Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 05:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: 12 kvm bio - nye billeder side 20 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 13 August 2009 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Ney_ skrev:
[ Desuden skulle det gerne give mulighed for OnScreenDisplay via hdmi (er ikke 100% på dette men det burde passe og ville gøre mig rigtig glad). 

Den får ganske rigtigt OSD via HDMI

Yipee! Mente nok at jeg havde læst mig til det et eller andet sted. Glæder mig dælme til at få den hjem igen



__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 13 August 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

Yipee! Mente nok at jeg havde læst mig til det et eller andet sted. Glæder mig dælme til at få den hjem igen



og som sagt, skriv når du får den hjem..!! du må lige give en lille anmeldelse af opgraderingen må jo næsten blive min næste opgradering til biffen..


__________________
Se min lille bio her.
Til top Vis MC_Disko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC_Disko
 
Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 13 August 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

MC_Disko skrev:
Jaco skrev:

Hvor stort er det Sony TV der, overvejer nemlig at købe en ligende skærm.

Den skal blot understøtte mpeg4 som jo skulle komme indenfor nærmeste fremtid.



det er et Sony 40" deres W4000 model. det understøtter Mpeg4 er ganske godt tilfreds med det, men hvis jeg skulle købe nyt idag, blev det nok W4500 modellen, den nye model af min skærm.

 

Det er da et fint setup du har fået dig der. Hvordan er billedet på din sony når du afspiller blu-ray?



__________________
Denon-2105, B&W DM 309, B&W DM 303, B&W LC3, Denon 2910, Sony DVP-S7700, LCD 32'.
Sony KDL46 W4000 LCD
Til top Vis Soundfreak35's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak35
 
MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 13 August 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Soundfreak35 skrev:
 

Det er da et fint setup du har fået dig der. Hvordan er billedet på din sony når du afspiller blu-ray?



tak tak det er ganske godt syntes jeg selv, Jeg havde lidt ghosting i starten da jeg fik sat min blu-ray afspiller til. umiddelbart på grund af den kraftigt forbedrede billed opløsning. men efter jeg fik rodet lidt med billede indstillingerne slap jeg af med ghostingen, så nu fungere det bare perfekt, og nyder alle de film jeg ser

og ikke nok med det, så er det snart et tv som alle jeg kender investere i. nu har søster, forældre og to kammerater investeret i selv samme skærm ( Jeg var bare den dumme der købte skærmen da den udkom til fuld pris 12 k )

*edit*
her er lidt screenshots af min skærm i aktion LINK



__________________
Se min lille bio her.
Til top Vis MC_Disko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC_Disko
 
MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 13 August 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

De var ikke 100% sikker på lagerstatus på de nye boards, de mente de havde Am-100 men han kunne ikke se status på vm-100. Den blev sendt afsted i går fra butikken, og den skal lige have fikset en blæser samtidig (kugleleget var vidst gået, den larmede i hvertfald fælt ) så håber på tidligt næste uge.



glæder mig til at høre dine erfaringer med den, når den kommer tilbage. eneste der er nederen, at man skal undvære receiveren i en periode


__________________
Se min lille bio her.
Til top Vis MC_Disko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC_Disko
 
Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 13 August 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

MC_Disko skrev:
Soundfreak35 skrev:
 

Det er da et fint setup du har fået dig der. Hvordan er billedet på din sony når du afspiller blu-ray?



tak tak det er ganske godt syntes jeg selv, Jeg havde lidt ghosting i starten da jeg fik sat min blu-ray afspiller til. umiddelbart på grund af den kraftigt forbedrede billed opløsning. men efter jeg fik rodet lidt med billede indstillingerne slap jeg af med ghostingen, så nu fungere det bare perfekt, og nyder alle de film jeg ser

og ikke nok med det, så er det snart et tv som alle jeg kender investere i. nu har søster, forældre og to kammerater investeret i selv samme skærm ( Jeg var bare den dumme der købte skærmen da den udkom til fuld pris 12 k )

*edit*
her er lidt screenshots af min skærm i aktion LINK

 

Hehe kender det godt. Har også selv betalt 13.500 for en 46 tommer, og nu om dagene kan du sagtens få en med 100-400 hz for samme beløb. Meeeen, sådan er det jo. Har ikke selv prøvet min med en blu-ray afspiller derfor var jeg nysgerrig. Overvejer en PS3 istedet for en BD afspiller. Min lcd har været pakket ind et god stykke tid og først nu for par uger siden har jeg fået den op at hænge. Har lidt problemer med sort mætning når der er ikke billede på. Det bliver meget lyst op i kanterne?



__________________
Denon-2105, B&W DM 309, B&W DM 303, B&W LC3, Denon 2910, Sony DVP-S7700, LCD 32'.
Sony KDL46 W4000 LCD
Til top Vis Soundfreak35's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak35
 
MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 13 August 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Soundfreak35 skrev:
 

Hehe kender det godt. Har også selv betalt 13.500 for en 46 tommer, og nu om dagene kan du sagtens få en med 100-400 hz for samme beløb. Meeeen, sådan er det jo. Har ikke selv prøvet min med en blu-ray afspiller derfor var jeg nysgerrig. Overvejer en PS3 istedet for en BD afspiller. Min lcd har været pakket ind et god stykke tid og først nu for par uger siden har jeg fået den op at hænge. Har lidt problemer med sort mætning når der er ikke billede på. Det bliver meget lyst op i kanterne?



det har jeg os lidt til tider, dog ikke noget jeg rigtig lægger mærke til, kun hvis jeg virkelig kigger efter det.


__________________
Se min lille bio her.
Til top Vis MC_Disko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC_Disko
 
Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 13 August 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

En LED-skærm kan sikkert løse det problem. De er efterhånden nede i 13-15.000

Til top Vis Ole Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole Hedegaard
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 14 August 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

MC_Disko skrev:
Ney_ skrev:

De var ikke 100% sikker på lagerstatus på de nye boards, de mente de havde Am-100 men han kunne ikke se status på vm-100. Den blev sendt afsted i går fra butikken, og den skal lige have fikset en blæser samtidig (kugleleget var vidst gået, den larmede i hvertfald fælt ) så håber på tidligt næste uge.



glæder mig til at høre dine erfaringer med den, når den kommer tilbage. eneste der er nederen, at man skal undvære receiveren i en periode

Jep, men nu skulle min ind alligevel og have fikset blæser (plus jeg er i gang med at flytte så den var alligevel pakket ned i sin kasse ). Har desværre ikke lige mulighed for at teste så meget bluray med det samme da jeg har været afventene med at købe en, dels pga jeg ikke vidste om jeg kunne lave en billig pcm via hdmi upgrade eller skulle lave en fuld HD-decoder upgrade, og dels pga opstartstiderne i drevene. Den nye Oppo ser vild ud, men er ikke helt vild med prisen.



__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 14 August 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig lækker ud Fungerer det ok med surround i sådan et lille rum?
Hvad er målene? Skal nemlig også på 12m2 nu

__________________
Monitor Audio Radius hjemmebio
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=92075&PN=1
Til top Vis Anzelz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anzelz
 
MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 15 August 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Anzelz skrev:
Det ser rigtig lækker ud Fungerer det ok med surround i sådan et lille rum?
Hvad er målene? Skal nemlig også på 12m2 nu


ja det fungere ganske fint, højtaler størrelsen er helt fint til rummets størrelse. målene på det område "bio'en" er på, er vel en 2,5x3 meter. så det ikke så vildt igen. men fungere fint


__________________
Se min lille bio her.
Til top Vis MC_Disko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC_Disko
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 07 September 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hey! Lovede at skrive når jeg fik min T765 igen, så here goes

Fik endelig min T765'er tilbage fra reperation+opgradering, så den nu har to fine klistermærker bagpå med vm100+am100 påskrevet.

Under opgradering ryger alle ens indstillinger, så har ikke fået den testet særlig grundigt endnu (blev en smule hindret af et defekt hdmi kabel ). Men OSD er nu en fin lyseblå menu med hvid skrift oven på billedet, så opløsningen på menuen bliver holdt selvom man sender HD content videre, ellers er menuerne de velkendte bare med hdmi options også.

Har stort set ikke fået testet andet end enheden at virker, og jeg får desværre ikke testet HD-lyd mulighederne det næste lange stykke tid da jeg vil have en OPPO 831 og ikke lige har lyst til at købe en extra bluray afspiller i mellemtiden.

ps. hvis der er nogen i århus området der har en bluray afspiller i vil låne/leje ud i en måneds tid siger i bare til



__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 07 September 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

Hey! Lovede at skrive når jeg fik min T765 igen, så here goes

Fik endelig min T765'er tilbage fra reperation+opgradering, så den nu har to fine klistermærker bagpå med vm100+am100 påskrevet.

Under opgradering ryger alle ens indstillinger, så har ikke fået den testet særlig grundigt endnu (blev en smule hindret af et defekt hdmi kabel ). Men OSD er nu en fin lyseblå menu med hvid skrift oven på billedet, så opløsningen på menuen bliver holdt selvom man sender HD content videre, ellers er menuerne de velkendte bare med hdmi options også.

Har stort set ikke fået testet andet end enheden at virker, og jeg får desværre ikke testet HD-lyd mulighederne det næste lange stykke tid da jeg vil have en OPPO 831 og ikke lige har lyst til at købe en extra bluray afspiller i mellemtiden.

ps. hvis der er nogen i århus området der har en bluray afspiller i vil låne/leje ud i en måneds tid siger i bare til



lyder da super godt, dog lidt trist du ikke har kunne prøve den ordenligt endnu

ved du så om displayet os er blevet skiftet, så det kan vise DTS-HD og dd true HD ? hvilket det "nuværende" ikke kan.
hvordan med forsikring, er der så 2 år forsikring på hele receiveren eller kun på de to moduler ?

det helt klar en opgradering jeg skal ha lavet, må blive den næste investering når der bliver råd


__________________
Se min lille bio her.
Til top Vis MC_Disko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC_Disko
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 08 September 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Ved ikke med forsikring, vil tro et kun er på modulerne der bliver udvidet.

Displayet viser fint HDMI hvis den får lyd/billede fra sådan en kilde, og displayet burde også fint kunne vise DTS-HD og DD-HD, men har som sagt ikke kunne teste hd lyd-delen kun det andet.



__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 08 September 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

Ved ikke med forsikring, vil tro et kun er på modulerne der bliver udvidet.

Displayet viser fint HDMI hvis den får lyd/billede fra sådan en kilde, og displayet burde også fint kunne vise DTS-HD og DD-HD, men har som sagt ikke kunne teste hd lyd-delen kun det andet.



må lige prøve at forhøre mig i hifiklubben, med mindre en anden her på hifi4all ved besked ?

sidplayet må os være udskiftet, da det "gamle" display ikke har hdmi, DTS HD osv ikonerne. går ud fra front panelet stadig er det samme, altså hvor der kun står dts, dolby digital osv




__________________
Se min lille bio her.
Til top Vis MC_Disko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC_Disko
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 08 September 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Tak for film rullen jeg har den stadevæk ,håber du nyder madonna musik dvd

skriv nogle ord i min indlæg

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 10 September 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

så kom der lidt nyt, Jeg har haft nogle plakater liggende i en skuffe nogle år, og tænkte at det måske var på tide at få dem indrammet og hængt op, her er resultatet



Et par dyre rammer, men det koster kvalitet jo

__________________
Se min lille bio her.
Til top Vis MC_Disko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC_Disko
 
MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

snøft, så blev højtalerene hentet. så går jagten ihærdigt ind efter nye højtalere  skriv endelig hvis du har noget som kunne ha min interesse 



det ser helt trist ud

__________________
Se min lille bio her.
Til top Vis MC_Disko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC_Disko
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Damn det var trist.

Meen så er der jo en god grund til at finde noget nyt

Ved ikke lige hvad du har af budget, men hvad med et sæt Monitor Audio til front? http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=132321 ved ikke om de bliver for store til lokalet, meeen de er vel ikke meget mindre end de gamle dali.

 

edit: de har også tit noget monitor audio demo model i tapeconnection hvis det vækkede interesse.



__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

Damn det var trist.

Meen så er der jo en god grund til at finde noget nyt

Ved ikke lige hvad du har af budget, men hvad med et sæt Monitor Audio til front? http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=132321 ved ikke om de bliver for store til lokalet, meeen de er vel ikke meget mindre end de gamle dali.

 

edit: de har også tit noget monitor audio demo model i tapeconnection hvis det vækkede interesse.



ja det lidt trist, ved ikke hvordan jeg skal undvære musik nu

umiddelbart er det en fin højtaler, men ville nok gerne ha modellen større end dem. mit budget til højtalere er lidt varierende, det afhænger af om jeg bare finder noget som jeg bare må eje. men omkring de 6-9000 kr


__________________
Se min lille bio her.
Til top Vis MC_Disko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC_Disko
 

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes