Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 07:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma: Panasonic PV70 eller LG 42PC1RR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
emm3t
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

CRT-tv'et er afgået ved døden og vi har kigget efter erstatning for dette. Prisen skal være omkring 10K. Vi har fundet frem til det skal være plasma, da vi endnu kun har analogt antennesignal. Har forsøgt at se LCD på et dårligt analogt signal og det gik slet ikke.

Spørgsmålet er hvilket tv vi skal vælge:

Panasonic PV70 - vi har set det i TapeConnection og det ser rigtigt godt ud.

eller

LG 42PC1RR - har endnu ikke set det, men er da lidt forelsket i tanken om den indbyggede harddisk.

Hvordan er de to tv'ers billede sammenlignet med hinanden?

Så vidt jeg kan læse mig frem til er PV70 væsentligt nyere end 42PC1RR (måske en generation bedre plasma i Panasonic'en end i LG'en?) er det noget der skal tages med i betragtning?

Skal vi holde os til Panasonic'en og i stedet spare sammen til en ekstern hd-optager?

Håber I kan hjælpe (og finde hoved og hale i indlægget)

Med venlig hilsen

emm3t
Til top Vis emm3t's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emm3t
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

jeg har ikke set tv'ene oppe mod hinanden, men panasonic leverer rigtig godt billede. men før alle lovpriser panasonic, så er LG'e nyeste panel (det i det tv du nævner) VIRKELIG godt. sådan et par ord til at beskrive de to tv. panasonic meget skarpt billede. LG'en meget skarp og endnu bedre farver end de panasonic tv jeg har set. jeg ville vælge LG'en

dog ikke den model med HD, man kan få et 42" LG på hifipriser til ca. 6500 kr med samme panel og alt. eneste forskel er ingen HD og lidt færre tilslutninger bag på tv'et (såsom kun 1. HDMI stik)
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at Panasonic leverer de bedste og mest korrekte farver.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

hvor jeg vil mene at lg 42pc1r vinder over pv60 mht. farver(har selv pc1r) så vil jeg mene at pv70éren her vinder både på farve og sortniveau. lg 42pc1r er et fremragende tv, men vil nok også holde på pana

__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Ingen tvivl om at Panasonic leverer de bedste og mest korrekte farver.


Har du set det sammenlignet med de omtalte LG-TV?
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
emm3t
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Tak for de hurtige svar!

Jeg skal se LG'en på fredag, men det skal virkeligt være et godt billede, hvis det bliver den i stedet for Panasonic'en.

/emm3t
Til top Vis emm3t's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emm3t
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:

Har du set det sammenlignet med de omtalte LG-TV?


der er nogen der (igen navne nævnt) bare praiser panasonic uanset hvad det blvier stillet op imod, også uden at have nogen som helst reference at bygge det på
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Nu er det vel nærmest en accepteret  kendsgerning, at Panasonic og Pioneer sætter stanarden mht billedkvalitet på plasma ? Hvad Hitachi,LG,Samsung osv sælger er så kun interessant mht pris, design eller x-tra features, - som her i LG´s tilfælde  m feks indbygget HD.Er dog bombe sikkker på, at Pana70 vil vinde over LG i samtlige enkeltdicipliner, - der har noget m billedperformance at gøre.Men LG´en kan altså stadig være det rigtige køb for dig. 

Har selv tidligere haft Samsung plasma, - og ejer nu Pana600 (-m purple snake fejlen !)   

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Nu er det vel nærmest en accepteret  kendsgerning, at Panasonic og Pioneer sætter stanarden mht billedkvalitet på plasma ? Hvad Hitachi,LG,Samsung osv sælger er så kun interessant mht pris, design eller x-tra features, - som her i LG´s tilfælde  m feks indbygget HD.Er dog bombe sikkker på, at Pana70 vil vinde over LG i samtlige enkeltdicipliner, - der har noget m billedperformance at gøre.Men LG´en kan altså stadig være det rigtige køb for dig. 

Har selv tidligere haft Samsung plasma, - og ejer nu Pana600 (-m purple snake fejlen !)   



det benægter jeg dog ikke, MEN uden sammenligning kan man ikke være sikker. og samsungs plasmaer giver jeg ikke mange point for, de er elendige.synes deres LCD dog stadig er helt i top
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
steen5
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Ja krigen er brudt ud mellem panasonic, pioneer og LG -IGEN
Til top Vis steen5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steen5
 
emm3t
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hey, hvis krigen er under opsejling, så stop den!!

Jeg behøvede nogle erfarne folks bud på hvad der er at foretrække, og jeg har fået de forskellige input jeg behøver.

Jeg tager som sagt ud og ser LG'en på fredag og den skal have et ligeså godt billede som Panasonic'en for at den bliver valgt.

Takker endnu engang for den ekstremt hurtige respons!

/emm3t

Til top Vis emm3t's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emm3t
 
Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 135
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jeg vil meget gerne høre dine erfaringer med LGen, for jeg står med nogenlunde samme problem og har lidt problemer med adskilde reele erfaringer med et TV fra "Fan Boys"

Er ikke i tvivl om at PV70 er et godt TV MEN er det X.000 kr mere værd en LGen?
Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Problemet m - "at se m egne øjne", - er desværre, at næsten INGEN butikker har produkterne stående m et anstændigt antennesignal - og endnu sjælnere m brugbare indstillinger ! Det der i virkeligheden batter er,at se feks Pana70/LG i et stuemiljø, m  signal fra feks selector eller SAT.Her vil man få en ide om panelernes sande potentiale.Men hvor tit kan man lige det . . .?  

F**k tegnefilm, - og fabriksindstillinger i det hele taget !

Mener at nogle har haft støjproblemer m LG´ens HD. Prøv event,at "søge" på 42PC1RR ovre på www.recordere.dk  

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Problemet m - "at se m egne øjne", - er desværre, at næsten INGEN butikker har produkterne stående m et anstændigt antennesignal - og endnu sjælnere m brugbare indstillinger ! Det der i virkeligheden batter er,at se feks Pana70/LG i et stuemiljø, m  signal fra feks selector eller SAT.Her vil man få en ide om panelernes sande potentiale.Men hvor tit kan man lige det . . .?  

F**k tegnefilm, - og fabriksindstillinger i det hele taget !

Mener at nogle har haft støjproblemer m LG´ens HD. Prøv event,at "søge" på 42PC1RR ovre på www.recordere.dk  



Ja de første  modeller havde(inkl mit) men det skulle vist være  løst for længest:-)


__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes