Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 02:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Fiskens stereo - nu med Thorens! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 02 April 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Ja, detaljer er der masser af. Kunne forstå på Krenzler, at TP 90 og OC-10 ikke matcher 100%, men det bliver ikke der, der skal ske forandringer lige nu. Jeg kan simpelthen ikke nænne, at skille mig af med den PU......

I en PM har KOSOW foreslået mig, at prøve en filtmåtte i stedet for gummi, så det skal prøves snarest. Og så skal jeg have investeret i en ny hylde. Min DIY hylde med hyldeknægte fra Silvan er lidt for lille til Thorens. Målene er noget større på den, end på min gamle NAD 533, og pga seriøse og ret stive RCA stik på bagsiden, skal den stå længere ude på hylden.

Ja, den sælger er ikke typen, der skræmmer en fra at købe brugt en anden gang.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 11 April 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Nå! Så fik jeg brugt noget af ferien på at eksperimentere med filtmåtter og en plade-underlags-tingest fra Clearaudio på pladespilleren. Ingen tvivl. Den bliver ved med at køre med den originale gummimåtte.

Clearaudio-tingesten gav en decideret kold og hård lyd og filtmåtten var heller ikke lige sagen.

Det tager sin tid, fordi man skal justere VTA hver gang, man skifter underlag, men jeg var i stødet til at prøve det, og havde hørt en fugl synge om, at der kunne ske at være moget at hente.

Selvom det er tidskrævende hygger jeg mig vældigt med at justere på min aldrende Thorens. Det er relativt nemt at gøre, og med tiden kommer det nok til at gå hurtigere.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 11 April 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:
Clearaudio-tingesten gav en decideret kold og hård lyd og filtmåtten var heller ikke lige sagen.

Interessant! Fin tilbagemelding, tak for det.

Nu ved jeg ikke om Clearaudio anbefalter Harmo-Nicer til metal-tallerkner, på sådanne ville jeg nok også hellere anvende plademåtter med en vis dæmpning og blødhed, altså noget der former og lægger sig til. Den kolde og hårde lyd kommer måske fra manglende dæmpning af metallet?

Filt er der ikke mange der ser et lys i, dvs. andre end Linn naturligvis

Jeg anvender selv en Clearaudio Harmo-Nicer på min Scheu 80 mm acryl tallerken, uden egentlig at have prøvet uden. Da jeg havde en Roksan Radius 5 (ca. 20 mm acryl tallerken) syntes jeg dog at Harmo-Nicer havde en god effekt, med lidt større klarhed og gennemsigtighed til følge. En Platter Matter gav bas, men sløvede også lyden betragteligt, og gjorde den grå og kedelig.

Et nyt - og meget billigt - forsøg kunne måske være kork? Du kan i f.eks. Bilka eller Føtex købe de her "spise-måtter", og en tallerken skåret ud kan dækket næsten hele tallerknen

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 11 April 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Tja, det kan måske være manglende dæmpning, men jeg prøvede også med begge dele, altså filt nederst og harmo-nicer ovenpå. Det gav stort set samme resultat.

Det jeg egentlig er på jagt efter, er en mere veldefineret bas. Resten er jeg godt tilfreds med. Skal have mig taget sammen til at gå på jagt efter en anden RIAA. Det er sikkert der, hunden ligger begravet, men det ville jo have været nemt og billigt, hvis et andet underlag kunne have gjort det. Det kunne det så ikke!

Ja, det kan være kork skal være et sommerferieprojekt.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 21 April 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

AT OC 30 på vej
Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 22 April 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:
AT OC 30 på vej


Hvorhen? På vej til re-tip eller på vej hjem fra samme (hos hvem)? Eller "bare" på vej til dig i første omgang?

Angående måtter så kunne nogle billige kandidater til afprøvning være: Kork (som nævnt) - 15,-kr hos Føtex.
Mosgummi - kan købes hos Panduro Hobby (2 eller 6mm), 15-24,-kr.
Skridunderlag - 25,-kr. (nok til 3 tynde måtter). Hos Imerco f.eks.

P.t. bruger jeg selv 3 tynde måtter af skridunderlag (blå!) på min Lenco. Det er jeg helt godt tilfreds med. Jeg prøvede også kork oven på ét lag skridmåtte men det fungerede knapt så godt i mine ører/mit set-up. Men det er bare at prøve sig frem og det koster heldigvis næsten ingenting sammenlignet med diverse "eksotiske" hi-fi plademåtter.

The Analog Dept. - Platter Mats.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 22 April 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

"Bare" til mig i første omgang.

Overvejer kraftigt at sende den til Sound-Smith i New York. De har et rimeligt ry derovre, har jeg ladet mig fortælle.

www.sound-smith.com

Der skal lige mailes lidt frem og tilbage med dem, inden jeg tager den endelige beslutning. De kører med tre prislejer for at udskifte nål og nålearm. 150 $, 250 $ og 350 $, afhængig af kvalitet. Jeg vil tro en OC30 godt kan klare en 250 $ kur.

Mosgummi og skridunderlag... Ja, jeg må hellere få eksperimenteret lidt med det, når jeg får tid. Til den pris kan det næppe gå helt galt.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 26 April 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Nå! Sound Smith bliver det nok ikke. Har skrevet en mail til dem for over en uge siden og de har ikke gidet reagere endnu. Så gider jeg heller ikke handle med dem. Sådan kan man jo blive så ugidelig!

Til gengæld har jeg sendt et godt gammeldags brev til Expert Stylus Company, der glimrer ved fraværet af både hjemmeside og mailadresse. Da det her jo i bund og grund handler om den gode gamle analoge aftastningsmetode, bør man vel også se det som et kvalitetstegn, at de ikke tager den slags nymodens pjank til sig!

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Her er svinet så!

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Hvad gør en klog så?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Det tør jeg ikke svare på, men jeg ved, hvad jeg ender med at gøre. Kyle den og en stak penge i nakken af VdH og håbe det bedste!
Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Du hørte aldrig noget fra Sound-Smith?

Hvad med Expert Stylus Company?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 07:11 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg har ikke hørt fra nogen af dem, men ser lige tiden lidt an m.h.t. Expert Stylus Company. Hvis de har et fornuftigt svar, kan det godt blive dem i stedet for.

P&T har vist gang i et par strejker i Kbh for tiden, så måske er brevet bare forsinket.

Ifølge gutten fra Ulyssus, som jeg ringede til, har VdH gode erfaringer med rebuild af OC 10, så mon ikke de kan redde en OC 30 også. Det ender nu nok med VdH!

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Så røg cd-afspilleren. Kunne ikke med den lyd. Må se hvad det kan blive til i stedet for.

Og så har der lige været indbrudsforsøg - se evt. update på s 1 - så jeg har slettet oversigtsbilledet, der heller ikke er helt opdateret længere.

Jeg var heldigvis taget tidligt hjem den dag, så de blev skræmt væk, da jeg råbte og skreg.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Det var da heldigt, det blev ved forsøget!

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Ja bestemt, selvom det ærgrer mig, at jeg ikke fik set dem inden de stak af. De nåede at få fat i en bærbar PC og et par mobiltelefoner inde hos naboen. Ved ikke helt hvordan man er stillet juridisk, hvis man slår igen - først!
Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg faktisk ikke, man må. Men jeg ved det ikke, man kan vel godt sige, det er en slags selvforsvar.
Få sat et overvågningskamera op, evt. et dummykamera, hvis du ikke vil bøvle med opsætningen. Der var dummykameraer til salg på qxl for ikke så længe siden.

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Næ, det må man sikkert ikke.

Nok om det. Er lige ved at eksperimentere lidt med at få subwooferen med, når der spilles stereo. Fruen og ungerne er taget på ferie, mens jeg må blive hjemme og arbejde.

Har smidt Magnum II på og hører Firebird og All of My Life. Der er seriøs bund i de gamle drenge!!! 

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 10 August 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Hov! Har ikke skrevet på min tråd længe. Er ved at kvæles i arbejde og har ikke engang fået sendt PUen til nåledoktoren endnu, eller været ude at støve en ny CD afspiller op. Det står sløjt til i Casa Jensen. Derudover tyder alt på, at der går et par måneder endnu inden der bliver spændende nyt at berette.
Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 629
Sendt: 30 August 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Men musikindkøb bliver der i det mindste tid til. Faldt over ikke mindre end 14 LPer på et loppemarked på Blågårds Plads i søndags, deriblandt:

Sting: Nothing like the sun (dobbelt LP). Uha, den er god! Og så en masse primært af interesse for fruen, men jeg hører da gerne med. Her tænkes bl.a. på Lars Hug: Copy; Shubidua 7; Sinead O´conner; Enya osv. osv. Alt i skræmmende god kvalitet og købt for mellem 5 og 10 kr pr. stk. Og endnu værre: Købt en halv times tid inden markedet lukkede. Fatter ikke, at andre ikke havde været der for længst.

Er markedet for LPer ved at gå så meget i stå?

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes