Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 19:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Palau Blaugrana (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Har lige set dit ophæng til projektoren ulempen er at du ikke har så mange justeringsmuligheder.Har selv en sådan projektor og har lavet en trekantet plade med et firkantprofil og to drejepunkter så der er lidt justeringmuligheder.Din må så hænge i en 3mm skrue måske lige en andelse usikkert.

Hvorfor vil du ikke bare købe et lærred evt. brugt.

Kan godt lide at nogle køber pladespiller da jeg syntes det har en vis charme, har dog ingen selv. 



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Tjaa indstillinger er der ikke mange rigtigt, men syntes faktisk det sidder meget godt, og har et helt kvaderatisk billede, ang lærede, ja så skal jeg have gjort noget om det bliver noget brugt eller hvad det gør ligger ikke helt fast endnu, da arbejde tager en del tid, og jeg ikke rigtig ser så mange film her om sommeren, der går tiden mere med musik, som jeg har genoplevet efter at have fået noget ordenligt udstyr. Men jo hvis jeg fik gjort noget kommer lysten sikkert helt af sig selv 

Ang plade spilleren så har jeg ikke fortrudt et sekundt, er er bare et eller andet ved det som bare giver en lyst til at sætte sig ned med et glas vin og lytte.

Kan jeg evt få dig til at ligge lidt billeder op af dit ophæng?

 



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jo det kan jeg godt.Har eksperimenteret med placering mht. keystone o.lign.

 



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

ahh på den måde, ja det kan jeg godt se er mere solidt :)

er det så bare en fast plade du har monteret på projektoren?

 



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Der sidder som sagt en trekantet plade med 3 huller valgt fordi der også er noget udluftnings huller i projektoren.Husk også at læse der er en max dybde på skruen vist nok 7mm i projektoren.Har valgt en mindre firkantprofil som passer inden i den du ser og der er svejst en møtrik på så højden han justeres, samt det samme drejesystem på den anden plade som du ikke ser.For mere fleksabilitet, endelig er der boret et ekstra gevindhul i yderkanten af drejeskiven for at også kunne finjustere lidt den anden vej.

Edit: det var nu ikke sådan lige med det fuldstændige rette billede måtte rette lidt alligevel.Den er født med 3 huller til ophæng så derfor..... 

Jeg tog lige et salgsbillede derfor viser det ikke ophænget helt så meget.   



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Justeringsmuligheder.. hvis billeder er kvadratisk, og det er som det skal være, så skal man da ikke rykke rundt på projektoren.. det er da dumt, hvis den hænger som den skal..

 

 



__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
hyksi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2006
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud det der!!!

MEn der hvor du har boret hul i projektoren, Har det ikke taget skade på billedt eller noget?


__________________
TV: Panasonic TX-32PK1F.

Forstærker: Sony STR-DE445

Højtalere: Dali 105.

Spilledåse: Plastation 2 den lille.


Til top Vis hyksi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hyksi
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

@sigaard

Lige umidelbart har jeg ikke planer om at lave det om, men hvem ved om hvad der skal ske i fremtiden, men det fungere perfekt som det er nu..

 

hyksi skrev:
Det ser godt ud det der!!!

MEn der hvor du har boret hul i projektoren, Har det ikke taget skade på billedt eller noget?

hmm er den til mig?

hvis ja, så har jeg ikke boret nogle huller i projektoren, blot brugt en af de gevin huller som der er i den i forvejen.



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ja så har jeg bestilt noget Srceen Goo maling, det blev den hvide efter en del søgen frem og tilbage, bestilt hos Screenstore.dk
ang det hele maler jeg på en grundet plade, nok en 8mm mdf/krydsfinner, hvad tror i vil være bedst? mens at jeg til ramme bruger nogle dørregler som jeg maler sorte, evt bruger noget sort valour hvis det kan fået i en meget mat sort.
billedet bliver et 92"16:9 så det skal nok blive godt



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa Palau Blaugrana.

 

Rigtig flot anlæg!

Har selv HD-12XT i stuen. Ja de spiller jo bare som en drøm! Lækkert at se du har gennemført hele surroundanlægget med HD højttalere. Jeg skal også selv have bygget center HD-10XT + HD5-XT til baghøjttalere. Men har ikke lige haft tiden til det, (læs penge).

Lækkert med din NAD 216 effektblok. Har selv haft 218'eren.

 

Selvbyggeren.



__________________
Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
Til top Vis Selvbyggeren1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selvbyggeren1 Besøg Selvbyggeren1's Websted
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hej. jo tak :)

ja man må sige de levere varen så abselut, glæd dig til du får tiden det fungere super. Hvad har du af anlæg nu?

jeg har en drøm om en 218 men som det ser ud lige nu er jeg super tilfreds med anlæget så det bliver ikke lige i den nærmeste fremtid, mangler lige lærredet og få malet centeren og sub'en og så tror jeg golfen kræver lidt mere opmærksomhed

 



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Visca Blaugrana skrev:

Hej. jo tak :)

ja man må sige de levere varen så abselut, glæd dig til du får tiden det fungere super. Hvad har du af anlæg nu?

jeg har en drøm om en 218 men som det ser ud lige nu er jeg super tilfreds med anlæget så det bliver ikke lige i den nærmeste fremtid, mangler lige lærredet og få malet centeren og sub'en og så tror jeg golfen kræver lidt mere opmærksomhed

 

Jeg har ikk det helt store endnu på anlægssiden, er kun i lære som elektriker og er lige flyttet hjemmefra, så det er begrænset hvad der er mulighed for... 

Men jeg kører med en Sony DVP-NS76H slim DVD, med HDMI, og digital lydudgang til recieveren, som er en Yamaha RX-V750, som kan det meste. 7 x 130 W, med et væld af indgange, samt 2 sub-udgange, og 2 x pre-out, samt 7 channel in og out.

Fjernsynet er en helt ny Panasonic 32" LXD fladskærm m. 2 x HDMI, DVI, VGA, 2 x component, (rød, blå og grøn) 2 x scart, 2 x S-VIDEO, samt 2 x phono video indgange. Udgange er der phono stereo lyd + coax. digital.

Kabler til HT'ere er noget 6 mm2 højtt. kabel fra hifiklubben, samt ekstra skærmet signal kabel til sub, ca. 12 mm tykt (!), og alle phono lyd signal kabler er mærket Argon fra hifiklubben.

Er meget tilfreds med anlægget, og især til prisen, som i alt ligger på de ca. 20 K.

Ja jeg skal bare i gang med bag HT'er samt center!

Venligst,



__________________
Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
Til top Vis Selvbyggeren1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Selvbyggeren1 Besøg Selvbyggeren1's Websted
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 04 August 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Så er malingen kommet og det bliver CRT white, af den simple grund at jeg har mulighed for at mørklægge totalt, og at jeg mener at HD70'ern giver et rigtig godt billede på et hvidt lærrede. Men det bliver nok ikke lige med det samme jeg kommer igang næste uge går med arbejde og tager over til kærsten i england onsdag ugen efter. Men måske weekenden optil bliver brugt til det hvis at en weekend er nok til male arbejdet.

__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Så er bomben sprunget...

 

Jeg flytter til england sammen med kærsten og fars baby bliver nedlagt. hendes hus er ikke ligefrem bygget så der er plads til bio, eller de ville anlæg for den sags skyld, så i første omgang bliver det stillet op hos en ven som så skal lufte og veje om han har interessen, ellers kommer der nok en Optoma HD 70 tilsalg snart, til trods for den kun har ca 50 timer på bagen.

hvor er det vidunderligt der findes et sted hvor man kan side i sin egen selvynk



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 06 November 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Som tidligere naevnt saa er jeg flyttet til England da damen er engelsk, dette har betydet at anlaeget er blevet i DK til at vi finder et hus hvor der er plads til det hele, men i skal da ikke snydes for at se hvad jeg spiller paa lige nu

foerst et oversigts billede af herligheden. Det spiller virkelig med et utrolig dybde og klarhed som man kun kan droemme sig til, og der skal virkelig droemmes igennem hehe

close up billede af reciveren lol

hoejtaleren, som er utrolig, den udstiller virkelig alle kvaliteterne i anlaeget

Fjernsynet: Dette er i sig selv en oplevelse, naar man ser film paa det er det naesten som at vaere der selv, lige ind til man vaegner og indser man stadig droemmer oven paa lytte oplevelsen

det har enda Nicam Stereo

dvd afspilleren. Jeps det er en Ferguson som er meget kraesen, den spiser hverken braendte dvd'er eller divx, udover det kan det naevnes at knaegten har oedelagt fjernbetjaeningen

 

Det skal lige naevnes at efter kaersten havde hoert mit anlaeg i Danmark var der ingen tvivl om at det skulle rykkes til England, men da jeg er paa jagt efter det rigtige job stadig har vi ikke flyttet, men naar det sker, ja saa kommer der atter vellyd til mig



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 
1967Henrik
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 06 November 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Fedt set up, og jeg lægger mærke til at starinlysene ved anlægget matcher i farven. I bør måske overveje at købe en kassettebåndoptager til systemet.

 , efter en periode med dette set-up lære man at sætte pris på vellyd og billed

mvh

Henrik

Til top Vis 1967Henrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1967Henrik
 
Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 06 November 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Woow det er vist det vildeste vi har set her siden til dato  Men altid noget du holder humøret oppe  Held og lykke med at finde et godt arbejde så du igen kan få noget vellyd i hytten...

__________________
Surround i Slyngelstuen
Til top Vis Holm26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holm26 Besøg Holm26's Websted
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 06 November 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

1967Henrik skrev:
Fedt set up, og jeg lægger mærke til at starinlysene ved anlægget matcher i farven.

 

mvh

Henrik

Hehe.... har i set parfumen nedenunder anlægget..... Lyden har været så glohed at parfumen er fordampet

Men for at vende tilbage til anlægget i DK: Jeg er vild med dit rack..... Det er enkelt og flot lavet, og med sikkerhed effektivt. Kunne godt være jeg laver det engang selv også, hvad hedder de beton-sten du bruger til racket??

Mvh

Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
hansson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 06 November 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Det er fandme god humor

Flot anlæg ellers, altså det oprindelige. Har mange gange overvejet de frequence fronter, men indtilvidere nøjes jeg med mine aldrende KEF 103.4.

Men held og lykke fortsat i England

/Hansson
Til top Vis hansson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansson
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 07 November 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Var til jobsamtale idag, og de tilboed mig jobbet saa det var perfekt, med start fra Mandag. Men da jeg kom hjem ringede telefonen; Hello this is Kay Jackson, I have an Interview for you on Monday in Leeds....

 

Ja tak siger jeg bare Leeds laekker by 10 minutter i tog. Heldigvis gik det andet arbejde med til at jeg starter Tirsdag istedet, dog ikke med den viden at jeg skal til en anden job samtale, det hele lyser op :)

 

Dief.

30 klasse A watt varmer godt hehe naa nej min fejl

Det er Lega blokke, koebt i det lokale byggemarkede.

Ja fronterne har aldrig skuffet mig. Det har hele HD serien generelt aldrig gjort.



__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes