre at det er Steen Duelund, der sammen med sine vellyttende drenge har stået bag konstruktionen, der vist udover sølv gemmer på lindolie, bakelitstik og INTET plastik, samt nogle ting der kun besvares meed et smil, når man spørger. Folk der har en tyrkertro på en myte, som baserer sig på at sølv hviner i tænderne, er i mine øjne nogle der ikke har givet kablerne den tid de har krav på. For det er ikke rigtigt, men smag og behag er naturligvis forskellig.

Strømforsyningen varetages af min Kalle Miltzow otteports netledning med tilhørenden brønd. I virkeligheden er det Buchs ære, at jeg lærte denne tysker at kende. Da jeg havde min AR LS3 på besøg forud for mit køb af samme, havde Buch denne netledning med. og mens han efterlod LS3, måtte han medtage sin netledning, og for katten der gik ikke lang tid før jeg selv måtte have del i denne tyske oplevelse. Katie Melua lød som om hun var på anoreksi, og det er jo synd for denne glimrende kvinde. Så nu har jeg både en netledning til min forstærker, og ikke mindst min ottepotters netskinne i stiv og lækker kvalitet.

Kort fortalt:

  • DCA Duelund 2.0
  • Mantra Sound
  • Acoustic Research LS3
  • Denon DCD 3560
  • Lars Nielsen DAC
  • Pioneer DVD 525
  • DCA Duelund sølvkabler
  • Kalle Miltzow netledninger


__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 11 September 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Smukt anlæg og god og fyldestgørende beskrivelse.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 360
Sendt: 11 September 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej Aslak

Et rigtigt fint set-up. Stort til lykke med det.

Det lader til at der er stor synergi mellem tingene og at du er meget tæt på hifi-himlen. Så er det bare om at nyde det.

Brian



__________________
http://www.odysseyaudio.dk
Til top Vis brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian Besøg brian's Websted
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 12 September 2006 kl. 06:53 | IP-adresse registreret  

Halli halløj i tråden

Spændende set-up Aslak. Det bærer særpræg af sjældne komponenter og interessante valg, hvilket gør det lidt til "dit eget" unikke.

Hvor stort er dit rum?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 12 September 2006 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Hep Hey!

Jamen det er pt ikke så stort, nu flytter jeg godt nok om 14 dage til anden lejlighed, men jeg vil gætte på en 20 kvm eller sårn. Som du sikkert har set, er det en kvistlejlighed, og det har gjort grimme ting ved mit stereo perspektiv samt ikke mindst bassen der med et her på sitet kendt ord; er inde hos naboen

Det her skulle jeg have gjort noget før, det er sjåv



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 12 September 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Uha det setup gad jeg godt at høre... Har aldrig hørt et sæt DCA, men har hørt meget godt om det!  herfra! 
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 12 September 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Uff, de højtalere er altså bare lækre, og ja Frederik giver en meget overbevisende demo af dem. 

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 12 September 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Ja de er skønne, men temperamentfulde de skønne Duer. Svære at drive er de også, takket være det store og lukkede kabinet. Men med min Mantra er det lykkedes mig at få dem til at spille en dyyyyb bas, og det er en fornøjelse, ihvertfald for mig

Jeg er meget åben overfor inputs eller gode ideer, for jeg er stadig med Frederiks ord knaldgrøn!

Faldt over dette link, man er fra Duelund ligaen igang med at restaurere de gamle og legendariske C/V AL 750. Steen mødte disse amerikanske skrighalse på sin vej, og som sædvanligt mente han at han kunne gøre det bedre. Desværre røg de sammen med Steen ned af en stejl kældertrappe, hvorfor de nu trænger til en kærlig hånd:

http://www.steenduelund.dk/?page=systemer&context=sy6



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
copman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 12 September 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit valg.

Jeg tror det bliver svært at forbedre det væsentligt. Måske en integreret cd spille - neeej, det mener jeg egentlig ikke. Der er vel kun tweaks tilbage, noget tæppe foran ht., godt med plads omkring dem og et par betonfliser under hver. (især med moderne trægulv, hvor strøerne er under halv tykkelse af de gamle fra før WWII.)

Må have lyttet på et par DCA en dag.

God VIND

mvh Allan

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 12 September 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

også jeg har til gode at høre disse Duelund højttalere.. men lækre ser de ud

hvad er det for en skærm?
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 12 September 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

I har noget at glæde Jer til, Frederiks telefonnummer burde være til at finde. Men husk at holde på gebis, hørerør og andet løst 

Det der forundrer mig mest, er hvor sindssygt hurtige de er takket være trådophænget. Og hvor gode de er i mellemtonen, man kan ikke høre hvor diskant og mellemtone/bas skiller, og så overtonerne særligt på akustisk musik

Skærmen er jeg rigtig, rigtig glad for! Den kostede ikke alverden da jeg købte den, og jeg må ærligt sige at den forbløffer mig med de elendige data den trods alt har, den kan ikke engang vise et fuldt PAL billede. Det er en Alfa-View 3B, 42 tommer plasma med PIP og alt det smarte, og et alt i alt ganske fremragende billede til prisen. Ingen døde pixels, ingen fastbrændinger men til gengæld en ganske HORRIBEL service hos Alfa-View, sjældent har jeg været så meget til grin.

Men nu har jeg haft skærmen i fire-fem år, og jeg er glad hver gang jeg tænder for den. Og designet er jo heller ikke at foragte



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 180
Sendt: 12 September 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hej Aslak

Ja nu har jeg jo hørt dit anlæg og jeg kan da kun give mit besyv med at det spiller rigtig godt.Godt at høre, at Mantraen gør det godt.Det var vist også tiltrængt at DCA,erne fik lidt mere krudt i røven.Hvad skal den næste opgradering være?Måske nye højttalere?

Vi må snart finde ud af at mødes igen til et godt glas rødvin..........

mvh

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss
 
Buch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 12 September 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hej Aslak

Det var da rigtig nok også på tide at du får vist os alle dit fremragende anlæg.
Det ser jo fornemt ud og jeg ved at det lyder aldeles fremragende - lige min smag.
Nu kan jeg nok ikke betegnes som helt objektiv, da jeg ligger inde med en stor forkærlighed for et par af de stumper du har har i samlingen - og jeg kan også se at der er kommet nyt til siden sidst. Effektfidusen var da vist fladere da jeg jeg var forbi.
Når du nu har fået pakket alle flyttekasserne ud, syntes jeg at du skulle tage den der cd-afspiller under armen og kigge forbi. Rygterne vil vide at den trives godt med de små sorte æsker fra AA. Så skal jeg sørge for lidt kold øl med tilbehør.



__________________
hilsen Buch
Mit anlæg
Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch
 
SJAG
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 13 September 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hej Aslak,
kanonspændende anlæg du har samlet.  på en skala til to.

Især højttalerne synes jeg er meget spændende. Det er ærgerligt at de lever en lidt skjult tilværelse på markedet ift distribution og mulighed for at lytte til dem. DCA´s hjemmeside er desværre heller ikke specielt informativ. Selv prisen er vist "hemmelig" men jeg har hørt den er temmelig høj.
Til gengæld tror jeg de spiller fremragende.

"Opel Manta" forstærkeren er heller ikke nogen stangvare. Jeg mener at kunne huske en headamp fra min gryende hifi interesse i slut 70´erne men har ikke hørt om andre produkter. Er der mere og eksisterer firmaet stadig.

Hvad med en grammo, ville den ikke passe fint ind ?

Hvis du kommer forbi en dag må du meget gerne tage anlægget med, det kan jeg godt tænke mig at høre  .

Mvh SJAG

Til top Vis SJAG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SJAG
 
troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 865
Sendt: 13 September 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det ser flot ud - der er noget fornedrende over at kalde det en fredgaard væg.

Jeg har aldrig hørt komponenterne men det lyder spændende.

Tillykke med det.


__________________
Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
Til top Vis troelskn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelskn
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 13 September 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

SJAG skrev:
Selv prisen er vist "hemmelig" men jeg har hørt den er temmelig høj.
Til gengæld tror jeg de spiller fremragende.

Jeg mener det er 25.000 for de højttalere Aslak har, der findes også en D'Appolito standerhøjttaler til 20.000. Priserne er ikke mere hemmelige end at man får dem oplyst ved henvendelse.

SJAG skrev:
"Opel Manta" forstærkeren er heller ikke nogen stangvare. Jeg mener at kunne huske en headamp fra min gryende hifi interesse i slut 70´erne men har ikke hørt om andre produkter. Er der mere og eksisterer firmaet stadig.

Mantra-Sound med Lars Vester ved roret laver i dag vist kun RIAA, se www.mantra-sound.dk, der dog ikke er særlig informativ. Så vidt jeg har forstået har Steen Duelund været med i konstruktionen.

SJAG skrev:
Hvad med en grammo, ville den ikke passe fint ind ?

Helt enig

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Her et lille vue ud fra det kommende Casa del Vind

Så er jeg ved at genfinde den skjulte lede ved at flytte, og den krydres faktisk ganske glimrende ved fornemmelsen af et massivt tidspres. En deadline er aldrig sjov, og slet ikke når man skal flytte ..

Næsten lige så sjovt, som at save sig i hånden

Men det går vel, det skal det jo..



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Udsigten fejler ski da ikke noget . Husk nogle tykke gardiner foran alt det glas, hvis det er der du skal lytte.
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Udsigten er

Akustikken er lidt spøjs, der er mere attackt grundet en renere opstilling uden skråvægge. Men eftrklang og reflektioner er helt vanvittigt, en stor betonklædt stue gør at det lyder lidt som at spille musik i Parken



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Udsigten er

Akustikken er lidt spøjs, der er mere attackt grundet en renere opstilling uden skråvægge. Men eftrklang og reflektioner er helt vanvittigt, en stor betonklædt stue gør at det lyder lidt som at spille musik i Parken



ja der blvier hurtigt lidt 'koncert oplevelse' af at høre musik i en betonklædt stue.. desværre bare ikke på den fede måde..

lækker udsigt iøvrigt!!
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes