Forfatter |
|
Allanvp Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 02 September 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her goes med et billede af de to snoede sæt tråde i den enkelte leder  Og her et med banan i den ene ende  Her er det snoede sølv inden teflon røret Og det færdig resultat inkl ht  Håber man kan se noget, de er taget med tlfén da mit digital kammera ikke er indkøbt endnu
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 02 September 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er spændt på at høre resultaten mht. lydkvaliteten. Jeg har selv engang haft sølvkabler og sikken en lydforbedring Lad os så se billeder af slangerne
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
Allanvp Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Resultatet ind til videre er forbløffende godt, så godt at selv kæresten får gåsehud. Men venter lige med at lave en fuld anmeldese af dem ind til jeg har lavet de sidste fire ledere så jeg kan køre bi-wirering som hele tiden har været meningen..
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 02 September 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 03 September 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den elektriske forskel på hhv. snoede og ikke snoede ledere (plus og minus) er induktion og kapacitet.
Ligger de 2 leder fysisk adskilt har du lav kapacitet men højere induktion. Er de snoet er det omvendt - altså højere kapacitiv belastning og lavere induktion.
Hvad din forstærker så er mest begejstret for, kan man kun finde ud af ved at prøve.
Hvis det er de enkelt ledere du snakker om (og ikke + og -) ville jeg også holde på at de skal snoes. Det giver nok ikke den store elektriske forskel, men du får en leder der rent fýsisk er mere stabil.
OBS! Prøv at lave signalkalber på samme måde - bare 2 enkelte korer pr. kabel og så nogle gode stik. Det virker! __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 03 September 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har du købt sølvtråd, jeg har svært ved at opspore det ? Er det vigtigt hvad man putter dem i (teflon vs et eller andet plastic) ? Signalkabel med to sølvtråde per kabel, lyder forholdsvis billigt  . Kunne du ikke tage de fire kabler du allerede har lavet og teste på en højttaler, så du kan høre om det giver stor forskel med bi-wire eller ej ?
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
Sendt: 03 September 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her lader til at det bliver en spændende tråd at følge
Cinemania
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 03 September 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Den elektriske forskel på hhv. snoede og ikke snoede ledere (plus og minus) er induktion og kapacitet.
Ligger de 2 leder fysisk adskilt har du lav kapacitet men højere induktion. Er de snoet er det omvendt - altså højere kapacitiv belastning og lavere induktion.
Hvad din forstærker så er mest begejstret for, kan man kun finde ud af ved at prøve.
Hvis det er de enkelt ledere du snakker om (og ikke + og -) ville jeg også holde på at de skal snoes. Det giver nok ikke den store elektriske forskel, men du får en leder der rent fýsisk er mere stabil.
OBS! Prøv at lave signalkalber på samme måde - bare 2 enkelte korer pr. kabel og så nogle gode stik. Det virker! |
|
|
Ok.. giver det noget at sno dem hørbart?? hvordan snor du dem?? som man laver en fletning?? her snakker jeg om + og -... og snor man lederne på samme måde(ikk +-)
MVH
Don
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
Sendt: 03 September 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også nogen der lægger alle ++++++++ og alle - - - - - - - ved siden af hinanden, det skuul være en god måde, Men at sno dem burde skærme dem lidt bedre for omverdenen. Hilsen Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 03 September 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Hvor har du købt sølvtråd, jeg har svært ved at opspore det ?
Er det vigtigt hvad man putter dem i (teflon vs et eller andet plastic) ?
Signalkabel med to sølvtråde per kabel, lyder forholdsvis billigt .
Kunne du ikke tage de fire kabler du allerede har lavet og teste på en højttaler, så du kan høre om det giver stor forskel med bi-wire eller ej ?
|
|
|
Søg og du skal finde http://www.anku.dk/
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
Sendt: 03 September 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
82 kr. for en gang 1,2mm. sølvtråd lyder da ikke af meget, så bare en gang teflon og vupti, så er der dømt højtalerkabel  Hvad med oxideringen af sølvkabel. Er det noget man skal tage hånd om? og vil det påvirke lyden?
Cinemania
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
CSN Teknik skrev:
82 kr. for en gang 1,2mm. sølvtråd lyder da ikke af meget, så bare en gang teflon og vupti, så er der dømt højtalerkabel
Hvad med oxideringen af sølvkabel. Er det noget man skal tage hånd om? og vil det påvirke lyden?
|
|
|
Jeg prøver at finde prisen  , var faktisk inde på siden igår. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er Titan egentlig i forhold til finsølv i forbindelse med kabler ?
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 03 September 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et alternativt sted at købe sølvtråd og teflon rør/isolering...
http://www.ae-europe.nl/toebehoren.htm
Det er godt nok en hollandsk side, men ret let at fatte meningen, og de er vældig, vældig flinke at handle med...
|
Til top |
|
|
Allanvp Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
CSN Teknik skrev:
82 kr. for en gang 1,2mm. sølvtråd lyder da ikke af meget, så bare en gang teflon og vupti, så er der dømt højtalerkabel
Hvad med oxideringen af sølvkabel. Er det noget man skal tage hånd om? og vil det påvirke lyden?
|
|
|
Det er jo netop det lækre med sølv, oxideringen gør ikke det store da sølvoxid er en god leder. Teflonen er brugt da det har en rigtigt god dielectrisk egenskab ((dvs den laver ikke statisk elektricitet som så mange andre isolerings produkter) Har jeg læst mig frem til) Jeg gav ca 800 spir for de ca 175 meter 0,5 tråd jeg indtil videre har købt. der går jo alligevel 48 meter til hver ht. og så har jeg lavet lidt signal kabel. Mangler så lige ca 50 meter endnu så jeg kan køre bi-wirering.
|
Til top |
|
|
Allanvp Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Det er de enkelte ledere jeg snakker om. Regnede heller ikke med at det ville gøre den store forskel, men man kan altid blive klogere ikk 
OBS! Prøv at lave signalkalber på samme måde - bare 2 enkelte korer pr. kabel og så nogle gode stik. Det virker! |
|
|
Bare en enkelt tråd til henholdsvis signal leder og `skærm`? Det var ikke meget. Har lavet mig et par stykker med legeledes samme antal tråde som i ht kablerene altså 6 gange 0,5 tråd, og det samme til skærm. De er så lige pt i noget bomuls iso. men det er kun midlertidigt til jeg har fundet en måde at flette noget skærm omkring, inden det oz komme i teflon røret.
|
Til top |
|
|
Allanvp Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
Sendt: 03 September 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er spændt på når du er færdig om man må komme forbi til en pr  øve lytter
Cinemania
|
Til top |
|
|
Allanvp Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så prøver jeg igen med nye og lidt bedre billeder   Så kan man sku da se noget  . Her er det så "grundstofferne" i et sølv ht kabel  Her er de to snoede inderledere som består hver af 6 gange 0,5 sølv tråd, altså 12 tråde per snor. Som kommer til at udgøre en færdig snor til enten plus, minus, diskant og bas/mellem tone. (Altså Bi-wirering)  Her de to indeleder i føres 6mm teflon rør. Så der er masser af luft omkring. Vi kan godt lide luft det isolere nemlig skide godt. Især når der bliver lukket i begge ender   Her det færdige resultat med Audio note bananer i rent sølv selvfølgelig. Den skarpe vil nok sige at der mangler noget  . Helt rigtigt der mangler et sæt snore til, men kommer råd kommer snore, så ind til videre må jeg nøjdes med et par sølv jumpere til bunden
|
Til top |
|
|
Allanvp Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Her er et alternativt sted at købe sølvtråd og teflon rør/isolering...
http://www.ae-europe.nl/toebehoren.htm
Det er godt nok en hollandsk side, men ret let at fatte meningen, og de er vældig, vældig flinke at handle med...
|
|
|
Rigtigt mht sølvtråd. Meen hæfter mig lidt ved det "kun" er 99,99. Så er det ikke fin sølv. Men der er derimod sterling sølv og det er ikke helt i orden hvis man studere lidt rundt omkring på nettet ang. sølv som lyd leder. Det skal det være fin sølv altså 99,9999..
|
Til top |
|
|