Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 19:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til besøgsartikler
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til besøgsartikler
Emne Emne: Til demoaften hos High-Performance Audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 09 November 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Onsdag den 8. november 2006 var jeres udsendte medarbejder på besøg hos High-Performance Audio i Roskilde til en demoaften, hvor menuen stod på Montana højtalere og PBN forstærkere.

Læs hele besøgsartiklen her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1411&zoneid=4

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
1960-manden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 10 November 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Kære medlyttere.

Var selv tilstede denne regnfulde onsdag aften i det hyggelige demorum i Roskilde. Selvom jeg ikke deltog i mere end to timer, var det glimrende 2 timer. Montana højttalerne spiller dejligt frigjort og med en fremragende bas og nedre mellemtone. Jeg synes, at det kunne være spændende at høre højttalerne med en rørforstærker. En streg mere blødhed i toppen ville klæde højttaleren, synes jeg.

Men en meget spændende højttaler i den absolutte high-end-klasse, hvilket prisen selvfølgelig også indikerer, at den bør være!

Mange hilsner

Lars

 

 

 

 

Til top Vis 1960-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1960-manden
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 10 November 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Desværre var jeg der ikke, men jeg spiller på Montana Monitor (den lille model) og de var også lidt spidse i starten. Efterhånden har det fortaget sig, men jeg har da også erfaret, at der er mere forskel på forholdsvis nye CD'er, end jeg havde regnet med. Og jeg er slet ikke færdig med at høre alle mine LP'er, hvoraf nogle lyder rigtig godt på monitorerne. Klart nok kan rør måske gøre en forskel, men da det ser ud til at være rigtigt dyrt forstærkergrej, der blev spillet på, burde de vel ikke lyde særlig skarpe? Hvad ved jeg, men havde jeg pengene, hoppede jeg nok selv på en rørslæde fra Audio Research eller tilsvarende - det var min konklusion for 6-7 år siden, da jeg var rundt og høre på alt, hvad der var til ca 50.000 - og så luner de så godt om vinteren.



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 10 November 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

konsekvent stavet medarbejder som modarbejder, er stavekontrollen istykker, eller er der et eller andet budskab i det, eller er o og e byttet om
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 10 November 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
konsekvent stavet medarbejder som modarbejder, er stavekontrollen istykker, eller er der et eller andet budskab i det, eller er o og e byttet om

 

hvad snakker du om?!

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 10 November 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

i besøgsartiklen...ikke helt konsekvent, men 2-3 steder.

 

mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 10 November 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Guldkysten skrev:
konsekvent stavet medarbejder som modarbejder, er stavekontrollen istykker, eller er der et eller andet budskab i det, eller er o og e byttet om

 

hvad snakker du om?!



ja ja - men det er rettet nu, men tidligere stod der "udsendte modarbejder", og det var faktisk mange gange igennem teksten
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 10 November 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hmm er vi ikke ude i noget flueknepperi nu, handler det ikke mere om selve aftenen m.v end det handler om en diktat?

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 10 November 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Hmm er vi ikke ude i noget flueknepperi nu, handler det ikke mere om selve aftenen m.v end det handler om en diktat?



hmm - du har da overhovedet ikke humor og sarkasme i dine øjne - tag dog lige og slap lidt af - du laver da en storm i et glas vand nu
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 10 November 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
rattanhuset skrev:

Hmm er vi ikke ude i noget flueknepperi nu, handler det ikke mere om selve aftenen m.v end det handler om en diktat?



hmm - du har da overhovedet ikke humor og sarkasme i dine øjne - tag dog lige og slap lidt af - du laver da en storm i et glas vand nu

 

Nej nej jeg tager det skam helt roligt, synes bare det er ærgerligt hvis en tråd som kunne blive interessant skal gå i stykker inden den bliver ordentlig besøgt, på grund af nogle få stavefejl

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 10 November 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Guldkysten skrev:
rattanhuset skrev:

Hmm er vi ikke ude i noget flueknepperi nu, handler det ikke mere om selve aftenen m.v end det handler om en diktat?



hmm - du har da overhovedet ikke humor og sarkasme i dine øjne - tag dog lige og slap lidt af - du laver da en storm i et glas vand nu

 

Nej nej jeg tager det skam helt roligt, synes bare det er ærgerligt hvis en tråd som kunne blive interessant skal gå i stykker inden den bliver ordentlig besøgt, på grund af nogle få stavefejl



Det var da intet ondt ment i det, jeg synes bare det at han er begejstret for montana, og så kalder sig udsendt modarbejder - det synes jeg da var lidt sjovt
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 11 November 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
rattanhuset skrev:
Guldkysten skrev:
rattanhuset skrev:

Hmm er vi ikke ude i noget flueknepperi nu, handler det ikke mere om selve aftenen m.v end det handler om en diktat?



hmm - du har da overhovedet ikke humor og sarkasme i dine øjne - tag dog lige og slap lidt af - du laver da en storm i et glas vand nu

 

Nej nej jeg tager det skam helt roligt, synes bare det er ærgerligt hvis en tråd som kunne blive interessant skal gå i stykker inden den bliver ordentlig besøgt, på grund af nogle få stavefejl



Det var da intet ondt ment i det, jeg synes bare det at han er begejstret for montana, og så kalder sig udsendt modarbejder - det synes jeg da var lidt sjovt


jeg nåede også lige at more mig lidt over den.. godt set
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 11 November 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Det var såmænd bare et forsøg på at være lidt morsomt, det kan nemt blive lidt nørdet og tørt. Jeg håber ikke det har ødelagt jeres opfattelse af artiklens indhold. Klebager, hvis det var tilfældet.

Med venlig hilsen,

Jeres udsendte medarbejeder.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 11 November 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Hej,

Var også til stede på lytteaftenen, og også herfra en tak til Morten og Peder for det veltilrettelagte arrangement .

Jeg kom primært for at lære noget mere om hifi, og det mål blev opfyldt til fulde ved at lytte på udstyret og med alt det Peter kunne fortælle.

Jeg noterede som Mikkel, at hvis der var nogle skarpe hjørner på kildematerielet, gjorde demoudstyret intet for at runde dem lidt af. Men med det rigtige kildemateriale lød det kanon med meget flot detaljering.

I øvrigt et problem jeg også har lidt af med mit eget udstyr - tuneren lyder altid blød og behagelig, omend ikke særlig detaljeret, medens de andre signalkilder er mere detaljerede og kan godt kilde lidt i øregangene en gang imellem.

Mvh
Søren  

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 18 November 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Det trækker ud med den lovede anmeldelse - men det med skarpe kanter er noget, der som før nævnt går over, når højttalerne er spillet til - helt normalt. Mens vi venter på flere input fra lytterne, kan man læse denne helt friske anmeldelse af højttalerne:




__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
levendemusik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 09 December 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg også hørt Montana XPS hos Morten, og kan kun tilslutte mig anmeldelsens store ord – selv om de er for store til lille mig (98 kg) – kabinetterne altså. Det er nok svært at finde egentlige konkurrenter. Lokalets dæmpematerialer gled faktisk ind i helheden, så man næsten ikke bemærkede dem.

Ja, de rige med store rum har mange glæder....

Til top Vis levendemusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levendemusik
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes