Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 07:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: HIFi butikker i København (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 30 April 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:
Brian7500 skrev:
Antonx skrev:

Hva har Audio art i sortimentet? Hjemmeside?


 



Audio Art er dansk importør af ProAc. Jeg har aldrig oplevet ham som andet en flink og venlig.



Nu syntes jeg at denne tråd er blevet til den rene headhunting



Ikke forstået, vil I gerne ansætte Tom?

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Ingolff
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 30 April 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

  Hej allesammen

 Jeg har mange oplevelser med Tom(ejeren af Audio Art) igennem maange år. Der er ingen tvivl om at han er meget dygtig og egentlig også en ganske flink fyr. Dels tror jeg ikke lige man nedsætter sig som rørproducent i håbet om at blive rig hurtig. Dels har han flere gange været til stor hjælp i mine bestræbelser.

 Sagen er den at han driver denne type forretning af ren og skær interresse og let kunne tjene mere i andre brancher. Dette giver ham nok en gang imellem intrykket af at han spilder sin tid lidt når han er blevet ramt af lige lovligt mange "osere" i træk. Denne side har jeg også oplevet flere gange men betrakter det også som en slags ærlighed. Der er intet der p***er mig mere af en glatte sælgere der masserer ens ego imens de rækker efter ens tegnebog. Så hellere gå forgæves en enkelt gang i mellem og få et mere ærligt ydtryk.

 Toms kundegrundlag er mennesker der vælger en Harley fra(eks.) for at få råd til de oplevelser som hifi gemmer på. Dette demonstrerede han blandt andet til en hifimesse for nogle år siden ved at udstille nettop en Harley og vinde bedste lyd på messen med et anlæg i samme prisgruppe. Mindre kan dog nok også gøre det.

 Den mere seriøse del af Hifi-branchen er ganske ualmindeligt generøse med deres tid i forhold til andre. Det er vi hififans blevet ganske forvendte med. Især under lavkonjuktur hvor vi nok er de eneste der kommer i diverse hifitempler. Under højkonjukturer kommer der andre end hififans og køber hifi. Disse kunder har en helt anden adfærd den vi typisk anbefaler nybegyndere. Ikkehififans er mere interesserede i farvevalg end vorledes klangbunden på et Bøhsendorfor portrateres under indstråling fra kogeplader når Venus er i zenit. Ikkehififans betaler bare, stiller næsten ingen spørgsmål og er nok også et mere objektivt puplikum end vi.

 Min pointe ligger nok derhen at jeg alt for ofte oplever meget territoriale hififans i diverse butikker(og her i dette forum der ellers er mere moderat end andre). Disse skal nok forklare hvad sandheden er og giver ikke mange tanker på det rimelige i deres udtalelser. De er så hooked at de ganske glemmer at langt de fleste mennesker går på arbejde for at tjene penge.

 Kære Mercury - Jeg er ganske sikker på at; ProAc, MIT og Mark Levinson er tilfredse med deres status på det danske marked, Din egen opførsel her i forum ikke stiller Tom i dårligere lys, Tom ikke er psykopat og du ikke er autoriseret til diagnosticere

         Kh Ingolff

Til top Vis Ingolff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingolff
 
oink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 577
Sendt: 30 April 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Selv om tråden hedder "hifi-butikker i kbh" må jeg så ikke udvide tråden en liiiiiiiiille smule. Hvilke spændende butikker findes mht køb af musik/film. Vi er fra nordjylland, og årets sommerferie skal holdes i kbh. En eller to dage skal bruges som "ose-ture" derfor ville det være fint, at kunne komme lidt forberedt.

 

på forhånd tak

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink
 
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 671
Sendt: 30 April 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Ingolff skrev:

  Hej allesammen

 Jeg har mange oplevelser med Tom(ejeren af Audio Art) igennem maange år. Der er ingen tvivl om at han er meget dygtig og egentlig også en ganske flink fyr. Dels tror jeg ikke lige man nedsætter sig som rørproducent i håbet om at blive rig hurtig. Dels har han flere gange været til stor hjælp i mine bestræbelser.

 Sagen er den at han driver denne type forretning af ren og skær interresse og let kunne tjene mere i andre brancher. Dette giver ham nok en gang imellem intrykket af at han spilder sin tid lidt når han er blevet ramt af lige lovligt mange "osere" i træk. Denne side har jeg også oplevet flere gange men betrakter det også som en slags ærlighed. Der er intet der p***er mig mere af en glatte sælgere der masserer ens ego imens de rækker efter ens tegnebog. Så hellere gå forgæves en enkelt gang i mellem og få et mere ærligt ydtryk.

 Toms kundegrundlag er mennesker der vælger en Harley fra(eks.) for at få råd til de oplevelser som hifi gemmer på. Dette demonstrerede han blandt andet til en hifimesse for nogle år siden ved at udstille nettop en Harley og vinde bedste lyd på messen med et anlæg i samme prisgruppe. Mindre kan dog nok også gøre det.

 Den mere seriøse del af Hifi-branchen er ganske ualmindeligt generøse med deres tid i forhold til andre. Det er vi hififans blevet ganske forvendte med. Især under lavkonjuktur hvor vi nok er de eneste der kommer i diverse hifitempler. Under højkonjukturer kommer der andre end hififans og køber hifi. Disse kunder har en helt anden adfærd den vi typisk anbefaler nybegyndere. Ikkehififans er mere interesserede i farvevalg end vorledes klangbunden på et Bøhsendorfor portrateres under indstråling fra kogeplader når Venus er i zenit. Ikkehififans betaler bare, stiller næsten ingen spørgsmål og er nok også et mere objektivt puplikum end vi.

 Min pointe ligger nok derhen at jeg alt for ofte oplever meget territoriale hififans i diverse butikker(og her i dette forum der ellers er mere moderat end andre). Disse skal nok forklare hvad sandheden er og giver ikke mange tanker på det rimelige i deres udtalelser. De er så hooked at de ganske glemmer at langt de fleste mennesker går på arbejde for at tjene penge.

 Kære Mercury - Jeg er ganske sikker på at; ProAc, MIT og Mark Levinson er tilfredse med deres status på det danske marked, Din egen opførsel her i forum ikke stiller Tom i dårligere lys, Tom ikke er psykopat og du ikke er autoriseret til diagnosticere

         Kh Ingolff

Vel skrevet

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 30 April 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:
Ingolff skrev:

  Hej allesammen

 Jeg har mange oplevelser med Tom(ejeren af Audio Art) igennem maange år. Der er ingen tvivl om at han er meget dygtig og egentlig også en ganske flink fyr. Dels tror jeg ikke lige man nedsætter sig som rørproducent i håbet om at blive rig hurtig. Dels har han flere gange været til stor hjælp i mine bestræbelser.

 Sagen er den at han driver denne type forretning af ren og skær interresse og let kunne tjene mere i andre brancher. Dette giver ham nok en gang imellem intrykket af at han spilder sin tid lidt når han er blevet ramt af lige lovligt mange "osere" i træk. Denne side har jeg også oplevet flere gange men betrakter det også som en slags ærlighed. Der er intet der p***er mig mere af en glatte sælgere der masserer ens ego imens de rækker efter ens tegnebog. Så hellere gå forgæves en enkelt gang i mellem og få et mere ærligt ydtryk.

 Toms kundegrundlag er mennesker der vælger en Harley fra(eks.) for at få råd til de oplevelser som hifi gemmer på. Dette demonstrerede han blandt andet til en hifimesse for nogle år siden ved at udstille nettop en Harley og vinde bedste lyd på messen med et anlæg i samme prisgruppe. Mindre kan dog nok også gøre det.

 Den mere seriøse del af Hifi-branchen er ganske ualmindeligt generøse med deres tid i forhold til andre. Det er vi hififans blevet ganske forvendte med. Især under lavkonjuktur hvor vi nok er de eneste der kommer i diverse hifitempler. Under højkonjukturer kommer der andre end hififans og køber hifi. Disse kunder har en helt anden adfærd den vi typisk anbefaler nybegyndere. Ikkehififans er mere interesserede i farvevalg end vorledes klangbunden på et Bøhsendorfor portrateres under indstråling fra kogeplader når Venus er i zenit. Ikkehififans betaler bare, stiller næsten ingen spørgsmål og er nok også et mere objektivt puplikum end vi.

 Min pointe ligger nok derhen at jeg alt for ofte oplever meget territoriale hififans i diverse butikker(og her i dette forum der ellers er mere moderat end andre). Disse skal nok forklare hvad sandheden er og giver ikke mange tanker på det rimelige i deres udtalelser. De er så hooked at de ganske glemmer at langt de fleste mennesker går på arbejde for at tjene penge.

 Kære Mercury - Jeg er ganske sikker på at; ProAc, MIT og Mark Levinson er tilfredse med deres status på det danske marked, Din egen opførsel her i forum ikke stiller Tom i dårligere lys, Tom ikke er psykopat og du ikke er autoriseret til diagnosticere

         Kh Ingolff

Vel skrevet

Bvadrrr.!

Hvordan ville i reagere hvis i fik en sådan behandling?

Jeg har aldrig oplevet noget lignende før eller siden! Hvis man har så dårlig en dag, erder vel en ven som ber en om at gå hjem.

Uanset hvor man støder på en sådan adfærd er den ikke acceptabel!

Når man på den måde støder kunder fra sig er man efter min mening ikke en god representant for de produkter man fører, når jeg tænker tilbage er det faktisk 2 gang jeg har haft penge på lommen til konkret køb og blevet blæst ud af butikken af den omtalte herre, sjovt nok er den anden person i butikken helt afbalanceret.

Con Amore virksomhed som du omtaler det er da al ære og respekt værd, når man kun representerer egne interesser vel og mærke. Jeg synes det er tragisk da jeg er enig i at produkterne specielt deres egne forstærkere er rigtig lækre, jeg var selv på omtalte udstilling og dette er stadig 1 af 2 af de bedste musikalske oplevelser jeg har haft fra elektronik.

Men kære ven, man skal bare ikke behandle folk på den måde, det kan ikke retfærdiggøres. Prøv bare hvis i har lyst, jeg har ikke lagt noget til eller fra i beskrivelsen af handlingsforløbet.

kh M

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 30 April 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Stay off Audio Art, den rene psykopat!


Og så mener du jeg er provokerende?
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kom meget en overgang i Audio Art og jeg kan nu godt nikke genkendende til det Mercury skriver og det er også een af årsagerne til at jeg ikke kommer der mere, i al den tid jeg handlede der fik jeg også mellem linierne fortalt hvor dårlige mine Tannoy højtaler var og jeg skulle da have nogle Proac i stedet.

Toppen af kransekagen kom da mit Proceed drev (cdd) gik i stykker dagen efter at jeg havde købt det, hos Audio art, her blev jeg nærmest gjort til grin. Jeg husker tydeligt Toms ord: Jeg regner jo med at når jeg sælger sådan noget fint grej, så er det erfarne folk der køber det som ved hvordan det skal bruges. Nu var det sådan at apparatet slet ikke ville tænde altså. Tom gik modvilligt med til at sende den op til steensen (importøren). Efter en uges tid ringede jeg og hørte til mit drev, Tom ringede op til Steensen og glemte at slå mikrofonen fra så jeg overværede samtalen han havde med steensen, her blev jeg igen gjort til grin og da man i første omgang ikke havde fundet nogen fejl på apperatet hørte jeg tydeligt Tom sige , at det  her skulle kunden faeme have lov at betale for.

Steensen valgte at beholde mit drev et par dage mere og fandt heldigvis en fejl og der blev skiftet et helt front print til 4000 kroner som garantien selvfølgeligt dækkede.. Efter det var Tom selvfølgelig så rar så rar.

Det skal da så siges at jeg har også haft gode oplevelser hos Tom, men der skal godt nok mange gode oplevelser til for at opveje de dårlige.

Jeg ville dog aldrig gå så vidt som at kalde ham psykopat, jeg vil nok nærmere sige en noget humør svingende hifi sælger.

 



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Mercury skrev:
Stay off Audio Art, den rene psykopat!


Og så mener du jeg er provokerende?

Ved det godt, faktisk er det ikke rimeligt at kalde nogen psykopat, derfor skriver jeg også senere at jeg ikke skal gøre mig klog på dette.

Ved godt det var provokerende, men der skulle luft til!

Lad nu bare dette ligge, vi kan alle have en dårlig dag, nu har jeg fået luft for min harme.

Tilbage til tråden. Der er masser af spændende forretninger i København, men der er også rigtig mange små producenter som jeg ville prioritere at se ind til hvis jeg skulle til en hifi-dag i kbh.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Jeg kom meget en overgang i Audio Art og jeg kan nu godt nikke genkendende til det Mercury skriver og det er også een af årsagerne til at jeg ikke kommer der mere, i al den tid jeg handlede der fik jeg også mellem linierne fortalt hvor dårlige mine Tannoy højtaler var og jeg skulle da have nogle Proac i stedet

Jeg er aldrig kommet i Audio Art qua at jeg bor i Jylland, men jeg har haft ringet en enkelt gang pga. en Benz L2 pickup som var købt hos Audio Art, og som jeg så købte i lettere brugt tilstand.

Normalt er det fint at diskutere hvad man har stående af ting, men jeg bryder mig ikke om at man nærmest kan høre et lille fnis i den anden ende hver gang man nævner det næste apparat, og helt galt var det da jeg nævnte min DIY Scheu pladespiller. Man skal sgu' have lidt hård hud i ørene engang imellem

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Rotel dyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 447
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Lydbutikken

www.lydbutikken.dk

HiFi Forum

www.hififorum.dk

Audio Consult

www.audioconsult.dk

KT Radio

www.ktradio.dk

Dansk Audio Teknik

www.danskaudioteknik.dk

HiFi-Klubben (flere butikker)

www.hifiklubben.dk

Kt scan-audio

www.kf-scanaudio.dk

tapeconnection

www.tapeconnection.dk

topsoundhifi 

www.topsoundhifi.dk

speakerscorner

www.speakerscorner.dk

highsound

www.highsound.dk

audioconsult

www.audioconsult.dk

 

 

 

 

Til top Vis Rotel dyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotel dyr
 
Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2006
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Takker for raske svar. Jeg har alt tatt runden. Gikk glipp av PMC hos KF-Scanaudio (visste ikke om denne) men ellers var jeg innom de som var interessante. Høydepunkte var med god margin Audio Consult. Meget flott butikk og jeg ble nysgjerrig på Magnepan og Audionote ved neste oppgradering. Focal 1027 overbeviste med sin diskant men skuffet ellers. Audio Physics spilte veldig bra hos Tape connect men synd de ikke har noe egnet lytterom. Topsound var overfylt og manglet lytterom.

__________________
Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
Til top Vis Antonx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antonx
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes