Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 19:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: DIY HD12-XT frequence + diskoteks højtt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.

 

Jeg vil gerne vise nogle nye projekter frem som jeg har gået og rodet med sidste år.

Diskotekshøjttalere, mine værelseshøjttalere, og min fars stuehøjttalere.

Pics af disckotekshøjttalerne:

Forstærkerrack.

Behringer Europower 1500. (Topkasser), 15 kilo. 2 x 400 W 8 ohm, 2 x 700 w 4 ohm.

JBS CT-800. (Bundkasser), 30 kilo. 2 x 450 W 8 ohm, 2 x 750 W 4 ohm.

2 x 15 bånd JBS EQ.

Behringer 2/3/4 vejs delefilter med seperat sub filter med fasevender.

 

Systemet består af 2 stk topkasser med hver 2 stk. 10" Fane bas-mellemtone enheder i hornkabinet, og Fane 1,4" high frec. driver monteret på JBS metalhorn. 2 vejs passivt delefilter, 2500 Hz, 12 DB mellemtone, 18 DB diskant.

4 stk. bundkasser med 18" IMG SP-46A/500BS 2000w enheder (!) i frontladet horn.

 

Lyden:

Systemet yder en utrolig velafbalanceret ren, klar og åben lyd. Bassen er uhyre præcis og dyb, og giver virkelig en dynamik i særklasse. Stemmerne står helt rent og detaljeret, både dybe og høje. Diskanten er lækker blød og sprød, og med en skarphed der bare siger spar2, uden at være skærende overhovedet. Meget vigtigt!

Systemet spiller utrolig højt og kraftigt af dets meget kompakte og fleksible størrelse. Prisen ligger på ca. 10.000 kr. + forstærker rack (8000 kr.)  hvilket er utrolig billigt i forhold til tilsvarende systemer.

Spiller let haller og gymnastiksale samt forsamlingshuse op.

 

Lidt billeder af værelseshøjttalerne HD12-XT fra frequence.dk:

 

Delefiltre med Cross-Cap kondensatorer, og kul modstande. Spolerne er bagte luftspoler Ø1 mm. med 99,98 % kobber. De er rigtig pænt og stramt viklede.

Alt sammen fra Jantzen Audio. Meget fine komponenter. Koster også derefter, men det er bestemt der værd.

 

Lidt billeder af min far's stue højttalere som jeg byggede lige efter jeg byggede mine egne.

 

 

Stuen.

 

Begge sæt er fuldstændig ens.

Bortset fra at stue højttalerne er mat sorte, og mine værelseshøjttalere er blå-grå. Den blå-grå farve er noget jeg selv har blandet bestående af off-white, matsort glans 7, og et stænk marineblå glans 5.

Højttalerne er bygget i 22 mm MDF med 45 grader samlinger. Bafflen er forstærket med yderligere en 12 mm MDF plade, hvor enhederne sidder, som er skåret 45 grader i siderne. det giver et godt design.

Enheder:

Peerless HDS 6 3/4" bas-mellemtone enhed i støbt alu-chassis med faseplug.

Vifa XT25 Ringradiator med faseplug.

 

Lyden:

Om lyden kan altså kun siges een ting: PERFEKT.

Jeg har aldrig haft så gode højttalere før.

Lyden er så ærlig som den kan blive. det ville næsten være en skam at beskrive lyden, for det kan den ikke. den skal altså opleves. en god indspilning for nakkehårene til at rejse sig. Detaljerne er næsten uhyggeligt til stede. et nærvær med musikken som var det live.

Pris pr. sæt ekscl. kabinetter og maling: 5000 kr.

Og de er bestemt det værd. De står sig bestemt værdige op mod konkurenterne langt af vejen. og så er vi altså allerede oppe i 15 til 20 K kroners klassen stykket!

 

Ris og ros er meget velkommen.

 

Selvbyggeren.

 



__________________
Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
Til top Vis Selvbyggeren1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selvbyggeren1 Besøg Selvbyggeren1's Websted
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

lav lige et mellemrum mellem nogle af de billeder - eller kommer admin og gør siden læselig igen - men ellers fine HT'er (fra frequence - de andre er ikke rigtig hifi ). Hvad har du at sammenligne dem med?



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:

lav lige et mellemrum mellem nogle af de billeder - eller kommer admin og gør siden læselig igen - men ellers fine HT'er (fra frequence - de andre er ikke rigtig hifi ). Hvad har du at sammenligne dem med?

 

Ja du har ret i at billederne roder rundt, men da jeg skrev indlægget så det ellers fint nok ud.

Er lidt af en n00b til det. Nej de andre er ikke hifi, men synes lige de skulle med hehe

Jeg har sammenlignet dem med alle de andre projekter jeg har lavet gennem årene,

og det her blev det bedste resultat.

Jeg har også været nede i hifiklubben og lyttet til højttalere af samme prisklasse.

De kunne slet ikke følge med. Det var først da jeg lyttede til meget dyre højttalere at det var ligeså godt. Har lyttet til Dali, Avant Garde, Linn og mange andre. De spillede self. rigtig godt, men jeg kan personligt selv bedre lide lyden i mine egne højtt. Men det er jo også en smagssag.

Selvbyggeren.

 



__________________
Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
Til top Vis Selvbyggeren1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selvbyggeren1 Besøg Selvbyggeren1's Websted
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:
 - men ellers fine HT'er (fra frequence - de andre er ikke rigtig hifi ).

Ja det er fine ht'er fra Freqence Selvbyggeren1 har lavet , men de andre ville sikkert gøre sig godt i hjemmebio'en .

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Andvare skrev:
 - men ellers fine HT'er (fra frequence - de andre er ikke rigtig hifi ).

Ja det er fine ht'er fra Freqence Selvbyggeren1 har lavet , men de andre ville sikkert gøre sig godt i hjemmebio'en .

 

Tak skal du have.

Ja jeg er selv godt tilfreds med dem.

Ja det tror jeg garanteret de ville...  

Mit næste projekt bliver at lave nogle rigtig RIGTIG lækre kabinetter til mine værelseshøjttalere. Noget med buede sider og finér. Men budgettet er desværre ikke uendeligt, og jeg flytter også snart hjemmefra så det må nok vente lidt endnu...

 

Selvbyggeren



__________________
Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
Til top Vis Selvbyggeren1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selvbyggeren1 Besøg Selvbyggeren1's Websted
 
Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej!

Kan Basserne "ånde" godt nok i dine HD12-XT'ere?



__________________
Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Hej!

Kan Basserne "ånde" godt nok i dine HD12-XT'ere?

Hvad mener du lige med "ånde"?

__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Hej!

Kan Basserne "ånde" godt nok i dine HD12-XT'ere?

Ja har fået samme spørgsmål flere gange, men der er intet problem,

for jeg har skåret hullerne koniske ind mod kabinettet.

Det er ikke rigtig til at se på billederne da de er så meget skaleret ned,

men de "ånder" fint og frit. Der er heller ingen unødige resonanser...

 

Selvbyggeren



__________________
Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
Til top Vis Selvbyggeren1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selvbyggeren1 Besøg Selvbyggeren1's Websted
 
Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:
Adamfelix skrev:

Hej!

Kan Basserne "ånde" godt nok i dine HD12-XT'ere?

Hvad mener du lige med "ånde"?

Jeg mener som  der også er svaret på, om enheden har nok luft bagtil rundt i kanten af den tykke forplade. Risikoen er jo at den spiller ind i et lille "rør" og ikke ind i et kabinet.



__________________
Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix
 
spurs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

De ser fine ud.....HD12'erne

Jeg har selv tænkt på at bygger et sæt.

Har du bygget dem efter specifikationerne på frequence.dk, eller har du lavet ændringer. Her tænker jeg både på delefilter og kabinet.

Hvis de spiller så godt som du skriver, er der jo ikke noget at betænke sig om.

Til top Vis spurs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spurs
 
Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

spurs skrev:

De ser fine ud.....HD12'erne

Jeg har selv tænkt på at bygger et sæt.

Har du bygget dem efter specifikationerne på frequence.dk, eller har du lavet ændringer. Her tænker jeg både på delefilter og kabinet.

Hvis de spiller så godt som du skriver, er der jo ikke noget at betænke sig om.

Tak skal du have.

Ja jeg har sådan set bygget dem direkte efter vejledningen som i øvrigt er meget let at følge. Med hensn til kabinettet har jeg tilføjet den omtalte ekstra tkke front der hvor enhederne er monteret. Mest for designs skyld, da de i forvejen er bygget i 22 mm MDF grundkonstruktion. Der er fyldt ovntørret sand i et kammer i bunden som også er vist på frequence.dk. Det giver et tungt, men meget stabilt og lyd-død kabinet. Jeg har ydermere tilføje en tvær-afstivning under den nerderste bas-mellemtone. Med hensyn til filteret har jeg brugt de der lidt dyrere kul modstande fra frequence.dk til 22 kr stk. De er på størrelse med et AAA batteri. Det skulle give en renere signalvej.

Jeg har dæmpet dem med det medfølgende MDM-3 fåreuld. På alle flader undtagen frontbafflen.

Ja du kan roligt bygge dem lige efter tegningerne da de spiller framragende.

Lyden er så dejlig åben og harmonisk. Bassen er tør og præcis samtidig med den er meget hurtig. Overhovedet ingen bulder. Stemmer og instrumenter gengives med fantastisk klang og sprødhed. Diskanten er meget præcis og flot at lytte til. Den giver silkeblød lyd, samtidig med at den forstår at "eksplodere" på de helt rigtige tidspunkter.

 

Venlig hilsen Selvbyggeren.



__________________
Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
Til top Vis Selvbyggeren1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selvbyggeren1 Besøg Selvbyggeren1's Websted
 
Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Ikke nogen andre der har kommentarer?

Kunne være rart med lidt mere input...

 

Selvbyggeren...



__________________
Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
Til top Vis Selvbyggeren1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selvbyggeren1 Besøg Selvbyggeren1's Websted
 
NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Jo'ehm, jeg ka' da godt lide smide en kommentar ;)

Gennemført arbejde! Jeg kan særligt lide detaljen med den forstærkede front-baffel, som er affaset i siderne. Det ser rigtig godt ud! Hvordan har du for resten opnået finish'en på højttalerne? Er de 'bare' malede?

Anyway, det er god reklame for frequence.dk, selvom jeg i forvejen synes deres koncept er meget sympatisk :)


__________________
Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA
 
Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

NESREDNA skrev:
Jo'ehm, jeg ka' da godt lide smide en kommentar ;)

Gennemført arbejde! Jeg kan særligt lide detaljen med den forstærkede front-baffel, som er affaset i siderne. Det ser rigtig godt ud! Hvordan har du for resten opnået finish'en på højttalerne? Er de 'bare' malede?

Anyway, det er god reklame for frequence.dk, selvom jeg i forvejen synes deres koncept er meget sympatisk :)

Tak for de pæne ord

Ja højttalerne er "bare" malede  Selvom det tog helv**** lang tid

De fik ikke mindre end 2 gange grunder og 6 gange heldækkende. Spartlet 3 gange. Mellemslebet mellem hvert lag. Foruden det kæmpe arbejde det er at slibe dem inden jeg overhovedet kunne gå i gang med at spartle. Afrunde alle kanter og overgange/samlinger. Det tog ca. 3 uger incl. tørretid bare finish alene

Det er et dræbende arbejde. hehe... men det var det hele vær.

Ja frequence har jeg også meget respekt for. Har handlet hos dem mange gange. Kanon service og produkt front.

Er meget tilfreds med mine nye højttalere.

 

Selvbyggeren.



__________________
Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
Til top Vis Selvbyggeren1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selvbyggeren1 Besøg Selvbyggeren1's Websted
 
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

hej hvor er det skønt,at se det du laver,jeg blev fuldstændig rundtosset over at se de kabinetter osv,jeg er selv til pa setup..og pt fået samlet mit ultimative:4x18"colosus fane,4x12"colosus fane,2x8"p-audio,4x1"bullit p-audio,

amps:2xkind k18

         1xmatrix 2u1500

         psl vp-1215,vantage 5460,,2 stk aktiv delling/og liniedriver til sony es cd tak for dine fotos..mvh RENE-h

'



__________________
13 ÅR OG GLAD !!!
Til top Vis rene-h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rene-h
 
palle38
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Hej Selvbygger

Her er lige et billede af min HD12, du har ret det er en kanon højttaler.

mvh Palle....Længe leve DIYBig smileTongue

Til top Vis palle38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af palle38
 
Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Hej Palle..

 

Super flot finish du har på dine hd12'ere!! jeg bukker mig i støvet. Ja det er en super ht'er..

Det er en rum tid siden jeg har lagt nogle indlæg ind på denne tråd. Jeg har siden sidst malet dem om til blank sorte. Så de bedre passede til fladskærm og 12" subwooferen som selvfølgelig også er DIY! Jeg må lige ligge nogle pics ind af den også på et tidspunkt. Men den er bare kvadrartisk 45 x 45 x 45. 22 mm mdf med seperat rum til forstærker, som er en Hypex 4.0 digital. 

 

Ja, længe leve DIY!

Venligst,



__________________
Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
Til top Vis Selvbyggeren1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selvbyggeren1 Besøg Selvbyggeren1's Websted
 
Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

hej hvor er det skønt,at se det du laver,jeg blev fuldstændig rundtosset over at se de kabinetter osv,jeg er selv til pa setup..og pt fået samlet mit ultimative:4x18"colosus fane,4x12"colosus fane,2x8"p-audio,4x1"bullit p-audio,

amps:2xkind k18

         1xmatrix 2u1500

         psl vp-1215,vantage 5460,,2 stk aktiv delling/og liniedriver til sony es cd tak for dine fotos..mvh RENE-h

'

Hej Rene.

Det er og bliver et lækkert PA setup du har dig. Billeder?

Jeg har siden sidst fået malet subwooferne sorte. De var nyfødte på billederne. PA sættet spiller fremragende. Har haft mange jobs med dem!

Har også hjemskaffet en ny forstærker. JB PS 1000 hedder den. Den trækker bundene nu. Og det gør den bare godt! Med masser af overskud og kraft til de 4 18"'ere. Den smider 2 x 1000 W i 4 ohm, og er meget strømstærk.

 

Venligst,



__________________
Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
Til top Vis Selvbyggeren1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selvbyggeren1 Besøg Selvbyggeren1's Websted
 
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 17 September 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Selvbyggeren1 skrev:

Hej alle sammen.

 

Jeg vil gerne vise nogle nye projekter frem som jeg har gået og rodet med sidste år.

Diskotekshøjttalere, mine værelseshøjttalere, og min fars stuehøjttalere.

Pics af disckotekshøjttalerne:

Forstærkerrack.

Behringer Europower 1500. (Topkasser), 15 kilo. 2 x 400 W 8 ohm, 2 x 700 w 4 ohm.

JBS CT-800. (Bundkasser), 30 kilo. 2 x 450 W 8 ohm, 2 x 750 W 4 ohm.

2 x 15 bånd JBS EQ.

Behringer 2/3/4 vejs delefilter med seperat sub filter med fasevender.

 

Systemet består af 2 stk topkasser med hver 2 stk. 10" Fane bas-mellemtone enheder i hornkabinet, og Fane 1,4" high frec. driver monteret på JBS metalhorn. 2 vejs passivt delefilter, 2500 Hz, 12 DB mellemtone, 18 DB diskant.

4 stk. bundkasser med 18" IMG SP-46A/500BS 2000w enheder (!) i frontladet horn.

 

Lyden:

Systemet yder en utrolig velafbalanceret ren, klar og åben lyd. Bassen er uhyre præcis og dyb, og giver virkelig en dynamik i særklasse. Stemmerne står helt rent og detaljeret, både dybe og høje. Diskanten er lækker blød og sprød, og med en skarphed der bare siger spar2, uden at være skærende overhovedet. Meget vigtigt!

Systemet spiller utrolig højt og kraftigt af dets meget kompakte og fleksible størrelse. Prisen ligger på ca. 10.000 kr. + forstærker rack (8000 kr.)  hvilket er utrolig billigt i forhold til tilsvarende systemer.

Spiller let haller og gymnastiksale samt forsamlingshuse op.

 

Lidt billeder af værelseshøjttalerne HD12-XT fra frequence.dk:

 

Delefiltre med Cross-Cap kondensatorer, og kul modstande. Spolerne er bagte luftspoler Ø1 mm. med 99,98 % kobber. De er rigtig pænt og stramt viklede.

Alt sammen fra Jantzen Audio. Meget fine komponenter. Koster også derefter, men det er bestemt der værd.

 

Lidt billeder af min far's stue højttalere som jeg byggede lige efter jeg byggede mine egne.

 

 

Stuen.

 

Begge sæt er fuldstændig ens.

Bortset fra at stue højttalerne er mat sorte, og mine værelseshøjttalere er blå-grå. Den blå-grå farve er noget jeg selv har blandet bestående af off-white, matsort glans 7, og et stænk marineblå glans 5.

Højttalerne er bygget i 22 mm MDF med 45 grader samlinger. Bafflen er forstærket med yderligere en 12 mm MDF plade, hvor enhederne sidder, som er skåret 45 grader i siderne. det giver et godt design.

Enheder:

Peerless HDS 6 3/4" bas-mellemtone enhed i støbt alu-chassis med faseplug.

Vifa XT25 Ringradiator med faseplug.

 

Lyden:

Om lyden kan altså kun siges een ting: PERFEKT.

Jeg har aldrig haft så gode højttalere før.

Lyden er så ærlig som den kan blive. det ville næsten være en skam at beskrive lyden, for det kan den ikke. den skal altså opleves. en god indspilning for nakkehårene til at rejse sig. Detaljerne er næsten uhyggeligt til stede. et nærvær med musikken som var det live.

Pris pr. sæt ekscl. kabinetter og maling: 5000 kr.

Og de er bestemt det værd. De står sig bestemt værdige op mod konkurenterne langt af vejen. og så er vi altså allerede oppe i 15 til 20 K kroners klassen stykket!

 

Ris og ros er meget velkommen.

 

Selvbyggeren.

 

hej hvor er det bare for lækkert at se på..dit pa haløj..jeg kan blive helt i trance,af at se på sådanne og det ser faktisk hely godt ud..sådan mvh RENE-H

__________________
13 ÅR OG GLAD !!!
Til top Vis rene-h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rene-h
 
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 17 September 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

kære selvbygger..jeg har lidt foto inde på "min tråd"mærkværdig respons /pa lyd på side 4 vist nok....mvh RENE-H

4xcolosus fane 18"/2x12"colosus fane/2x12"p,audio neodynium pro/8"mid p.audio neody.../4xbullit p.audio/

amp:bund:2xKIND 2 KW stk S

        mid/bas matrix 2u1500 mosfeet  ,mid/psl 2416 VP

        high/psl 1216 VP

        vantage 5654 cc,,,,,,2 stk aktiv delefilter /og 2 stk linjedrivere stage sound.. mvh RENE-H             



__________________
13 ÅR OG GLAD !!!
Til top Vis rene-h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rene-h
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes