Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 22:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: modifiaktion af deq 2496 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Per.G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 183
Sendt: 11 November 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hej anholt.

Jeg har ikke rigtigt noget at byde ind med der. Jeg har selv kun anvendt den optiske mellem cd og behringeren. Jeg har faktisk ikke andre muligheder pt så jeg kan ikke checke for dig om min har samme problem.

mvh Per

Til top Vis Per.G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per.G
 
Eige
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 23 November 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Per.G skrev:

Forstærkningen som nu er fraværende gør at signalet passer meget bedre i hifi sammenhæng.

Jeg har altid kørt med minus 15db reguleret digitalt på behringeren for at få et niveau der passede til hifi. Jeg regner med at den form for volumen regulering svarer til de digitale som mange cder er udstyret med. De æder opløsningen digitalt og skal derfor helst undgåes.

Nu står niveaut på 0 i behringerens menu og det passe fint.

mvh

Hej Per

Rigtigt spændende projekt du har været igang med. Jeg har et ligende problem, jeg søger hjælp til i en anden tråd her på forummet(Titel:Nye Bånd). Min Behringer er dog en DCX 2496, delefilter. Mit problem er at DCXen overstyrer på een eller anden måde, derfor kører jeg med -15db på alle ind og udgange, men det er ikke helt godt. Jeg har søgt hjælp til om det skal være på ind eller udgangssiden (kablerne) der skal dæmpes, jeg køre digitalt ind i Behringeren. Nu kan jeg forstå at du faktisk gør det inde i Behringeren . Nu har jeg hverken mod eller evner til at foretage et så omfattende indgreb men jeg er meget intersseret i at høre om bare een af dine modfikationer, der har med ind/udgangsniveau at gøre kunne overføres til en DCX

Mvh Jimmy

Til top Vis Eige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eige
 
MHenckel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 175
Sendt: 23 November 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Du skal ganske rigtigt have dæmpet på udgangsiden af din DCX. Du kan finde konkret inspiration her;

http://www.dcx2496.fr/cadre.htm

Brug evt babelfish til at oversætte til en slags "Engelsk".

Morten

 

 

 

Til top Vis MHenckel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MHenckel Besøg MHenckel's Websted
 
Per.G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 183
Sendt: 23 November 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Hej Eige.

Ja du kan godt gøre det samme som jeg har gjort på min deq og dermed slippe for al den unødige forstærkning. Men jeg kender ikke umiddelbart forbindelserne i en dcx'er og det bliver også noget mere besværligt med dine seks udgange fremfor mine to.

Der var en artikel i audio express 08-2006 af Jan Didden der lavede noget ala min udgang men på en dcx'er. Han kørte linen helt ud og lavede et nyt udgangsprint til dcx 2496 som kan købes via denne hjemmeside

http://www.roger-pilgham.nl/

Det vil jeg nok anbefale som den nemmeste og sikreste vej frem for en ikke al for erfaren diy'er.

Dit problem med overstyring af behringeren kender jeg godt og det er ikke helt sikkert at det er et enten udgang eller indgansproblem. Det kan godt være både og.

Hvis du f.eks har været fristet til at tilføre noget niveau digitalt i bunden. (lad os sige  6dB.) Ja så tvinger du behringeren til at lægge seks dB til signalet og vis dette digitalt fra din CD allerede er oppe at ringe på 0 dB altså ene 1taller i alle bittene ja så har du en overstyring digitalt.

Hos mig er løsningen så at sætte dæmpningen til -6dB i en menu på behringeren, således at de tilførte 6dB i bunden ikke længere overstyrer behringeren. (Apparatet er uintelligent).

Håber det gav mening

mvh Per

 

Til top Vis Per.G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per.G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes