Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 12:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Stereo i støbeskeen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg er ved at få lavet mig et ordenlig anlæg til stereo. Det er dog ikke helt færdigt  endnu, (ikke sat til).

Det jeg har af udstyr er lidt blandet i starten, indtil jeg for mine effektmoduler bygget færdige. Det bliver noget 10-15W ren kl.a og jeg kommer til at køre 4 stk. i biamping.

Som forforstærker har jeg en Rega Cursa 3, som jeg faktgisk synes gør det udemærket, jeg skal dog igang med en rør forforstærker her engang til foråret, og så må vi se om den bliver skiftet

Af kilder har jeg lige pt. en gammel DUX pladespiller, bliver dog skiftet med en Rega eller en Thorens.

Pladespilleren er koblet til min gamle Rotel RA500, eftersom jeg ikke har nogen RIAA i min Cursa 3

Til sidst har jeg en gammel cdafspiller Technis SL-PG480A som kommer til at spille gennem min Cursa 3 og 2 røreffektforstærkere (CT 100) kender dem ikke det er noget der er er lånt i øjeblikket, ind til mine andre projekter bliver færdige

Alt sammen spiller på nogle SA1100LE, en billig højttalere som jeg faktisk er rigtig rigtig glad for, den gør det rigtig godt, når det rigtige grej bliver spændt for. Men der kan dog nogle gange godt mangle lidt.

Som i nok kan læse mellem linjerne skal der opgraderes meget i den kommende tid, så jeg skal nok holde tråden opdateret.

Men her er lige lidt billdere af anlægget ind til videre:

Først ses det hele lige samlet, og midlertidigt sat op.


Her er min lille Rotel:


Min Gamle Technics


Min Rega Cursa 3:


Min kære gamle pladespiller


Kender desværre ikke de her forstærkere, eftersom jeg kun har lånt dem, men det bliver sjovt at give dem et lyt.


Her er lige et verblik set fra siden, som i kan se er mit hifi næsten kommet helt op i senge, men kæresten synes det er fint, bare jeg ikke kommer til at fylde mere i stuen




Til sidst en gammel sag, hvor den ene kanal er brændt, den er også skrevet ind i projekterne og skal snarest muligt laves, det er en gammel luxman z501:




Vil gerne håre lidt ris og ros.

Har i nogle gode ideer til om jeg skal bruge korte signal kabler mellem cursa og effekt, eller lange kabler mellem signal og forforstærker?

Hvad tror i ville være af gode mærke som jeg evt. skulle give et lyt til, både signal og højttalerkabler? Helt ikke for pebbert




__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 579
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 06:08 | IP-adresse registreret  

HeyAkilleuZ...

Det ser da ud til at blive et fedt anlæg....lidt oldschool, men sejt nok!

De to rør kasser du har lånt....dem gad jeg godt at lytte til en gang...de ser spændende ud....og ikke mindst er de ret retro. Men er du ikke nervøs for dine SA om de kan trække det hele? Jeg har ingen anelse om hvor kraftige de er, men små er de jo ikke Big smile

Hvordan ser planerne ud på sigt for dit grej?

Hvad kabler angår til det der er jeg ret sikker på at mange af de andre herinde vil have flere og mere kvalificerede bud på hvad der ville være bedst, så det vil jeg ikke kaste mig ud i....

Deeablo

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48018&P N=2



__________________
Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Hej tak skal du have.

Der skal ikke ret meget til at trække højttalerne det er en meget lille højttaler som jeg ga ca 1500kr. for brugt, men de spiller noget bedre end mine dali 5005. Den er en meget musikalsk højttaler.

Planer må være:
  1. Få bygget mine kl.a forstærkere færdige, så jeg kan køre biamping med 4 stk.
  2. Få købt mig en pladespiller eller cdafspille, så jeg har en ordenlig signalkilde
  3. Få mig en RIAA, men ved ikke om det skal vente har nemlig 2 liggende der bare skal kabinet på. Men ellers så skal jeg til at bygge en rørforforstærker med RIAA her til foråret, i en rør klub her i århus
  4. Få købt mig nogle signal kabler
  5. Få lavet mig min z501 færdig, bare så jeg kan teste den mod de andre klasse a forstærkere
  6. Ja så kommer alt det løse




__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 579
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Det lyder da som lidt af et projekt, men også en fed plan....

MIt næste projekt er SA 1750 ht´ere....og når det er gjort, så tror jeg det hele skal skiftes ud med noget lidt vildere engang Tongue

Deeablo

Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt mere, nu er der reolen sat op og der er kommet gas i rørne dog er der hele forbundet med lakridskabler, og elektrikkerens bedste installation kabel Og Rotelen bliver brugt som RIAA med tapeout

Nå men nu er der kommet lyd. Glæder mig meget til at få mig en RIAA og ordenlig signalkilde, er faktisk lidt forbavset over hvordan det spiller allerede, selvom det er på et meget tidligt stadie

Her er lidt billeder:


Denne fede plade køre lige PT for fuld udblæsning:


Sådan ser mit soveværelse ud nu



__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes