Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 06:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pladespiller-magien er væk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 26 September 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Det er altså ærgeligt at førstehåndsindtrykket er noget skidt, men men.....

....alt kan fikses

Det er svært at råde dig for der er mange ting der kan gå galt, men umiddelbart tror jeg ikke din pickup er monteret korrekt.

Den skal lyde bedre end din cd-afspiller og den skal lyde ligeså klingende rent.

Her er et link:

http://www.soundimage.dk/DANSK/Pladespiller.htm

Hvis du boede ved siden af mig, kunne vi nemt sammen fikse den lille ting.

Det hjælper at bruge en protractor som denne.

Mvh

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
walin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 530
Sendt: 26 September 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Flemsemand,

Jeg kender ikke Dino'en, men kan se at den netop er berømmet sammen med ihvertfald OM30'eren. Din beskrivelse af dine oplevelser hænger bestemt ikke sammen med mine oplevelser af vinyl. Jeg kom til at tænke på at der måske er en fasevending involveret. Måske er ledningerne til den ene kanal byttet om oppe ved Pickup'en? Jeg ved ikke om Ortofon'en har farvekode ved stikbenene, men check engang efter. Hvis de sidder korrekt, så kunne det måske være at der er blevet modificeret i Thorensen, så der er byttet rundt der hvor phonokablet er monteret - eller måske er der monteret plugs i Thorens kabinettet og der er sket en ombytning her?

Edit: Dette er de normale farvekoder for pick-up ledninger:

Sort - stel
Rød - Højre +
Hvid - Venstre +
Blå -   Venstre  0
Grøn - Højre 0

Det kan også være kalibreringen af Dino'en ift. OM40eren. Hvorledes har du Dino'en indstillet?. OM40 specs' siger 47kOhm og udgangsspænding på 4mV.

Jeg er uenig med nogle af de øvrige indlæg som peger på VTA-justeringen som fejlkilde, din beskrivelse lyder ikke som om det er de sidste 5% det er galt med og VTA justeringen influerer efter min mening ikke speceilt meget på bas og mellemtonen.

Du skal ikke give op - Thorens TD320'eren er den gode gamle Thorens kvalitet og du skal nok få lyd ud af den.  Hvis du finder ud af at Ortofonen ikke er god mere, så skulle du forsøge dig med en Moving Coil. Selv bruger jeg Audio Technica OC9 på min Thorens TD318 - og det "rykker".



__________________
- Klaus -
                    Island s are where the Sea ends.
Til top Vis walin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af walin
 
LBoman
Lukket konto
Lukket konto

Lukket pga. dublet.

Bruger siden: 10 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 26 September 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

”Jeg kan godt høre små forskelle fra LP til CD. Nogle ting før CDén bedre og andre ting Lpén. Cdén er f.eks. mere præcis i lydbilledet, mens Lpén f.eks. har mere sjæl/rummelighed. Derfor synes jeg de spiller lige op med hinanden fordi disse små forskelle opvejer hinanden. Faktisk synes jeg LPén  til tider spiller bedst fordi den er så behagelig at lytte til at alle de andre små fejl ikke betyder noget.

Hilsen

Gufle”

 

Dette indlæg illustrerer meget godt, hvad jeg forsøger at sige.

Et stereoanlæg er, hvad enten man spiller lp’er eller cd’er, fyldt med fejl/problemer. Det er ikke problemløst at spille lp’er med en pickup, der er mange vinkler, der skal være i orden, og der er mange former for forvrængning. Cd’er er indspillet med et meget dårligt fejlretningssystem, det vil sige at cd-spillen tit interpolerer/gætter hvad der var på cd’en (det er derfor jeg ripper til harddisk med et specielt program. EAC - Exact Audio Copy, der læser cd’en flere gange, indtil den er overbevist om, at resultatet er ”korrekt”). Og der er problemer, når man skal lave DA konverteringen (jitter).

Forstærkere fås i forskellig kvalitet, nogle er så tæt på selvsving, at de er meget følsomme for højttalerkabler mm.

Men det største problem er højttalerne. Det er fx ikke muligt at lave en højttalerenhed, som på optimal måde både kan gengive både bas og mellemtone. God bas kræver en lang svingspole, god mellemtone kræver en kort spole (lav selvinduktion). Delefiltre skaber nye problemer (det er derfor mange gode tovejs systemer lyder bedre en trevejssystemer). Det er nemlig umuligt at få de forskellige enheder til at spille samtidigt, på grund af fasedrej (tidsfejl), fx vil et anslag bliver tværet ud i tidsdomænet. Basreflexhøjttalere er meget populære, men giver store fasedrej (tidsfejl) omkring afstemningsfrekvensen. Derudover er der jo frekvensgangen og forvrængningen at tænke på.

Derfor består normal hi-fi interesse i at sammensætte komponenter der ”klæder” hinanden, så man opnår en lyd der ”passer” en. Derfor lyder lp’er bedre i nogle anlæg, og cd’er bedre i andre anlæg. Alle stereoanlæg kan lyde godt, hvis man bare vælger nogle lp’er/cd’er der klæder det. Hvis man har mange ”dårlige” indspilninger, bør man rette opmærksomheden mod sit stereoanlæg.

Den løsning, jeg anvender, prøver at løse/mindske fejlene, i stedet for at udkompensere dem (two wrong does not make right). Målet er, at korrigere anlægget så den direkte (først ankomne) lyd er så perfekt som muligt, og så tilføje en anelse rum (bas) korrektion (en violin vil altid lyde som en violin, uanset hvilket rum det spiller i, den vil lyde forskelligt i forskellige rum, men man vil altid kunne høre, at det er en ægte violin, og ikke en højttaler, der gengiver en violin).

Jeg bliver stadig overrasket over, hvor meget vellyd der er i gammelkendte cd’er, og jeg har ikke så mange ”dårlige” indspilninger mere.

Mine forstærkere er rent digitale, det vil sige, det er faktisk en DA converter, som kan levere strøm nok. Så jeg er digital til lige før højttalerkablerne.



__________________
Lars Boman Madsen
Til top Vis LBoman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBoman
 
walin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 530
Sendt: 26 September 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

LBoman,

Det var meget bedre - men jeg synes altså at vi skal lade denne tråd være dedikeret til løsning af Flemsemands problem!  Den generelle diskussion om analog versus digital bør køre i en anden tråd.



__________________
- Klaus -
                    Island s are where the Sea ends.
Til top Vis walin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af walin
 
Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 793
Sendt: 26 September 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

flemsemand skrev:

Efter mange års fravær er jeg tilbage med det analoge. Jeg har købt en brugt Thorens 320 med TP16 mkIV arm. Der er monteret en Ortofon OM40 pickup.  For mange år siden havde jeg en Thorens TD126, så jeg mente at denne 320'er måtte have en tilsvarende kvalitet.

Jeg har desuden købt en Trichord Research Dino Riaa pga. af gode anmeldelser.

Det er muligt jeg husker forkert, men for mig stod plader for den behagelige let fyldige lyd, som man aldrig forbandt med lyttetræthed.

Det kan jeg ikke for alvor genkende i dag.

Bassen er en smule tynd i det i forhold til det digitale setup. I gamle dage var det omvendt!

Diskanten er ikke særlig ren i forhold til min CD.

Mellemtonen som jeg husker som den største styrke i forhold til det digitale setup, synes jeg er præget af en betoning i nedre mellemtone/øvre bas.

Jeg mangler magien i forhold til det jeg husker for 15-20 år siden.

Eller er det digitale medie trods alt blevet meget bedre.

Det kan selvfølgelig også være mit analoge setup har nogle mangler, men hvilke?

Jeg har haft en 321, som basalt set er en 320 med selvvalgt tonearm. Og den lød ganske kedelig, af en eller anden grund. Prøv at få fat en en gammel Thorens TD 124 mkII i stedet for, eller evt. en 126.

Savner du den let fyldige mellemtone fra gamle dage kan du evt. prøve at køre grammofonen gennem en gammel Tandberg Huldra 10 eller TR1000. Det virker som visse nyere riaa'er er voicet for at ramme lyden fra en cd anno 1990. Jeg kender dog ikke din Dino, og ville i første omgang skyde skylden på din 320.

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet
 
walin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 530
Sendt: 26 September 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:

Jeg har haft en 321, som basalt set er en 320 med selvvalgt tonearm. Og den lød ganske kedelig, af en eller anden grund. Prøv at få fat en en gammel Thorens TD 124 mkII i stedet for, eller evt. en 126.

Savner du den let fyldige mellemtone fra gamle dage kan du evt. prøve at køre grammofonen gennem en gammel Tandberg Huldra 10 eller TR1000. Det virker som visse nyere riaa'er er voicet for at ramme lyden fra en cd anno 1990. Jeg kender dog ikke din Dino, og ville i første omgang skyde skylden på din 320.

Tja, sådan er der så meget. Men det er rigtigt at TP16MKIV armen ikke er det bedste ved den 320'er. De efterfølgende MarkII og MarkIII med TP90 armen er langt at foretrække.

Men når nu du nævner RIAA'en, så er det rigtigt at RIAA betoning er en væsentlig faktor ved Vinyl og hvor een type RIAA lyder godt til en type anlæg kan den lyde ligeså elendigt til en anden.

Hvilket setup (forstæker HT) kører du med Flemsemand?



__________________
- Klaus -
                    Island s are where the Sea ends.
Til top Vis walin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af walin
 
flemsemand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 26 September 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange gode råd.

Jeg har en Jungson JA-88D forstærker. Jeg vil med det samme sige at samenligningen også er vanskelig for pladespilleren da jeg har en rigtig god Blue Note Stibbert MKII cdafspiller med rør i udgangen.

Jeg har renset nålen og det gav jo nok en lille smule mere klarhed.

Fasevending tror jeg ikke det er. Jeg har forsøgsvis byttet om på plus og minus på højttalerne, men det gør den blot mere svag i bassen. Jeg har også prøvet med en MC pickup  der fulgte med. En Highphonic MC-3A. Den spiller sådan set udmærket, men Ortofon'en har trods alt lidt mere fylde i bunden.

Jeg overvejer en Dynavector 10x5.

Riaa'en er jeg lidt i tvivl om, det kunne måske være den. Men det ville være temmelig ærgeligt, den var jo ikke helt billig.

Jeg har bestilt et nyt kabel til brug mellem Riaa og forstærker, det håber jeg har en positiv virkning.

Jeg har valgt et BKS Silver Line. Det er det bedste kabel jeg har hørt, og jeg bruger det i forvejen mellem CD og forstærker. Ingen hård sølvlyd, tværtimod blød og behagelig lyd.

Til top Vis flemsemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemsemand
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 26 September 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

walin skrev:
[QUOTE=Mellemhjulet]

Jeg har haft en 321, som basalt set er en 320 med selvvalgt tonearm. Og den lød ganske kedelig, af en eller anden grund. Prøv at få fat en en gammel Thorens TD 124 mkII i stedet for, eller evt. en 126.


..... eller en TD125



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 26 September 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Der er mange potentielle muligheder for hvad der kan være "galt". Pas på med at fare ud og f.eks. investere i en ny PU før end du er sikker på at problemet ikke ligger andetsteds. Det er selvfølgelig ikke værre end at du så har 2 lækre PU'er men det ville være ærgerligt at spendere en "masse" penge og så stadig stå med ca. samme situation.

Det at nyt vinyl udstyr/tilbehør af i dag kan være "voiced" i en mere "CD-agtig" retning (som Mellemhjulet er inde på) i forhold til tidligere tror jeg godt der kan være noget om generelt set. Derfor kunne det være sjovt at høre om hvilket udstyr (arm/PU/RIAA osv.) du brugte dengang sammen med din TD 126 før end du stoppede med vinylen. Måske havde du en mere "fed" lyd dengang som du så forventede igen?

Men det burde være muligt at få rigtig god vinyl lyd ud af både Thorens TD 320 og Trichord Dino.

Ved du om din TD 320 er i original stand eller er der evt. blevet tweaket på den (dæmpet med blygummi osv.)? Er armlejerne helt OK uden slør og "bindepunkter" i begge planer? Det er sikkert ikke relevant men så er alle muligheder da dækket.

TP 16 IV armen er sikkert OK men som walin er inde på så hører den senere TP 90 til blandt Thorens' bedste. En arm der lader til at være populær på TD 320/321 herhjemme er en Mørch UP-4 men den er heller ikke helt billig. Den bør dog kunne findes brugt til en "fornuftig" penge.

Ja der bliver skudt lidt med spredehagl.

Som Dr. Lyd nævner er det vigtigste først og fremmest at du er sikker på at PU'en er justeret ind helt korrekt på alle parametre. Sidder geometrien "lige i skabet"? Hvilken protraktor bruger du? Bruger du Baerwald eller Thorens' egne nulpunkter/overhang? Har du leget lidt med VTF, VTA og anti-skating? Evt. prøvet at køre med lidt højere nåletryk end de anbefalede 1.5g.? Det er måske rigtigt at VTA ikke gør en nat og dag forskel men mange bække små... Det afhænger også af PU'en. På nogle er forskellen til at overhøre og på andre er det mere tydeligt. Når der er en forskel synes jeg det berører både bas og diskant.

Mellemhjulet: Hvilke(n) arm(e) brugte du på den TD 321?

Jeg må have mig sådan en Clearaudio protraktor når jeg engang har for mange penge. Den er vel en eksakt kopi af Dennesen's originale design? Det fordrer dog lige at armen er konstrueret sådan at det er til at bestemme det præcise omdrejningspunkt...

Nu har jeg vist vrøvlet nok (jeg kan allerede høre Poul sidde og gnide sig i skægget! ).

Edit: Er den Ortofon OM40 ny eller brugt?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
flemsemand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 26 September 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Jeg vil prøve at lege lidt med justeringen.

Det er en brugt OM40, den skulle dog ikke have været brugt så meget.

Jeg tror at min 320 er som da den forlod fabrikken.

I "gamle" dage brugte jeg bare den riaadel der altid var indbygget i en forstærker, og ja, det kan godt være at der var en tendens til en lidt "federe" lyd.

Jeg har en fornemmelse af at det nok er min nyindkøbte Dino Riaa som ikke helt passer med det jeg synes er god analog lyd.

Til top Vis flemsemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemsemand
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 26 September 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Dette er den eneste anmeldelse af Dino'en jeg lige kunne finde. Anmelderen nævner også at den skal stå tændt og blive varm lidt før end den lyder ordentligt.

Men din beskrivelse af at diskanten ikke er særlig ren tyder da mere på at det har noget med opsætningen af PU'en at gøre eller hvad?

Hvad med de der dip switches til bla. capacitance og impedance loading? Men OM40'eren er vel også helt standard på det område (200-400 pF og 47 kOhm). Er den kapacitive modstand sat højt nok på Dino'en? Et phono kabel alene udgør vel en modstand på ca. 100-200 pF.

Ortofon.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
slyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 26 September 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have en grammofon der kan hamle op med din Blue Note, skal du op i en helt anden klasse,med både værk,arm og pickup .Jeg tror at det eneste du har som er i samme kategori som din CD er Dino.Har selv haft en Blue Note hjemme det er en af de bedste CD maskiner jeg har hørt ,den lyder meget som en grammofon.

 

Til top Vis slyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slyd
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 26 September 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du er udsat for lidt for mange ubekendte faktorere - samt nogle mndre heldige elementer i dit setup. Fx. kender du ikke alderen på din PU - den tonearm du har på Thorens værket er ikke deres bedste - og værket i sig selv er ikke et af deres bedste holdt op i mod som jeg læser det en ualmindelig god cd afspiller.

Magien kan sagte komme igen men du vil også med et godt setup opleve at nogle plader bare ER døde og så skal man kke spille mere tid på dem.

Jeg har det på samme måde med CDer nogle optgelser er glimrende andre ren totur - fx. Simon og Garfunkle på CD - jamen for den lede hvor det lyder grimt mens Lou Reeds Transformer med Walk on THe Wildside virkelig rykker på CD og i begge tilfælde er der tale om standard CD - ikke noget deluxe eller 24 bit 378 khztz halløj.

En måde at finde ud af om det er Riaan der ikke passer kunne jo være at låne - evt købe en med returret - ja evt bare en af de billige til 300 kr. fra antenne manden/silvan - you never know

Fortvivl ej - prøv dig lidt frem - vinyl lykken kan være lige om hjørnet   

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
dane
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tidligere slowon

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 26 September 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

jeg har hørt thorens 320 med spikes istedet for bundkarret,monteret med dynavectors gamle diamond pu på en regaarm - sende cdèr tilbage til stedet de kom fra!

mit bud er pickuppen er slidt eller skal ha lidt motion.

Til top Vis dane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dane
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 27 September 2006 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

Ja hvis du kan prøve/låne en anden PU og/eller RIAA bliver du måske lidt klogere?

Men ellers er der vel efterhånden så mange bud at det fører til mere forvirring end forklaring? (jeg erkender mig selv skyldig! ).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 27 September 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft lidt problemer med lyden fra min grammofon....min højre/venstre balance...der var for meget i højre kanal....det er løst nu....azimutjusteret...pickuppen stod ikke helt lodret og det var svært at se da kontrapunkt-pickupperne har skrå front...sporer også bedre nu og har meget meget bedre dynamik.

 

 

....så du er ikke alene om problemerne....men de kan løses......bare til orientering

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 28 September 2006 kl. 02:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har i tillæg til tidligere debat om pladespillermagi lige haft en af disse overjordiske og helt og aldeles gudsbenådede musikstunder der totalt hensætter en i bare måben over hvor smukt og engageret musik kan udføreres og som i den grad synes at trække i den anden retning af din oplevelse af din svundne glæde ved vinyl.

Jeg har et setup som minder lidt om dit i det jeg også har en Thorens pladespiller - denne model en 160 super med en SME 3009 arm og en ortofon MC 10 super mk II
Da den vincent riaa jeg havde købt lød skidt har jeg sat pladespilleren direkte til min QUAD 33ers disc indgang hvilket gør at jeg ikke kan spille mere end halv styrke af hvad jeg kan med cd afspilleren i aux (radio2) indgangen da disc indgangen er beregnet til mm pickup.

Lad det nu være - jeg fandt for ½ års tid siden en Al Di Miola plade - "Elegant Gypsy" - på containerpladsen - prøvede dengang at lytte den på min revox med ortofon M20E - pling  knitre sur røv hvor det bare lød uindspireret i en grad at jeg ikke gad lytte mere på den.

Så her kl 0130 fandt jeg den frem - støvede den af med kulfiberbørsten og dernæst dishwasherbørsten lagde den andaktsfuld på plademåtten skruede pladestrammeren godt til - glædede mig over synet af mit antiskating lod som jeg lige havde repareret - og skruede så op på en fingernegl fra max styrker og satte mig tilrette for at afvente resultatet.

Den plade eller den musik på den plade har jeg kendt  lige siden den kom i 76/77 - jeg har hørt den på skod anlæg - på kassette bånd - på cd og på dyrere anlæg - rigtgt dyre anlæg - men det jeg fik på opleveren her nu for blot for en halv times siden - ja det var pladespillermagi i en grad så jeg bare er helt solgt ud - det var så flot, så detaljeret, så tredimensionalt og levende og så kraftfuldt og engageret at jeg næsten fik kuldegysninger - så mit råd til dig der har mistet troen på vinyl - rod lidt med det setup - det kan være at der skal mindre til end du tror før den er hjemme! 
  

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 793
Sendt: 28 September 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:


Mellemhjulet: Hvilke(n) arm(e) brugte du på den TD 321?



Det var en RB300, det gør det jo ikke ligefrem bedre

Anyway, som r-l-b er inde på, så kan man godt blive overrasket over en gammel riaa.

Det største chok på pladespiller fronten var dengang jeg fik en Garrard 401 med en SME3012 indenfor døren. Med den samme MC20Super der sad på TD321/RB300/VdH sølvtråd direkte til riaa kombinationen, var det nok et af de største hop i anlæggets lyd jeg har være ude for. (Der har været et par stykke siden også heldigvis)

Jeg havde ellers, synes jeg selv, forbedret lyden med en ny måtte, fjernet bundkarret og sat spikes, men det var jo kun småting i forhold til den helt fundementalt bedre lyd der kom ud af Garrarden.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 28 September 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

I tilæg til mit natlige lidt rørstrømske indlæg kan jeg tilføje at de flinke mennesker hos top sound byttede vincent uden noget snak med en project phono box mk II som jeg har sat i tape indgangen på QUADen og NU spiller det endnu bedre og med meget mere kraft/styrke - jeg lyttede lige til Al Di Meola en gang til og det var ikke en drøm jeg havde haft i går - det var rigtig rigtig godt og endnu bedre idag - og så er det en 30 år gammel LP fra containerpladsen på en næsten 40 gammel forstærker med en 23 år gammel rille spiller via nogle 20 år gamle højtaler enheder i nogle 30 år gamle kabinetter.- jamen jamen er ikke magi stavet bagfra men magien er der sku endnu!   

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes