Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 18:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD 2400 Stereo amplifier (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 903
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
sugardaddy skrev:

Dvs du fraråder mig at bruge den som forstærker til PA/monitorhøjtaler dvs foldback brug i et mindre øvelokale?

Og hvad sælges sådan en til på brugtmarked?

Nej, jeg fraråder dig ikke at bruge forstærkeren. Jeg siger bare, at den ikke tåler voldsomt hårdt brug. 2400'eren er den absolut ringest konstruerede af serien 21/24 og 2600 monitor-serien. (2200 er en 2600 i Classic design, og er et par år ældre end den øvrige monitor serie).

Jeg vil til brug råde dig til, at investerer i en decideret PA-forstærker. Men på den anden side så er værdien af den gamle forstærker så lav, at det næsten kan være ligegyldigt. En 2400 sælges brugt til max. en tudse, for et pænt og velholdt eksemplar. Så kan du undvære de håndøre, så brug den til det du vil, og se hvor længe den holder til det.

 

Har selv  den integrerede forstærker NAD 3400PE, som Rysz skriver er denne forstærkere ikke til hård daglig brug,  jeg har selv alle de andre modeller som NAD 2100/2200/2600/2700 og mener at NAD 2400 er i bunden af denne serie.

Den har et kæmpe problem som feks. NAD 2100 (lillebror) ikke har, den koger omgående når den skal lave noget og det gør min NAD 3400 også, som har samme effektdel som NAD 2400, jeg har prøvet flere NAD 2400 rundt omkring,  og bare det at de står tændt så er de hamrende varme.

En NAD 2400 måler i en test fra hifi & elektronik  2 * 112watt i 8 ohm og kun 2 * 110 watt i 4 ohm, fordi denne forstærker kan spille voldsomt højt er at den er født med 2 forsynins spændinger,  det vil sige at den et kort øjeblik kan levere 2 * 400watt i 4 ohm, lige nok til at få feks trommeslaget rigtigt igennem,  men det bliver også på bekostning af varme.

Det der bliver nævt med 4 brokoblede Nad 2400 på 4 stk Cerwin Vega DC 15 ,  det er denne forstærker ikke istand til at klare uden der går ild i den,  jeg er helt sikker på(kun min egen mening) at disse DC-15 er blevet koblet serielt, så en NAD 2400 ikke vil få problemer med dem,  der er 4 tilslutninget på en DC-15 bas, og ved at koble dem serielt har forstærkeren ikke problemer med den brokoblet.

Husk lige at en DC-15  dykker til 2,5ohm ved både 30 & 80hz mener jeg at kunne huske, og en brokoblet forstærker vil se det som 1,25 ohm og det tåler en NAD 2400 ikke.

Skulle jeg vælge mellem en NAD 2100 & 2400 idag, så valgte jeg en NAD 2100, den har ikke dette iriterende varmeproblen, og den har kun 25 watt mindre i 4 ohm end NAD 2400 hvis det har nogen interesse.

Og så bliver der nævt at NAD 319 (den har jeg også haft) er en fremragende forstærker,  jeg vil heller eje en 3020 til 500,-,  den 319 lyder simpelthen underligt og er råbt op som en super forstærker,  min mening,  den er bare dårlig,  ingen lyd, ingen power.

 



__________________
NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik
 
sugardaddy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Skulle egentlig bare bruge den til en enkelt passiv monitor hvor den skulle være (slave(forstærker til!

Men overvejer nu bare at bruge den til forstærker for nogle standard Jamo højtalere!

 



__________________
His masters voice commands you to make hifi out of lofi!
Til top Vis sugardaddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sugardaddy
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes