Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 08:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mathias’ stereo, nu med ØLkasser og NY PU (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 07 April 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Ascari skrev:

Tror det Svend mener er at du umuligt kan få noget god lyd uden en DD18 på dit værelse

Jeg kunne i hvert fald ikke leve med et sæt Ikon'er UDEN en sub. Det BEHØVEDE ikke være en DD18 (men det ville være vildt, he he)

sjovt nok synes jeg at bassen er det mindste problem i en mine ikon's hehe... den er helt fin dvs. utroligt godt kontroleret og med masser og dynamik helt perfekt



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 07 April 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Jo jo, men der er for lidt af den. Niveauet på diskant og mellemtone er for højt i forhold til bassen - til min smag. Det vil en sub kunne rette op på.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Jo jo, men der er for lidt af den. Niveauet på diskant og mellemtone er for højt i forhold til bassen - til min smag. Det vil en sub kunne rette op på.

vi har to vidt forskellige synspunkter



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Nej, vi er jo netop enige. Du har bare ikke forstået at pointen kan vendes om. I stedet for at have for meget(skinger) diskant, kan det jo også være at man har for lidt bas. Det er det samme fænomen der beskrives.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Nej, vi er jo netop enige. Du har bare ikke forstået at pointen kan vendes om. I stedet for at have for meget(skinger) diskant, kan det jo også være at man har for lidt bas. Det er det samme fænomen der beskrives.

hmm... det kan jeg u ikke se??? bare fordi man for mere bas, så ændre det jo ikke ved diskantens "egenskaber"??



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Jamen nu taler vi jo helt generelt. Helt generelt er Ikon'en lystklingende. Om det så er fordi der er for lidt bas eller for meget diskant, er altså bare et definitionsspørgsmål. Men en sub vil forbedre harmonien efter min mening.

Hvis du kom ud med Ikon'erne, og vi satte dem til min DD18'er, kan jeg garantere dig for at du ville glemme alt om diskanten

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 191
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Nej, vi er jo netop enige. Du har bare ikke forstået at pointen kan vendes om. I stedet for at have for meget(skinger) diskant, kan det jo også være at man har for lidt bas. Det er det samme fænomen der beskrives.

Igen synes jeg at Hr. P har fat i noget!  Jeg har selv for et par mdr siden købt en Velodyne CHT-R8 Sub og det har virkelig betydet en hel masse! Lige som du synes jeg også den kunne blive "lidt for lys", men det har ændret sig siden.. Dog kan den godt stadigvæk være lidt "vild" på dårlige indspilninger, men ellers er det helt supert.  Mit rum er også djævlens dårlig, hvad angår akustik, så hvis jeg ligeledes kan hente noget der er det jo Gur!!

Til top Vis Søren P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P.
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Jamen nu taler vi jo helt generelt. Helt generelt er Ikon'en lystklingende. Om det så er fordi der er for lidt bas eller for meget diskant, er altså bare et definitionsspørgsmål. Men en sub vil forbedre harmonien efter min mening.

Hvis du kom ud med Ikon'erne, og vi satte dem til min DD18'er, kan jeg garantere dig for at du ville glemme alt om diskanten

hehe tror jeg gerne på... men jeg har bare ikke 35000 kr. til at smide efter en sub



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Well, en DD 18 er da også set til 15.000 kr brugt. Så så slemt er det jo heller ikke

Men ellers ville jeg da hoppe på en Dali SWA12. Den fås til omkring 1500-2500 kr. Der er altså meget sub for pengene.

Og så ville jeg også lige smide 200 kr efter et par Rockfon plader, en i hver side, ud for hver højttaler.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

ja jeg er imponeret! Betydeligt bedre end mit tilsvarendei den alder da......mange gange! Dejligt at se unge angrebet af samme livslange sygdom hehe!
Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Well, en DD 18 er da også set til 15.000 kr brugt. Så så slemt er det jo heller ikke

Men ellers ville jeg da hoppe på en Dali SWA12. Den fås til omkring 1500-2500 kr. Der er altså meget sub for pengene.

Og så ville jeg også lige smide 200 kr efter et par Rockfon plader, en i hver side, ud for hver højttaler.

hehe... tror ikke at de invisteringer er særlig holdbare i det lange løb, da jeg skal på efterskole (hele grunden til at jeg skifter fra surr. til stereo) og jeg tror ikke lige frem at de bliver specielt glade for at jeg sender rystelser gennem hele skolen og de rockfon plader tror jeg heller ikke på at jeg må hænge op(skrue fast). så det skal enten være nye kabler, ny spille eller ny pladespiller. lige ny tror jeg på kablerne eller pladespilleren da jeg har omkring 100 lp'er men omkring 4 cd'er



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Bastian skrev:
ja jeg er imponeret! Betydeligt bedre end mit tilsvarendei den alder da......mange gange! Dejligt at se unge angrebet af samme livslange sygdom hehe!

hehe mange tak ja jeg er også godt tilfreds både med hensyn til lyden(er dog et lille diskant-problem) og udseendet



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Ahh, fordi diskanten er skinger betyder det jo ikke nødvendigvis at en sub vil ændre på det! Bassen er rigtig god i hans rum, dynamisk og præcis, og en 12 tommer sub tror jeg egentlig bare vil give ham flere problemer end dem han har i forvejen. Rummet er simpelthen ikke dimensioneret til en stor subwoofer. Også derfor fungerer bassen rigtig godt da rummet ikke er så stort.

Desuden skal de Ikon jo lige falde til før man begynder på at ændre setuppet fundamentalt.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Ahh, fordi diskanten er skinger betyder det jo ikke nødvendigvis at en sub vil ændre på det! Bassen er rigtig god i hans rum, dynamisk og præcis, og en 12 tommer sub tror jeg egentlig bare vil give ham flere problemer end dem han har i forvejen. Rummet er simpelthen ikke dimensioneret til en stor subwoofer. Også derfor fungerer bassen rigtig godt da rummet ikke er så stort.

Desuden skal de Ikon jo lige falde til før man begynder på at ændre setuppet fundamentalt.

NETOP! master hehe jeg kunne nu stadigvæk godt tænke mig en ny plov hehe



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 07 April 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
så det skal enten være nye kabler, ny spille eller ny pladespiller. lige ny tror jeg på kablerne eller pladespilleren da jeg har omkring 100 lp'er men omkring 4 cd'er

Hvad har overbevist dig om at det lige netop er de ting der kan løse dit problem? 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 07 April 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

jeg har vist hørt den ikon der og er ret enig! Du kan prøve med en enkelt side af toilet papir som du selvf. taper op så de dækker diskanten. Ingen holdbar løsning men det tager det skarpe. Er selv allergisk overfor metaldiskanter m.m.
Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 07 April 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

mathias 2 skrev:
så det skal enten være nye kabler, ny spille eller ny pladespiller. lige ny tror jeg på kablerne eller pladespilleren da jeg har omkring 100 lp'er men omkring 4 cd'er

Hvad har overbevist dig om at det lige netop er de ting der kan løse dit problem? 

fordi at jeg har fundet ud af at det er afspilleren i mit setup der er problemet. men jeg mangler lige den sidste "test" før jeg kan være helt sikker. jeg mangler at høre andet end classic og sony, som begge er meget diskant-fikseret.



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 07 April 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Bastian skrev:
jeg har vist hørt den ikon der og er ret enig! Du kan prøve med en enkelt side af toilet papir som du selvf. taper op så de dækker diskanten. Ingen holdbar løsning men det tager det skarpe. Er selv allergisk overfor metaldiskanter m.m.

okay  det skal prøves (men har det ikke samme virkning at sætte frontstoffet på?)



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 07 April 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

jo cirka....dog lidt mere skånsomt hvis gjort rigtigt. Og som jeg skrev...ikke en permanent løsning.... kun til nødstilfælde, til man finder noget andet eller problemet?
Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 07 April 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Bastian skrev:
jo cirka....dog lidt mere skånsomt hvis gjort rigtigt. Og som jeg skrev...ikke en permanent løsning.... kun til nødstilfælde, til man finder noget andet eller problemet?

altså du mener at det er bedst med toilet papir? der findes jo meget af det stads.. er det sådan noget groft noget, eller sådan noget med sugelommer og sådan i?



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes