Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 17:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Manden med Guldskeen... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

kuno skrev:

Det er ML.31 eller 31.5 transport helt til højre - prisklasse 12kg$ dengang

Strømforsyning i midten til 31??? & 38 eller 38s forforstærker til venstre...tror jeg

Syns også man kan ane lidt Alu dims nederst til venstre... kunne godt være noget Vitus? Men lækkert er det helt sikkert, synd der ikke er flere billeder

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

ML-380,ML-31,ML-35,ML-333,Lexicon MC-1,VINCENT SP-996,Marantz DV-8400, Egne HT.

siger profilen

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Forresten, er ideen at uploade billeder her i tråden eller? det kunne måske være en ide. Så kan vi rykke i bananerne i fællesskab

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hmm at være bange for indbrud/tyveri, forstår jeg ikke hvis det skulle være grunden til hvis den slags folk ikke ønsker at "medvirke". Umiddelbart føler jeg mig da rimelig anonym herinde og er bestemt ikke bange for indbrud. Ikke så meget pga at jeg ikke "har noget" men mere det faktum at folk vil ikke sådan lige kan finde frem til ens adr.
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Det kommer jo an på hvor meget folk har handlet ... f.eks. LB som eksempel.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Det kommer jo an på hvor meget folk har handlet ... f.eks. LB som eksempel.

 

Det er selvfølgelig rigtigt

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Det er en ML38S som blev opgraderet til en 380, en 35 DAC og en 31 drev. Jeg blev skilt, og måtte flytte til en mindre lejlighed inde i byen, og her kunne 333 ikke starte op ”moderne byggeriers strøm klare ikke så meget” Desuden syntes jeg at 333 bare var for stor og grim.

 

Og så er det jo sådan at ”jeg” syntes en ML 27,5 lyder bedre, i mit set-up…! Men så kom en kammerat forbi og købte min 27,5.

 

Men når man bor småt, syntes jeg at små super seje højttaler er frække, og jeg legede lidt med forskellige effektforstærkere, så dem der kan anes på billedet, er et sæt Vincent SA-T100..!? de har sådan en lidt beefy bund, hvilket er godt til at få et par små højttalere til at lyde store.

 

Og som ny fraskilt, skal man jo ikke skræmme en kommende kæreste væk med kæmpe gear…. Vel

 

Mht. ML som produkt..!? da jeg arbejder med elektronik og udvikling, besluttede jeg mig for at købe noget som alle syntes var godt ”og så viste jeg også, at de jeg brugte var godt” og skulle ikke tænke på det.

Men det er som alt elektronik, godt til noget og dårligt til noget andet, der findes mange menisker der elsker ML, så jeg vil ikke komme ind på det ene eller andet, for og imod..! for det vist en gang personligt hi-fi fnidder, for sefølig er det ok grej. Selv om at finishen kunne være bedre til de penge.

 

Det eneste negative jeg vil fremhæve..! mine børn hader CDèn ”kun en tåbe/idiot kommer en pladestrammer på en CD konstruktion, den indbygger man sku da i låget med det samme. Mine børn benytter DVD afspilleren, da de ikke gider ML-31èrn ”gør jeg faktisk også selv”

 

Men nu var det jo ikke mit set-up denne tråd gik ud på.

 

Mine observationer er! Mange kan få lillebror til at være den bedre, og nogle mener at et skridt frem i udvikling et 2 tilbage, og holder sig til gammelt udstyr.

Men for mange har svært ved at forholde sig nøgternt til udstyr ”der er jo dybest set bare en elektronik formidler”

 

Men alt i alt er det vel det der skaber dynamik på et forum?

 

 

Peter



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  



ML har bestemt ikke det grimmeste design når man snakker HIFI nej nej


__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Hmm at være bange for indbrud/tyveri, forstår jeg ikke hvis det skulle være grunden til hvis den slags folk ikke ønsker at "medvirke". Umiddelbart føler jeg mig da rimelig anonym herinde og er bestemt ikke bange for indbrud. Ikke så meget pga at jeg ikke "har noget" men mere det faktum at folk vil ikke sådan lige kan finde frem til ens adr.

Jeg tror nu, at det er rimelig nemt at finde frem til folk, hvis det er det, man vil. Jeg er selv meget påpasselig med at vise billeder, selv om jeg bestemt ikke har noget af værdi mere. Nogle billedserier er jo det rene slaraffenland for indbrudstyve. Et andet eksempel er bilelder på boligannoncer. Dem har indbrudstyve meget gavn af. De får indblik i hele husets opdeling og kan se, hvad der er af værdigenstande.

Jeg har selv haft indbrud, hvorfor jeg er meget påpasselig med at vise eventuelle herligheder frem.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

rattanhuset skrev:
Hmm at være bange for indbrud/tyveri, forstår jeg ikke hvis det skulle være grunden til hvis den slags folk ikke ønsker at "medvirke". Umiddelbart føler jeg mig da rimelig anonym herinde og er bestemt ikke bange for indbrud. Ikke så meget pga at jeg ikke "har noget" men mere det faktum at folk vil ikke sådan lige kan finde frem til ens adr.

Jeg tror nu, at det er rimelig nemt at finde frem til folk, hvis det er det, man vil. Jeg er selv meget påpasselig med at vise billeder, selv om jeg bestemt ikke har noget af værdi mere. Nogle billedserier er jo det rene slaraffenland for indbrudstyve. Et andet eksempel er bilelder på boligannoncer. Dem har indbrudstyve meget gavn af. De får indblik i hele husets opdeling og kan se, hvad der er af værdigenstande.

Jeg har selv haft indbrud, hvorfor jeg er meget påpasselig med at vise eventuelle herligheder frem.

/Henrik

 

Hej med dig...

 

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige, har også selv haft indbrud for nogle år siden, men det betragter jeg som en tilfældighed at det lige var mig det gik ud over, og sådan tror jeg nu oftest at det er. Dem som havde lavet indbrudet hos mig viste sig at være to narkomaner og jeg tror neppe at det er sådanne folk som sidder feks her og "kigger hjem ud". Det har de sg ikke tid til. Et eller andet sted er det jo meget nemt hvis man vil lave et "knæk", så tror jeg nu bare at det er at gå en tur i de dyre kvarter i forskellige byer. Der hvor jeg selv bor, er der sg ikke nogle der regner med at der er anlæg for 100K... Men det kan der jo sagtens være (men det er der nu ik)

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
spped six skrev:

rattanhuset skrev:
Hmm at være bange for indbrud/tyveri, forstår jeg ikke hvis det skulle være grunden til hvis den slags folk ikke ønsker at "medvirke". Umiddelbart føler jeg mig da rimelig anonym herinde og er bestemt ikke bange for indbrud. Ikke så meget pga at jeg ikke "har noget" men mere det faktum at folk vil ikke sådan lige kan finde frem til ens adr.

Jeg tror nu, at det er rimelig nemt at finde frem til folk, hvis det er det, man vil. Jeg er selv meget påpasselig med at vise billeder, selv om jeg bestemt ikke har noget af værdi mere. Nogle billedserier er jo det rene slaraffenland for indbrudstyve. Et andet eksempel er bilelder på boligannoncer. Dem har indbrudstyve meget gavn af. De får indblik i hele husets opdeling og kan se, hvad der er af værdigenstande.

Jeg har selv haft indbrud, hvorfor jeg er meget påpasselig med at vise eventuelle herligheder frem.

/Henrik

 

Hej med dig...

 

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige, har også selv haft indbrud for nogle år siden, men det betragter jeg som en tilfældighed at det lige var mig det gik ud over, og sådan tror jeg nu oftest at det er. Dem som havde lavet indbrudet hos mig viste sig at være to narkomaner og jeg tror neppe at det er sådanne folk som sidder feks her og "kigger hjem ud". Det har de sg ikke tid til. Et eller andet sted er det jo meget nemt hvis man vil lave et "knæk", så tror jeg nu bare at det er at gå en tur i de dyre kvarter i forskellige byer. Der hvor jeg selv bor, er der sg ikke nogle der regner med at der er anlæg for 100K... Men det kan der jo sagtens være (men det er der nu ik)

I mit tilfælde tror jeg ikke, at der var tale om tilfældigheder. Ca. 1 måned forud for indbruddet havde jeg haft 3 forsøg på indbrud, den ene gang medens jeg var hjemme. Jeg kan derfor også med tydelighed fastslå, at det ikke var narkomaner, som brød ind i min lejlighed.

Siden da har jeg fået sikret min lejlighed ekstra godt, ligesom min opgang har fået forstærket indgangspartiet med stål.

Jeg er dog stadig påpasselig med at vise noget frem.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Det kan jo også være at folk med 1 mil på lommen har andet at lave end at sørfe hifi

Og ja, hvad er dyrt? det er jo et ret relativt spørgsmål ud fra hvilken synsvinkel den enkelte har. Konfirmanten mener nok at 100k er dyrt, mens direktøren savler over 1mil.

Hvis man kigger i de fine billed forum her på siden er der altså nogle folk med meget flot grej til de mange penge, så hvis det betyder noget så kig det igennem. Ellers er vores svenske brødre også godt ved muffen, prøv at kigge på f.eks. på euphonia-audioforum.se ... et eksempel jeg tit savler mig i søvn til.

 

ja lækkert,nu er det jo timbre der har taget billederne,(han var også på supertræf med kamera forstås)gad vide hvad der ville ske hvis han hængte sine billeder af anlæget op herinde,jeg mener seperate net kabler og shakti sten på alt hans accuphase og stax,ej vel?det ville gå galt med alle de båtnakker herinde

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
...jeg mener seperate net kabler og shakti sten på alt hans accuphase og stax,ej vel?det ville gå galt med alle de båtnakker herinde

Mener du alle de båtnakker der mener, det er rimeligt at få en troværdig forklaring på, hvordan man kan være sikker på at det er (Shakti)stenen, der får suppen til at smage - for lige at parafrasere et kendt folkeeventyr?

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

kuno skrev:

Hej...

Tænker tit på om der ikke sidder nogen derude med grej i absolut" Château Pétrus"klasse...

Hvad skal der så til før ens anlæg er absolut" Château Pétrus"klasse ????

Grunden til jeg spørger er at jeg da syntes der er mange fine anlæg her på sitet.

Mvh

JmJ

 

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Det kan jo også være at folk med 1 mil på lommen har andet at lave end at sørfe hifi

Og ja, hvad er dyrt? det er jo et ret relativt spørgsmål ud fra hvilken synsvinkel den enkelte har. Konfirmanten mener nok at 100k er dyrt, mens direktøren savler over 1mil.

Hvis man kigger i de fine billed forum her på siden er der altså nogle folk med meget flot grej til de mange penge, så hvis det betyder noget så kig det igennem. Ellers er vores svenske brødre også godt ved muffen, prøv at kigge på f.eks. på euphonia-audioforum.se ... et eksempel jeg tit savler mig i søvn til.

Ja, savle, savle. De dersens højtalere kan jeg nu godt li'.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

music 4 all skrev:
...jeg mener seperate net kabler og shakti sten på alt hans accuphase og stax,ej vel?det ville gå galt med alle de båtnakker herinde

Mener du alle de båtnakker, der gerne mener det er rimeligt at få en troværdig forklaring på, hvordan man kan være sikker på at det er (Shakti)stenen, der får suppen til at smage - for lige at parafrasere et kendt folkeeventyr?

nej,er selv skepsisk,mener dem der absolut skal gøre grin med dem istedet for at sige "ved du hvad jeg tror ikke på det"

personligt behøver jeg ingen forklaring,syntes bare at 1200,- for 1 sten bare for at prøve er for meget,hvis den kostede 100,- kunne man.... jaja jeg er nærig

der er heller ingen(der har meldt sig ihvertfal)der kan forklare hvorfor netkabler virker,men jeg mener de gør,igen var jeg meget skeptisk før jeg prøvede noget brugt(i første omgang)

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
shras
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1007
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Man må vel erkende at den generelle stemning her på forum mere opfordrer en lovprisning af en 3020'er, frem for fremvisning af grej i den virkeligt tunge ende.



__________________
MVH Søren

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Det ligger nok dybt i store dele af den danske folkesjæl. Vi er jo landet, der har fostret:

  1. Janteloven - og en generel holdning til, at det er dårlig smag at flanere sin rigdom. ydmyghed og beskedenhed er også kristne dyder
  2. Klods-Hans
  3. Den Grimme Ælling
  4. Kejseren nye Klæder

De tre sidste punkter er et udtryk for at vi honorerer indre kvaliteter og stiller os skeptiske over for hvad selvbestaltede autoriteter prøver at bilde os ind - Det er det der gør at vi ikke lader os spise af med blændværk, men giver et produkt som 3020 en reel chance - eller måske endda lidt mere end det.

Den negative side af alt dette er, at vi kan have svært ved at begejstres på andres vegne. "Hvis jeg skal være ydmyg, så skal min nabo dæleme osse."

Men mon ikke det bare er sådan, at de der virkelig har heftigt udstyr enten har for travlt med at lytte på det eller tjene penge, til at de gider spilde tid på en nørdforum som vores, hvor det daglige spørgsmål går på: "Hvor finder jeg den bedste højttaler til 1000,- kr. - brugt?"

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
shras
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1007
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:
Men mon ikke det bare er sådan, at de der virkelig har heftigt udstyr enten har for travlt med at lytte på det eller tjene penge, til at de gider spilde tid på en nørdforum som vores, hvor det daglige spørgsmål går på: "Hvor finder jeg den bedste højttaler til 1000,- kr. - brugt?"

Ikke med de meldinger jeg har fået. De har været her, og har fundet sitet "for let".



__________________
MVH Søren

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Man må vel erkende at den generelle stemning her på forum mere opfordrer en lovprisning af en 3020'er, frem for fremvisning af grej i den virkeligt tunge ende.

Det er kun den stemning der kommer til at virke "generel" hvis man tenderer til kun at huske enkelte brugere - indrømmet, der er nogle der gør mere væsen af sig end andre, men jeg selv personligt skænker ikke 3020´eren en eneste tanke. Jeg har fokus på mange andre tråde fordi der ganske enkelt er for mange lækre systemer herinde som bare fortjener mere opmærksomhed.

Ud af forummets ca. 15.000 brugere synes jeg nu heller ikke at stemningen indikerer 3020-attitude nogle steder - den er stadig forbeholdt relativt få.

Desværre er det lidt anderledes med jante - for her er der godt nok nogle der har noget at arbejde med. Det gælder både afmålt i egne holdninger kontra alle andre folk, men så sandelig også målt på udstyret. Alt for få mennesker kan finde sig ud af at glæde sig på andres vegne - når der en gang imellem kommer en gut med et virkeligt dyrt system eller bare noget der tenderer derop ad rent prismæssigt, så kommer der straks de næsten obligatoriske kommentarer, som er set mange gange :

1. Er du sikker på at det er dit grej - jeg synes jeg har set det der et andet sted før? - mistro er et kendt fænomen, for der er ihvertfald ikke andre der har noget der er bedre end ens eget!

2. Hvis ikke du kommer med billeder så lyver du...... - det kan ikke passe at man har et dyrt anlæg hvis man ikke vil smide billeder op til dommerne, eller hvad??? Hvor meget gider man egentlig engagere sig, hvis man starter ud med at blive hånet på sine valg af folk som har ondt i røven af misundelse??

3. Ja ja, man kan låne sig til meget....... - first of all så rager det ingen hvordan folk har købt deres grej. Folk kan i princippet være skideligeglade med den del, for det kommer slet ikke dem ved, og er heller ikke relevant. Anlægget bliver ikke mindre korrekt af at være finansieret - folk administrerer deres penge på forskellige måder.

4. fyld selv på - eksemplerne er desværre mange!!!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes