Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 16:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Trends TA-10.1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige give et øjebliksbillede, af denne lille ædelsten, som netop er kommet i en nyere version.

http://www.6moons.com/audioreviews/trends/ta10.html

Nyeste aftapning, hedder 10.1, og har et par behagelige opgraderinger, i forhold til TA-10.

Overføringskondensatorerne der sikrer at DC ikke slipper igennem, er af en bedre type, og elektrolytterne ved udgangen, er forstørret fra 220uF til 1500uF pr. kanal.
De er ratet til 105 grader.

1500uF er faktisk det der sidder i en af de meget populære Gaincloneforstærkere, som kan levere op til 56W i 8 ohm.

TA-10.1 leverer 6,5W i hifi-kvalitet ved 8 ohm, og 9,5W i 4 ohm, ved ca. samme forvrængning (omkring 0.1%).
Den leverer op til 15W, hvis man ikke er nervøs for at futte diskanterne af, eller bare vil jage husdyr ud af lytterummet.

TA-10.1 er en digital forstærker, fra Tripath, der benytter samme chip, som der sidder i den lille T-Amp, som kører på 8 runde type AA-batterier.

Trends har valgt en lidt mere ambitiøs løsning, med en 12V SMPS-forsyning, der kan levere op til 3A. Hvor stort strømtræk, der reelt er behov for, afgøres af højttalernes belastning.



Jeg havde tidligere den lille T-Amp på besøg, men røg deværre ind i et af de berygtede fejlbehæftede eksemplarer, der gik i stykker efter kun 3 timer.
Lyden lokkede mig til købe denne i stedet, hvor der er et mere fornuftigt forhold til samlekvaliteten.

Hvad er egentlig anvendelsen for en sådan forstærker, som kun kan levere 6,5W ved lav forvrængning, i 8 ohm ?

Det allermest oplagte, jeg lige kan komme i tanker om, er tilslutning til en iPod, og et par små højttalere, i et mindre lokale. Boxen er lavet, så det virker oplagt at bruge den i et køkken, hvor alufladerne på kabinettet let kan rengøres, og stegefedt har svært ved at komme ind til elektronikken. Aludesigenet minder om moderne køkkendesign, og matcher iøvrigt Audio Notes aludesigns - blot i miniformat. Senest har man også set lignende design brugt af Audio Alchemy's gamle chef for seviceafdelingen, Dusty Vawter, hvis nye firma er CI-Audio (Channel Islands Audio).

Det er en minimalistisk tilgang, at bygge med billige standardkabinetter, som passer rigtigt fint til den lille Tripath-forstærker.

Henvender forstærkeren sig så til iPod-brugere, og dem der mangler noget til køkkenet ?
Nej - faktisk er forstærkeren bevidst målrettet til DIY-hifi folket, da selve printet har forboret en mængde huller ved overføringskondensatorerne, der gør det muligt at eksperimentere med mange forskellige typer og størrelser !
Dette er en ret cool detalje, som gør produktet særdeles interessant for pilfingre !

Flere 'audiofile' detaljer, som bypass af det billige potmeter, ved hjælp af et par jumpers, og to justerbare biaspotmetre, til at efterjustere DC-offset med, er noget der yderligere viser hvem målgruppen er. EDIT: Denne funktion er særdeles vigtig, hvis man har højttalerenheder, hvor svingspolen er kort, som på mange hyperfølsomme fuldtoneenheder.

Tilslutningsterminalerne til højttalerne, er forgyldte, men under middelkvalitet.
Også RCA-bøsningerne er forgyldte, men den tyndeste bliktype der kan opdrives.
Det virker helt tydeligt, at pengene er bedre brugt andre steder i forstærkeren, da pilfingre alligevel har deres egen mening om, hvilke terminaler der skal sidde på forstærkeren.

Hvordan lyder den så ?

Diskanten og mellemtonen er allerede 'ud af boxen' på referenceniveau, med forstærkere til over den 20 dobbelte pris. Mine rørblokke til knap 40k, gør det faktisk ikke bedre på det punkt.
De kan til gengæld trække et sæt tungt drevne elektrostater, hvilket den lille digitale næppe klarer.
Jeg har ikke tænkt mig at gøre forsøget, men regner det for usandsynligt.

Bassen er med stor magt og dybde, som jeg ikke har hørt fra nogen rørforstærker, på netop de højttalere, jeg bruger til test. Det er et sæt B&W Matrix 805, som er let overdæmpede fra fødslen, men har en impedans, der ikke kommer under 5,2 ohm.

Man får ikke fed og oppustet bas fra forstærkeren, men den kan formidle det videre, hvis signalkilden har den tendens. Det har Audio Alchemy's gamle DDE 1.1 tilfældigvis, hvilket gør den til oplagt samarbejdsparner, i netop dette setup.

Forstærkerens force, må siges at være behandlingen af de svære s-lyde, og en umådelig lækker mellemtone, ala rør. Helt neutal er den altså ikke, men heldigvis for det. Den giver lyst til mange timers lytning, og har ikke endnu givet anledning til lyttetræthed.

805'erne tåler naturligvis en del mere 'havre', end denne lille forstærker kan give, men den frigjorte lyd, afslører ikke at der er tale om en lille forstærker, så længe man ikke presser den op hvor forvrængningen kommer uden for hifi-normen.

Altså er den brugbar til den fine aftenlytning, hvor naboerne ikke skal blæses til himmels.
Vil man have mere lydtryk ud af forstærkeren, virker letdrevne hornsystemer som det helt oplagte match. Jeg tror sagtens man kan drille sine hifivenner lidt, med denne forstærker, hvis man lader et par rørmonoblokke stå tændt ved siden af højttalerne, og sætter et stykke gaffatape på lysdioden, samt gemmer forstærkeren bag et af apparaterne på hylden.

De mere detaljerede informationer om perspektiv og mikrodetaljer, vil jeg vente lidt med at kommentere, til den har spillet 100 timer, eller mere.

Jeg fylder altså lidt mere info på dette indlæg, senere.


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den lille ny. Nu har jeg selv en T-amp, og kan kun sige at vi her har at gøre med et produkt, hvor pris/kvalitet for alt andet til at virke voldsomt over prissat. Det skal så lige siges, at jeg har den i et andet kabinet. Med et par 4polet jensen lytter og batteri forsyning.Skulle jeg idag ud at købe et anlæg, ville jeg klart bruge flere penge på en effektiv hter. Og så drive dem med en tripath forstærker.

MVH

 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hvor meget koster den?

Jeg vil på et tidspunkt have smidt mine 3020'ere ud, til fordel for noget billigt ICE, men de skal trække et sæt Coupeer med en følsomhed på 85 dB, så 9,5 W er formentlig ikke nok?

(også selv om jeg synes det går ok med 20 W fra 3020'erne lige nu)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hvor meget koster den?

Jeg vil på et tidspunkt have smidt mine 3020'ere ud, til fordel for noget billigt ICE, men de skal trække et sæt Coupeer med en følsomhed på 85 dB, så 9,5 W er formentlig ikke nok?

(også selv om jeg synes det går ok med 20 W fra 3020'erne lige nu)


StudioSound kører introtilbud lige nu, med kr. 925,-

Mine 805'ere har 87dB følsomhed, men...
Mine lyttevaner er formentlig en del anderledes end dine.
Prøv en 3020 af den slags med lysdioder (den gamle model, eller A eller B), så kan du spille lige så 5W dioden kun meget sjældent blinker.

Er det for lavt, så kan du ikke bruge den lille Tripath.


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Svend P, hvis du kan holde på en loddekolbe. så er der en løsning på effekt problemmet. Jeg har lige modtaget en AMP9 fra www.41hz.com  . denne er godt nok på 4*60 watt. Den koster så også 50 euro.

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Det må da siges at være ret billigt. Normalt ser jeg film med maks niveau på omkring 90 dB, så det burde de nu nok kunne klare.

 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Svend P, hvis du kan holde på en loddekolbe. så er der en løsning på effekt problemmet. Jeg har lige modtaget en AMP9 fra www.41hz.com  . denne er godt nok på 4*60 watt. Den koster så også 50 euro.

Det kan jeg da til husbehov. Jeg har samet en ordenlig stak Tripath forstærkere, men de endte alle med at dø. Så jeg er lidt færdig med selvbyg! Og det er vel ikke 50 euro for en komplet forstærker med strømforsyning og det hele?

Og var Tripath ikke gået nedenom og hjem?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Andre skrev:

Svend P, hvis du kan holde på en loddekolbe. så er der en løsning på effekt problemmet. Jeg har lige modtaget en AMP9 fra www.41hz.com  . denne er godt nok på 4*60 watt. Den koster så også 50 euro.

Det kan jeg da til husbehov. Jeg har samet en ordenlig stak Tripath forstærkere, men de endte alle med at dø. Så jeg er lidt færdig med selvbyg! Og det er vel ikke 50 euro for en komplet forstærker med strømforsyning og det hele?

Og var Tripath ikke gået nedenom og hjem?

Minus trafo stik også videre. Det ser ud til, Tripath er genopstået med nye ejere.En af mine venner har kørt med en af deres forstærkere, hvor han har glemt at sætte kølelegme på. Den er ikke død efter et halvt år.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

@Svend P

Multikanal kan tilsyneladende lade sig gøre, meget fint, med TA-10.1

http://www.6moons.com/audioreviews/trends/ta10_3.html

Til den pris, er biamping også meget oplagt, må man sige.
Klipsch kunne muligvis også passe til dit lydideal, men priserne er vist lidt voldsomme i DK.


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Der er helt sikkert masser af muligheder til den pris. Jeg tager det lige stille og roligt nu. Måske skal jeg have en ny surround reciever inden så længe på grund af de nye HD lydformater, og så kan det jo være at recieveren har Tripath forstærkere indbygget! Harman Kardon laver da i hvert fald modeller med klasse D forstærkere i, så det er på vej!
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Er der andre der har købt denne forstærker, og har lidt lytteindtryk, de vil dele ? 
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige modtaget den med posten i dag. De umiddelbare indtryk er som følger:

  1. Den er godtnok bette! Stiller man en almindelig pakke cigaretter på højkant er forpladen ca. 1 cm. mindre på hver led, og for at blive i terminologien er den ca. samme længde som en pakke 100's.
  2. Den spiller rigeligt højt til at gøre mig nervøs for naboklager - og nej, jeg har ikke horn, men små, ineffektive monitorhøjttalere.
  3. Den er mere magtfuld i sin basgengivelse end min Holfi Integra 8 med 80.000 uF elektrolytbank....

   MVH.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Jeg har lige modtaget den med posten i dag. De umiddelbare indtryk er som følger:

  1. Den er godtnok bette! Stiller man en almindelig pakke cigaretter på højkant er forpladen ca. 1 cm. mindre på hver led, og for at blive i terminologien er den ca. samme længde som en pakke 100's.
  2. Den spiller rigeligt højt til at gøre mig nervøs for naboklager - og nej, jeg har ikke horn, men små, ineffektive monitorhøjttalere.
  3. Den er mere magtfuld i sin basgengivelse end min Holfi Integra 8 med 80.000 uF elektrolytbank....

   MVH.


Ja, jeg må indrømme, at jeg også blev noget forundret over den bas.
Jeg tror at det kan have noget med den SMPS-forsyning at gøre, der kan levere 3A, til en forstærker, med så lav spænding over lytterne.

Rent fysisk, er elektrolytterne i forstærkerens udgangsforsyning, jo også meget små, trods værdien på 1500uF pr. kanal.

Måske den lille fysiske størrelse på lytterne, påvirker ydelsen i positiv retning, på en eller anden måde ?


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Hep hep  Så har jeg også fået en Trends 10.1 på prøve. Jeg tror den er helt utilspillet, så der går nok liiiige et par dage, før den er optimal.

Gad vide om en seperat lytbank, ville være et hit? Læste engang en test til en rørbandit, hvor man kunne opgradere, ved at købe en boks med en røvfuld ekstra lytter.



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Hep hep  Så har jeg også fået en Trends 10.1 på prøve. Jeg tror den er helt utilspillet, så der går nok liiiige et par dage, før den er optimal.

Gad vide om en seperat lytbank, ville være et hit? Læste engang en test til en rørbandit, hvor man kunne opgradere, ved at købe en boks med en røvfuld ekstra lytter.


Når forstærkeren allerede har en SMPS-forsyning, der kan levere 3A, tror jeg ikke du behøver spekulere i mere strømkapacitet.

Ved godt at den lille plastik-PSU kan narre lidt.
Men det er kun 12V den skal levere, så tænk hellere i batteriforsyning, hvis du vil til himmels.
Det står der en del om, på 6moons, hvor det er denne løsning, der giver det absolutte løft, samt naturligvis bypass af det billige potmeter, og brug af ekstern forforstærker.

Det er let at lave bypass ved at flytte et par jumpers på printet.

De små lytter på 1500uF er rigelig kraftige, og måske endda for kraftige.
Lytterne i en digital forstærker udnyttes på en anden måde, og du kan ikke sammenligne med traditionelle bamser, med store lytbanker.


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
rockforlife skrev:

Hep hep  Så har jeg også fået en Trends 10.1 på prøve. Jeg tror den er helt utilspillet, så der går nok liiiige et par dage, før den er optimal.

Gad vide om en seperat lytbank, ville være et hit? Læste engang en test til en rørbandit, hvor man kunne opgradere, ved at købe en boks med en røvfuld ekstra lytter.


Når forstærkeren allerede har en SMPS-forsyning, der kan levere 3A, tror jeg ikke du behøver spekulere i mere strømkapacitet.

Ved godt at den lille plastik-PSU kan narre lidt.
Men det er kun 12V den skal levere, så tænk hellere i batteriforsyning, hvis du vil til himmels.
Det står der en del om, på 6moons, hvor det er denne løsning, der giver det absolutte løft, samt naturligvis bypass af det billige potmeter, og brug af ekstern forforstærker.

Det er let at lave bypass ved at flytte et par jumpers på printet.

De små lytter på 1500uF er rigelig kraftige, og måske endda for kraftige.
Lytterne i en digital forstærker udnyttes på en anden måde, og du kan ikke sammenligne med traditionelle bamser, med store lytbanker.

Ok. Jeg er ikke teknikker på nogen måde  Siger du at man groft sagt skulle give den, en ordenlig trafo, eller? Det SKAL vel ikke batteri, hvis det skal rykke??

Med mine Rega R7, manger der noget dynamik med den lille Trends. Måske skulle jeg prøve at lave min gamle Luxman lege preamp?



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Spencer skrev:
rockforlife skrev:

Hep hep  Så har jeg også fået en Trends 10.1 på prøve. Jeg tror den er helt utilspillet, så der går nok liiiige et par dage, før den er optimal.

Gad vide om en seperat lytbank, ville være et hit? Læste engang en test til en rørbandit, hvor man kunne opgradere, ved at købe en boks med en røvfuld ekstra lytter.


Når forstærkeren allerede har en SMPS-forsyning, der kan levere 3A, tror jeg ikke du behøver spekulere i mere strømkapacitet.

Ved godt at den lille plastik-PSU kan narre lidt.
Men det er kun 12V den skal levere, så tænk hellere i batteriforsyning, hvis du vil til himmels.
Det står der en del om, på 6moons, hvor det er denne løsning, der giver det absolutte løft, samt naturligvis bypass af det billige potmeter, og brug af ekstern forforstærker.

Det er let at lave bypass ved at flytte et par jumpers på printet.

De små lytter på 1500uF er rigelig kraftige, og måske endda for kraftige.
Lytterne i en digital forstærker udnyttes på en anden måde, og du kan ikke sammenligne med traditionelle bamser, med store lytbanker.

Ok. Jeg er ikke teknikker på nogen måde  Siger du at man groft sagt skulle give den, en ordenlig trafo, eller? Det SKAL vel ikke batteri, hvis det skal rykke??

Med mine Rega R7, manger der noget dynamik med den lille Trends. Måske skulle jeg prøve at lave min gamle Luxman lege preamp?


Der vil helt sikkert ske noget, hvis du bypasser potmeteret, og leger preamp, med en rigtig forforstærker.

Men hvis dine Rega-højttalere dykker bare en brøkdel under den nedre grænse for digitalforstærkeren, så vil der være strømbegrænsning i chippen, som en anden PSU ikke vil rette op på.

Karsten nævnte vist at han havde prøvet med højttalere der gik ned til 3 Ohm.
Mon dine Rega går længere ned ?


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
rockforlife skrev:
Spencer skrev:
rockforlife skrev:

Hep hep  Så har jeg også fået en Trends 10.1 på prøve. Jeg tror den er helt utilspillet, så der går nok liiiige et par dage, før den er optimal.

Gad vide om en seperat lytbank, ville være et hit? Læste engang en test til en rørbandit, hvor man kunne opgradere, ved at købe en boks med en røvfuld ekstra lytter.


Når forstærkeren allerede har en SMPS-forsyning, der kan levere 3A, tror jeg ikke du behøver spekulere i mere strømkapacitet.

Ved godt at den lille plastik-PSU kan narre lidt.
Men det er kun 12V den skal levere, så tænk hellere i batteriforsyning, hvis du vil til himmels.
Det står der en del om, på 6moons, hvor det er denne løsning, der giver det absolutte løft, samt naturligvis bypass af det billige potmeter, og brug af ekstern forforstærker.

Det er let at lave bypass ved at flytte et par jumpers på printet.

De små lytter på 1500uF er rigelig kraftige, og måske endda for kraftige.
Lytterne i en digital forstærker udnyttes på en anden måde, og du kan ikke sammenligne med traditionelle bamser, med store lytbanker.

Ok. Jeg er ikke teknikker på nogen måde  Siger du at man groft sagt skulle give den, en ordenlig trafo, eller? Det SKAL vel ikke batteri, hvis det skal rykke??

Med mine Rega R7, manger der noget dynamik med den lille Trends. Måske skulle jeg prøve at lave min gamle Luxman lege preamp?


Der vil helt sikkert ske noget, hvis du bypasser potmeteret, og leger preamp, med en rigtig forforstærker.

Men hvis dine Rega-højttalere dykker bare en brøkdel under den nedre grænse for digitalforstærkeren, så vil der være strømbegrænsning i chippen, som en anden PSU ikke vil rette op på.

Karsten nævnte vist at han havde prøvet med højttalere der gik ned til 3 Ohm.
Mon dine Rega går længere ned ?

Jeg ved faktisk hvor langt mine R7ere går ned. Jeg mener den er opgivet som en 6 ohms bandit, og den dykker sikkert lidt under det  Men ok. Nu satter jeg lige en CD på med mere output, og så sker der noget. Det øvre spektrum virker meget imponerende, for sådan en lille/ rimelig billig ting



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hvis Trends satser på at holde priserne nede, og senere lave noget kraftigere modeller, så burde der være et hul i markedet der. Kunne du ikke se en 50-80 watts Trends til omkring en 4-5000,- (og med 3-4 indgange)

__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Hvis Trends satser på at holde priserne nede, og senere lave noget kraftigere modeller, så burde der være et hul i markedet der. Kunne du ikke se en 50-80 watts Trends til omkring en 4-5000,- (og med 3-4 indgange)

Det er klart at det manglende behov for dyre køleprofiler, og en stor trafo, giver en konkurrencedygtighed, der er spændende ved de større modeller.

Men 41Hz har vis en del af den slags allerede.
Det er kraftigere forstærkere, der også er baseret på Tripath digitalchips.


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes