Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 13:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Slyngelstuen Nu 5.1 & SACD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 26 April 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Nå efter længere tids kiggen er det vel på tide at vise anlægget frem og ikke bare nasse på andres billeder

Lidt nye billeder på side 2 

Anlægget

Fjernsyn : Samsung le32N71B

Receiver : Pioneer vsx-1015

CD/SACD : Marantz SA7001 Billeder på side 2

Dvd : Marantz dv4001 ( kodefri )

Fronter : Audio Pro Image 44

Center : Audio Pro Image 22

Bag : Audio Pro Bravo allroom

Sub : Audio Pro B1.28  billeder på side 2

Kabler

HDMI [ DVD - Fjernsyn ] : Van den Hul the HDMI !  billeder på side 2

Analog [ CD - Receiver ] : TMC White label !  Billeder på side 2  

Coax [ CD - Receiver ] : Van den Hul D310MKII original termineret !  Billeder på side 2

Coax [ DVD - Receiver ] :  Van den hul triaxial pro termineret med LOK silver point rca   

HT front : Van den Hul CS-122 Argon bananstik.  Billeder på side 3

HT center : Van den Hul Clearwater med argon bananstik.

Sub kabel : Vincent med No name y-splitter så subben får signal i begge kanaler billeder på side 2

 

Og så til det mere spændende billeder...

Set fra sweetspot.. ( sådan står det ikke længere )

Oversigt over stuen. En rigtig slyngel drikker billig Cola

 

Tv.. Syntes selv at det er en udemærket skærm.. Og den er forbundet til en bærbar med et Lindy Premium Gold VGA/XGA Monitor Kabel. 

 

Receiveren.

Valget faldt på Pioneer vsx-1015 og ikke en 1016 der jeg alligevel ikke skulle bruge hdmi switching til noget.. Og så er designet da osse pænere 

Lidt om lyden.. Den er en anelse lys i det ved stereo, men har set en anden har haft held med at spænde en rotel effekt efter sin vsx-1015. Så det kunne være man skulle prøve at gøre det samme.. Og ellers prøve nogen forskellige kabler og se om det hjælper på det.

Dvdén.

Den blev valgt udelukkende fordi jeg fik handlet den med i et tilbud, der jeg var ude at købe anlæg til en kammerat.. Så her var det prisen og intet andet der afgjorde valget.. Og til den pris jeg fik den gør den arbejdet ganske fornuftigt  

Højre front. Er monteret med spikes og står på en flise med kork under..  Syntes selv Image44 gør det rigtig godt af en forholdsvis lille højttalere at være.. Men der mangler nu noget bund i musikken, så glæder mig til at der er "tid"til at købe en sub Men har da osse overvejet en udskiftning med Black diamond v2  og så bruge Image44 som baghøjttalere

Center.

Venstre bag ht.

De små All Room satteliter gør det udemærket som baghøjttaler..

Men på et tidspunkt skald e nok skiftes til noget lidt større, måske Audio Pro image12 ! 

Højre bag ht.

"Oversigt"

En nærmere beskrivelse af tingene kommer med tiden, der jeg ikke har haft det så længe er der ikke så meget at sige endnu... Det skulle da lige være at der mangler en sub, men det bliver der snart gjort noget ved...

Fremtids ønsker

Pioneer VSX-LX70  se mere Her

7.1 Setup et sæt Black diamond V2 som front.

En integreret stereo eller en effekt forstærker.

Skærmet netkabler og en strømskinne.

En Pro-ject debut III med hvad dertil høre..



__________________
Surround i Slyngelstuen
Til top Vis Holm26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holm26 Besøg Holm26's Websted
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 26 April 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

ser fint ud, men du får et bedre lydbillede ved at have tv/center i midten mellem fronterne

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 26 April 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Dælme en stilfuld og ren slyngelstue , kun colaen afslører tilstedeværelsen af mulige slyngler.

__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 26 April 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:
ser fint ud, men du får et bedre lydbillede ved at have tv/center i midten mellem fronterne

Takker  Når jeg ser film ( hvilket ikke sker så tit ) bliver højre front lige rykket lidt ud til siden så det hele passer..

quad skrev:
Dælme en stilfuld og ren slyngelstue , kun colaen afslører tilstedeværelsen af mulige slyngler.

Takker... Slynglen var blevet tørstig 



__________________
Surround i Slyngelstuen
Til top Vis Holm26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holm26 Besøg Holm26's Websted
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 26 April 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Nice..

Men du må få din center ind i midten.. Jeg vil vædde med du ikke flytter den hver gang..

Flot og integreret..

sigaard



__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 27 April 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

sigaard skrev:

Nice..

Men du må få din center ind i midten.. Jeg vil vædde med du ikke flytter den hver gang..

Flot og integreret..

sigaard

Centeren kan desværre ikke komme ind på midten.. Den "skillevæg" i reolen kan ikke flyttes... Og den bliver flyttet når jeg ser film, hvilket måske sker en gang om måneden, så det er lige til at overskue at flytte den  



__________________
Surround i Slyngelstuen
Til top Vis Holm26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holm26 Besøg Holm26's Websted
 
Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Kom forbi den lokale HFK og det blev lige til et sæt nye HT kabler og en omgang bananstik. Og det hjalp lidt på lyden at få skiftet de gamle kabler ud

Og her bliver der lyttet til Red Hot Chilli peppers med de nye kabler..



__________________
Surround i Slyngelstuen
Til top Vis Holm26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holm26 Besøg Holm26's Websted
 
hyksi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2006
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Det ser meget godt ud!!!!

Har du så også en god lyd???


__________________
TV: Panasonic TX-32PK1F.

Forstærker: Sony STR-DE445

Højtalere: Dali 105.

Spilledåse: Plastation 2 den lille.


Til top Vis hyksi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hyksi
 
Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

hyksi skrev:
Det ser meget godt ud!!!!

Har du så også en god lyd???

Takker... Det har osse været lige så vigtigt at det ser ordentligt ud som at det spiller godt.. Og synes da selv at jeg har fået begge dele med et fornuftigt resultat..

Til film er lyden i top, der mangler bare lige bunden.. Men det er jo ikke noget en sub ikke kan løse..

Når vi snakker musik mangler der ligesom et eller andet, men det er jo osse et surround anlæg.. Og vil da tro at en rigtig CD afspiller i stedet for DVDén og så en effektforstærker til fronterne vil gøre meget for musikken.. ( ellers må jeg anskaffe mig en stereoforstærker  )



__________________
Surround i Slyngelstuen
Til top Vis Holm26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holm26 Besøg Holm26's Websted
 
Cpede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hey.

 

Fin fin bio du har der .

Og så med audiopro, det rykker. Det med du mangler bund har du nok ret i. Du vil ikke blive skuffet med et sæt Blue Diamond V2 som fronter.. Selv har jeg  Blue Diamond V1, og dem er jeg fuldt tilfredse med. Dejlig meget bund til pengene..

Hvorfor står dit tv og center ikke midt imellem dine fronter ?? Det må da alt andet lige, give et bedre forhold mellem billed og lyd..

 

Min bio: Audiopro hjemmebio

Til top Vis Cpede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cpede
 
Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Cpede skrev:

Hey.

 

Fin fin bio du har der .

Og så med audiopro, det rykker. Det med du mangler bund har du nok ret i. Du vil ikke blive skuffet med et sæt Blue Diamond V2 som fronter.. Selv har jeg  Blue Diamond V1, og dem er jeg fuldt tilfredse med. Dejlig meget bund til pengene..

Hvorfor står dit tv og center ikke midt imellem dine fronter ?? Det må da alt andet lige, give et bedre forhold mellem billed og lyd..

 

Min bio: Audiopro hjemmebio

Takker mange gange for den fine kommentar  Men det kom nu heller ikke som en overraskelse at jeg ville komme til at mangle lidt bund ( det er jo ikke de største HTér ) Jeg tror jeg starter med at se om en sub kan løse det..

Det med hvorfor der står lidt "skævt" er der en forklaring på lidt længere oppe.. Men der osse blevet rettet lidt på det siden billederne blev taget..



__________________
Surround i Slyngelstuen
Til top Vis Holm26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holm26 Besøg Holm26's Websted
 
Cpede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Hej Holm26

Enig. En god sub kan give dig den ønskede bund til film, hvorimod et sæt Blue diamond V2 Giver dig fantastisk bund til film i "stereo", og en helt anden oplevelse ved alm. musik lytning. Men det kommer selvfølgelig også an på dit priotering af budget..

 

Min bio:  Audiopro hjemmebio

Til top Vis Cpede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cpede
 
Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Cpede skrev:

Hej Holm26

Enig. En god sub kan give dig den ønskede bund til film, hvorimod et sæt Blue diamond V2 Giver dig fantastisk bund til film i "stereo", og en helt anden oplevelse ved alm. musik lytning. Men det kommer selvfølgelig også an på dit priotering af budget..

 

Min bio:  Audiopro hjemmebio

Hvis ikke en sub giver mig den ønskede effekt, så tror jeg at jeg prøver med et sæt black diamond til at starte med.. Har været ude og kigge og lytte til både Blue & Black diamond, og er bange for at Blue diamonds vil blive en tand for voldsomme til min stue ( men man skal aldrig sige aldrig )  



__________________
Surround i Slyngelstuen
Til top Vis Holm26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holm26 Besøg Holm26's Websted
 
Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Fik lige et nyt Coax kabel igår fra Hificable.dk 1 stks VDH triaxial Pro termineret med LOK silverpoint RCA... Og efter at have lyttet hele dagen igår og idag må jeg sige at det har taget lidt af den lyse lyd når jeg høre musik  Så glæder mig til at der bliver "tid" til at bestille VDH speaker kabel...



__________________
Surround i Slyngelstuen
Til top Vis Holm26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holm26 Besøg Holm26's Websted
 
Cpede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hej Holm.

Hvis du synes du har plads og penge til dem, og de er pænt holdt, ved jeg du ikke vil blive skuffet  ,så kan du altid senere opgradere din center til "Black vector V2" som passer til.

Lidt sjovt, for det var faktisk sådan en opstilling, med Blue Diamond til fronter og Image 44 bag, jeg oprindelig selv havde tænkt.. Så fik jeg bare en tosset ide med, at det kunne se godt ud med Blue Diamond hele vejen rundt. For det er nok lidt "overkill", hvis jeg skal være helt ærlig  ...................................................... Hvem sagde nørd

 

Min bio:  Audiopro hjemmebio

Til top Vis Cpede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cpede
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er rigtig flot, stilet, gennemført og komplet setup du har dig... jeg kender ikke nogle af produkterne rigtig godt, undtaget tv'et som jeg synes er rigtig godt!!

Ang. sub synes jeg klart du skulle se nærmere på Velodyne, de klare det rigtig godt!!

Jeg har selv lige skiftet højttalerkabel i dag, det er altid lækkert at opgradere lidt



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Jeg synes det er rigtig flot, stilet, gennemført og komplet setup du har dig... jeg kender ikke nogle af produkterne rigtig godt, undtaget tv'et som jeg synes er rigtig godt!!

Ang. sub synes jeg klart du skulle se nærmere på Velodyne, de klare det rigtig godt!!

Jeg har selv lige skiftet højttalerkabel i dag, det er altid lækkert at opgradere lidt

Takker for den fine kommentar

Kendte egentlig heller ikke noget af det før jeg købte dem, men havde et par tv hjemme før jeg købte det nuværende.. Og har altid haft gode erfaringer med Pioneer bilstereo, så tænkte at der kunne jeg ikke gå helt galt i byen.. Og højttalerne der var det nok mest designet der afgjorde det, men der er ikke noget at klage over..

Kunne rigtig godt tænke mig en af de mindre Velodyne, men de koster jo osse derefter så det bliver nok en Audio Pro til at starte med..

Ja, det er herligt at få noget nyt ind af døren



__________________
Surround i Slyngelstuen
Til top Vis Holm26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holm26 Besøg Holm26's Websted
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Med alt respekt for Audio pro, ville jeg nok afvente lidt og spare det op og så købe en Velodyne, du kan i hvert fald ringe og hører på et godt tilbud, det har han reklameret en del med...

Okay det er meget sjovt at du bare har købt det sådan... er din Pioneer med målemikrofon og rumkalibrering?



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Med alt respekt for Audio pro, ville jeg nok afvente lidt og spare det op og så købe en Velodyne, du kan i hvert fald ringe og hører på et godt tilbud, det har han reklameret en del med...

Okay det er meget sjovt at du bare har købt det sådan... er din Pioneer med målemikrofon og rumkalibrering?

Ja, det bliver nok osse noget med at spare lidt og så købe en Velodyne eller måske finde en brugt..

Ja, den har rumkalibrering og målemicrofon..



__________________
Surround i Slyngelstuen
Til top Vis Holm26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holm26 Besøg Holm26's Websted
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Holm26 skrev:

Ja, den har rumkalibrering og målemicrofon..

Okay for hvis du lånte en sub og så om du kunne styre den forholdvis godt via den indbyggede PEQ i Pioneeren. Kan det lade sig gøre, kunne SVS sub måske også være en mulighed?

Men ja jeg synes også at Velodynes med målemikrofon og PEQ er virkelig interesante. Jeg har prøvet at finde nogle i SPL serien brugt og med de tilbud jeg har modtaget fra Vassago kan det ikke svare sig!



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes