Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. maj 2024 | 04:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: B&W 802D splittet ad (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 16 September 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Vi vil se mere - ja vi vil så!
Frem med vinkelsliberen.

Det er altså bare en højttaler, tilemed er det bare en B&W.
Hvornår ser vi enheder og filter i cut through. Vi mangler osse et godt vue af kabinettet på samme vis.
Er kabinettet i øvrigt brandfarligt?
Bliver der ildløs, såfremt man stikker en ukrudtsbrænder ind i dæmpningsmaterialet.

Lad os høre lidt mere.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
phan2m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 16 September 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Hvad med de ting, som han har revet/brækket/knækket af?

Men måske er det nogle højttalere har har på prøve?

Mvh.

Niels L.

[/QUOTE]

Men altså det er jo men meget god guide til, hvad man ikke skal gøre... så er der sikkert nogen som er blevet klogere og ikke gør det selv :P

mon ikke om de ting kan fikses igen, man kan jo sige, at de er jo blevet lavet en gang før

KVK.  Man kan jo ikke lade være med at grine af dig

 

Til top Vis phan2m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phan2m Besøg phan2m's Websted
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 16 September 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Det er sgu' da bare helt i orden, hvis man ikke piller i konen/kærsten/cyklen eller naboens, så er det da bare at pille løs. Jeg gjorde det også meget som barn - ku bare ikke samle det rigtigt igen  Det håber jeg da godt nok at du kan......... God fornøjelse..........

 

:-) hilsen

Medlem

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 16 September 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
phan2m skrev:

jeg tror sku godt at jeg ved hvorfor Hasselhof skiller alt ad. Det kan da kun være af ren nysgerrighed og for at øge sin viden. Som mange sikkert har bemærket, så er han ikke helt uvidende.  Det kvalifisere ham til, at udtale sig om kvaliteten af forskellige produkter.

Jeg sætter stor pris på at Hassel har tid og lyst til at lave de her specielle indlæg. Det er med til at gøre os andre klogere :) 

TAK!

~C

Hvad med de ting, som han har revet/brækket/knækket af?

Men måske er det nogle højttalere har har på prøve?

 

Mvh.

Niels L.

 



bare rolig.. Jeg kender Thomas rimeligt godt. han ville aldrig ødelægge noget, uden at have fået lov til det først.. slet ikke noget i den prisklasse..

iøvrigt dejligt at få lov til at se hvordan den ser ud indvendigt.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 955
Sendt: 29 September 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Til alle der skriver "hvorfor" : Hvorfor trykker i jer ind på en tråd med titlen "noget splittet ad" Hvis i ikke har nogen interesse i at se indmaden ? Jeg er her fordi hifi interessere mig, de tråde der virker interessante trykker jeg mig ind på..dem hvor jeg har noget at bidrage med skriver jeg i. Har jeg ikke noget at bidrage med skriver jeg ikke!

til pba9999 : uret har visere på bagsiden, det var dem der blev trukket, ikke det digitale  

Jeg vidste på forhånd hvad der ville gå istykker på højtalerne, så reservedele var bestilt og klar, så de kunne samles igen. Dem der har grædt sig i søvn ved tanken om højtalervoldtægt kan nu sove trygt igen

Lytteindtryk :

Ingen tvivl om at de nye 802 er en god forbedring på de gamle. Primært diskanten er hvad jeg ligger mærke til. Dejlig åben, neutral og klar. Ved alm lytteniveau laver højtalerne et stort dybt og precist lydbillede. Dette er højtalere man sagtens kunne være glad for.

Nu pressede jeg højtalerene noget mere brutalt, skulle se hvad de kunne og ikke kunne. I sammenligning med JBL LSR 6332 observerede jeg følgende : Ved DTS ultratransient materiale løber diskanten tør for headroom for tidligt. Ved skudscener i film og andre højfrekvente transienter giver den op og det er tydeligt. Ja der blev spillet højt men ikke mere end 5 db over thx voice ref i et 35m3 rum. Det var ikke muligt at presse JBL LSR 6332  diskanten ud i forvrængning i den her test.  Ved drumbeats lige omkring mellemtonens nedre afskæring kunne man høre mislyde, jeg kunne ikke helt lokalisere hvor de kom fra, men satte jeg et stykke tape over centerpluggens udluftningshul  blev lydene værre. Mit gæt er at luft pifter ud omkring  kantophænget. Jeg kunne ikke fremkalde de mislyde ved nomalt program uanset niveau, så det er nok ikke noget nogen der bare spiller musik vil komme til at høre. Vil ikke sige at det er et problem som sådan. Ved at fjerne kantophæng løser man nogle problemer, men skaber muligvis nye. Bassen går dybt og er dejligt detaljeret. De nye basser er bestemt en forbedring over de gamle som lød langsomme og udynamiske. De skæld ud B&W har fået før om at deres basser ikke er robuste nok har de også taget til sig, dem her er virkelig stærke. Dog vil jeg sige at til prisen kunne de godt have gjort en smule mere. Som fx metal spider holder, kantviklet svingspole og måske en anelse større xmech. Jeg kunne godt få basserne til at klappe ibund, men effekten skulle op over 450 watt så jeg vil betragte bundslag som et non issue. Havde B&W lavet lidt mere luft i bunden af magneten (mere xmech) så kunne bundslag have været umuliggjort, men igen..ikke noget jeg vil brokke mig over. Det sker kun ved film eksplosioner og der burde man alligevel skære dem i bunden og bruge en sub. Mit ankepunkt ved bassen er at man kan høre når de får for meget gas, basgangen mister sit punch. Hurtige komplekse drumbeats og elbas bliver ikke ført helt igennem, men det er kun transiet toppene det går ud over, alt hvad der holder sig under en vis volumen står som hammeret ud i sten. Normalt når man presser en bas ud over hvad den kan lide så går alt galt og mister kontrollen..men det sker ikke her. Jeg havde ikke tid nok med det til helt at finde ud af hvad begrænsningen var og hvad der skete...var det her et par gl alnico basser ville jeg sige at magneten blev delvist demagnetiseret af effekten. B&W 802d spiller godt ved alle niveauer..lyder virkelig godt, men den spiller ikke ens. Den egenlyd ændrer sig med volumen. Den spiller ikke ringere, men det at den ændrer sig gør det nemmer at spore sig ind på dens egenlyd. Nu spiller jeg meget højt til test og til alm stuebrug vil dens tonalitets forvandling måske ikke være hørbar. En af grundende til at JBL LSR 6332 har været min favorit højtaler i et par år er bla at den ikke ændrer karakter med volumen. Jeg er ikke sikker på at jeg for 4 år siden ville have lagt mærke til en smule karakterskift. Det er heller ikke noget der irritere mig som sådan, det er bare for tydeligt iforhold til min reference.

802 er en imponerende højtaler på mange måde, bare at se på en er næsten en religiøs oplevelse, der er virkelig kælet for øjnene. Det vil meget muligt være en stor del af ejerglæden for mange der køber dem. Skulle jeg kigge på dem med et mere teknisk værktøjs syn på dem vil en af mine beklagelser klart være at der er gjort alt for meget for at sælge dem. Alt for mange penge bliver brugt på at lave dem til et flot møbel. Vil man betale for det er det ikke et minus. Som noget der skal stå i hjemmet ser jeg det bestemt ikke som noget negativt, men skal der sammenlignes med et stykke værktøj som en Studie monitor er der spildt alt for mange penge på gejl. Det eneste der irritere mig lidt ved det er at alt de har gjort for at gøre den lækker prøver de at give en teknisk begrundelse, hvilket i de fleste tilfælde er tyndt hvis ikke helt bogus. Skulle jeg ønske noget af b&W  burde de lave en Studiemonitor line hvor det var ren mekanik og ikke noget liebhaver gejl, så burde 802d kunne laves for  30k for et sæt. Det er hvad JBL LSR 6332 koster.

 

 

 

Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 29 September 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jeg tillader mig at ytre min mening i de tråde, hvor jeg mener den er relevant, det håber jeg ikke er noget der generer dig.

AT jeg tillader  mig at skrive; hvorfor når en person splitter en smuk højttaler ad med noget der ligner vold, er nu engang min holdning. Hvis det er et problem, så beklager jeg meget..

Havde højttalerne mislyde, før du splittede dem ad?

 

 



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
27pH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 29 September 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hvad med et par billeder af den interne afstivning og dæmpning? Delefilteret? Jeg vil da gerne se mere.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH
 
Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 955
Sendt: 29 September 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Til Blackhawk :  Hvis du har en oprigtig interesse i hvordan jeg føler og hvad der genere mig, så er det da klart at når man bruger tid på at dele noget med andre, er det en demotiverende faktor for at gøre det igen, at det man primært får ud af det, er sure meta opstød. Det er så nemt at være et tågehorn der skal ytre en ukonstuktiv mening om alt. Hvorfor ikke bidrage og være konstruktiv, stil opklarende spr, kom med teknisk vurdering/indsigt. I det hele taget skriv ting som andre kan have glæde af og interesse i.

Lytningen blev foretaget for adskillesen.  Mislyden var fra begge højt, jeg åbnede kun den ene.

til 27ph : Billedtagningen var ikke planlagt, det var noget jeg lige tænkte på i situationen. Camaret havde ikke blits og lyssætningen var dårlig så billede af kabinetindmad blev bare et sort hul. Delefilteret var allerede på plads igen da billedtagningen begyndte.

Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof
 
copman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 29 September 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Interessant og dejlig anderledes test og analyse. Kan du ikke fortælle lidt mere og vise billeder af LSR6332 og hvad bruger du til forstærkning?

 

mvh Allan

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman
 
no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 826
Sendt: 29 September 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Lækkert, Hasselhof har gjort det igen. 

Det er fedt med sådanne indlæg her, og at du tør skille noget ad i den prisklasse. Jeg bærer forsigtigt rundt på min Scan-Speak enheder til en tusse stykker.

Lidt ærgerligt at billederne ikke er i højere kvalitet, det har vi jo set før.

Og så glæder jeg mig til at se nogle af de vilde stunts du skal udføre med dem, Kubikken er jo kommet med et par gode forslag. Hvis ikke jeg var så søvnig lige pt. i det givne tidspunkt, kunne jeg måske også bidrage med lidt.

But, keep up the good work!

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 29 September 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

copman skrev:

Interessant og dejlig anderledes test og analyse. Kan du ikke fortælle lidt mere og vise billeder af LSR6332 og hvad bruger du til forstærkning?

 

mvh Allan



henrikb har LSR6332

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42843&K W=LSR


som jeg endelig snart får lov at høre
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 955
Sendt: 29 September 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

til copman : her er den tråd hvor jeg splitter LSR 6332 ad :)

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13004&K W

Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 29 September 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Inside The Wale linken i min signatur inneholder bilder af innsiden av min PB12-Plus om nogen er interessered i mere nøgent audio udstyr. Billedene af amp og afstivninger er lengst nede i tråden

__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 188
Sendt: 29 September 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Du har ingen billeder af selve kabinettet indvendigt?
Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 29 September 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Jo, lengst nede i tråden er det et fra kabinettet, og et af ampen

__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 29 September 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
copman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 29 September 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hvem sælger LSR 6332 i DK?

 

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman
 
henrikb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 211
Sendt: 29 September 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Til top Vis henrikb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikb
 
Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 29 September 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

 

Jeg er imponeret over, hvorledes en højttaler kan splittes ad. Dejligt at se, hvorledes B&W løser nogle problemer omkring enheder osv. Jeg synes måske vi mangler et kig på delefilteret. Her har B&W absolut ikke noget at skamme sig over! Det er lækkerier! Modsat delefilteret i LSR 6332. Det vinder ingen priser.

Men det gør ikke LSR 6332 til en dårlig højttaler! Den er super dynamisk, spiller kanonhøjt, super diskant og så det bedste; Duften af det dæmpemateriale der bruges. Super!

Pris fundet idag på nettet: 24K i Sverige,  ca 20 K alt incl i USA, forudsat de må sende til DK.  Kan også findes i Tyskland til 20K! . Man skal ikke give 30K I DK!

Havde HIFI-klubben stadig forhandlet mærket havde de nok også haft en super pris på 6332!

mvh 

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede
 
Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 29 September 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

 

Henrik B kom mig lidt i forkøbet. Undskyld for det! Stå med 18K i butikken, så kan det være der kan handles!

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes