Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 07:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dytti’s grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dytti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 November 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 495
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Så er det hvist min tur.

Vi har endelig fået købt drømmehuset, og anlægget kom op som det første = ingen billeder på vægen endnu.

Jeg har ellers altid været stor tilhænger af Yamaha's produkter, pga den  neutrale lyd, men så fik jeg et tilbud som jeg ikke kunne afslå.

Unødvendigt at sige at jeg ikke har fortrudt et eneste sekund. Lyden fra dette anlæg rammer min smag perfekt.
Neutralt - men alligevel med noget mere fylde end yamaha.

Her er hvad jeg fik for den formidable sum af 3500 kr:

Forforstærker:       &nbs p; Denon PRA 1500
Effektforstærkere:    Denon POA 4400
Tuner:                       Denon TU 560
Cd:         &nb sp;         &nb sp;     Harman Kardon HD 7600 II
Højtalere:        &n bsp;       B&W 640i
Billigere kan det nok ikke gøres

Det øvrige bedtår af:
TV:    Prosonic 32" fladskærm
DVD: Sony DVP-NS36

 

Og så lidt billeder:
Først Tuner, cd, forforstæker

SÅ et par effekter

Anlægget som det står nu

Et stk højtaler

Og så hele setuppet

Ja sådan ser familien Pedersen/Andersen's setup ud.

Lidt sidste detaljer.
Afstand mellem ht'er er 3,80 m.
De skulle måske lidt længere væk fra væggen, men det ville fru Andersen ikke være med til.

Afstand fra ht,er til sweetspot er lidt over 4 m. så det er lig i øjet.

Fremtidige køb må blive et større tv, og en multifjernbetjening. Det er lidt træls med alle de remoter.

Så sådan er det!!!



__________________
Må vellyden dale over jer
Til top Vis dytti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dytti Besøg dytti's Websted
 
Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Flot setup

Og fuldstændigt utroligt at du har fundet det til 3500

ET par tips:

1: har du prøvet at flytte dine højtalere længere fra bagvægen ?

2: Jeg kan anbefale Logitech Harmony 525 multi remoten. Jeg har den selv, den virker og så er den ikke særlig dyr.



__________________
Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)


Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hej dytti.

Som inkarneret brugtkøber, er det dælme fedt at se hvad du har fået op under neglene for 3500,-. Respekt!

Det ser ganske fornuftigt ud, omend netop fru Andersens aversion mod at få højttalerne længere ud i rummet er lidt kedeligt. Prøv at flytte dem et par cm om dagen, og se om hun lægger mærke til det.

Hvilken slags musik lytter du mest til?

Mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Tillykke, både med huset og anlægget. Man kan vel næsten sige at anlægget er tæt på at være årets brugt køb -  jeg tvivler på at selv Brok kunne have gjort det bedre .

Mht højttalernes afstand fra bagvæggen - giver de for meget mudderbas, kan du jo prøve med sokker i portene - og så følge Broks råd med et par cm en gang i mellem

Jeg har også en Logitech Harmony 525 multi - den er genial, styres via internettet og kender stort set alt hvad man kan finde på - selv min 16 år gamle Sony CD. Den har ikke hverken farveskærm eller blafrometre, men kan styre 16 enheder og tænde slukke apparater i forskellige kombinationer.

Jeg er ikke Roms-mester ud i Denon, men de små forstærkere ser ganske kompetente ud - du kunne prøve at få dem ud i umiddelbar nærhed af højttalerne.

Fru Andersen skal have nogle blomster, skal hun - så får du sikkert lov til at rykke dem lidt ud fra væggen

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
Great Dane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Hejsa

 

Mht til afstand til bagvæggen kunne højttalerne måske flyttes frem of tilbage med et meget lille mærke hvor den ideele afstand er. En kammerat har Magneplanar og hans kone er ikke glade for at de skal stå 1.5  fra bagvæggen. Når der ses tv og lyttes til radio står de tæt på væggen men når der skal lyttes seriøst bliver dee trukket frem og det tager ca 1 minut...

 

bare en ide

Ellers er jeg forelskede i de Denon monoblokke

 

Til top Vis Great Dane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Great Dane
 
dytti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 November 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 495
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Tak for de pæne ord.

Mht prisen, ja så kan jeg kun sige at jeg smilede så meget på hjemvejen, at jeg måtte bruge vaseline for at få læberne ned over tænderne igen.

Den dersens Logitech Harmony 525 multi remote ser meget spændende ud. den må jeg vist se nærmere på.

Med hensyn til musik, ja så er jeg meget alsidig. Dog hælder jeg nok mest til det lidt ældre rock/pop.
Det jeg høre mest er: Barclay James Harvest, Pink Floyd, Emmerson Lake and Palmer, Nazareth, BTO, Ry Cooder o.l.
Kort sagt kan jeg bedst li musik som "fylder meget" i rummet.

Så er der ht'erne.
1. På mystisk vis, er de ganske langsomt ved at bevæge sig væk fra væggen - Bare et par mm en gang imellem.
Fruen har ikke set det endnu, og nu er jeg så kommet ind i en ond cirkel. Jeg tør simpelthen ikke give hende blomster, for så kan hun lugte rotten, og bliver ved med at snuse, til ht'erne atter har fundet deres rette plads.

2. Sammen med ht'erne fulgte der  rør i forskellige længder, samt et dæksel som lukker helt for portene. På den måde skulle man iflg. B&W kunne kompensere for afstanden til væggen.
Jeg bruger det korteste rør, som giver mest bas, og der skal alligevel skrues godt op, før bassen begynder at mudre.
Jeg har endnu ikke prøvet at lukke helt af for porten, så jeg ved ikke hvilken effekt det vil give. Men det skal da prøves.

Til sidst lidt om effekterne.
Kort - Der er selvfølgelig bedre og mere kompetente forstærkere end disse gamle blokke, men i forhold til hvad jeg har haft tidligere, er de et syvmileskridt opad.
Jeg er vildt imponeret af dem.

Kørt balanceret og direkte gennem forforstærkeren, er lyden - ja bare pragtfuld.
Jeg har flere gange koblet "Direkte" funktionen fra på forforstækeren, og prøvet at styre bas/diskant selv, men det lyder bare ikke godt.

Jeg havde ellers fået en aftale om 2 blokke til, så jeg kunne bi-ampe ht'erne, men desværre sprang makkeren fra aftalen i sidste øjeblik.
Det havde måske også været "overkill" så det er måske godt nok at han sagde fra.
(måske fru Andersen har haft fat i ørene af ham )

Nå - Nok herfra. Jeg skal i gang med den daglige dont.

Hilsen Michael P



__________________
Må vellyden dale over jer
Til top Vis dytti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dytti Besøg dytti's Websted
 
TeeZaZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit "nye" sæt. man må da sige at du er en god krejler, når du kunne få det til den pris :D

Hvordan er billed kvaliteten forresten på dit prosonic TV?

Til top Vis TeeZaZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TeeZaZ
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Uha bliver jo helt nostalgisk over at se de højtalere... dem har jeg haft.. og ja sommange har nævnt må de MEGET gerne få noget mere luft bagud(har du ikke se blomster reklamerne på tv, hmm for mig virkede de ikke med en buket dagens buket fra shell tanken... måske sku jeg have købt dem et andet sted:-)

Ellers lækker handel.

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
dytti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 November 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 495
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

TeeZaZ -> Set i forhold til et alm tv, er det klart en forbedring af billedet.
Men set i forhold til andre fladskærme som jeg har set, er det nok ikke det bedste jeg har set.

Farver, kontrast, og dybde er sådan set ok, men når der vises noget med meget lys baggrund, er der nogen mørke skygger i alle 4 hjørner.

Det virker nærmest som om nogen har gjort skærmen ren, men har glemt hjørnerne.
Om det er en fejl i lige præcis vores tv, eller det er generelt med føtex billige Proconic tv ved jeg ikke. Vi har vænnet os til det, så vi syntes at det generelt er et godt tv.

Jeg tror tror at jeg kan snige ht'erne et par cm længere frem uden at fruen beklager sig. Derefter må det blive som Great Dane forslår - med at flytte dem helt frem når der skal lyttes seriøst.

 



__________________
Må vellyden dale over jer
Til top Vis dytti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dytti Besøg dytti's Websted
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 11 August 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Hvordan går det med dit anlæg? Har du fået rykket dine højttalere ud, eller sidder fruen stadig på magten i det lille hjem?
Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes