Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. april 2024 | 14:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 30 November 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Sveske:
Du har helt ret i at det bør være Tandberg over hele linjen,som det er lige nu.Jeg er meget splittet over det her.For igennem 20 år og 6 måneder har jeg haft de Trapez'er og de lyde dælme også godt.Begge sæt lyder for fedt,men også ret forskelligt.Jeg skal prøve at skifte fra det ene sæt til det andet af og til.Og henad vejen ved jeg hvad der lyder bedst,her i stuen.Og når jeg er færdig med at eksperimentere og slæbe højttalere rundt,så har jeg biceps som Arnold og ondt i ryggen Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor meget de egentlig kan,de der Studio Monitor's......... Der er no**er i dem!!




('Piobyte var så væmlig at sende mig dette billede-TAK!! )

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 30 November 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg forestille mig. Var det 40 kilo stykket?
De ser i hvert fald ud til at veje en del
Hvis det går helt galt kan du altid koble dem på køkkenradioen

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 01 December 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Jeg må hellere holde fast i at det der skal stå og spille her i stuen,skal være en forbedring af det der stod her i forvejen. Nu har jeg lige et par timer til at lytte til mere musik på mine Studio Monitor's.Har erhvervet mig 7 lp'er med Gasolin i 'mint- condition' for en slik!
Senere(i aften) skal det store slag stå.Der kommer to gutter,der som udgangspunkt skal høre Tandberg Studio Monitor, men det er ikke utænkeligt at Trapez'en kommer ind en tur.Spændende.......MUAHAHA

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 01 December 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Nostalgi så man kun kan tro på du har et afhængihedsforhold til gl. HT'er

Så her er et foreslag til en mere JBL4333


__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 01 December 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg:Tjah...tjoh....jeg gad godt at høre den,men jeg vil helst høre den ude i byen.Jeg synes jeg har så rigeligt lige nu Men spændende med så stor en bas.....ligner næsten en Tandberg

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
janwa
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1288
Sendt: 01 December 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Husk at manden kun er til Tandberg, og han ville havde alt der stå tandberg på 

Hvornår gå du op i 3000 og 4000 serien
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 01 December 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de nye Ht´ere , jeg hørte dem for et par år siden ved en kammersjuk og det var da rigtig godt.

__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Inka
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tidligere niklasthedolphi

Bruger siden: 25 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 01 December 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Husk at manden kun er til Tandberg, og han ville havde alt der stå tandberg på 

Hvornår gå du op i 3000 og 4000 serien


4000 serien er da vist ikke så interessant som 3000 serien.

venlig hilsen inkamanden
Til top Vis Inka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Inka
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 01 December 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Piobyte: Tak skal du ha'

Jeg har aldrig hørt 4000-serien.Og da jeg har haft 3000-serien,så er det lidt sjovt(og totalt retro) at være ejer af noget fra 2000-serien Og da jeg har cd-afspilleren(TCD 3015A),så er jeg da lidt med i det der nymodens pjank Lige nu er det ved at varme op til der kommer gæster.......skal blive interessant at få en der ikke har hørt mit setup før,til at ytre hans uforbeholdne mening.
Meeeeeen,mon ikke det passerer som værende godkendt?Det er mit gæt

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 02 December 2006 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Hold da helt fest for en lækker musikaften i går fredag's, hos dig Tante Berg. Jeg kan godt forstå at du er overlykkelig for dit skønne TB-anlæg og med de HT'er er det sgu bare for suverænt.
                              


__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 793
Sendt: 02 December 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg

Jeg ved ikke om du ved det, men i Norge er der mange der synes at radioerne toppede med en TR 1000 i stedet for 2000 serien. Så du burde vel egentlig lige give den en chance også


Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 02 December 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg:Det er dejligt at få konstateret at det ikke bare er mig selv der siger at det spiller for fedt.Selv kammeraten måtte overgive sig Jeg fristes næsten til at sige selvfølgelig.Der skal åbenbart stå Tandberg på grejet for at få den fede lyd Flot billede du har taget

Mellemhjulet:Jeg kender godt den diskussion Jeg er ikke helt afvisende,men jeg ville dog savne min TR2075.Alene fordi den er så ufatteligt flot og stor.Den er jo noget større end 1000-serien(også i Watt).Men jeg ville da godt ha' en TR1055 forærende
Som det er her i stuen,lige nu,så ønsker jeg mig egentlig ikke noget.Jeg er bare helt og aldeles tilfreds

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 793
Sendt: 02 December 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Mellemhjulet:Jeg kender godt den diskussion Jeg er ikke helt afvisende,men jeg ville dog savne min TR2075.Alene fordi den er så ufatteligt flot og stor.Den er jo noget større end 1000-serien(også i Watt).Men jeg ville da godt ha' en TR1055 forærende
Som det er her i stuen,lige nu,så ønsker jeg mig egentlig ikke noget.Jeg er bare helt og aldeles tilfreds


Så vidt jeg har forstået er TR1055 ikke helt så god. Og en TR1000 skal vist have en mere lettrukket højttaler end Trapez, (så vidt jeg husker er delefiltret lidt for "smart" og stejlt)

Hvis du ikke har så meget plads, er der en norsk fyr som er glad for nogle Adire til sin TR1000.
Billeder nederst her: http://www.home.no/ridderseth/DIY.html

Har iøvrigt selv en Huldra 10 (har også 9), som da bestemt ser flot ud, og lyder dejligt. Den ryger ind i anlægget når mit rørgrej er under ombygning. Til de 200 kr jeg gav for den er det jo et kup, men det var faktisk også toppen af Tandberg programmet anno 1970 Sat til et par gamle Opus 3 Chaconne II højttalere fra 1982 og en gammel Lenco fra 60'erne har man et set-up til 1000 - 1500 kr med en lyd der vil overraske mange

" TR-1000 spiller rett og slett fletta av det meste jeg har hørt av nye forsterkere, relativt sett. Man skal dog  huske å benytte lettdrevene høytalere. Jeg bruker mine Adire HE 10.1 Mk II, som ble bygget for min rørforsterker. Og, ja det svinger (svingte, se annen tråd) i stua. Det første som fikk meg til å få bakoversveis, var stereoperspektivet. Har aldri hørt makan. Lyddetaljene var klare som krystall-glass, og det var kontroll i alle ledd. Har hørt at om Tandberg sin "slaskebass", men dette er bare tull. Får man slaskebass med TR-1000, er det avslørende og dårlige høytalere som har skylden (dårlige her, kan være for lav følsomhet) Stram og kontrolert bass er mitt resultat.
Med lettdrevene høytalere, får man faktisk stua til å riste, dersom det er ønskelig.  
På TR-1000 kan "alt" justeres. Mange klager på at man har ulik volum ettersom man benytter platespiller, radio og CD spiller. Dette løser Tandberg TR-1000 med å ha regulerbare innganger.  
Når det gjelder TR-1000, har denne tonekontroller som fungerer. Ikke nok med at de fungerer, men de kan justeres individuelt på hver kanal.
FM-delen er bare en drøm. Sette den opp mot "verdens beste radio Tivoli", og jeg tror Tivoli blekner i skyggen av TR-1000, og med mange andre Tandberg radioer. For øvrig det er ikke noe jeg tror, men har erfart selv.
 
Det som er sikkert er at TR-1000 kommer til å få fast plass i mitt oppsett.
 
Skal prøve å benytte den som forforsterker sammen med Ella El34, med KT88 rør, men det er ingen hast........
"
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 02 December 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Ja,en Huldra 10 er jo legendarisk.Sådan een mangler jeg at høre.Men jeg har læst meget godt om den Det er da et rimeligt godt reserveanlæg du har der
Jeg må sige at det slet ikke haster med at få noget andet end min TR2075.Du ville vide hvorfor,hvis du hørte mit setup

Det er en tilfreds nordmand du der refererer til Jeg kender godt følelsen af at være helt tilfreds.Har den lige nu

P.S.Trapez'en er sat ud af spillet,som det ser ud lige nu og står i soveværelset,hvor støvet så småt er begyndt at lægge sig på dem.Mine højttalere i stuen er et fikst lille sæt Tandberg Studio Monitor's-hahaha Alle højttaleres moder

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 793
Sendt: 02 December 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Jeg kender godt følelsen af at være helt tilfreds.Har den lige nu


Yup, det der med ikke engang at gide tænke på kabler, tweaks, udskiftninger og den slags, men bare høre musik. STORT TILLYKKE
Jeg har det selv sådan med min Lenco L70 jeg købte i oktober.


Og det gode ved at være tilfreds, er jo bare du kan købe når der er et godt og billigt eksemplar.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 02 December 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet: Ja,der er ro i sindet.Der er ikke længere 'panik' for at få det fede grej,for det står allerede her i stuen. Men hele processen for at nå hertil,har været lærerig og sjov og meget spændende.Der har jo altid været lidt sommerfugle i maven,når der kom et nyt 30 år gammelt apparat ind ad døren.Spiller det nu som det skal?Er lyden mon go'? Bryder det sammen så snart der kommer strøm på?Alt det der har været helt kanon.Og jeg har altså været heldig.Og så har jeg slået til,når der var et godt tilbud,også selvom pengene er små.Nu har jeg fået ro i sindet
Det er første gang i mit liv at der står Tandberg på det hele,inkl højttalerne.Og det er jo bare en bekræftelse af hvad jeg altid selv har haft på fornemmelsen.Skal det lyde fedest muligt,så skal det hele (åbenbart) være Tandberg Jeg indrømmer blankt at jeg ikke ved ret meget om alt det andet grej der er derude.Men jeg lever lykkeligt med min uvidenhed og rådyrker i stedet for bare mit Tandberg

P.S.Mellemhjulet: Du nævner din gamle Huldra,Lenco og højttalere til 1000-1500 kr der vil overraske mange.Det tror jeg på.Jeg kan selv bygge et anlæg af mine Tandberg-reserver under sengen,for 150 kroner,der sparker så meget mere r*v,end meget af det(som er uden højttalere) der ellers sælges for 1000-vis af kroner!!!!!Og det er en godt brugt TR200(100 kr),en Teac cd-afspiller(gratis) og et sæt Tandberg Hifisystem 12 højttalere( 50 kr ). Men jeg vil ikke sælge det Der er simpelthen bare fed lyd i!

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1431
Sendt: 02 December 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Hej og tak for igår - det var (som sædvanligt) rigtig hyggeligt ! Rart også at møde Guldtuborg (som meget skuffende kun havde tuborg classic med ) , og høre hvad han mente om sagerne. Tror vi endte med at Tanten og jeg ikke er til så frygtelig meget diskant, men til gengæld er lidt bas-glade . Tror nu alligevel det endte med at Guldtuborg blev glad for lyden.
Det gjorde jeg ihvertfald selv. Fik ellers et lidt skidt førstehåndsindtryk af dem i søndags, da det lige blev til et kort lyt efter jyllandsturen. Kunne ikke helt slippe, at jeg syntes at trapezzerne spillede mere charmerende. -Men i går savnede jeg ikke noget, og de kan altså også nogle trick som trapezzen ikke kan. Det lød simpelthen fantastisk, det nu komplette Tandberg-setup . Så den er god nok, det gamle bras spiller altså forrygende              

Der er dømt fed lyd hos Tanten..

S.R


Guldtuborg: -Tak forøvrigt for at introducere mig til srv's lillebror - det var lige mig, så den skive må jeg ha' !
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1431
Sendt: 02 December 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hov, glemte lige noget..

Mellemhjulet: Jeg har faktisk fået indkøbt en tr1000, og Tanten har såmænd også hørt den - omend det var lidt kort, da den har lidt problemer. Den lød ellers fint, men bassen er meget anderledes end i 20-serien - er vist noget med at de bruger kondensatorer i udgangen, og det gir' forskellen. Skal ha' kigget på den på et tidspunkt, og så skal vi da høre hvad den egentlig kan. Den skulle jo, som du selv har hørt, være rigtig god

Lyder forøvrigt som et dejligt lille reservesetup du har!

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 02 December 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

S.R.Vaughan:Det er mig der takker Det var fedt at sparke lidt til den.Din TR1000 lyder fedt nok,ikke noget der.Jeg ville klart vælge TR1000,selvom den er lidt 'screwed up',frem for dit Naim.Anytime Tandberg! Og måske den endda vil arte sig ved at blive brugt?Det er min egen erfaring.Min TR2075'er bliver bare federe og federe af at blive brugt...........det er ik' engang løgn
Ja,lige nu ser det altså ud til at jeg har besluttet at køre videre med mine Tandberg Studio Monitor's .Og sige farvel til Trapez'erne.......... Man kan ikke få det hele,vel?

T A N D B E R G T A N D B E R G

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
janwa
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1288
Sendt: 02 December 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hvad med to elle tre Tandberg setop, et i stuen et i soveværelse og et i køkket 

Så får du nok brug for dine Trapex'erne, eller skal du ud og havde et sæt Tandberg Studio Monitor til 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa
 

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes