Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 09:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Helios HF275, opdatering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 12 August 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:
Hvad må man egentligt give for sådan et sæt højttalere? De er i helt perfekt stand.

2500-3000 kr for et sæt, vil jeg tro.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 12 August 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

De er sagorasme flotte, omend jeg ikke er helt forelsket i den grå filt. Og vil du lige begynde at blære dig med, hvad du gav for dem?

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 12 August 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Fiddoo skrev:
Du må fame ikke smide dem ud 

 

Jeg kan godt garantere, at de bliver hvor de er...... Indtil der bliver råd til et par Martin Logan Vantage.



He, ja nu sidder jeg selv med et sæt Accent i, som jeg er meget tilfredse med, så jeg forstår hvor du vil hen. Så når du får dem, må du gerne smide HF275´erne ud....................................til mig


__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 
Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 12 August 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Cyber-Frog skrev:
Jeg har selv kigget lidt på dem når der har været nogen til salg men har bare aldrig lige haft kapital til Hi-Fi når de har været der. 

 

De her ville du uden tvivl ha haft råd til. 

Jeg havde aldrig hørt om dem før, men da jeg så dem kunne jeg huske, at jeg havde set et billede af dem her på siden, og derfor sprang jeg til med det samme.



Med mindre de kostede gratis, så tvivler jeg.... selvom jeg da nok kunne strække mig lidt - Hehe.


__________________
M.v.H Cyber-Frog

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 12 August 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
De er sagorasme flotte, omend jeg ikke er helt forelsket i den grå filt. Og vil du lige begynde at blære dig med, hvad du gav for dem?

 

Jeg vil give dig ret i den grå filt. Men den er egentlig ikke så slem, når først de står i stuen.

Prisen........

Inkl. en Onkyo R1 cd afspiller, en Sony Kassette dims og en Sony Equalizer....... 450.-

Danske kroner altså.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 12 August 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Zakken skrev:
Hvad må man egentligt give for sådan et sæt højttalere? De er i helt perfekt stand.

2500-3000 kr for et sæt, vil jeg tro.

Så er jeg ikke blevet snydt helt.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 12 August 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Jeg ved ikke rigtigt hvorfor, men for mig er der ét eller andet ved designet af sådan et sæt HF275 der bare skriger "HIFI-NØRD!", på den fede måde, mere end nogen anden (dynamisk) højtaler...  Måske fordi at hvis man har et sæt B&W til 100.000,-, så kan det stadig bare være fordi man har for mange penge og gerne vil vise det, men der er ikke nogen der har et sæt HF275, uden at de har tænkt over det... (eller fundet dem for en 10'er på loppemarkedet! ) Sådan et sæt gamle B&W'er ser jo _ualmindeligt_ kedelige ud ved siden af...

Lyden tør jeg ikke udtale mig om, sidst jeg hørte et sæt var det stort set første gang jeg hørte en højttaler der var bedre end Jamo D 365... Dengang var jeg imponeret!

EDIT: Når jeg tænker mig om, så har det været den gamle udgave - tror faktisk aldrig jeg har hørt en Helios...

Joeh, de lugter langt væk af nørd. Godt konen er ved at vænne sig til de skiftende anlæg og andet skrammel jeg slæber med hjem.

Jeg tror såmænd aldrig jeg får et sæt højttalere til hverken 50 eller 100000 kroner. Med mindre de ligger på gulvet i det lokale genbrugscenter. 

Jeg var så stolt af mine B&W, da de blev hentet hjem fra det fjerneste hjørne af Danmark, men de ser lidt ærgelige ud ved siden af mine Hfére.

Lyden passer mig utroligt godt, men jeg tror på sigt, at jeg kommer til at anskaffe mig en lille sub, sådan bare til mit mere larmende musik.

Jamo D-365 har jeg også været igennem, men det var for 18 år siden, i min første lejlighed sammen med en Pioneer SA-8800 forstærker, det setup kunne høres meget langt væk.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
oink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 577
Sendt: 12 August 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de "små" ny. Hvor er de flotte. Øh, du har aldrig overvejet at gå ind i politik. Anders Fjogh må da kunne bruge dig som handels/finansminister.
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 12 August 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

oink skrev:
Tillykke med de "små" ny. Hvor er de flotte. Øh, du har aldrig overvejet at gå ind i politik. Anders Fjogh må da kunne bruge dig som handels/finansminister.

 

Heh, nej den vej havde jeg ikke lige tænkt på. Men det ville vel også betyde at man skulle bosætte sig i staden?

Herovre har vi stadig billige huse, billig HiFi og 3 kilometer til stranden, med gode is og letpåklædte damer

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 12 August 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har vist fundet den tråd du leder efter her

Og fede højttalere du har fået dig, det er jo et kup du har gjort



__________________
Surround i Slyngelstuen
Til top Vis Holm26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holm26 Besøg Holm26's Websted
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 12 August 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Ih, hvor jeg kan blive træt af jer jyder! I bor alt alt for langt væk med jeres billige genbrug! Det er ikke fair!
Endnu engang tillykke med købet - især, når man tænker på prisen.
Hvor skaffede du dem?

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 12 August 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Mellembasserne ser ikke helt originale ud? Det ligner SEAS Excel der har får membranen "malet"? Mener den originale enhed havde gul glasfibermembram...også en SEAS enhed....

__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 12 August 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Ih, hvor jeg kan blive træt af jer jyder! I bor alt alt for langt væk med jeres billige genbrug! Det er ikke fair!
Endnu engang tillykke med købet - især, når man tænker på prisen.
Hvor skaffede du dem?

Jeg har en fast tur om fredagen, hvor jeg tager rundt til genbrugsforretningerne i området. Mest for at finde lpér til 5-10 kroner.

Jeg plejer gerne at stikke hovedet ind i møbelafdelingen, bare for at se om der skulle være noget. for et par måneder siden faldt jeg over en Sony ES tuner til en flad 50.-

I fredags kom jeg ind, og der forrest på gulvet lå 2 højttalere ovenpå hinanden, og ovenpå dem stod der de 3 apparater der fulgte med. Prisskiltet sagde: samlet pris 450.- hvorefter jeg rykkede konens pung fra hende, og skyndte mig at få betalt.

Pokker hvor tog det lang tid inden vi var hjemme igen, vi skulle jo dælme også ha handlet.

 

Du kommer bare en tur til Jydeland en dag, så skal jeg vise dig alle de gode butikker og genbrugspladser.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 12 August 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Damn, det er en vild pris alligevel - Så bliver man sku lidt misundelig..... rettelse: Meget misundelig. 

__________________
M.v.H Cyber-Frog

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 12 August 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Mellembasserne ser ikke helt originale ud? Det ligner SEAS Excel der har får membranen "malet"? Mener den originale enhed havde gul glasfibermembram...også en SEAS enhed....

Den ligner lidt mellemtonen i mine B&W. Noget vævet et eller andet.

Det ses måske bedst på nedenstående billede.

EDIT: har lige nærkigget dem, og der er ingen tegn på, at de skulle være malede. Strukturen i vævet er meget tydeligt, maling ville i mine øjne flade strukturen lidt ud.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
soka
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 12 August 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej Zakken.

Tillykke med dem.

Sådan et par hf 275 Helios kostede i omegnen af 10-12.000 kr som byg selv kit i midten af 90'erne.
SEAS Bas/mellemtoneenhederne er de originale og membranen er af glasfiber. Dog ser fasepluggen ud til at være skiftet eller malet, da den originalt er sort.
Det grå filt i diskanthuset kan du gøre sort eller lyserødt med vand- eller spritfarve, uden det tager skade.
VDH Clearwater i kubik konfiguration, er et godt bud på et kabel (også internt).

Hvis jeg var dig, ville jeg nok overveje en ekstra gang, om sparepengene ikke kunne bruges bedre end til et ekstra effekttrin. Delefilteret er ikke opdelt på traditionel vis, men istedet med et terminalsæt til diskanten og et terminalsæt til bas/mellemtone + sub.
Subben er en rigtig sub med en spole på 4-5 kg i serie. Jeg kan ikke huske værdien(mH), men alene vægten indikerer der afskæres meget lavt. 60 Hz foresvæver mig... Bas/mellem er ikke afskåret nedefter.
Og altså med sådan en opbygning, tror jeg ikke der er meget at hente ved biamping.
Højttaleren er en nem belastning og kan sagtens spille med strømsvage forstærkere. Men den er doven, så skal du have den til at lukke virkeligt op, skal der et rigtig potent effektdyr til. Så spiller den også bas. Nøjs bare med et enkelt af slagsen

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 13 August 2007 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

soka skrev:
VDH Clearwater i kubik konfiguration, er et godt bud på et kabel (også internt).

Hvis kablet fra kit'et er anvendt er det et kabel svarende til Jem & Fix kablet til 129 kr. for 25 meter. En udskiftning til Clearwater er nok ikke nogen dum idé, det koster jo ikke meget.

soka skrev:
Subben er en rigtig sub med en spole på 4-5 kg i serie. Jeg kan ikke huske værdien(mH), men alene vægten indikerer der afskæres meget lavt.

22 mH hvis jeg husker korrekt.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 13 August 2007 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

soka skrev:

Hej Zakken.

Tillykke med dem.

Sådan et par hf 275 Helios kostede i omegnen af 10-12.000 kr som byg selv kit i midten af 90'erne.
SEAS Bas/mellemtoneenhederne er de originale og membranen er af glasfiber. Dog ser fasepluggen ud til at være skiftet eller malet, da den originalt er sort.
Det grå filt i diskanthuset kan du gøre sort eller lyserødt med vand- eller spritfarve, uden det tager skade.
VDH Clearwater i kubik konfiguration, er et godt bud på et kabel (også internt).

Hvis jeg var dig, ville jeg nok overveje en ekstra gang, om sparepengene ikke kunne bruges bedre end til et ekstra effekttrin. Delefilteret er ikke opdelt på traditionel vis, men istedet med et terminalsæt til diskanten og et terminalsæt til bas/mellemtone + sub.
Subben er en rigtig sub med en spole på 4-5 kg i serie. Jeg kan ikke huske værdien(mH), men alene vægten indikerer der afskæres meget lavt. 60 Hz foresvæver mig... Bas/mellem er ikke afskåret nedefter.
Og altså med sådan en opbygning, tror jeg ikke der er meget at hente ved biamping.
Højttaleren er en nem belastning og kan sagtens spille med strømsvage forstærkere. Men den er doven, så skal du have den til at lukke virkeligt op, skal der et rigtig potent effektdyr til. Så spiller den også bas. Nøjs bare med et enkelt af slagsen

Hej Soka, se det var jo et godt svar.

Fasepluggen er vistnok i messing, måske den tidligere har været malet sort, hvorefter en eller anden messing fetischist har poleret den op?

Jeg vil prøve om VDH er til at skaffe i nærheden af hvor jeg bor, ellers er der jo altid nettet.

Spritfarve lyder lidt farligt? Risikerer jeg ikke, at det trækker ud i fineren.( Og lyserødt er ihvertfald helt udelukket.)

Nu har jeg jo i forvejen to forstærkere(B-100 og B-300) så det koster jo ikke det store at prøve sig frem.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 13 August 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hej Zakken!

vanvittigt køb! snyd og bedrag siger jeg bare har i mange gode forretninger i det mørke Jylland eller har du bare været svine heldig

 

MVH

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 14 August 2007 kl. 05:45 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det super gode køb du har gjort dig. Lige siden jeg så denne ht her på dette site første gang, har jeg været vild med dem. Syntes de er vildt flotte, og kunne enormt godt tænke mig et sæt. Har dog ikke hørt dem endnu, men hvis jeg er heldig, må jeg kunne støve et sæt op et eller andet sted, så de kan prøves.

Mvh

Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes