Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. maj 2024 | 05:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Gonz hifi anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 23 December 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

soka skrev:
Gonz skrev:
soka skrev:

Hej Gonz

Hvis du ikke bruger Riaa-delen i din Copland 301 mk II, må du ikke undlade at prøve et par 6H6P-rør i linie-delen. De er second-to-none. 

6H6P kræver en del mere strøm end et ECC88 og man kan derfor ikke være sikker på, det vil fungere som det skal i ethvert kredsløb, der er beregnet til brug med ECC88/6922.
MEN... Hvis du fjerner de 4 rør, som sidder i Riaa-delen, er der rigeligt med power i strømforsyningen til at trække det. Og vupti! Din Copland er blevet din evige reference 




Hej Soka

Jeg har faktisk fjernet riaa rørene og mont et sæt 6H30-PI i liniedelen. Det rykker
Mere hul igennem mere styr på bassen og STØRRE lydbillede
Ingen tvivl om, det er et skridt i den rigtige retning Men heller ikke dét rør er et match for 6H6P


mullard ECC809 så er lykken gjort tro mig , de er lige sat i min 



E

http://www.tube-audio.de/ har det, og ellers har jeg et sæt til udlån, hvis det har interesse.



__________________
lyd er mit liv... musik er min dyd...
Til top Vis priboj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af priboj
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

GODT NYTÅR TIL ALLE 

STATUS I DET NYE ÅR HJEMME PÅ HIFI REOLEN ER !

Jeg beholder min Copland pre amp, den giver lige lidt mere dynamik end min passive løsning og så er der jo fjernbetjening og det er sgu rart !

Endnu engang tak til SOKA for hint vedr 6H6P rør til min CTA301 som bare gør den så meget bedre.

Nye tiltag i 2008 skal være enten udskiftning af min Sony XA5ES eller opgardering af det analoge udgangstrin evt med en LAMPIZATOR ?

http://www.lampizator.eu/

Fik desværre ikke solgt min Luxman L570 alligevel, havde elllers en helt klar aftale


Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Så er der igen sket en del udskiftninger i det lille hjem 

Min gamle trofaste Zappulse min NLE ROC 73 og Luxman L-570X´s ( som røg til Frankrig)

Min Sony XA5ES er erstattet af en Copland CDA 289




























Der har osse været en Onkyo Grand Intergra A-G10 på en kort visit, men jeg solgte den videre da jeg skulle bruge et effekttrin som reserve for mine rør monoblokke som varmer  alt for meget i sommerheden Her er et par fotos af den Japanske kæmpe på 30 kilo som faktisk spillede rigtig godt.

Den havde fjernbetjening af volume, indbygget 18bit Delta Sigma DAC samt en tonekontrol som hed kontrabas !!!! Sådan en har jeg sgu aldrig set før på hifigrej !






Onkyo`en er nu erstattet af en Doxa 70 signature mk I og det er godt nok en imponerende
lille forstærker på 2 x 70 watt klasse A/B men en pænt stor strømforsyning. Har lige erfaret at min Doxa er opgraderet  Så kan jeg bedre forstå at den ikke ligner de fotos jeg har set af indmaden i HIFI&EL .

Den spiller sgu godt selv mine Holfi med en følsomhed på 86db trækker den uden problemer.








Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:
Så er der igen sket en del udskiftninger i det lille hjem 












Lidt synd, at du ikke har fået en Copland med et ordentligt drev i..! 
Tidligere brugte de TEAC-drev.

Mvh.
Niels
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Gonz skrev:
Så er der igen sket en del udskiftninger i det lille hjem 












Lidt synd, at du ikke har fået en Copland med et ordentligt drev i..! 
Tidligere brugte de TEAC-drev.

Mvh.
Niels

 

Jeg ved godt ,men til gengæld har den samlede hifi presse rost CDA 289`eren for at have løst de problemer som der var lydmæssigt med CDA 288.

Mener faktisk at have læst mig til, at TEAC´s nok så berømte VRDS drev faktisk er baseret på et Sony drev ,som de blot har modificeret !!! ( ups nu får jeg nok på puklen )

Jeg mener nu nok det drev ( Sony) der sidder i CDA 289 er ok. Har bla sammenlignet med drevet i en Sony XA5ES og der var CDA 289 drev klasser bedre lydmæssigt via ekstern DAC.

CDA 289 er efter manges mening den bedste cd afspiller Copland har lavet og den eneste grund til at den ikke er i produktion mere, skulle være at nogle af de vitale dele ikke længer kunne skaffes, så produtionen kunne forsætttes !

 

 

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Mr high end
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobbelt profil - Hurtig

Bruger siden: 15 December 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hvordan lyder sådan en DOXA?? Der har jo været en del snak om dem før i tiden, og de har vist fået en del ros af diverse anmeldere.
Hvad siger du?

I øvrigt en lækker CD-afspiller. Hvad måtte du slippe for den?

Til top Vis Mr high end's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr high end
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Mr high end skrev:

Hvordan lyder sådan en DOXA?? Der har jo været en del snak om dem før i tiden, og de har vist fået en del ros af diverse anmeldere.
Hvad siger du?

I øvrigt en lækker CD-afspiller. Hvad måtte du slippe for den?

 

Tjaa nu har jeg jo ikke haft Doxa 70 mere end et par dage så det er begrænset hvor meget jeg har fået lyttet. Mit umiddelbare indtryk er at den spiller dejlig behageligt og med masser af detaljer og med en imponerende bund og dynamik i forhold til effekten på " bare 2 x 70 watt ". Der er næsten lidt rørlyd over toppen .

 

Har haft en samtale pr mail med Knut Lauvland som er ophavsmanden til Doxa. Jeg var ikke helt sikker på at min virkelig var en signature mk I da den ikke svarede til de fotos jeg har set i HIFI&EL som har testet både Doxa 70SE, 70B, sign mkI, sign mkII. Det viser sig at min har været til opgradering hos Doxa for 7 år siden, så hvad den svarer til nu aner jeg ikke.

 

7 kilo for CDA 289, men det er altså osse kram for alle pengene. Den spiller bas som ingen anden cd afspiller jeg har hørt og der har da været nogle dyre modeller imellem. Den spiller MEGET MEGET bedre end mine tidligere Sony ES modeller deriblandt en XA50ES opgraderet med zapfilter mkII og XO3 clock.

 

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

Nilau skrev:
Gonz skrev:
Så er der igen sket en del udskiftninger i det lille hjem 












Lidt synd, at du ikke har fået en Copland med et ordentligt drev i..! 
Tidligere brugte de TEAC-drev.

Mvh.
Niels

 

Jeg ved godt ,men til gengæld har den samlede hifi presse rost CDA 289`eren for at have løst de problemer som der var lydmæssigt med CDA 288.


Mener faktisk at have læst mig til, at TEAC´s nok så berømte VRDS drev faktisk er baseret på et Sony drev ,som de blot har modificeret !!! ( ups nu får jeg nok på puklen )

Nej, du får ikke 'på puklen'. Men dét du har læst er aldeles usandt. Et TEAC-drev er et TEAC-drev. Ingen andre laver noget tilsvarende. Heller ikke Sony!

Jeg mener nu nok det drev ( Sony) der sidder i CDA 289 er ok. Har bla sammenlignet med drevet i en Sony XA5ES og der var CDA 289 drev klasser bedre lydmæssigt via ekstern DAC.

CDA 289 er efter manges mening den bedste cd afspiller Copland har lavet og den eneste grund til at den ikke er i produktion mere, skulle være at nogle af de vitale dele ikke længer kunne skaffes, så produtionen kunne forsætttes !

Ja, det skal nok passe! Jeg har dog lidt svært ved at tro, at Copland bruger så unikke komponenter, at evt. manglende levering af enkelte dele medfører at produktionen må ophøre...

Men det er jo en meget smuk forklaring! 



MVH.

Niels L.






Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Gonz skrev:

Nilau skrev:
Gonz skrev:
Så er der igen sket en del udskiftninger i det lille hjem 












Lidt synd, at du ikke har fået en Copland med et ordentligt drev i..! 
Tidligere brugte de TEAC-drev.

Mvh.
Niels

 

Jeg ved godt ,men til gengæld har den samlede hifi presse rost CDA 289`eren for at have løst de problemer som der var lydmæssigt med CDA 288.


Mener faktisk at have læst mig til, at TEAC´s nok så berømte VRDS drev faktisk er baseret på et Sony drev ,som de blot har modificeret !!! ( ups nu får jeg nok på puklen )

Nej, du får ikke 'på puklen'. Men dét du har læst er aldeles usandt. Et TEAC-drev er et TEAC-drev. Ingen andre laver noget tilsvarende. Heller ikke Sony!

Jeg mener nu nok det drev ( Sony) der sidder i CDA 289 er ok. Har bla sammenlignet med drevet i en Sony XA5ES og der var CDA 289 drev klasser bedre lydmæssigt via ekstern DAC.

CDA 289 er efter manges mening den bedste cd afspiller Copland har lavet og den eneste grund til at den ikke er i produktion mere, skulle være at nogle af de vitale dele ikke længer kunne skaffes, så produtionen kunne forsætttes !

Ja, det skal nok passe! Jeg har dog lidt svært ved at tro, at Copland bruger så unikke komponenter, at evt. manglende levering af enkelte dele medfører at produktionen må ophøre...

Men det er jo en meget smuk forklaring! 



MVH.

Niels L.






Har mine løse rygter fra denne hjemmeside. Jeg tror sgu han ved hvad han snakker om !

http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFERENCES/SONY%20555ESD /sony555esd.html

Also Teacs VRDS uses sony mechanism with additional pressure plate.

 

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Mr high end skrev:

Hvordan lyder sådan en DOXA?? Der har jo været en del snak om dem før i tiden, og de har vist fået en del ros af diverse anmeldere.
Hvad siger du?

I øvrigt en lækker CD-afspiller. Hvad måtte du slippe for den?

Update på Doxa indtryk.

Sad i aftes og lyttede til et gammelt Sting nummer . Bourbon Street hold da k..t hvor lød det godt på Doxa`en . Jeg må sige jeg er imponeret over hvilken kontrol der er over tingene og dynamikken er osse i top. Der er lidt rørlyd over toppen og alligevel ikke, det svært at forklare

Jeg kan kun sige en ting og det er,  hvis du skulle have 3-4000kr til overs og har lyst til at prøve noget nyt, så er Doxa et hit ! Det er ikke så længe siden at jeg havde en Luxman L-570X´s 2x50watt ren klasse A 30 kilo`´s monster til 40.000kr hjemme på hylden. Den kunne slet ikke levere samme bund , dynamik og hurtighed som Doxa. Man siger jo at Luxman grej som regel har en behagelig lyd, men det har Doxa`en så sandelig osse bare på en helt andet (bedre) måde

 

 

 

 

 

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 25 August 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Hej Gonz.

Din DOXA ligner godt nok en 70 Signature MKII. Men jeg er lagt fra sikker. Elektronikken ser bare ud til at ligne, den MKII jeg havde engang.

Har der været indsat et potmeter i numsen på din DOXA? Det ser ud til, at der er et stort hul på bagpladen.

Min egen DOXA Signature Model 140, kan være lidt svær, når det gælder om at finde en god pre til den. Lauvland siger, at den har det bedst med en passiv pre, men dem er der jo ikke nogen fremtid i, hvis man skulle få lyst til en anden poweramp... Så står man der med en passiv, som stort set ikke kan bruges til ret meget andet

Bruger du Copland som pre?

Men endnu en gang tillykke med din norske spilledåse 



__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 25 August 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Two Chanel skrev:

Hej Gonz.

Din DOXA ligner godt nok en 70 Signature MKII. Men jeg er lagt fra sikker. Elektronikken ser bare ud til at ligne, den MKII jeg havde engang.

Har der været indsat et potmeter i numsen på din DOXA? Det ser ud til, at der er et stort hul på bagpladen.

Min egen DOXA Signature Model 140, kan være lidt svær, når det gælder om at finde en god pre til den. Lauvland siger, at den har det bedst med en passiv pre, men dem er der jo ikke nogen fremtid i, hvis man skulle få lyst til en anden poweramp... Så står man der med en passiv, som stort set ikke kan bruges til ret meget andet

Bruger du Copland som pre?

Men endnu en gang tillykke med din norske spilledåse 

Hej Two Channel

Model betegnelsen på min Doxa er åbenbart Doxa 70 signature mkIIR (revised model ) den er opgraderet i 2003 og ikke i 2001 som jeg først havde fået at vide !

 

Nej der har ikke været mont potmeter i den og der er heller ikke hul til det ! 

 

Ja, jeg bruger i øjeblikket min Copland CTA 301 mkII som pre amp ,veksler mellem den og mit NLE potmeter ! Jeg er ikke helt sikker på hvilken løsning jeg foretrækker. Jeg syntes der er lidt mere hul igennem med det passive potmeter ,men til gengæld lidt mere fylde og varme med Copland pre ( ikke så underligt da den jo er rørbaseret )

 

 

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 25 August 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

DOXA har en speciel lyd/sound, som kan være vanskelig at sætte ord. Faktisk er min egen erfaring, at hifi først er spændende, når man ikke sidder og tænker på andet, end det bare lyder fedt og der er hul igennem Sådan synes jeg DOXA er! Og så kan det også betales af alm. lønmodtagere

__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 25 August 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Two Chanel skrev:
DOXA har en speciel lyd/sound, som kan være vanskelig at sætte ord. Faktisk er min egen erfaring, at hifi først er spændende, når man ikke sidder og tænker på andet, end det bare lyder fedt og der er hul igennem Sådan synes jeg DOXA er! Og så kan det også betales af alm. lønmodtagere

Helt enig sådan syntes jeg osse at Doxa er

Den bedste anbefaling jeg kan give er faktisk dette eksempel fra denne weekend. Jeg havde sat mine Beard M70 rørmontrin til for første gang i lang tid. De har indtil videre været min reference.

Jeg spillede på dem et par timer lørdag og nød hvert sekund ! Lørdag aften sent inden jeg gik til køjs satte jeg lige Doxa til igen uden at lytte. Senere søndag sad jeg og lyttede til John Mayer trio Live mens jeg surfede nettet og tænkte ved mig selv, hvor lyder det altså bare fedt med de rørtrin. Kiggede mig over skulderen og konstaterede at det jo var Doxa`en der stod og spillede.

 

 

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Så er det vistnok tid til en lille update på hififronten

Hvad er der så sket på parcellen i det nye år tjaa !

Ud med Doxa 70 signature (revised 2003 )

 

Ind Doxa 73 signature.

NO PICTURE AT THE MOMENT SORRY

 

Ind Musical Fidelity X-CAN-V3 headphone amp

Ind Sennheiser HD 650

 

ind The End Millenium

For pokker hvor spiller den godt og for engangs skyld et LC produkt uden diverse unoder og blip blop når man tænder og slukker. Bare ren power 2 x 120watt / ohm og 200.000uf rifa lytter yeah.

 

ud Sennheiser HD 650

ind AKG 701 meget mere behagelige at have på hovedet i længere tid af gangen !

ud The End Millenium ?????

Tjaa hvorfor egentlig den spiller skide godt. Erstatter en bekendts Nakamichi PA5E mkII som den er klart overlegen på alle punkter. Spiller nu super på et sæt Audiovector 6X som den trækker uden at blive mere end håndlun. Så er spørgsmålet hvorfor, skiller man sig af med den, når den er så god ?? Den mgl i den grad den fornemmelse af ejerglæde som andre produkter leverer. Hvis den nu kom i samme indpakning som en god gl Luxman, Accuphase eller anden kvalitetsgrej ,så  ville jeg nok aldrig skille mig af med den ! Har faktsik overvejet at indbygge den i et andet kabinet men det bliver for besværligt dyrt og tidskrævende desværre

 

ud Musical Fidelity X -CAN V3 som jeg lige nåede at opgradere med nye lytter, dioder og rør og indkøb af extern PSU fra Skotland The Little Pinkie !

 

Ind sød lille Nippon ting med hovedtlf udgang

 

 

 

 

 

Man skulle ikke tro at den havde 20 år på bagen  alt virker super, ingen sus og knas eller andre unoder alle omskiftere kører perfekt alle lys virker, den kunne ligeså godt have forladt fabrikken i går. Kom selvfølgelig med original emballage med brugermanual i den oprindelige Accuphase plastpose

Ordnung muss sein !

 

Denne lille sag skal ikke erstatte mit main setup, men er blot et supplement eller en sindsyg dyr headphone amp

Sådan ser mit setup ud TODAY !

 

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Flot, tillykke.

Den Musical Fidelity X-CAN-V3 headphone amp er lækker.

Hvornår sælger du den?  



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Flot, tillykke.

Den Musical Fidelity X-CAN-V3 headphone amp er lækker.

Hvornår sælger du den?  

Alt hvad der står UD ved, er solgt !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

tillykke - ser jo ud til at du for bakset noget savle grej sammen 

__________________
lyd er mit liv... musik er min dyd...
Til top Vis priboj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af priboj
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

priboj skrev:
tillykke - ser jo ud til at du for bakset noget savle grej sammen 

Jeg prøver med mit lille budget at få det maximale ud af det ! Den Accu ting kunne jeg bare ikke stå for !

Måske ryger den videre, det kan man aldrig være sikker på ! Kunne være at jeg ville prøve at få fat på en 405 eller 406 istedet, men de er ikke til at opdrive i øjeblikket uden at de koster en formue  jeg har vænnet mig til at have fjernbetjening og det har E-305`ernen desværre ikke

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 02 April 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Så skete det sgu igen igen igen

Hifi-nissen har været på spil igen, mit hifi alter er næsten tomt

Copland CTA 301 mkII SOLGT, Accuphase E-305 SOLGT, Doxa 73 signature SOLGT

Øverst på reolen troner nu en af de mest hæderkronede fabrikater i verdenshistorien.

2x80 watt vilde heste i 8 ohm. Vægten er på imponerende 10.000gr Næsten alle lamper virker og der er skam indbygget knas i nogle af potmeterne, det er en feature som næsten ingen high end produkter kan prale med idag ! Anskaffelses pris tjaa en hurtig griber på genbrugsstationen, inden den landede i metal-containeren !

Skal dette så være grundstammen i mit setup fremover njaaa  

Var jeg utilfreds med lyden NOPE absolut NOPE , jeg har bare en forkærlighed for hæderkronede Japanske high end produkter og jeg giver sgu ikke op så let. Mit sidste forsøg med Luxman L-570X´s endte ikke som forventet desværre ! Hvad så tænkte jeg, en Luxman L-540 måske, nej de er sgu ikke til at opdrive mere. Tjaa hvis det skal være Japansk og high end så er der vel efter min mening kun Accuphase tilbage. Som sagt så gjort købte en Accuphase E-305 i Sverige og den spillede sgu meget godt ikke lige så godt som min Copland/ Doxa kombi. Den manglede osse fjernbetjeningen, men flot det var den sgu og hvilken byggekvalitet. Den var 20 år gl og alt virkede stadigvæk som var den ny ingen mislyde eller andre problemer. Den havde nok osse den til dato mest lydløse kæmpetrafo jeg er stødt på endnu. Selv med øret helt nede og hvile på toppen af kabinettet kunne jeg INTET høre fra den ! Ja den var tændt

Nå men nu har jeg så igen bestilt en forstærker udenlands dvs Tyskland og afventer dens ankomst engang i næste uge hvis alt ellers går vel !

En lille diskret integreret fætter på 2x170watt / 8 ohm med fjernbetjening !

Jeg har såmænd prøvet at få fat på en herhjemme, men de hænger åbenbart ikke på træerne, det eneste der sælges af brugt Accuphase i DK, er som regel tussegammelt eller sindsyg dyrt (A-60)!

 

 

 

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes