Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 11:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp ny rørforstærker ("Hyundai") (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 10 April 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

u9center skrev:

Nej tak

Det er kun forforstærker delen der er på rør, ville gerne have et analogt signal hele vejen fra min Rega Planar 3 til mine højtalere. 

Mvh Svend



Transistorer er altså også analogt


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 660
Sendt: 10 April 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg må slutte meg til diamonduck her. For å si det lidt enkelt, hvis du har 7K at bruge, kan du få en ny "Hyundai" eller en brugt "Mercedes". Så du må finde ud af hvad der tiltaler dig mest.

Når jeg køber hifi, må jeg ha noget jeg kan blive glad for over tid, noget der vokser efterhvert som jeg blir kændt med produktet. For mig er det vigtig at et hifi-produkt har sjæl, og  af de Kina produkterne jeg har sæt er det til nu ingen der har det IMO.

Jolida som du lyttet til er kendt for at lave vellydende kvalitetsprodukter der ikke koster en årsløn. For mig ser det ud som de har gjort sig nogle fornuftige prioriteringer da de har lagt vækt på gode udgangstrafoer, og ellers komponenter med normale priser som de matcher lydmessig til et godt slutresultat.

Rogue Audio representerer noget af det samme.

Hvis du skal handle brugt, er det bl.a verdt at se efter:

http://www.audioresearch.com/

http://www.conradjohnson.com/

http://www.jadis-electronics.com/

http://www.manleylabs.com/

plus Jolida og Rogue.

Her er nogle eksempler på nogle jeg ville sæt nærmere på:

http://www.audiomarkt.de/_markt/item.php?id=9688370033&

http://www.audiomarkt.de/_markt/item.php?id=1265385006&  Jeg elsker GRAAF.

http://www.audiomarkt.de/_markt/item.php?id=2053607289&

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=42053 Her får du både pre og power for 11K

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=41821

Jeg ser også det står en Audio Research V70 hos www.Vassagohifi.com måske Jensen kan gi dig en god pris på den hvis du køber en preamp af han.

Du kunne jo også vurdere at spare lidt pænge og købe den Jolida ampen

Du blev måske ennu mer forvirret nu, men jeg tror du kommer lengst hvis du handler rørforstærker med hjertet, og ikke forsøger at finde den der er billigst. Det er uanset en god idè at  surfe rundt på brugtmarkeder og se hvad der findes. Og siden du ikke har så meget erfaring med rør, er det nok klogt at finde noget du kan prøve eller lytte til før du køber.

www.audiogon.com

www.hifisentralen.no

www.hififorum.nu

www.audiomarkt.de

Mvh Asbjørn

 

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1322
Sendt: 10 April 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

til gorm

mit grundlag er at har haft sådanne forstærker.og jeg er en meget nysgerrig nørd som stikker hoved ned i ting,visse sælger ikke er så villige til at snakke om (f.eks ringtrafo i rørforstærker).

oplever  mange lytteindtryk,omgås meget med folk der mange år på bagen i rørbranchen,samt min intution.

om der er nok til at udtale sig,ved jeg ikke meeen

TÅLMODIGHED-TÅLMODIGHED-TÅLMODIGHED det som skinner mest er ikke altid det smukkeste

jeg startede i 1978 med hifi og først i 2004 følte jeg at nu havde jeg lært at lytte



__________________
-etwas Kultur muß sein   
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 10 April 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=42053

Ja det er et vildt godt tilbud, i høj kvalitet! Hvis det ikke er væk...

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 10 April 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Ellers er der den Graaf Asbjørn linker til, hvis kvalitet er som den er i dag hos Graaf, så rykker den!

Graaf rules!!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
u9center
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 10 April 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har haft både de "gamle klassiker" og de nye "Hyundai"'er som kan sammenligne resultatet.??? eller er der nogle test på nettet der belyser dette???

For mig er selve mærket underordnet da det er lyden jeg går efter, er dog stadig fristet af Ming-Da'en MC368B-90 efter disse udtalelser:

MC368B-90 har væsentligt flere kraft reserver til rådighed, og kan trække selv forholdsvise tunge højttalere, med god lyd til følge. Denne forstærker har en ret god og fast bund, en åben mellemtone, og en god og detalieret top, og forstærkerens dynamiske formåen er ret god, jeg vil kalde den et hit til prisen.

og

Jeg ved at f.eks. MingDa's Traffoer er temmeligt gode, jeg har set papir på disse hvor de faktisk er så godt som liniære fra 18Hz til 65kHz, ganske pænt i grunden. Traffoerne er samtidigt veldimmensionerede, og lavet i gode materialer, som f.eks. OFC kobber tråd med en del "999", og traffojernet er Japansk Z11 jern, som anses for at være blandt det bedste der findes til dette formål.

Vil gerne lytte til de "gamle klassiker" hvis det er muligt, er der nogen steder man kan det, bor i Helsingør og ville man kunne få en brugt "Mercedes" nysynet for 7000 kr.



__________________
Svend
Til top Vis u9center's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af u9center
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 10 April 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun den nye "Hyundai", nærmere bestemt Ming-Da MC368B-90 og kan desværre ikke tilbyde en sammenlignende analyse med de gamle "Mercedeser"...

Men jeg synes den lyder rigtig godt!

Havde en gammel "traktor" før, AMC 2030 (tror jeg den hed..) på 2x30 watt - den var lige klein nok til at trække mine højtalere, der ellers er temmelig følsomme med en drifteffekt på 94db.

Med Ming-Da'en har jeg masser af saft og kraft, og kan vælge mellem triode eller ultralinear efter hvilken lyd karakteristik jeg ønsker, fremfor at vælge efter hvilken metode der kan spille højt nok.

Som sagt har jeg ikke det store erfaringsgrundlag at vurdere ud fra - måske er jeg bare en naiv grønskolling der er blevet forført.. i så fald kan jeg kun sige, at det var også godt for mig ;-)

MVH.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 660
Sendt: 10 April 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hej Svend.

Nu har du jo prøvet Jolida der hjemme, og hvis den Ming Da er innenfor dine økonomiske rammer, så skulle du vel kunne få den også hjem på prøve. Det ville definitivt være det allere bedste. Uanset hvad folk sier, så har vi alle hver vår smag, så om du kan få den hjem i dit eget anlæg og vurdere selv, er ikke noget bedre end det

Du kan få en velholdt brugt klassiker for dine 7K, og måske enda lidt billigere, men du må nok sidde å vente til den kommer din vej

Asbjørn

 

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted
 
u9center
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 10 April 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hej Asbjørn

Kan ikke finde en forhandler der har Ming-Da  , så det er også et minus da jeg gerne ville prøve den først og det ville da også være at foretrække at købe den her i Danmark hvis man kunne få den til norske priser ville det være helt suverænt...

Du nævner Jolida som en mulighed, er det en forstærker du kender og er den ikke en "Hyundai"  

Hvis jeg bliver fristede af en velholdt brugt klassiker er det så samme rør type jeg skal gå efter KT-88 eller er der andre muligheder.

Mvh. Svend



__________________
Svend
Til top Vis u9center's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af u9center
 
u9center
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 10 April 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hej Erla

Hvor har du købt din Ming-Da MC368B-90.

<Som sagt har jeg ikke det store erfaringsgrundlag at vurdere ud fra - måske er jeg bare en naiv grønskolling der er blevet forført.. i så fald kan jeg kun sige, at det var også godt for mig ;-)>

Ja det har måske sine fordele at være lidt grøn i det.

Mvh Svend



__________________
Svend
Til top Vis u9center's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af u9center
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 10 April 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

u9center skrev:

Hej Erla

Hvor har du købt din Ming-Da MC368B-90.

Via KSB her på sitet...

MVH.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 660
Sendt: 10 April 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hej Svend.

De har nogle forlokkende priser de Ming Da forstærkere. Jeg skal se om det er nogle nordmenn der kan hjelpe dig. Det er måske nogle der har erfaring med forstærkeren.

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board =hifi1;action=display;num=1176236145;start=0#0Hvis

Mvh Asbjørn

 

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted
 
u9center
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 10 April 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hej Asbjørn

Dine indlæg har givet mig noget at tænke over TAKKER, har lige gået dine link igennem hvor er der bare mange muligheder...

Mvh. Svend



__________________
Svend
Til top Vis u9center's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af u9center
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 10 April 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:

Hvad med denne her.

http://www.vassagohifi.com/products/2nd_hand_og_demo/pathos. html

ser da i mine øjne ganske fornuftig ud....den koster dog lidt mere end 4000-6000kr...

 

 

Hvis den er lige så fornuftigt som storbroderen Logos, så ér den fornuftig

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 180
Sendt: 10 April 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

u9center skrev:

Hej Asbjørn

Kan ikke finde en forhandler der har Ming-Da  , så det er også et minus da jeg gerne ville prøve den først og det ville da også være at foretrække at købe den her i Danmark hvis man kunne få den til norske priser ville det være helt suverænt...

Du nævner Jolida som en mulighed, er det en forstærker du kender og er den ikke en "Hyundai"  

Hvis jeg bliver fristede af en velholdt brugt klassiker er det så samme rør type jeg skal gå efter KT-88 eller er der andre muligheder.

Mvh. Svend

Hej Svend

Jeg er den lykkelige ejer af både en MC 34b intgr. forst. og et sæt Mc 805 monoblokke.Hvis du har lyst kan vi godt finde ud af, at du kan komme forbi til en lytter.Jeg tror ikke du bliver skuffet

mvh

p.s. Jeg bor i København

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss
 
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 660
Sendt: 10 April 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hei Svend.

Selv tak og lykke til i jagten på forstærker. Det hadde vært sjovt om du postet lidt når(om) du finder dig en du kan li'

BTW: Jolida kan vi måske kalle en VW

Asbjørn

 

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 10 April 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hej Svend,

Nu kan jeg ikke se hvor du bor, men du er også velkommen til at kigge forbi og høre Ming-Da'en - iøvrigt på Asbjørn's gamle højtalere - hvis du er i nærheden af København (bor Valby).

P.S: Asbjørn - de Tannoy er simpelthen fantastiske, du er naturligvis også velkommen til et genhør en dag, hvis du skulle savne dem :-)

MVH.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 660
Sendt: 10 April 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Hei erla

Godt at høre du er tilfreds med Tannoy'ene, de blev simpelthen for store for mig. Men når du taler om dem kan jeg godt mærke jeg kan savne den homogene sammenhengende spillestilen. Så måske må jeg få et genhør en dag. Det hadde vært spennede at legge øre til dine Ming Da også

Mvh Asbjørn

 

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted
 
Nickhifi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 12 April 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Det er kanskje mulig for den norske selgeren å selge på eksport, så slipper du den norske momsen, så blir det kun frakt i tillegg.

Min erfaring med Ming da er at de går for å ha en veldig god byggekvalitet og lyd, men at noen konstruksjoner har hatt feil som ikke har blitt sjekket/rettet før de har blitt sendt på markedet. Dette tror jeg dog ikke gjelder de modeller som en norske forhandler fører.

hilsen Steinar

Til top Vis Nickhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nickhifi Besøg Nickhifi's Websted
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Hej Svend,

Noget nyt ?

/Erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes