Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 09:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor valg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg også fåen en BenQ 8720 - min første projektor. Jeg løb med demomodellen .

Jeg er dog i tvivl om hvilket lærred der er at foretrække. Jeg kan desværre MAX have et 65-66" lærred. Jeg tror lige det går. Hvilket kan i anbefale. Hvad med gain?

Jeg har kigget på dette:
http://www.av-connection.dk/?PNo=18-521&PVer=0&ML1=3 &ML2=38&ML3=157&ML4=126

Jeg har ikke lyst til at ofre en formue på det, så er der evt. billigere alternativer som nogenlunde kan matche kvaliteten?

Jeg skal have et lærred med dropdown, for det skal hænge foran min fladskærm.

Indtil videre er billedet helt igennem fantastisk - især når det bliver mørkt i rummet - WOW.

Jeg har dog kun projekteret det på noget hvidt savsmuldstapet, så det er nok ikke optimale forhold.

På forhånd tak, og håber jeg kan låne denne tråd.


__________________
Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Tillykke til alle de nye Benq PE 8720 ejere

Min er mega lækker hvid  hvad med jer andre er de hvide alle sammen ?

Har faktisk ikke tændt for dyret endnu, men  er ved at sætte mærklægningsgardiner op, regner da med at se en film i aften og så skal jeg finde ud af at kalibrering den. Det er da fedt så mange herfra er med på et køb så kan vi jo guide hinanden lidt.

Jeg har valgt at købe Screen Goo, til at lave mit lærred. Har bestilt i USA til en kammerat som kommer 1 marts, han ved bare ikke endnu, at han også skal være bære lidt maling til DK. Måtte slippe ialt 128$ incl porto for et sæt med 500ml og maleruler. Angående indramningen har de lavet et tape som ikke reflekterer det kaldes flok, som jeg vil bruge også.

Så det bare spg hvad den først film skal være på et Ikea mørklægningsgardin skal være    

Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 
Jens Jørgen Otk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 136
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Kan man bruge et gråt lærred til den projector, jeg har nemlig en tap tension lærred, og vil være ked af at skifte den ud, da den er lidt dyr.
Til top Vis Jens Jørgen Otk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Jørgen Otk
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

JAAAA..... Min kom også idag . Min Post oplevelse har været tip top, jeg kom ned på posthuset 6 min efter lukketid, men de fik medlidenhed med mig - Nu sider ungerne dog og er peter plys

EDIT: Den er stor!



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

hvalen skrev:
Har bestilt i USA til en kammerat som kommer 1 marts, han ved bare ikke endnu, at han også skal være bære lidt maling til DK.

Tillykke med dyret  men jeg er bange for at han ikke får lov at bære malingen med ombord i flyet.. Det er jo en væske, og de er jo blevet så voldsomt bange for væsker i fly, efter det terror-halløj med forskellige væsker i London  Bare lige en tanke



__________________
I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
Til top Vis Filur999's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filur999
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

@ filur999 Håber ikke det er noget problem hvis det ikke skal med ind i passagerkabinen, men ved det ikke

Ja nu har jeg så haft fornøjelse af at se en film på et Ikea rullegardin (199kr). Jeg må sige jeg er imponeret, men sådan er det jo nok med alle nye ejere af en projektor. Med den kvalitet jeg ser her bliver det sjovt at se hvad der sker når jeg finder ud af at kalibrere den og får mit rigtige Screen Goo lærred lavet.

Eventuelt et lille fif, så de havde et færdigt rammelærred til akrylmaling  hos Bilka 150cm*100cm for 99kr. + Screengoo så er man allerede igang. Mit skal dog være lidt større

Jeg har ikke set Regnbue fænomenet som kendetegner de fleste DLPer men det er jo også individuelt om det er et problem. 

Jeg har dog et par spg. som ny ejer. Jeg ved man ikke skal slukke på kontakten :) Projekteren skal nemlig køles ned et par minutter inden den slukkes helt for undgå varmeskader. 

Skal man eventuelt investere i en UPS med batteri backup, kan finde dem inde på EDB priser ca 5-700kr. Men sådan en ting kunne jo vise sig at være en god investering, eller er det penge ud af vinduet ?  Er der nogen her der bruger sådan en sag og har erfaringer med dem ? Eventuel en anbefaling ? Kan jo også bruge til ekstra sikkerhed til computeren .

Hvor tit renser i andre filteret på jeres projektor?. Jeg tror det gælder om at få en god vane med at rense det ofte for at forebygge varme problemer, der igen kan ødelægge det lille ( her store ) vidunder.

 

   

Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

hvalen skrev:

@ filur999 Håber ikke det er noget problem hvis det ikke skal med ind i passagerkabinen, men ved det ikke

- jeg er ret sikker på at man gerne må have væsker med i incheked bagage - jeg kender en der har udarbejdet en lille kuffert til øl, så han stadig kan forsyne sig når turen går til øl-lande som Belgien... Men det er slut med noget i håndbagagen - med mindre der er købt i tax-free .

__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Så har jeg også været i IKEA - og jeg kan kun sige at det er sq et sted man får noget for pengende. Det kan jo være at denne projektor bare er så over lækker at det ikke er til at forstå - men det billede jeg ser på det 250kr rullegardin... det er altså flot! jeg har været meget kritisk over for kvaliteten af LCD/plasma. Jeg har set mange film på mit Samsung LE-32R71B og det er egentlig ok, men det her er bare _meget_ højere kvalitet! scalering, faver (især "hudfaver") og "mørke" detaljer er bare meget bedre. Jeg køger med et 15m component fra en pioneer DV-585A (samme som med LDC'en) og det er bare fint. Jeg ahr et billede der er mellem 170cm og 200cm på en afstand af 375cm.

PS: glemte jeg at fortælle hvor fedt det er med fjernbetjent motor Zoom, Fokus og Lens shift???



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
Thomasmartin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Hej Gutter

Nu er i jo alle helt oppe at ringe så jeg bliver nød til at spørge lidt.

Jeg er på udkig efter en projektor, og har også spurgt ind i en anden tråd(tak for svarene filur)

Men mine valgmuligheder er Z-4,Z-5 eller AX100. Men nu læser man så disse tråde med den BenQ, og nu er jeg forvirret igen.

Er det nu sådan en man skal have. Derfor har jeg lige et par spøgsmål til Jer.

Er den stille? Og så må i lige hjælpe mig, hvor betydning har det at man ikke kan indstille linsen vandret?

Vil det være dumt at investere i en af de 3 ovennævnte, nu når denne 8720 kan købes for penge

/Thomas

Til top Vis Thomasmartin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomasmartin
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Thomasmartin skrev:

Hej Gutter

Nu er i jo alle helt oppe at ringe så jeg bliver nød til at spørge lidt. Klart

Jeg er på udkig efter en projektor, og har også spurgt ind i en anden tråd(tak for svarene filur)

Men mine valgmuligheder er Z-4,Z-5 eller AX100. Men nu læser man så disse tråde med den BenQ, og nu er jeg forvirret igen. . Z3,4,5 og AX100 er _meget_ mindre end BenQ'en!!! - W i WAF var lige ved at sende den lige tilbage hvor den kom fra!!! målene er 499x444x195 mm (Z5 382 x 304 x 127 ). Det er faktisk lidt som en betamax fra 1980.

Er det nu sådan en man skal have. Derfor har jeg lige et par spøgsmål til Jer.

Er den stille?  den er stille - W og jeg så KILL BILL 2 i går, hvor vi have projektoren på et midlertidigt sted maks 50cm fra os, og vi hørte den ikke efter der blev trykket play!

Og så må i lige hjælpe mig, hvor betydning har det at man ikke kan indstille linsen vandret? - det er faktisk lidt vigtigt - eller rettere kan være vigtigt. Den _skal_ placeres midt for lærret (i det vandrette plan) altså ikke noget med at stille den ude til siden. Op/ned er der ingen problemer!

Vil det være dumt at investere i en af de 3 ovennævnte, nu når denne 8720 kan købes for penge... jaaa... Dumt er jo så meget sagt - BenQ'en kan købes for menneske penge (dd. 13500) men de andre koster jo ca 10.000 - så den er jo 30-40% dyrere. Og så er der størelsen!! det _kan_ batyde noget.. W'et har dog accepteret den efter filmen i går 

/Thomas



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Ja det er vigtigt at chefen ser en film på den hurtigst mulig for at undgå returnering  , af chefen vel og mærke, hahaha Benq skal ingen steder

Jeg havde bestemt mig for en Panasonic til jeg opdagede tråden om Benq på Norsk av-forum da jeg så fandt ud af det er en tidligere high.end model fra sidste år altså starten af 2006 mener jeg ikke man skal sammenligne Benq 8720 med de andre.

Dog tror jeg også jeg ville have meget glad for Panasonics ax100 ingen tvivl om det. Men her får man bare super kvalitet for hver en krone, og et klart bedre sort niveau og nuancer end hvad LCD projektorene kan lave.

Er der nogen som har observeret regnbue effekt på den ?

 

Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

hvalen skrev:

Er der nogen som har observeret regnbue effekt på den ?

Nu leger jeg ikke med vand i min stue...  ... Nej jeg har ikke set noget - det billede er bare Tip top.

Er der nogen der har hængt den op i loftet endnu? - jeg skal nemlig til at lege med det snarest.



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Ud over at nyde billedet føles det rigtig godt at læse en anmeldelse som denne her. Kort sagt er den lidt bedre end Panasonics ax100 og Sanyo plv Z5.

“The BenQ PE8720 is a premium class projector that is available for less than a premium class price. Overall performance is excellent, and the feature set is nothing to sneeze at. With the iris set optimally, black level on the PE8720 is deep and inky, and the shadow detail makes for a very three-dimensional image that seems to pop from the screen. Deinterlacing and scaling quality is excellent, and the picture is smooth and pleasant to watch.”

Here is a great description of the price and quality range placement of Benq’s new bling:

“It is difficult to assign a 5-star “value” rating for this model, for it falls between two classes of 720p resolution products. Compared to the high end 720p models from the boutique brands that sell for $12,000 and up, the PE8720 is an absolute steal–virtually comparable picture quality for half the price or less.

If this was the only competition, the PE8720 would get 5 stars for value hands down. On the other hand, the PE8720’s street prices of around $6,000 make it substantially more expensive than the economy range 720p projectors selling for under $3,000.

Though the PE8720 will outperform them in contrast and image sharpness, the lower priced units have gotten really good lately, and some buyers may understandably think that the incremental image quality you get from the PE8720 is not worth double the price.”

So, if you are considering the high-end range, this machine should be in the running. However, if you’re looking at your total bang-for-your-buck, one of the under-$3k models would probably be most pleasing to your eye and wallet.

PS Sidst jeg satte en køkkenhylde op faldt den ned, så måske jeg vil vente med at hænge den her op overhovedet lidt endnu. Men den fylder jo lidt meget i stuen ellers, heldigvis er den ret fed at se på. Jeg læste på norsk avsalg at de anbefalede en  

 

Vogel's PPC 200

Vogel's PPC 200 Takfeste mellomstor til stor PJ
 
Trykk for større bilde

- Universalt projektor-beslag til medium og store projektorer (armrekkevidde 420mm).
- Stor monteringsplate med opp til 42cm lang rekkevidde av armer.
- Dreie-rulle-tilte funksjon kan fastlåses.
- Bygger 12,1cm ned fra taket.

Max belastning: 20 kg

Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Hmmm... PPC 200 koster 1000-1300 kr. - man bliver jo lidt nærig når man ser hvad sådan en smule metal koster...

__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:
Hmmm... PPC 200 koster 1000-1300 kr. - man bliver jo lidt nærig når man ser hvad sådan en smule metal koster...

Ja, ærligt talt. Jeg overvejer bare at sætte den på en træplade. Det bør i hvert fald kunne gøres en del billigere .
Jeg tror, at jeg selv finder en måde at placere den på, for 1000,- er alligevel en del penge. Selvfølgelig vil det nok se mere stilet ud end med noget hjemmebiks, men sådan må den engang imellem være.


__________________
Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Jens Jørgen Otk skrev:
Kan man bruge et gråt lærred til den projector, jeg har nemlig en tap tension lærred, og vil være ked af at skifte den ud, da den er lidt dyr.
Jeg tror ikke det er noget problem - gråt vælges jo når man har "sort-problemmer" - det har denne projektor jo ikke... Men det grå koster jo lidt i lysstyrke - men det gælder jo alle.

__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:
hvalen skrev:

@ filur999 Håber ikke det er noget problem hvis det ikke skal med ind i passagerkabinen, men ved det ikke

- jeg er ret sikker på at man gerne må have væsker med i incheked bagage - jeg kender en der har udarbejdet en lille kuffert til øl, så han stadig kan forsyne sig når turen går til øl-lande som Belgien... Men det er slut med noget i håndbagagen - med mindre der er købt i tax-free .



Prøv at kigge på CPH's hjemmeside
De nævner specifikt maling under:

Som hovedregel er det ikke tilladt at medbringe følgende:

  http://cph.dk/CPH/DK/MAIN/Sikkerhed/Bagage/Indskrevet+bagage .htm


Mvh 



__________________
Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

 

Lige et pic fra i går:

Det er altså på et hvidt rullegardin fra IKEA - det kan også ses i en højere opløsning her: http://www.fafner.net/hifipic/BenQ_1HQ.jpg



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Har nogen af jer prøvet at tilslutter 8720'eren til pc'en? Jeg har lidt besvær med at finde en adapter fra de 5 BNC-stik til VGA. Kom meget gerne med et link. Evt. kan man bruge en component-VGA adapter så man kører VGA fra computeren til adapteren på projektoren og så ind i projektoren via component?


__________________
Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

BlackWidow skrev:
Har nogen af jer prøvet at tilslutter 8720'eren til pc'en? Jeg har lidt besvær med at finde en adapter fra de 5 BNC-stik til VGA. Kom meget gerne med et link. Evt. kan man bruge en component-VGA adapter så man kører VGA fra computeren til adapteren på projektoren og så ind i projektoren via component?
- Nej, men jeg ville nok prøve DVI-HDMI.

Jeg har dog fundet et sted der sælger vga-bnc

-%20RGB%2050Ohm">http://add-data.dk/index.asp?page=1&ISB N=45856&title=VGA-BNC%20Sub%20monitor%20kabel%203m.<b r>-%20RGB%2050Ohm

der er ikke noget billede, men det er nok det rigtige.



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes