Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2024 | 19:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: bærbar forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kristneder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 03 August 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Det bliver nok ikke til et par shures så, de er lige dyre nok til min tegnebog, selvom det nok der ligger tættest på min smag.

Vil gerne have en dejlig rund og blød lyd, detaljeret men stadig med lidt punch i bassen, så der er en overordnet helhed og alle elementer i lyden går hånd i hånd.

Ved ikke rigtig med de der ER hvad det er for en størrelse - er der nogle herinde der ligger inde med sådan et par, og som kan give en beskrivelse af hvordan de spiller? (og hvad de koster!) =)

Claus, kan du prøve at beskrive hvordan d-jays spiller (evt sammenlign med q-jays), og om det vil være noget for mig? (musik jeg lytter meget til lige i øjeblikket er Dire Straights, Morressey - og har lige købt Kate Bush' nye album - for lige at nævne nogle navne)

 

:EDIT: Faldt over dem her; http://gear.ign.com/articles/746/746987p1.html nogle der kender noget til dem?

Til top Vis Kristneder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristneder Besøg Kristneder's Websted
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 03 August 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Den nye generation af vibes har ikke været lige så populær på head-fi som den foregående, ellers skulle de være ganske gode..

Til det musik du nævner er d-JAYS meget fine, de har en mellemtone der er meget lige i ansigtet på en.. bassen er sprød, men på ingen måde overdreven, men tilpas til min smag, diskanten er lidt tilbage trukket den er der ingen tvivl om det ,men det er som om at den står omme bag ved mellemtonen, sammen med bassen...

d-JAYS er specielt god til at gengive mellemtonen altså stemmer og guitar, jeg har læst at nogle sammenligner dem med Grado lyden, hvilket jeg ikke er helt uenig i, men de grado jeg har er en af de lidt dyrere modeller RS-2 og det er ikke fair at sammenligne med en 5 gange så dyr hovedtelefon, men signaturen eller profilen om du vil minder en del om hinanden.

Det er også en IEM der ikke behøver forstærker og samtidigt lyder godt fra mindre gode kilder

læs eventuelt her
http://www.ilounge.com/index.php/ipod/review/jays-d-jays-ear phones/

Vibes har en kæmpetråd på head-fi også

Husk også at jeg jo kun kan bedømme ting ud fra mine ører og min smag..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Kristneder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 03 August 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Du siger den ikke behøver forstærker. Men så hvis jeg en dag ønsker at opgradere min lydkvalitet, så vil jeg blive nødt til at købe nye bøffer, eller kan man også godt få noget ud af en forstærker?

Der er en vis portion coolfactor ved at have sådan en forstærker =)

Til top Vis Kristneder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristneder Besøg Kristneder's Websted
 
Kristneder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 03 August 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Vil q-jays være et bedre valg (frem for d-jays)? De ligger jo kun lige omkring de tusinde (var det ikke godt nok det du sagde at de lå på? )

Til top Vis Kristneder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristneder Besøg Kristneder's Websted
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 03 August 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

d-JAYS koster 99 $ og q-JAYS koster 179$ begge plus moms, men i mine øjne er q-jays et bedre køb jeg synes du får lige så meget for de sidste kroner som for de første hvilket er ret sjældent inden for hifi...

Og med q-jays kan du også opgradere dit system og få mere og mere ud af det..

jeg tror at q-JAYS kommer til at koste omkring 16-1700 kroner uden at vide det, men jeg kan da lige prøve at skrive til min kontakt person hos JAYS og høre hvad prisen er i svenske kroner, hvis det kan hjælpe dig..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Kristneder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 03 August 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Ville være dejligt, tak!

Så kan jeg jo altid spare op indtil at de kommer på markedet! =)

Til top Vis Kristneder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristneder Besøg Kristneder's Websted
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 09 August 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hej igen
Jeg har lige fået lidt info fra JAYS..

q-JAYS kommer på markedet til sebtember, prisen bliver 1795 svenske kroner ca 1445 danske (incl moms) og til den pris har jeg svært ved at se nogle konkurrenter, i inear phones..
De er altså ca dobbelt så dyre som d-JAYS.

Hvis jeg stod og skulle vælge mellem q og d-JAYS, ville jeg så afgjort vælge q-JAYS, også selvom jeg virkelig holder meget af mine d-JAYS, men q-JAYS er bare så meget bedre..

Samtidigt har de en høj impendence (39 ohm) der gør at de ikke suser, hvilket godt kan være et problem med andre dyre IEMs..

Du vil garanteret heller ikke blive utilfreds, hvis du vælger d-JAYS, hvis prisen betyder meget..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes