Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 18:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 02 April 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Helt seriøst. Det er så p***e lækkert ud det der.

Hvad bliver priserne????????????????????????????

Jeg har virkelig lyst til at gå ud og smide penge efter sådan en skærm nu. Men skal flytte hjemfra til sommeren 2008 og der har jeg planlagt den helt optimale opgradering. så det må vente lidt.

Men spændende ser det da ud.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 02 April 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

mstoft skrev:
Er 507XD max. 720p eller 1080p understøttende? Jeg synes umiddelbart jeg kan finde info som siger forskelligt? :O


Du taler om G7  modellen 507XD? Den er 768p. Men kan godt modtage et 1080p signal.


__________________
/Martin
Til top Vis Ayla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ayla
 
mstoft
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 03 April 2007 kl. 03:39 | IP-adresse registreret  

Ja, lige præcis. Prøver at finde ud af om jeg bør vente til G8 eller om jeg har hvad jeg skal bruge i form af G7.

Hvad kan et 50" G8-768p som et G7-768p ikke kan? Tænker det ikke betaler sig at vente med mindre man køber et G8 med 1080p??
Til top Vis mstoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mstoft
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 03 April 2007 kl. 04:07 | IP-adresse registreret  

Jeg slår til, den dag jeg kan få den 8 generation af Pioneers 50" for 25/30 000! Jeg kan sagtens vente da TV i dag er ultra dårligt, og krigen om 1080P formatet ikke er afgjort! Men fedt bliver det

CerWin Vega nu i 45 tommer.... 

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 03 April 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Jeg slår til, den dag jeg kan få den 8 generation af Pioneers 50" for 25/30 000! Jeg kan sagtens vente da TV i dag er ultra dårligt, og krigen om 1080P formatet ikke er afgjort! Men fedt bliver det

CerWin Vega nu i 45 tommer.... 

   Uha ville jeg have elsket.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
mstoft
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 03 April 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Tror I at alle 50"-G8 skærmene kommer til at koste over 30k??
Til top Vis mstoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mstoft
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 03 April 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Disclaimer: Nedenstående er ren spekulation, jeg har ingen inside-viden whatsoever omkring dette:

mstoft skrev:
Tror I at alle 50"-G8 skærmene kommer til at koste over 30k??

Det tror jeg vil være naivt at tro. Jeg gætter på at de nye G7 modeller skal konkurrere direkte mod Panasonic, og disse skærme bliver at finde i supermarkeder, netbutikker osv., jeg gætter på priser under 20k inden sommeren er gået. Mindste G8 modeller vil så måske ligge mellem 20-25k, alt efter forhandler, mens den største 768P G8 vil være under 30k hos de billigste, måske op til 35k. Med en vejl. pris på 35k for en Panasonic 1080P, må mindste 1080P G8 ikke være meget højere, i hvert fald hos de billigste forhandlere, mens topmodellen i 50" formentligt lander under 50k.

Som sagt, ren spekulation baseret på at vi får samme antal modeller som USA, hvilket langtfra er sikkert. Og priserne skal jo ses i relation til at til den tid vil Panasonic's plasma'er generelt ikke koste det samme som de gør i dag. Dét der lyder billigt nu, er ikke nødvendigvis billigt om et halvt år. Hvis nogen for et år siden havde fortalt mig at man ville kunne købe et 42" PV60 for 9000,- i marts måned 2007, ville jeg have skreget af grin.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
mstoft
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 03 April 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Jeg havde tænkt mig at købe 507XD og har ikke budget til over 25k. Vinder jeg noget på at vente?
Til top Vis mstoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mstoft
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 03 April 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

hvor længe ønsker du at vente

 

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 03 April 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

mstoft skrev:
Jeg havde tænkt mig at købe 507XD og har ikke budget til over 25k. Vinder jeg noget på at vente?

Der er længe til juni... Jeg vil til hver en tid argumentere for at når du har lyst og råd, så skal du handle - hverken før eller senere.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
mstoft
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 03 April 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker om jeg burde vente til sommer hvor G8 kommer? Mit budget tillader dog ikke 50" 1080p da jeg kun har godt 25k at gøre godt med. Problematikken lyder så på om jeg skal få fingre i mit 507XD med det samme, eller om jeg i juni/juli måned kan score et fabelagtigt G8 til samme penge?

G7-768p eller G8-768p - whats the f**king difference, hvis der alligevel ikke er råd til 1080p'eren? :P
Til top Vis mstoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mstoft
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 03 April 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

mstoft skrev:
Jeg tænker om jeg burde vente til sommer hvor G8 kommer?

Det er kun dig selv der kan svare på det. Næste generation er bedre, men 507XD er stadig et godt tv. "Katastrofen" med den nye model er ikke så stor, eftersom du stadig har et tv du kan være glad for.

mstoft skrev:
Mit budget tillader dog ikke 50" 1080p da jeg kun har godt 25k at gøre godt med. Problematikken lyder så på om jeg skal få fingre i mit 507XD med det samme, eller om jeg i juni/juli måned kan score et fabelagtigt G8 til samme penge?

Det kan du formentligt. Og et halvt år efter dét, kan du få det endnu billigere, og et halvt år efter dét kan du få et endnu bedre tv endnu billigere. Så spørgsmålet står stadig: Hvor længe VIL du vente?

mstoft skrev:


G7-768p eller G8-768p - whats the f**king difference, hvis der alligevel ikke er råd til 1080p'eren? :P

[QUOTE=mstoft] Først og fremmest sort-niveau. Derudover er det svært at sige hvad de ellers finder på - der er plads til forbedringer i signalbehandling, primært de-interlacing, og farvestyringen - men om de ændrer noget eller vedtager at det er godt nok som det er (farverne er i forvejen det bedste på markedet). Under alle omstændigheder - beklager, jeg er bias'ed  - så ligger 507XD på et så højt niveau, at uanset hvad de finder på, så vil et godt indstillet G7 være bedre end et dårligt indstillet G8. De bedste tv på markedet i dag er så gode, at den væsentlige forbedring ikke skal findes i videreudvikling af teknologierne (selvom det naturligvis kun er en fordel at dét sker sideløbende), men i forbedringer mht. skærmens evne til at gengive signalerne korrekt. Dét kræver to ting: En ordentlig indstilling (kalibrering), samt at producenten har designet tv'et så det overhovedet er muligt at kalibrere det ordentligt. Hér er Pioneer p.t. en af de producenter der er længst fremme.

Det var et sidespring - håber du fik fat i pointen - det er dig der bestemmer hvornår der skal handles. Næste måned kan du med garanti gøre en bedre handel end nu - så når du tager springet, så skal du "bare" sørge for at vælge noget der er godt nok til at du kan læne dig tilbage og nyde billedet, og være ligeglad med at naboen har købt den nye model.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 03 April 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

mstoft skrev:
Jeg tænker om jeg burde vente til sommer hvor G8 kommer? Mit budget tillader dog ikke 50" 1080p da jeg kun har godt 25k at gøre godt med. Problematikken lyder så på om jeg skal få fingre i mit 507XD med det samme, eller om jeg i juni/juli måned kan score et fabelagtigt G8 til samme penge?

G7-768p eller G8-768p - whats the f**king difference, hvis der alligevel ikke er råd til 1080p'eren? :P


Forskellen vil være STOR.

Det er ikke opløsningen der er vigtig. Det er farver, signalbehandling og først og fremmest sort niveau.

Forskellen på 768p og 1080p er ikke til at se, hvis du sidder mere end ca. 2.5 M væk fra skærmen.

Forskellen på G7 og G8 er ikke til at undgå at se (dette er fra folk, der har set demoen til CES).

Så mit råd, vent (kommer selvfølgelig an på økonomi også, da de vil blive dyrere end G7 i starten).


__________________
/Martin
Til top Vis Ayla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ayla
 
mstoft
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 03 April 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

"så vil et godt indstillet G7 være bedre end et dårligt indstillet G8"

Tænk engang hvad det så bliver muligt at udrette når jeg køber et G8 og mod betaling får dig til at indstille det Jeg venter på G8 og køber mig et 50" så snart prisen er til det. (25k). Udover det, så skal du have mange tak for dit indlæg Otto. Det hjalp ENORMT.

Som med alt andet hardware, kan man ALTID vente til noget nyere kommer ud, men da vi befinder os på kanten af "G8-revolutionen", så er det næsten synd ikke et tage det med i sine overvejelser og vente LIDT!
Til top Vis mstoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mstoft
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 03 April 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Ang. priser, så mener jeg at have set noget med ca. 60K for 50", og ud fra det må en 42" koste ca. 45K
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 03 April 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:


Forskellen på G7 og G8 er ikke til at undgå at se (dette er fra folk, der har set demoen til CES).

Jeg så demo'en, og ja forskellen i sort-niveau er markant - og det er præcist dét der har været det største kritikpunkt ved Pioneer's tv - eller rettere, det mest åbenlyse sted at hente en forbedring (det er sådan set meget godt som det er, og ikke et "kritikpunkt" som sådan...), så det er klart dér man vil opleve den største forbedring. Men CES demo'en var i et bælgmørkt rum, med scener der fremhævede forskellen. Hvis man har et bælgmørkt rum, og vil have den absolut bedste billedkvalitet, så snakker vi altså projektor... De fleste vil nok have _lidt_ lys i rummet når man kigger på et plasma-tv.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 03 April 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Ang. priser, så mener jeg at have set noget med ca. 60K for 50", og ud fra det må en 42" koste ca. 45K

nu har du ikke kigget på 5000ex, vel?

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 03 April 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

mstoft skrev:
"så vil et godt indstillet G7 være bedre end et dårligt indstillet G8"

Tænk engang hvad det så bliver muligt at udrette når jeg køber et G8 og mod betaling får dig til at indstille det

Klart, det var bare for at illustrere at "næste generation" ikke bare på magisk vis løser alle problemer. Men jeg vil sige det sådan, at jeg vil vurdere forskellen fra G7 til G8 som noget mere markant end forskellen mellem G6 og G7.

En væsentlig pointe der måske kan gøre noget ved valget: Et Pioneer plasma her og nu er godt. Når folk taler om LCD, så er det _altid_ lige "næste generation", der sparker røv. Da Samsung M61 var på markedet, var det _næsten_ lige så godt som plasma, men "bare vent på M71, den har D65 kalibrering" (yeah right!). Og så var det "bare vent på M91, den har LED backlight", og så var det "bare vent på F71, den har Full HD", og nu skal vi så vente på LED i Full HD. Jeg synes bare aldrig rigtigt at vi når til den dér "næste generation", der skal være så fantastisk... Revolutionen har det med at skrumpe ind til en lille evolution, når først den lander.

Nå, det var vist et sidespring mere, beklager... Vi starter en ny tråd hvis det skal diskuteres!

mstoft skrev:
Jeg venter på G8 og køber mig et 50" så snart prisen er til det. (25k). Udover det, så skal du have mange tak for dit indlæg Otto. Det hjalp ENORMT.

Som med alt andet hardware, kan man ALTID vente til noget nyere kommer ud, men da vi befinder os på kanten af "G8-revolutionen", så er det næsten synd ikke et tage det med i sine overvejelser og vente LIDT!

Pas nu bare på at du så ikke falder i "jeg venter lige en måned til den er faldet i pris"-fælden, for så ender du lige pludselig med at du kan få G9 ved bare at vente LIDT!...  Hold dit løfte: Køb G8 når den rammer 25k, så er jeg overbevist om at du bliver en glad mand når det sker.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 03 April 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

jeg går pt også og skal have fat i en flad, men er MEGET i tvivl om hvilket osv. Jeg har pt ikke set et der tilfredsstiller mine øjne. Klart nok er der meget bedre styr på lodrette og vandrette linier så alt ser ud som det skal rent geometrisk. Men jeg har ikke set et der gengiver hudoverflader godt nok. Der sker noget i bevægelserne..kan ikke forklare hvad... når men det høre nok ikke til her. Sorry...

Det ser ellers hammer fedt ud dette Pioneer.



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 03 April 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:

jeg går pt også og skal have fat i en flad, men er MEGET i tvivl om hvilket osv. Jeg har pt ikke set et der tilfredsstiller mine øjne. Klart nok er der meget bedre styr på lodrette og vandrette linier så alt ser ud som det skal rent geometrisk. Men jeg har ikke set et der gengiver hudoverflader godt nok. Der sker noget i bevægelserne..kan ikke forklare hvad... når men det høre nok ikke til her. Sorry...

Det er formentligt mindst lige så meget støjreduktionen (som på stort set alle tv er slået til fra fabrikken) der driller, og ikke tv-teknologien som sådan. Det samme sker på et CRT hvis du overdriver digital støjreduktion. Hvis dit signal er godt nok til at du kan undvære støjreduktion, så kan du formentligt godt slippe for dén effekt du oplever (forudsat at skærmen iøvrigt er god nok...) Dog skal det siges at MPEG-komprimering, som de fleste udsendelser er inficeret med, kan medføre samme problemer, og det ses ganske enkelt mere på et progressivt display end på et CRT. Men som regel er det netop kombinationen af MPEG-støj og at tv'et forsøger at "redde" billedet, der giver problemer. Hvis du bare viser billedet som det er i stedet for, så undgår du som regel mange problemer.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes