Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 22:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: pladderballe HiFi-bio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=147&KW= Finn29

Dette er min tidligere tråd, men desværre brændte vores hus i oktober 2006.
ALT er blevet kasseret, dumpet i en eller anden stor container 
Efter 5 mdr. i en skurvogn med kone, 3 børn og 2 hunde, kunne vi se lyset forude, nu er vi inde i vores hus igen.
Tiden gik med at lede lidt på nettet, og har da også fået et par småting samlet sammen
Setuppet bestå nu af følgende, (stereodelen var droppet) da pladsen blev lidt mindre.
10-03-08 man har et standpungt til man tager et nyt
Listen er opdateret med det jeg har nu, som faktisk er 2 seperate anlæg stereo/SS
som dog har effekt og fronter til fældes.
Modsat før spiller jeg på tværs af stuen som er 660 x 535 med 235 til loft.
jeg er rimelig tilfreds med denne løsning, savner dog lidt dybde og sammenhæng, hvilket skyldes at højttalerne står for tæt på bagvægen, men stuen skal jo desværre også fungere til andet.
Det hele er tilsluttet 2 stk. Supra stikdåser med 6 udtag i hver og skærmede netkabler.
I forbindelse med genopbygningen af huset, fik jeg lavet en ny seperat gruppe til anlæg, fasen til denne bruges ikke til andet her i huset, alt andet strøm tages fra de 2 andre faser (dog undtaget 380volt)
Signalkabler er ikke endelig bestemt endnu, men er startet ud med taralabs til SS og Argento silver referance til Stereo
Desuden fik jeg mine speakerkabler tilbage de var uskadet  B&W CDC16T


Billede!
Samsung lcd tv LE46F71B til tv-avisen osv.
Panasonic AE-700E
Lissau PRO-screen 92" manuelt rullelærrede hvid/1,1

Surround! 
Denon AVC-A1SR'A surroundforstærker
Denon DVD-A1 dvdafspiller
Denon TU-245 tuner

Stereo!
Luxman PD300 pladespiller
Arcos lustre kushin GST-801 tonearm 
VDH 502 hybrid m/smestik
Ortofon MC Bronce Pick-Up
Luxman E-03 riaa 
Accuphase DP-67 cdafspiller
Classé CP-65 forforstærker
Classé CAM-350 monoblokke (trækker også fronterne i SS)
AKG 701 hovedtelefon

Højttalere!
B&W Nautilus 800 front
B&W Nautilus HTM1 center
B&W ASW 850 subwuffer (nå ja, dem er der 2 af )
B&W DM602S3 til side/baghøjttalere ( 4 ialt )

Lidt billeder fra den dag ploven kom hjem

lige et lille kig over sweetspot taget under indflytningen,  som det ses er der et stykke vej endnu

Lige et hurtigt skud fra hoften, grejet er blevet sat op i en vogel reol, som dog måtte understøttes for at klare de ca 60kg på nederste hylde



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 07:12 | IP-adresse registreret  


Vi ser frem til at høre nærmere

__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Godt at høre Finn, at du ikke har tabt modet og lysten.

Det er da lidt træls med stereodelen. Kan du godt undvære det?

Er stuen blevet ændret på, siden du nu har mindre plads til dit anlæg?

Velkommen tilbage.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Godt at høre Finn, at du ikke har tabt modet og lysten.

Det er da lidt træls med stereodelen. Kan du godt undvære det?
næhhh  men lige pt er der ikke midler til det, vi har selv smidt små 200K oveni op/ombygningen, men et par blokke hen ad vejen er da ikke utænkeligt, nok snarre et must

Er stuen blevet ændret på, siden du nu har mindre plads til dit anlæg?
Ja  der er fjernet et værrelse i modsatte ende af anlæget, og der er lavet 2 nye børneværrelser der hvor anlæget stod, så der er døre i begge ender af stuen.
så en optimal placering på endevægene er umulig.

Velkommen tilbage.



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 06:09 | IP-adresse registreret  

Prøver lige med et par tegninger

Dette er FØR tegningen med åbent køkken mod stuen, og 7,2 opsætning, rummet var dengang 750 x 535

Dette er som det bliver fremover

Køkkenet er blevet delvist lukket og de 3 værrelser (nederst på tegningen) er opført i dobbelt gips, resten i gasbeton, så akustikken bliver nok ikke noget at skrive hjem om

 

 



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Rart at se du er ved at komme igang igen - det må have været frygtligt . Bliver det så B&W'ere fra den nye D-serie ?  

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Ja Finn.

Må vi ikke få lidt mere præcise modelbetegnelser? 



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Mikael Bostrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hej Finn

Det lyder godt at du er ved at være oppe at køre igen.Du har ikke overvejet at købe Rotel rsp1098 Pro/pre amp og Rotel Effekttrin i stedet for Denon.da rotel spiller super både i surround og stereo,da pro/pre har en bypass funktion så det er et rent stereo signal du får ud,som går uden om alt processering.Smag og behag er jo forskellig,men jeg er sikker på at Rotel's lyd er mere over i din boldgade end Denon, da du jo er vild med Classé. Men det er jo bare et forslag.

Glæder mig til at se billeder af dit nye set op.

Med venlig hilsen Rotelmanden

Til top Vis Mikael Bostrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikael Bostrup
 
brianm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 656
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Hej Finn

Godt at se du er på rette vej igen. Det bliver godtnok et noget mindre rum du får at spille i, men det skal nok blive godt alligevel.. Synd at du er nødt til at bortskaffe stereodelen, men man kan da også sagtens høre musik med en ss forstærker...

Happy building og godt du snart er på plads...

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted
 
lehmann
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 160
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hej Finn.

Det er jeg ked af at høre at det hele nærmest er gået op i røg, men godt der ikke er sket hverken kone unger eller dig noget,.det er mig allan som du købte denon dcd s 10 mkll. af i albertslund. for ja det er vel 3år eller mer siden nu?,jeg har stadigvek mit musical fidelity grej, og er meget glad for det, har købt dali helicon 400.istedet for mine,audiovector m3 super.og mf grejet er også blevet justeret lidt med større effekt . til xa200 monoblokke. det lyder super. men det er da rat at høre at du er oppe at køre igen, håber at høre mere og ikke mindst at se lidt til dit grej og følge med i din nye opbygning af både hus og anlæg.(er selv flyttet i hus for snart et år siden.god vind fremover.

mvh Allan Lehmann.(skulle hilse dig fra min kone, Marianne.)...

Til top Vis lehmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lehmann
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Acer - Nej, det bliver fra den gamle nautilusserie igen, syntes at D modellerne er alt for D-yre og ved af erfaring, at diskanten sagtens kan tæmmes så den ikke ssssssskær i ørene.

Brian7500 - Jo da selfølig' må i det, men ikke  vel

Mikael Bostrup - Jo har faktisk overvejet noget rotel til fronterne, men de laver jo ikke monoblokke, og det er et must da de skal stå på ydersiderne af fronterne, der er ikke plads i mellem. men deres RB1090 er godtnok lækker, kan den brokobles??
 Denon'en har også bypass funktionen, endda 2 stks.  "direct" hvor du slukker billeddelen i forstærkeren og "pure direct" der slukker alt selv lyset i displayet,

mørch - Rummet er såmend ikke blevet så meget mindre, 90 cm kortete helt nøjagtigt, problemet er at der er kommet døre i endevægen, så den ikke kan bruges til opsætning da der vil blive masser af børnetrafik den vej (6 år og opefter) havde også problemet i mindre grad før, den venstre front stod tæt ved havedøren (90cm) og det kunne ses på den
vi har overvejet en 60m2 udbygning fra stuen/venstreværrelse og nedefter, til film/musikstue men det ville løbe op i over 400k og det var der ikke lige på kontoen, men kommer tid kommer råd

lehmann - Hej Allan, ja det var en større omgang, hele huset er blevet skrællet af indvendigt, det er kun tag, ydermur og gasbetonvæge på øverste halvdel af tegningen der er bevaret, så det er et (helt nyt) hus, selv døre og vinduer er skiftet, da de havde slået sig i varmen.
lækkert at høre at du har fået bedre forhold, er der så blevet plads til et decideret lytterum?
hils igen



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

lehmann skrev:

Hej Finn.

Det er jeg ked af at høre at det hele nærmest er gået op i røg, men godt der ikke er sket hverken kone unger eller dig noget,.det er mig allan som du købte denon dcd s 10 mkll. af i albertslund. for ja det er vel 3år eller mer siden nu?,jeg har stadigvek mit musical fidelity grej, og er meget glad for det, har købt dali helicon 400.istedet for mine,audiovector m3 super.og mf grejet er også blevet justeret lidt med større effekt . til xa200 monoblokke. det lyder super. men det er da rat at høre at du er oppe at køre igen, håber at høre mere og ikke mindst at se lidt til dit grej og følge med i din nye opbygning af både hus og anlæg.(er selv flyttet i hus for snart et år siden.god vind fremover.

mvh Allan Lehmann.(skulle hilse dig fra min kone, Marianne.)...

Nej hvor sjovt. For den DCD-S10II solgte Finn videre til mig i foråret 2004 den gang jeg stadig boede på Sjælland. Ja verden er sgu lille



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Mikael Bostrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 25 Februar 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hej Finn

Ang rb1090 fre Rotel, så kan den ikke brokobles men tro mig der er rigeligt med strøm i den til dine 802'er også til en 800 hvis det skulle være.Der sidder 2 stk 1.2 kilowatt ringkerne trafo'er den er stabil i 2 ohm med over 1000 watt. Og det er faktisk en dobbelt mono forstærker i samme kabinet, det eneste det deler er strøm ledningen.

Mvh. Mikael

Til top Vis Mikael Bostrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikael Bostrup
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 05:59 | IP-adresse registreret  

En sjov lille historie fra min søgen på nettet

Sad og govlede lidt rundt på ebay.de og faldt over en manual til min nyerhvervede tonearm, lustre gst-801 syntes det kunne være sjovt at have den, og hva fa... 9 euro + 3 i porto, så jeg trykkede køb.
Senere samme aften surfede jeg så lidt på vinyl engine og hvad lå der der i pdf. lige til at printe

Nå men en handel er en handel, så jeg puttede en 10 og en 5 eurosedel i en kuvert og sendte det til adressen, som jeg fik i vindermailen samt en kopi af denne, sendte samtidig en besked til sælger om hvad jeg gjorde.
Efter 8 dage havde jeg intet hørt så jeg rykkede ham for at høre hvad der skete, og efter 2 dage kom der en mail, staklen havde lavet en fejl, han var sørme flyttet til en anden by og havde lige glemt at rette adressen og informere mig, men han lovede at sende manualen alligevel, samtidig bad han mig om at sende brevet til hans nye adresse hvis det kom retur, men den oplyste han ikke 
Det var d 25-2 har stadig ikke hørt en fis til nogen af delene

Det er SQ da for



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

En sjov lille historie fra min søgen på nettet

Sad og govlede lidt rundt på ebay.de og faldt over en manual til min nyerhvervede tonearm, lustre gst-801 syntes det kunne være sjovt at have den, og hva fa... 9 euro + 3 i porto, så jeg trykkede køb.
Senere samme aften surfede jeg så lidt på vinyl engine og hvad lå der der i pdf. lige til at printe

Nå men en handel er en handel, så jeg puttede en 10 og en 5 eurosedel i en kuvert og sendte det til adressen, som jeg fik i vindermailen samt en kopi af denne, sendte samtidig en besked til sælger om hvad jeg gjorde.
Efter 8 dage havde jeg intet hørt så jeg rykkede ham for at høre hvad der skete, og efter 2 dage kom der en mail, staklen havde lavet en fejl, han var sørme flyttet til en anden by og havde lige glemt at rette adressen og informere mig, men han lovede at sende manualen alligevel, samtidig bad han mig om at sende brevet til hans nye adresse hvis det kom retur, men den oplyste han ikke 
Det var d 25-2 har stadig ikke hørt en fis til nogen af delene

Det er SQ da for

Tillykke Finn. Du har vist lige mistet 15 euro. Der er godt nok nogle mennesker der gør sig til svindlere for ingenting.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 04 April 2007 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Hvordan går det Finn? Er du kommet på plads i det nye gamle hus endnu?

Ser frem til nogle billeder - især af Lux pladespilleren.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 08 April 2007 kl. 05:29 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Hvordan går det Finn? Er du kommet på plads i det nye gamle hus endnu?

Ser frem til nogle billeder - især af Lux pladespilleren.

Mvh.

Ja det går da fremad, har lige fået hængt gardiner op i stuen, som jo så er bag anlæget nu, skal godt nok lige love for at der var nogle ting der faldt på plads lydmæssigt.
mangler dog stadig en ordentlig reol/rack til anlæget, det volder lidt problemer at finde noget der kan bruges, af samme grund er luxen ikke kommet hjem endnu, havde regnet med at den skulle op på vægen men der er alligevel ikke plads. 
venter så også lige på mine blokke, som skulle komme i næste uge 
det er p***e irriterende at skulle hen og genstarte denon'en hver gang der bliver spillet bare lidt sjovt  
skal nok smide nogle pics på når jeg får mig et nyt digicam.

BTV - brian så er kuverten med de 15 EURO kommet retur efter en måned, et stort  for et lynhurtigt postvæsen *LOL*



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 25 April 2007 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

Hej Finn

Godt og høre du er igang igen, det bliver også spændende og se billeder på et tidspunkt .

Mvh.

kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 30 April 2007 kl. 05:24 | IP-adresse registreret  

Lidt billeder er postet - lånte et digi men løb tør for strøm men der er jo heller ikke så meget at se.

Har lovet at poste nogle billeder af subben adskilt, de kommer her.



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 30 April 2007 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

Er den så tom der, eller er der mere dæmpemateriale i når den er samlet?

__________________
M.v.H Cyber-Frog

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes