Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 14:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Polering af sikringer gir’ bedre lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 409
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Med fare for at blive rubriceret som landsbytosse, skal jeg kundgøre, at jeg netop hat poleret mine sikringer i eltavlen med et uventet stort resultat. Jeg havde regnet med, at det i bedste fald ville være hørbart, hvis man anstrengte sig.

Men nej. Forskellen er betydelig. Langt bedre mikrodetaljering. Musikken opstår meget mere af sig selv. Langt bedre kontrol i basområdet. Basgange og luftflytteri er meget nemmere at høre.

Opløsning i mellemtone er generelt hævet. Opløsning i diskant er præget af noget mere luft.Og basområdet er vægtigere i betydningen større autoritet.

Jeg er klar over, at det er nogen, der mener, dette er det rene nonsens. Men jeg lever fint med, at nogle mener det. Men det her er da ret nemt at tjekke. Har man et tilpas følsomt setup (læs high-end), der evner at vise forskelle, vil man uden videre kunne høre dette tweak. Så det er bare ud og tage sikringen ud af eltavlen og finde noget polermiddel og så ind med den igen..og lyt så

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver
 
Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 211
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Antisilver:

hvis vi starter fra du får apollo. så kan det ikke blive bedre, alt er perfekt, så får du staturn, og nu faldte det sidste på plads, så fik du en ordenlig afkobling, nu blev det endnu bedre igen, nu polere du sikringer og nu er alt igen strammet op og betydeligt bedre end før.

sådan er det med alt du skriver om. alt bliver bedre. begynder at lyde lidt underligt

og nej kan absolut ikke se hvordan sikringer praktisk kan gå ind og ha en betydning.

hvis vi antager de har en betydning så burde du prøve forskellige slags og størrelser istedet for at pudse dem.

da jeg aldrig har interesseret mig for elektronik kan du forklare mig teorien bag at sikringer har en betydning. de er svjv kun tilstede for at forebygge brand ved en evt kortslutning og er hverken aktivt eller passivt en del af strømforsyningssiden ?

med uvidende hilsner



__________________
Holfi still sucks. AKA Live21
Til top Vis Mightyfish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mightyfish
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

High-Fidelity eller høj troværdighed ryger fløjten på begge sider at virkeligheden, på den ene side er der lousy kvalitet (Bilka) og på den anden High-End, der er meget bedre end virkeligheden...

__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 469
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Om det virker eller ej, så er sikringen på eltavlen jo endnu et led, som strømmen skal igennem for at forsyne anlæget (læs alt strøm løber igennem sikringen) så klart et sted med svækket kapacitet, men det er jo også meningen med en sikring.

Om dette "Tweek" så virker er uvist, men har man et følsomt anlæg og meget fritid... så gi den gas med poleringen



__________________
Venligst Andreas

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2038
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Ja, prøv det da endelig. Nu er det jo ikke alle der har anlæg der kan afsløre småændringer, men jeg kan sagtens forestille mig at det har en virkning. Når man nu har oplevet at forskellige stik har forskellig lyd, hvorfor så ikke?

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 409
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:

Antisilver:

hvis vi starter fra du får apollo. så kan det ikke blive bedre, alt er perfekt, så får du staturn, og nu faldte det sidste på plads, så fik du en ordenlig afkobling, nu blev det endnu bedre igen, nu polere du sikringer og nu er alt igen strammet op og betydeligt bedre end før.

sådan er det med alt du skriver om. alt bliver bedre. begynder at lyde lidt underligt

og nej kan absolut ikke se hvordan sikringer praktisk kan gå ind og ha en betydning.

 

Hej live24: Jeg beskriver fremskriidt og forbedringer, ikke det , der ikke virkede.Sidstnævnte er tidspilde for forumbrugerne. Og nej..jeg har ikke fået Saturn. Jeg har blot lyttet til en prototype. Forskellen ml. Apollo og Saturn er langt mindre end den forbedring, der opnås med min lidt specielle Goldmund afkobling..

Men jeg interesserer mig, som du, i og for sig ikke i det teoretiske og tekniske.Jeg konstaterer blot, hvad der virker og hvad der ikke virker ..positivt ind og poleringen var en overraskelse

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver
 
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 409
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Ja, prøv det da endelig. Nu er det jo ikke alle der har anlæg der kan afsløre småændringer

 

/Præsten

Rigtigt. Ikke alle setup vil kunne drage fordel heraf. Men det er da gratis at prøve.Hører man ingen forbedring, så kan man jo bare lade det ligge til setup'et om nogle år er ændret og så måske prøve igen

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Med fare for at blive rubriceret som landsbytosse, skal jeg kundgøre, at jeg netop hat poleret mine sikringer i eltavlen med et uventet stort resultat. Jeg havde regnet med, at det i bedste fald ville være hørbart, hvis man anstrengte sig.

Men nej. Forskellen er betydelig. Langt bedre mikrodetaljering. Musikken opstår meget mere af sig selv. Langt bedre kontrol i basområdet. Basgange og luftflytteri er meget nemmere at høre.

Opløsning i mellemtone er generelt hævet. Opløsning i diskant er præget af noget mere luft.Og basområdet er vægtigere i betydningen større autoritet.

Jeg er klar over, at det er nogen, der mener, dette er det rene nonsens. Men jeg lever fint med, at nogle mener det. Men det her er da ret nemt at tjekke. Har man et tilpas følsomt setup (læs high-end), der evner at vise forskelle, vil man uden videre kunne høre dette tweak. Så det er bare ud og tage sikringen ud af eltavlen og finde noget polermiddel og så ind med den igen..og lyt så

Jeg har (desværre) automatsikringer på 'hifi-gruppen'. Så polering kan ikke komme på tale! Men måske kunne det være en idé at betjene tænd/sluk-knappen med jævne mellemrum? Der er jo nogle kontaktflader, som på denne måde bliver 'renset'.

Der var på et tidspunkt én eller anden, der skrev noget om fordele og ulemper ved hhv. alm. sikringer og automatsikringer. Husker desværre ikke 'konklusionen'!

Mvh.

Nilau

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Solformørkelsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. cvo2004

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
Præsten skrev:

Ja, prøv det da endelig. Nu er det jo ikke alle der har anlæg der kan afsløre småændringer

 

/Præsten

Rigtigt. Ikke alle setup vil kunne drage fordel heraf. Men det er da gratis at prøve.Hører man ingen forbedring, så kan man jo bare lade det ligge til setup'et om nogle år er ændret og så måske prøve igen

Jeg synes bestemt ikke dette tweak lyder spor tåbeligt, ej heller af for meget "ud over kanten".

Jeg plejer selv efter, at have købt nye sikringer, at skille dem forsigtigt ad for derefter, at polerer de indvendige kontaktpunkter, så bliver de påny sat sammen og poleret udvendigt, og det kan jeg kun anbefale.

Til top Vis Solformørkelsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solformørkelsen
 
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 409
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Mr.Antisilver skrev:

Med fare for at blive rubriceret som landsbytosse, skal jeg kundgøre, at jeg netop hat poleret mine sikringer i eltavlen med et uventet stort resultat. Jeg havde regnet med, at det i bedste fald ville være hørbart, hvis man anstrengte sig.

Men nej. Forskellen er betydelig. Langt bedre mikrodetaljering. Musikken opstår meget mere af sig selv. Langt bedre kontrol i basområdet. Basgange og luftflytteri er meget nemmere at høre.

Opløsning i mellemtone er generelt hævet. Opløsning i diskant er præget af noget mere luft.Og basområdet er vægtigere i betydningen større autoritet.

Jeg er klar over, at det er nogen, der mener, dette er det rene nonsens. Men jeg lever fint med, at nogle mener det. Men det her er da ret nemt at tjekke. Har man et tilpas følsomt setup (læs high-end), der evner at vise forskelle, vil man uden videre kunne høre dette tweak. Så det er bare ud og tage sikringen ud af eltavlen og finde noget polermiddel og så ind med den igen..og lyt så

Jeg har (desværre) automatsikringer på 'hifi-gruppen'. Så polering kan ikke komme på tale! Men måske kunne det være en idé at betjene tænd/sluk-knappen med jævne mellemrum? Der er jo nogle kontaktflader, som på denne måde bliver 'renset'.

Der var på et tidspunkt én eller anden, der skrev noget om fordele og ulemper ved hhv. alm. sikringer og automatsikringer. Husker desværre ikke 'konklusionen'!

Mvh.

Nilau

 

sidstnævnte kunne jeg ellers godt tænke mig at kende lidt til, da automatsikringer aldrig er beskrevet i forhold til lyd
Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver
 
Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 211
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

antisilver, nu er der en der har sagt strømmen løber gennem sikringerne, ville det så ikke være mere realistisk at tro at en større sikring vil kunne give et bedre resultat. feks en 13 A istedet for en 10 A ? (ved disse to modeller findes, men ellers ingen anelse om hvad der er normalt)

Det tekniske i hifi er ikke interessant for mig, på samme måde som en bil, ligeglad hvordan den er opbygget bare den kan opfylde mine ønsker, derfor lægger man dog mærke til hvis det hovedsaligt er visse principper man foretrækker fremfor andre



__________________
Holfi still sucks. AKA Live21
Til top Vis Mightyfish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mightyfish
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
sidstnævnte kunne jeg ellers godt tænke mig at kende lidt til, da automatsikringer aldrig er beskrevet i forhold til lyd

Jeg skal indrømme, at jeg følte mig lidt ”far out” da jeg prøvede det, men mine forhold til det er vel hvad man kan kalde optimale. Jeg har to separate sikringsgrupper forsynet at hver sit 5x2,5kvmm kabel til hver sit LK-udtag i væggen. Den eneste forskel er, at den ene gruppe er med automatsikring og den anden med procelænssikringer (hedder det vist) i tavlen.

 

Jeg oplevede en anelse mere fylde i nedre mellemtone og lidt mere punch i bassen ved procelænssikringerne. Det var langt fra en revolution og jeg har kun holdt sceancen én gang, men det var konklusionen.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 753
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Og I er sikre i jeres sind på, at det ikke er en ren subjektiv forbedring?

__________________
Mvh. MGP

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted
 
Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
Og I er sikre i jeres sind på, at det ikke er en ren subjektiv forbedring?

Det har aldrig bekymret nogen herinde...



__________________
Forhandler af Danley Sound Labs

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer
 
Kole
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

- Sig mig; har du prøvet at søge efter jordstråler og flytte højttalerne, så enhederne ikke kommer i karambolage med magnetismen i jorden?

http://www.jordstraaling-effekt.dk/jordstraaling20021128.pdf

Jeg har også hørt, at rosenkvarts kan fjerne stråler. Prøv at placere et stykke foran din CD-afspillers digitaldisplay. Jeg er sikker på du vil opleve et langt mere nuanceret mellemtoneområde.

Til top Vis Kole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kole Besøg Kole's Websted
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Nå, ku ikke høre noget, men mit anlæg fødes også igennem en Nordost Thor, så den har nok klaret det for mig, kunne ihvertfald ikke høre entydig forskel. Men fingrene blev da beskidte, sjovt med hifi :-)
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 409
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:

antisilver, nu er der en der har sagt strømmen løber gennem sikringerne, ville det så ikke være mere realistisk at tro at en større sikring vil kunne give et bedre resultat. feks en 13 A istedet for en 10 A ? (ved disse to modeller findes, men ellers ingen anelse om hvad der er normalt)

Det tekniske i hifi er ikke interessant for mig, på samme måde som en bil, ligeglad hvordan den er opbygget bare den kan opfylde mine ønsker, derfor lægger man dog mærke til hvis det hovedsaligt er visse principper man foretrækker fremfor andre

Forskellene mellem de enkelte sikringers størrelse, altså 10A, 13A og 16A, var ikke en del af dette eksperiment. Det er forlængst ordnet og ja..der er forskel. 16A er bedst og 13A næstbedst. Og egen gruppe er et must.Troede det stod heltklart, derfor inddrog jeg det ikke.
Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver
 
panos
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1345
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Nu skulle jeg også bare prøve...

 

Effekten af tweeken er enormt..... Specielt når sikringen ikke sidder i tavlen... Så er systemet utrolig tavs... meget mørkt lydbillede, totalt som om at være på koncertsalen efter alle er gået hjem....

Og så sker det ting og sager.. så snart sikringen kommer ind igen..... så alle de små holfi relæer begynder at klikke... og lige efter er det bare musik....

er det en fantastisk tweek eller hvad...

 

Sorry.. kunne ikke lade være....

 



__________________
moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos
 
Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Kole skrev:

<SNIP>

 Jeg er sikker på du vil opleve et langt mere nuanceret mellemtoneområde.

...det er jeg faktisk også - helt seriøst.



__________________
Forhandler af Danley Sound Labs

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer
 
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 409
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Nu skulle jeg også bare prøve...

Effekten af tweeken er enormt..... Specielt når sikringen ikke sidder i tavlen... Så er systemet utrolig tavs... meget mørkt lydbillede, totalt som om at være på koncertsalen efter alle er gået hjem....

Og så sker det ting og sager.. så snart sikringen kommer ind igen..... så alle de små holfi relæer begynder at klikke... og lige efter er det bare musik....

er det en fantastisk tweek eller hvad...

Sorry.. kunne ikke lade være....

 

bare iorden..
Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver
 

Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes