| Forfatter |
|
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
At købe stikdåser og EL i Danmark kan desværre være en tvivlsom fornøjelse, for udvalget er stærkt begrænset, og priserne på specielt el-dele til Hifi brug er skruet voldsomt op, da der ingen væsentlig konkurence findes
Derfor har jeg bl.a. besøgt vores svenske venner, og til min store overraskelse har jeg hurtigt fundet et pænt udvalg til små priser, (Ved at købe i Sverige sparer man alene 20 % pga valutakursen!
Det skal naturligvis komme os på HIFI4ALL til gode at der rent faktisk findes gode muligheder for at lave ordentlige handler , og jeg håber naturligvis at du vil deltage ved også at finde billeder og link til forretninger, - danske som udenlanske, så vi kan købe EL stumperne til vores hifi udstyr uden at betale de grove og uforskammede overpriser vi nogle gange præsenteres for (med enkelte undtagelser som det ses herunder)
Profigold HIFI Home Cinema Power, med 7 udtag og EMI/RFI filter er mit bedste bud på, hvor vi virkelig får fuld valuta for pengene og den kan fås i Danmark til 349,.plus porto kr. 25, ialt 374,. ialt kr. eller alternativt til kun 250 kr (34 Euro) i Holland .Desværre beløber porto sig til 120 danske kr.- så prisen bliver ialt 370 kr. men hvis du køber et par ekstra stik eller kabler m.m, sammenholdt med de iøvrigt meget lave priser på produkterne, så skal man da handle her.
Profigold Hifi Home Cinema Power. Virkeligt et kvalitets kup i ægte italiensk design. Bemærk den grå bøjle, der benyttes til fastholdelse af net kabler
tk
|
8x230V med transientskydd för 230V/tele/TV, 607,-danske kr. |
Strømskinner (9 udtag) i metal, fra kun 420,- svenske kr. 

Eksempel på et 5 udtag stikdåse (grenuttag) www.goldfeeling.se/index.php?cPath=45r 370,- Svenske kr = 299,- danske

Eksempel på stikdåse, som er er særligt velegnet, hvis lyden føles slap i bassen.
Citrondåsen strammer basgengivelsen kraftigt op. Forstærkerens stik placeres enten først eller sidst i citron skinnen, alt efter hvor stor effekt du ønsker. Pris kun 44,- svenske kr.
http://www.rusta.se/category.asp?kategori=Grenuttag%20El& ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;c=26&sc=26
Og så tilbage til den seriøse HIFI stikdåse,fra Profigold i en absolut flot hifi kvalitet, men til kun 349 ,- danske kr.
Den ser rigtig lækker ud og data bekræfter indtrykket, så er et virkeligt seriøst bud på den bedste HIFI stikdåse til prisen, med 7 anbefalede kraftige Schoku stik som er alle er forgyldt med 24 karat guld (deraf firmanavnet) foruden overload sikring og EMI/RFI filter indbygget
EMI/RFI = ElektroMagnetisk Interferens / Radio-Frekvens Interferens - Filter
EMI og RFI er elektroniske støj, der kan ødelægge et kabels signal. Et filter eller afskærmning herfor afskærmer afskærmer kabel/enheden for sådanne støjkilder
En ægte pricewinner!
Læs meget mere om funktion og data på Leveradørens hjemmeside :
http://www.profigold.com under Sound interconnects
Læs også om de overraskende mange Awards Profigold har modtaget for deres HIFI kvalitets tilbehør, så deres produkter er bestemt ikke discountvare.
http://www.profigold.com/?act=awards
Luksus HI-FI stikdåse til kun 349,- kr! (eller 250,-)
Profigold Home Cinema Power kan købes I Danmark her
DANMARK http://shop.klik1stik.dk/product.asp?product=1402
eller i Holland til kun 250 danske kroner !!
http://www.livingcinema.nl/catalog/pgs1001-ecn-profigold-hom e-cinema-power-protector-7weg-p-266.html

Dertil billige kvalitets stik med Schoku jord til kun 13,- svenske kr hos
http://www.expressel.se/group.htm?category_id=6119
Prøv du også evt at søge på Google under billeder, hvis du kender navnet for stikdåse på landets sprog, for at få flere eksempler på billige kvalitets stikdåser fra andre lande, så vi kan få et bedre overblik over pris og kvalitet og som vi kan bestille via nettet.
Skriv gerne, hvis du finde nogle gode kvaliteter til rimelige penge, andre steder.
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 19 April 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe den er meget god den med citrondåsen:-)
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den citrondåse er da pivfræk  Jeg mener at have set en dåse der ligner den profi gold hos elgiganten i Fields, kan ikke huske pris og fabrikat dog. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
...men undgå disse med vippekontakt-lampe disse glimlamper skulle være støjsendere...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Ja den citrondåse er da pivfræk Jeg mener at have set en dåse der ligner den profi gold hos elgiganten i Fields, kan ikke huske pris og fabrikat dog. |
|
|
Var den også med variabel basopstramning? 
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan virkelig ikke se hvordan strømstikket skulle ha nogen indflydelse på lyden. men er der nogen af jer som ret faktisk har erfaringer med strømdåserne?
men jeg har overvejet at købe profigold for at se om der er nogen forskel. ville jo ikke være tosset hvis det blev endnu bedre 
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er det skam ikke... men efter jeg så dette kiggede jeg efter nogle andre indlæg med det. som forklarede det ganske fornuftigt  så nu er der en profigold stikdåse på vej hjem
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 02:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stikdåser uden netstøjsfilter er fis i en horn lygte. Tænk på hvor mange meter kabel der ligger inde i vaggen, fra tavlen og til dit udtag. Hvorfor skulle det så hjælpe at bruge andet kabel de sidste par meter ?
__________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Hvorfor skulle det så hjælpe at bruge andet kabel de sidste par meter ?
|
|
|
Fordi, de er skidedyre, og alle de seje med anlæg på den lede side af 500.000 siger, man skal købe dem. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
StylaH skrev:
|
|
|
Fordi, de er skidedyre, og alle de seje med anlæg på den lede side af 500.000 siger, man skal købe dem.  |
|
|
Nemlig! Woooodoooo! __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Sveske skrev:
StylaH skrev:
|
|
|
Fordi, de er skidedyre, og alle de seje med anlæg på den lede side af 500.000 siger, man skal købe dem.  |
|
|
Nemlig! Woooodoooo!
|
|
|
tja altså, jeg ville sagtens kunne høre forbedringen, hvis nu jeg havde købt kablet for 200k. Med lethed tror jeg __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
StylaH skrev:
Sveske skrev:
StylaH skrev:
|
|
|
|
|
Nemlig! Woooodoooo!
|
|
|
tja altså, jeg ville sagtens kunne høre forbedringen, hvis nu jeg havde købt kablet for 200k. Med lethed tror jeg
|
|
|
En forbedring... måske. En anden lyd... Helt klart ! __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
brasch skrev:
tja altså, jeg ville sagtens kunne høre forbedringen, hvis nu jeg havde købt kablet for 200k. Med lethed tror jeg
|
|
|
En forbedring... måske. En anden lyd... Helt klart ! |
|
|
Om det så var en højttalermus der havde kostet 200.000, ville jeg kunne høre forskel __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
torkild skrev:
brasch skrev:
|
|
|
En forbedring... måske. En anden lyd... Helt klart !
|
|
|
Om det så var en højttalermus der havde kostet 200.000, ville jeg kunne høre forskel  |
|
|
præcis hvad jeg mener __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Bajads Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men Måske CasperCU
kan forklare hvad det er han har læst og hvad han selv mener han har fået.
Tænkte om ikke sådan en dåse i det midste kan sikre at evt. EL støj går i anlægget.
Det kan jeg da selv huske, at jeg engang døjede med.  __________________ Hilsen Bajads
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bajads skrev:
Nå men Måske CasperCU
kan forklare hvad det er han har læst og hvad han selv mener han har fået.
Tænkte om ikke sådan en dåse i det midste kan sikre at evt. EL støj går i anlægget.
Det kan jeg da selv huske, at jeg engang døjede med.  |
|
|
Så skal du have et skinde med netstøjfilter i __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 23 Juni 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det nu ikke at presse citronen lidt????

__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 23 Juni 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er det en joke, har du prøvet ????.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 23 Juni 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
|
Hvorfor er det en joke, har du prøvet ????.
|
|
|
Mener du at man skal prøve alt for at have en mening om det. Jeg forstår da godt at han opfatter flg. citat som en joke :
Eksempel på stikdåse, som er er særligt velegnet, hvis lyden føles slap i bassen.
Citrondåsen strammer basgengivelsen kraftigt op. Forstærkerens stik placeres enten først eller sidst i citron skinnen, alt efter hvor stor effekt du ønsker. Pris kun 44,- svenske kr.
|
| Til top |
|
| |