Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 06:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Musical Fidelity A3 CD mods? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lectron
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle,

Jeg har anskaffet mig en fin MF spilledåse, som jeg syntes er god, men mener at den godt kan blive bedre.  Først vil jeg lige fortælle lidt om dens klangegenskaber, (efter min vurdering ihvertfald).

Positivt: Stort, åbent lydbillede med UFATTELIG mange detaljer. Ekstremt forwarded fremførelse. Manden/Damen der synger, bliver smasket ud i snotten på 'en og fylder rigtig meget. I sig selv en god egenskab, men kan godt blive for meget engang imellem. Diskanten er også god og mega detaljeret, men kunne sikkert blive endnu bedre/mere rund. Rimelig præcis lydbillede, men spiller så stort, så endnu mere afstand mellem højtalerne og en placering længere fra bagvæg, nok ville kunne være en fordel. (har ikke leget med det endnu).
Bassen er også god, fra øvre bas og op. Nedre bas kunne være bedre, specielt på Jazz plader. Men der er hammer i maskinen generelt. Ultra dynamisk syntes jeg, grænsende til følelesen af for meget.
 
Negativt: Har været lidt inde på det før, men ridser lige op igen:
Nedre Bas er simpelthen ikke definerbar nok. Ikke at den mudrer, men der er ligesom et "slør" hen over den. En kontrabas er ikke en kontrabas, men snarere bare en "lyd". Mangler ægtheden i instrumenterne.
Mellemtonen: For hård og kold! For meget smasket ud i hovedet, hvilket igen gør at man mangler "gløden" og ægtheden af de udøvende musikere og sangere.
Diskant: Ikke meget at udsætte på den, da jeg syntes den er ret god, men måtte godt blive en smule mere "afrundet".
 
Nu skal i høre min teori: Jeg føler at lyden minder ufattelig meget om SMH/BHC lytter! For dem som ikke kender dem, kan jeg nævne at de (efter min opfattelse) er ufattelig dynamiske, men mangler gløden som eks.vis Elna Silmic/Cerafine har.
Hvad tror i om de lytter der sidder i den nu? Teapo...hvad er det for nogle? Der er simpelthen for meget "Maskinelyd" over den, og ikke nok "kød og blod"!
Jeg er vild med dens udseende, og til dels også dens lydmæssige egenskaber, men tror med lidt "tuning" at den kan blive rigtig god. Desuden er den dejlig adskilt Dac/løbeværk, så printarbejde er til at komme til. Jeg har selv mod på at "klippe/klistre" i den (Har prøvet det før), mangler bare lidt gode råd fra nogle experter  
 
Har taget nogle billeder af den indvendigt, så i kan se hvordan den er bygget op, og hvad der evt. kan gøres. Har allerede snakket med en, som mener at de op-amps der sidder i den (NE5532AP)  med fordel kan udskiftes til LE4562.
Dac'en skulle efter sigende være en PCM 1716.
Han foreslog også at jeg skulle sætte andre regulatorer i den (LM323 TO-220)
 
Hvad mener i?
 
 
MVH Brian
 
Billeder herunder:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Til top Vis Lectron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lectron
 
Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Lån en (eller flere) anden afspiller med hjem og lyt (istedet for at modde). Alternativt prøv (lån) med en ekstern DAC. Prøv at ændre opstillingen af dine højttalere (større afstand fra bagvæg og imellem dem). Lytterummet og dets indretning har "fatal" betydning for dit input i sweetspot ...



__________________
Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter
 
Lectron
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:

Lån en (eller flere) anden afspiller med hjem og lyt (istedet for at modde). Alternativt prøv (lån) med en ekstern DAC. Prøv at ændre opstillingen af dine højttalere (større afstand fra bagvæg og imellem dem). Lytterummet og dets indretning har "fatal" betydning for dit input i sweetspot ...

Hej Peiter,

Tak for input, men jeg har i allerede et par ekstra cd afspillere stående som referencer, plus at jeg lige har solgt min Holfi Xandra LE, så jeg ved hvordan det kan/skal lyde. Mht. afstand mellem højtalerne, tror jeg ikke at det ændrer så voldsomt meget, andet end at man måske kan fjerne fokus lidt mere fra mellemtonen. Men jeg har i forvejen 3.5 meter imellem højtalerne, så det bliver nok for meget. Her illustreret med et billede :

[/IMG]http://img254.imageshack.us/img254/4743/afstandbh0.jpg[/IMG]

Derimod kan noget af Basproblemet nok løses ved afstand til bagvæg. Men når ingen af de andre cd'er jeg har stående døjer med det, tror jeg heller ikke det giver det store.

Derudover er det virkelig min hensigt at ville beholde denne flotte maskine. Har engang ejet en Marantz cd-17KI som også var tunet hist og her, og derfra ved jeg hvor meget man kan fintune en i forvejen god maskine, til en maskine der sagtens kan hamle op med nutidens 10000,- maskiner.

MVH Brian 

Til top Vis Lectron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lectron
 
Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Så du er bare hooked på det fine udseende  måske du kan flytte indmaden fra en af dine maskiner der spiller bedre over i MF kabinettet

__________________
Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Meget af det du nævner, svarer meget godt til min mening om op-amps!!
Jeg ville ikke skifte de nuværende NE5534/NE5532... Godt nok er det en gammel hund, og dens data er ikke voldsomt imponerende anno 2007. Men det er en af de få op-amps der er udviklet med audio for øje, og lydmæssigt er den slet ikke blandt de ringeste!

Hvis du for alvor vil prøve noget der virker, skal du have en diskret bygget analogdel. Så tror jeg du er godt på vej mod dine præferencer.
Skriv lige en PB, så har jeg måske en god ide .



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hej...

Nu er smag og behag jo ofte temmelig forskellig...

Ud fra din beskrivelse af lyden, skulle man næsten tro at den er defekt. Du remser mange ting op, som i mine øjne/ører må gøre denne afspiller nærmest uudholdelig i det lange løb. Selv dynamikken er åbenbart "for meget". Der er tilsyneladende kun det ydre design på positivlisten!  Man skulle næsten ikke tro, at det skulle muligt at fremstille en afspiller med så mange fejl...igen ud fra din beskrivelse. Det lyder som om denne maskine 'overeksponerer' alting. Og så bliver man godt nok træt i hovedet!

Jeg tror det kræver en særdeles erfaren "modder" at få rettet op på gengivelsen. Der er mange ting der skal rettes. Det bliver under alle omstændigheder dyrt! Jeg ville overveje en ekstern DAC, selvom det næsten er en skam at føde en DAC fra et billigt drev. Fabrikanten burde skamme sig hér. 

Rent personligt, ville jeg se mig om efter en anden cd-afspiller eller en kombi med et godt og stabilt drev + separat DAC. Det skulle nok kunne fås for dét, som en Musical Fidelity A3 koster. Og så kan der vel endda blive lidt penge tilbage til indkøb af CD'er..!

Med venlig hilsen

Niels L.

 

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Lectron
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Hej...

Nu er smag og behag jo ofte temmelig forskellig...

Ud fra din beskrivelse af lyden, skulle man næsten tro at den er defekt. Du remser mange ting op, som i mine øjne/ører gør denne afspiller nærmest uudholdelig i det lange løb. Selv dynamikken er åbenbart "for meget". Der er tilsyneladende kun det ydre design på positivlisten!  Man skulle næsten ikke tro, at det skulle muligt at fremstille en afspiller med så mange fejl...igen ud fra din beskrivelse. Det lyder som om denne maskine 'overeksponerer' alting. Og så bliver man godt nok træt i hovedet!

Jeg tror det kræver en særdeles erfaren "modder" at få rettet op på gengivelsen. Der er mange ting der skal rettes. Det bliver under alle omstændigheder dyrt! Jeg ville overveje en ekstern DAC, selvom det næsten er en skam at føde en DAC fra et billigt drev. Fabrikanten burde skamme sig hér. 

Rent personligt, ville jeg se mig om efter en anden cd-afspiller eller en kombi med et godt og stabilt drev + separat DAC. Det skulle nok kunne fås for dét, som en Musical Fidelity A3 koster. Og så kan der vel endda blive lidt penge tilbage til indkøb af CD'er..!

Med venlig hilsen

Niels L.

 

 

Hej Nilau,

jeg synes nu ikke at jeg KUN hagler den ned. Jeg er faktisk netop imponeret over eks.vis dynamikken, men den gør det bare en tand for "billigt" efter min smag. "overeksponering" som du skrev, er til gengæld nok meget rammende.  Som om, at den bevidst er lavet til at "banke" liv i et lidt tilbagelænet setup (Amp/Højtalere). Det er bestemt ikke det der er tilfældet med mit SF gear. Derfor går det nok lidt galt. Mine højtaler kabler ved jeg også har tendensen til det hårde, og står derfor også til udskiftning.

Men igen vil jeg pointere at mine lytteindtryk er set i forhold til hvad jeg i forvejen kender, både i form af opsætning, cd-afspillere,kabler og forstærker. Men der er bare visse ting denne cd gør bedre, end f.eks Holfi'en (Xandra LE). Igen dynamikken er i højsædet for mig, og det kan denne spille virkelig! Men den skal bare lige fifles lidt med, så den gør det hele på en lidt "dyrere" måde.

Håber jeg har udtrykt mig lidt bedre denne gang

MVH Brian

Til top Vis Lectron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lectron
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Jeg ville fjerne såvel Konverter som analogdel og erstatte PCM 1716 med en konverterchip fra Wolfson som er direkte benkonvertibel og kan køre direkte ud uden nogen form for analogdel.
I øvrigt har jeg hørt en Musical fidelity A 5 cd og det var en usædvanligt dårlig maskine.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

LECTRON skrev:

Positivt: Stort, åbent lydbillede med UFATTELIG mange detaljer. Mon ikke der også er detaljer, der slet ikke findes i musikken?? ;-) Ekstremt forwarded fremførelse. Manden/Damen der synger, bliver smasket ud i snotten på 'en og fylder rigtig meget. I sig selv en god egenskab, men kan godt blive for meget engang imellem. Jeg mener nu ikke, at det er en specielt positiv egenskab... Stemmer (og andet) skal blive hvor de er tiltænkt. Det må give nogle proportionsforvrængninger når visse afgrænsede frekvensområder (mellemtonen) rykker alt for langt frem mod lytteren. Det må have negative konsekvenser for dybdeperspektivet på alle optagelser der indeholder sådanne informationer. Det kan sikkert lyde umiddelbart imponerende, men ikke i længden.Man SKAL kunne lytte til musik i MANGE timer uden irritation eller lyttetræthed. Diskanten er også god og mega detaljeret, men kunne sikkert blive endnu bedre/mere rund. Rimelig præcis lydbillede, men spiller så stort, så endnu mere afstand mellem højtalerne og en placering længere fra bagvæg, nok ville kunne være en fordel. (har ikke leget med det endnu). (Dén forstår jeg ikke lige...) 
Bassen er også god, fra øvre bas og op. Nedre bas kunne være bedre, specielt på Jazz plader. Men der er hammer i maskinen generelt. Ultra dynamisk syntes jeg, grænsende til følelesen af for meget.
 
Negativt: Har været lidt inde på det før, men ridser lige op igen:
Nedre Bas er simpelthen ikke definerbar nok. Ikke at den mudrer, men der er ligesom et "slør" hen over den. En kontrabas er ikke en kontrabas, men snarere bare en "lyd". Mangler ægtheden i instrumenterne. Dette er uacceptabelt i en moderne cdafspiller! Nogle afspillere er bedre end andre i netop denne disciplin, men som du beskriver det, lyder det lidt vildt.
Mellemtonen: For hård og kold! Det er rigtig slemt! Så gider man ikke høre musik. Så hvis mellemtonen både er stærkt "forward/up front" og tillige kold og hård - ja, så bliver det vist ikke meget værre! ;-) Er du helt sikker på at afspilleren ikke er defekt? Jeg kan ikke forestille mig at lidt ændring på kabler mv. kan redde den i land. Og HVIS noget kan reddes med kabler - har du malet dig selv op i en krog den dag du laver en udskiftning i anlægget. En ny cdafspiller f.eks. Hvis du får en der spiller 'neutralt' ja, så er dine kabler ubrugelige! Osv. osv. For meget smasket ud i hovedet, hvilket igen gør at man mangler "gløden" og ægtheden af de udøvende musikere og sangere.
Diskant: Ikke meget at udsætte på den, da jeg syntes den er ret god, men måtte godt blive en smule mere "afrundet". Hvis du kun havde dette sidste "problem" med diskanten, ville jeg anbefale at "modde", men det ser ud til at der er grundlæggende problemer med din cdafspiller og evt. forsøg på modificering er nok ikke anbefalelsesværdigt. Det giver betydeligt mere mening at "modde" en konstruktion, der i forvejen er sund.
 
Med venlig hilsen
Niels L.
 
PS.
Og nej...jeg sætter ikke en ære i at være "negativ"!  Men der skal ske noget, hvis du skal kunne nyde musik i fremtiden. Hvis der var tale om en helt ny cdafspiller, ville jeg sige at det var en omgående 'ommer'!
Kan du fortælle lidt mere om dit øvrige udstyr inkl. kabler?
 
____________________________________________________________ _____________________
 
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Jeg ville fjerne såvel Konverter som analogdel og erstatte PCM 1716 med en konverterchip fra Wolfson som er direkte benkonvertibel og kan køre direkte ud uden nogen form for analogdel.
I øvrigt har jeg hørt en Musical fidelity A 5 cd og det var en usædvanligt dårlig maskine.

Hvilken kreds fra Wolfson er direkte benkompatibel med PCM1716???



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 302
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hej LECTRON.

Jeg tror at du skal prøve at rense laseren. Jeg kan se på billedet af den at den er ualmindelig støvet. Det kan meget nemt spolere den rigtig gode lyd den afspiller almindeligvis har. Min teori er den at fejlkorriktionskredsen med en SÅ STØVET laser er kommet på overarbejde, og det fremmer jo ikke ligefrem den gode lyd.

Prøv at rense laseren med lidt propylalkohol og en vatpind, så tror jeg du får løst problemet.

      De venligste hilsner  Jens

      PS. Jeg regner med at du lige gir en melding om det var noget der kunne bruges

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius
 
T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 219
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hvor gammel er den afspiller, jeg har da aldrig set den model før ?
Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J
 
Lectron
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

LECTRON skrev:

Positivt: Stort, åbent lydbillede med UFATTELIG mange detaljer. Mon ikke der også er detaljer, der slet ikke findes i musikken?? ;-) Ekstremt forwarded fremførelse. Manden/Damen der synger, bliver smasket ud i snotten på 'en og fylder rigtig meget. I sig selv en god egenskab, men kan godt blive for meget engang imellem. Jeg mener nu ikke, at det er en specielt positiv egenskab... Stemmer (og andet) skal blive hvor de er tiltænkt. Det må give nogle proportionsforvrængninger når visse afgrænsede frekvensområder (mellemtonen) rykker alt for langt frem mod lytteren. Det må have negative konsekvenser for dybdeperspektivet på alle optagelser der indeholder sådanne informationer. Det kan sikkert lyde umiddelbart imponerende, men ikke i længden.Man SKAL kunne lytte til musik i MANGE timer uden irritation eller lyttetræthed. Diskanten er også god og mega detaljeret, men kunne sikkert blive endnu bedre/mere rund. Rimelig præcis lydbillede, men spiller så stort, så endnu mere afstand mellem højtalerne og en placering længere fra bagvæg, nok ville kunne være en fordel. (har ikke leget med det endnu). (Dén forstår jeg ikke lige...) 
Bassen er også god, fra øvre bas og op. Nedre bas kunne være bedre, specielt på Jazz plader. Men der er hammer i maskinen generelt. Ultra dynamisk syntes jeg, grænsende til følelesen af for meget.
 
Negativt: Har været lidt inde på det før, men ridser lige op igen:
Nedre Bas er simpelthen ikke definerbar nok. Ikke at den mudrer, men der er ligesom et "slør" hen over den. En kontrabas er ikke en kontrabas, men snarere bare en "lyd". Mangler ægtheden i instrumenterne. Dette er uacceptabelt i en moderne cdafspiller! Nogle afspillere er bedre end andre i netop denne disciplin, men som du beskriver det, lyder det lidt vildt.
Mellemtonen: For hård og kold! Det er rigtig slemt! Så gider man ikke høre musik. Så hvis mellemtonen både er stærkt "forward/up front" og tillige kold og hård - ja, så bliver det vist ikke meget værre! ;-) Er du helt sikker på at afspilleren ikke er defekt? Jeg kan ikke forestille mig at lidt ændring på kabler mv. kan redde den i land. Og HVIS noget kan reddes med kabler - har du malet dig selv op i en krog den dag du laver en udskiftning i anlægget. En ny cdafspiller f.eks. Hvis du får en der spiller 'neutralt' ja, så er dine kabler ubrugelige! Osv. osv. For meget smasket ud i hovedet, hvilket igen gør at man mangler "gløden" og ægtheden af de udøvende musikere og sangere.
Diskant: Ikke meget at udsætte på den, da jeg syntes den er ret god, men måtte godt blive en smule mere "afrundet". Hvis du kun havde dette sidste "problem" med diskanten, ville jeg anbefale at "modde", men det ser ud til at der er grundlæggende problemer med din cdafspiller og evt. forsøg på modificering er nok ikke anbefalelsesværdigt. Det giver betydeligt mere mening at "modde" en konstruktion, der i forvejen er sund.
 
Med venlig hilsen
Niels L.
 
PS.
Og nej...jeg sætter ikke en ære i at være "negativ"!  Men der skal ske noget, hvis du skal kunne nyde musik i fremtiden. Hvis der var tale om en helt ny cdafspiller, ville jeg sige at det var en omgående 'ommer'!
Kan du fortælle lidt mere om dit øvrige udstyr inkl. kabler?
 
____________________________________________________________ _____________________
 

Hej Nilau,

synes måske lige at du overdriver en smule og nedgør min måde at forklare mig på  Men samtidig skal du selvfølgelig også have tak for at du gider at bruge tid på at svare.  

Men du skal læse min forklaring som den er, og ikke tillægge cd'en og lyden generelt i min stue, noget den ikke er! Jeg er meget kræsen hvad angår cd afspillere, og specielt deres måde at "forklare" tingene på. Alt for mange cd'er er generelt for kedelige og mangler spilleglæde. Som om at musikerne ikke rigtig er klar til at skulle trykke den af! Det formår denne cd netop til fulde. Men jeg prøver også bare at forklare hvad jeg føler den godt kunne blive bedre til. Den er absolut ikke "uudholdelig" som du nævner, det kunne bestemt have været meget værre!

Cd spillere som Naim,Linn og Sugden har præcis de egenskaber jeg søger, når vi snakker musikglæde, men enten er de for dyre, eller også mangler de lige det sidste i toppen, der gør dem rigtig gode og udstrakte (Som eks.vs Sony ES modeller). Men det basale er på plads. Musical Fidelity'en har noget der ligner dem, men det virker som om at den er endnu mere detaljeret i blandt andet toppen.

Derfor kan jeg rigtig godt lide den! Den fænger simpelthen!!!

Foreslag om at jeg ligeså godt kan finde en anden maskine med det samme, kan jeg desværre ikke bruge til noget, selvom de er ment i en god hensigt.

Resten af tråden håber jeg kommer til at handle om mods til denne maskine, hvis ellers man har noget sagligt at komme med.

Brian

Til top Vis Lectron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lectron
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Diamagnetic skrev:
Jeg ville fjerne såvel Konverter som analogdel og erstatte PCM 1716 med en konverterchip fra Wolfson som er direkte benkonvertibel og kan køre direkte ud uden nogen form for analogdel. I øvrigt har jeg hørt en Musical fidelity A 5 cd og det var en usædvanligt dårlig maskine.


Hvilken kreds fra Wolfson er direkte benkompatibel med PCM1716???



Vel det var et eller andet sted jeg læste det kan ikke huske hvor! Mener det var WM 8740. Men man kan vel hente data på nettet. Denne kreds bliver testet yderst positivt i: Dac Final Test. Som jeg på et eller andet tidspunkt så her på HIFI 4all.

En ven af mig kører direkte ud via potentiometer og det fungerer ret godt. Pot kan være helt ned til 1k. Men mon ikke en værdi på 10k vil være mere passende.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Start med at fjerne ferritkærnen i udgangen det vil nok give en væsentlig forbedring.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
Lectron
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Hej LECTRON.

Jeg tror at du skal prøve at rense laseren. Jeg kan se på billedet af den at den er ualmindelig støvet. Det kan meget nemt spolere den rigtig gode lyd den afspiller almindeligvis har. Min teori er den at fejlkorriktionskredsen med en SÅ STØVET laser er kommet på overarbejde, og det fremmer jo ikke ligefrem den gode lyd.

Prøv at rense laseren med lidt propylalkohol og en vatpind, så tror jeg du får løst problemet.

      De venligste hilsner  Jens

      PS. Jeg regner med at du lige gir en melding om det var noget der kunne bruges

 

Hej Jens,

ja det har jeg også tænkt på. Det er ikke noget jeg lagde mærke til før end jeg så billedet på skærmen!!  Men ja, den er ualmindelig støvet, dog synes jeg ikke det ser ud til at det ligger på selve laseren. Men renses...det SKAL den, for det er bare for "klamt". Jeg skal nok vende tilbage med en melding når jeg har renset den. Tak for inputtet,

Hilsen Brian

Til top Vis Lectron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lectron
 
Lectron
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Start med at fjerne ferritkærnen i udgangen det vil nok give en væsentlig forbedring.

Hej Erlend,

Det er også noget af det første der faldt mig ind. Men der MÅ vel være en grund til at den sidder der.? Er klar over at det er for at tage noget støj, men jeg vil alligevel prøve om jeg kan høre forskel med den i, og ude. Havde engang at kabel fra Audio Note, hvor der sad en ferritkerne rundt om. Den kunne uden videre "klikkes" af, men jeg må indrømme at på det tidspunkt kunne jeg altså ikke høre forskel på om den var på eller ej.

Men det er bestemt et forsøg værd.

Også tak til dig for svar,

hilsen Brian

 

Til top Vis Lectron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lectron
 
Lectron
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

T.R.J skrev:
Hvor gammel er den afspiller, jeg har da aldrig set den model før ?

Den er produceret i 2000, men hvornår den kom på markedet, er jeg ikke helt klar over.

MVH Brian

Til top Vis Lectron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lectron
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes