Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2024 | 16:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Underligt setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Nu jeg har dig  Har der været problemer med programvælgeren på forforstærkeren ? At den umotiveret skifter til fx.  tuner fra cd eller til anden kilde ?



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Nej, aldrig! Heldigvis da..   er det ikke bare din kat der har sat sig på remoten?
Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Det kunne den godt finde på . Jeg har haft 2 stk P388 hvor jeg har skiftet vælger  så jeg troede de måske er en svaghed . De koster dog ikke meget så det er ikke nogen katastrofe men lidt irriterende .

__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Du har sikkert nogle andre remote gadgets som forstyrrer den.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Brian321 skrev:

Du har sikkert nogle andre remote gadgets som forstyrrer den.

Jeg har prøvet at fjerne alle remotes , problemet kunne fremprovokeres ved at trykke på kanten af indgangsvælgeren.



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Den fejl kan jeg heldigvis ikke fremprovokere på min.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 19 September 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Ja så er der gået lidt tid, og jeg har fået solgt min ejerlejlighed og er flyttet med kæresten i en (lejet) lejlighed indtil vi finder et hus med kælder (=hjemmebio).

Det har betydet at jeg har måtte få det store grej opmagasineret, og er pt. hjemmebioløs. Vi har dog fået banket et lille HTPC setup ned i stuen, og jeg trives da også nogenlunde på mit bette kontor, med den smule JBL og Onkyo der var plads til.

Stue HTPC bestående af et Samsung 32" tv, en HP Pavillion laptop og et par Logitech Z10 højttalere:

Choose your weapon! Et Logitech Dinovo Edge (med touchpad som pegeredskab), en Logitech VX Revolution mus, og slutteligt laptoppens egen lille IR remote.

Og mit kontor (=nørderummet) med udvalgte remedier fra tidligere, dog med vandkølingen på spillekomputeren udskiftet med Zalman's nye Reserator XT, da Waterchill'en stod af og Asetek trods 2 forsøg på 3+ måneder ikke formåede at fixe den, og shg.dk ikke ville refundere den (kører en sag hos forbrugerklagenævnet):

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 11 November 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har i nogen tid vidst at uanset hvordan mit bio-kælderrum bliver, så ville der blive behov for at takle akustiske problemer. Der skal naturligvis dæmpes med diverse materialer på alle vægge, men jeg tænkte, at en Behringer 1124P sammen med "Room EQ Wizard" (REW) kunne være nyttig, så sådan har jeg allerede købt så jeg kunne lære den at kende i god tid.

Jeg stoppede bas-refleks portene på mine JBL L2000, da de står meget tæt op af væggen, samtidigt med at den ene har en dyb vindueskam, hvilket med åben port blev noget værre rod.

Det lykkedes mig med REW at finde 10 fornuftige filtre (frekvens, båndbredde og gain) som glattede den målte (med en Behringer ECM8000 mikrofon + downloadet kalibreringsfil) responskurve under 400hz rigtig pænt ud. Det har været lærerigt, og det har givet en verden til forskel! - der var kæmpe peaks og dips på den oprindelige responskurve, og nu lyder det bare så homogent og kontrolleret.

Glæder mig vildt til at bruge grejet til at få justeret L250TI'ernes bund når jeg får dem smidt ned i en bio-kælder.

Fisker iøjeblikket lidt rundt efter nogle andre bag HT i JBL's L jubilæumsserie. Et par L8000 ville være nice. Har fundet en M508'er mere til at trække dem - håber handlen falder på plads i næste uge.

Nå afslutningsvis et billede af min lille Behringer legestue.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

 Hej Brian

Er  der  gang  i biokælderen og må vi se lidt nye billeder   ?



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Jow, der er da begyndt at ske lidt - og jeg har da også knipset lidt billeder. Inden jeg får dem klasket op her i tråden, kan jeg da ganske kort nævne at biokælderens fødsel bestod i nedrivning af en mur, som delte to rum der hver var lige i underkanten af 10m2.

Akustikken er et helvede, så fra start af vidste jeg, at jeg ville bruge noget Troldtekt. Det er jo noget man typisk smider op under loftet, men med forskalning ryger der alligevel nogle centimeter, og da der ikke er synderligt højt (205 cm), besluttede jeg at de skulle på de væggene istedet. Disse vægge er hvide, og i det ene af de forhenværende rum også meget grimme, så det kan kun pynte.

I lejligheden havde jeg også hvide vægge, og lyset som reflekteres tilbage fra lærredet oplyste efter min mening rummet ALT for meget. Så nu vil jeg prøve det ekstreme i den modsatte retning - det hele skal sgu da være sort! ... måske bortset fra gulvtæppet.

------------------------

Svigerfar på arbejde

Et styk væltet mur

Ja, der er jo ikke behov for 2 døre

Projekt "sort" påbegyndt

De sorte troldtekt plader

Et par sortlakerede L80-T, som skal bruges til baghøjttalere

Behringeren, en TI-center, to ivrige M5890'ere, en M588F og en P388 står med tøj på og venter på at komme i aktion sammen med et støvet sæt Cambridge C500/P500 (som jeg ikke får brug for).

Den sidste M5890'er bruges p.t. dagligt som computer amp sammen med L80-T'erne.

 

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Det må jeg da følge , ser godt ud

__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 01 Juni 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Kæresten var udenbys her til aften - og det tillod mig for første gang RIGTIG at lukke op for de kommende bag HT - L80T'erne. ...   For susan da!

Det kan da naturligvis et eller andet sted bidrages det nye lydkort - men dette rum med alle dets skrå og lige gips vægge får godt nok bassen til at virke mere homogen og tight end jeg nogensinde har oplevet.

Jeg er DYBT imponeret af de gamle kasser - at bruge dem til bag ht, er lidt som at ansætte John Rambo til at beskytte mig når jeg handler i Netto.

 

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Det tager sgu noget tid, når der er så megen tilskæring af pladerne - specielt rundt om vinduerne, så vi nåede ikke i mål efter én dag. Vi fortsætter på søndag.

Vi fik brugt ca. halvdelen af pladerne

Var der nogen der sagde rodebutik?!

Der kæmpes

Et færdigt hjørne

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Hej Brian,

Mens du har gang i væggene, så husk at trække strøm ind hvor du skal bruge det.
Egen gruppe til grejet er heller ikke en dårlig ide.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Det har også *næsten* sin egen gruppe - mht. strøm så sidder to af de eksisterende stik perfekt til anlægget - der skal kun trækkes 1 nyt til computeren som placeres i et af de bagerste hjørner.

EDIT: Jeg kan se du har fået M588'eren tilføjet din signatur - hvordan synes du den spiller?

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Brian321 skrev:
Det har også *næsten* sin egen gruppe - mht. strøm så sidder to af de eksisterende stik perfekt til anlægget - der skal kun trækkes 1 nyt til computeren som placeres i et af de bagerste hjørner.

Super. Husk også billedkabler til evt. projector op langs væggen og over loftet. Når du når til fodpaneler kan jeg anbefale at sætte en kabelkanal istedet. Så kan du altid trække diverse kabler rundt på en pæn måde.

Brian321 skrev:
Jeg kan se du har fået M588'eren tilføjet din signatur - hvordan synes du den spiller?

Jeg fik den først igår og har ikke nået at lytte seriøst. Men den oser af kvalitet og er iøvrigt et eksemplar i absolut "mint condition".

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Så er de store arealer på væggene beklædte, og jeg er gået igang med fedteriet omkring vinduerne. Er du bims, hvor er det tidskrævende for en utålmodig sjæl som undertegnede. Specielt når vindueskarmene er skæve, og topstykkerne skal sættes fast med silikone, der skal stå i spænd natten over.

Generelt har jeg været skuffet over pladernes ensartethed - de er dælme ikke synderligt lige, og nogle steder (typisk ved hjørnerne) er der af og til en klump, som ligner det at det er massivt beton.

Når det hele er sat op og byggerodet er væk, repareres huller i malingen omkring tilsavede sider/kanter, med den medfølgende spand maling.

Anywho, første vindue er på plads (mit kamera laver mærkelige cirkulære pletter):

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Har du tænkt over afdækning til vinduer ?

__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Har du tænkt over afdækning til vinduer ?

Ja, der er blevet tænkt en del, men jeg har endnu ikke besluttet mig - nogen gode forslag?

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Nej går også selv og tænker nemlig .. men har besluttet at det skal være med lister rundt om afdækningen så der bliver helt lukket.

Ligesom her:




__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes