Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 11:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: StueBio 7.1 - biamp B&W 803s2, 106"lærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 31
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt igen!

Ha ha.. da jeg kom hjem fra det mørke, havde brormanden også fundet en shaker til mig - 1 !!!

De havde kun 1 enhed tilbage i Ishøj... skidt..
Nå - nu har jeg så 3.

De bliver monteret som den til venstre "ligger" - over hul i pladen.
Pladen bliver så skruet op neden under sofaen i dens ramme, med shakerne "hængende ned" under sofaen, nede under brædt-stumpen.



Hulerne sidder "skævt" for at give god plads til mange skruer op i sofaen. Jeg har kun 2 sider a skrue fast i - derfor den trekantede facon.. det er kun de 2 sider der mødes i 90 graders der får kontakt til sofaen.. med med nok skruer, og med nok stivhed i brædtet (som er tykt) tror jeg det bliver godt.



I midten ses den vægt der skal fare frem og tilbage og give vibrationerne. Der er så de gule "spider-arme" samt et sort afstands-stykke til at styre bevægelsen en smule.



Jeg har "studeret" shakeren, og fundet ud af, at den lyse "arm-ring" der går ind til bolten i midten, både styrer bevægelse, og fungerer som "stop-klods" ved maks udslag. Dette betyder også, at den ikke slår ud ifht. chassis´et i den yderste kant.
Derfor har jeg nøjes med at bore/save et hul der e lige så stort som "indenfor" stop-ringen... det var så også lige maks størrelse på min gamle hul-sav


Her maks presset ud! Der er altså de 10mm. luft der skal være - de får et hul på ca. 7 cm. at muntre sig med. Og det gælder begge sider af enheden.. den drøner "ud på begge sider".

*****************************

3 shakers
OG EN PS3.


Det rimer () og er fedt..

Hold da fest en maskine.
Kan ikke vente med at leje nogle film.. nogle skal også købes... men nok kun gensnskaffelser af de STORE klassikere.. Ringenes Herre når de 3 kommer, de 6 StarWars film.. lidt af hvert.

PS3én  kører på mit trådløse netværk uden problemer (8Mbit hurtigt).
Derfra (Nettet / Playstation store) henter jeg lystigt demoer ned, og prøver spil i lange baner har over 10 demoer på "prøve" pt.

Fedt - så har man en anelse om om spillet falder i od jord eller kun ser godt ud på papiret.
Dejlig..De mange ledninger er fra ungernes BUZZ´ere og Sing-star-mikrofoner, samt ladekabel til six-axis-controllerne (også USB).

Har også til tider en 4GB micro-HDD sat til (2.5" - kører på strøm fra USB som den ovenpå mit TV).. Egentligt kun for sjov, og for at kunne teste om der er forskel på MP3-lyden fra TVét via digital koaks-kabel eller fra PS3 med optisk kabel.

Det er der ikke... de er begge lige gode til at dekode og sende det videre.. begge GODE.....
 "til prisen"



Jeg endte med at få en "standard"-bluetooth-remote til PS3én i første omgang, men regner med at købe den IR-remote-sensor til USB-porten, så jeg kan føre de almindelige DVD-kommandoer ind i min Philips-multi-remote.

Men nu virker det.

(Bortset fra det kuriosum, at PS3´en ikke vil sende lyd via HDMI til mit TV - det kan den ikke understøtte siger den venligt!..

Men ligemeget - jeg bruger alligevel kun lyden fra receiveren.. Der er FULD surround på de nye PS3-ting, og ProLogic2 til de gamle spil giver også surround.

Alt i alt super super lækkert at den kom "hjem til farmand".

******************************

Herudover rystede jeg brormanden med subben, som han synes er vild.
Den stod vendt lige ud mod os i sofaen op ad væggen foran.. se evt. her:


Han kunne dog høre hvor den stod, og derfor forsøgte vi os med at flytte den lidt rundt.
(Først troede han delefrekvensen var for høj, men der står til 60Hz.. så det må passe meget godt.

Først stillede vi den ved sofaen, men vendt mod væggen med TVét... Pøj - helt vildt meget for meget.. lige i hovedet.. det duede ikke.
 
Så lod vi den stå ved sofaen, men drejede den ud i rummet




Det blev faktisk meget bedre... Fastere, dybere.. alt i alt super godt.. og igen - "godt til prisen".. gratis



Man ser den heller ikke ret meget fra sofaen mere WAF

Så alt i alt super lækkert.

Nu mangler jeg lige at skrue shakerne fast under sofaen.. mere når der er gjort!

Her er forresten den amp der skal trække dem - en gammel 170W ???) Sanyo Ja 20 eller hvad det nu er den hedder?
:

I kan se den er dejlig lille / kort ifht. den anden receiver, som er mere end 2-3-4 gange så stor.
2 x tykkelse, 2 x dybde).

Jeg har stillet Equalizeren til "maks" i dybden, og minimum i højden (se foto), i det naive godtroende håb at jeg får mere Watt til dybden.... men ved ikk eom det har nogen betydning i praksis. Den får et LFE-signal fra subbens link/videreførelses-udgang (RCA).







Den har A-B udgange til 2 sæt højtalere.
Fedt nok..

Men når jeg nu har 3 ?!???
Overbelaster man så f.eks. den højre side, ved at have 2 enheder på den? - i forhold til venstres ene?

Eller burde den være ligeglad? hvis den ikke skrues MAX op?!

Er der nogen der har begreb skabt om, hvad forskellen er på "line out" (RCA) og "link out" (RCA).??
(Se evt. sub-manualen her)

Hvilken skal jeg bruge til shaker-ampen -  og er der forskel?


Glæder mig til at alt er samlet.. Juhuu

Mvh. Offcourse







__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Så se dog at få dem monteret, venter spændt på at høre om dine oplevelser med 3 shakers .

Husk  Offcourse, du er nede på mit niveau nu!! Du har købt udstyr i THansen .




__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Jow jow - at bliver sejere med alu-fælge..

Har du set den nye.. alt bliver mere tøset uden alufælge?-- der grinte jeg lige lidt inde i mig selv

Forresten..


Er der nogen der kan regne ud hvad der er bedst / rigtigt.

Har en B&W AS6 subwoofer koblet til min receiver via et mono-LFE signal.

Jeg skal have et signal videre til en forstærker der skal trække et par body-shakers.

Skal jeg trække signalet videre fra LINK-out eller line-out til forstærkeren?

Forstærkerens "info" er her:
 



Har bikset et "skod-Y-splitter-kabel" sammen af nogle rester lakrids-kabel for at kunne føde den med "stereo".LFE signal.. den har ikke lige en MONO-knap.

(RCA stereo til RCA-mono samt en RCA-hun-hun samle-dims= RCA-stereo-->RCA-mono.. og så et 4-5 meter RCA-lakrids-phono-kabel)
Helt igennem skod.. men det som følger med standard til nærmest alting...


Hvilken indgang skal jeg bruge - satser selv på "aux-cd".. men det er bare gammel vane!

Subben

  Link out - In - Line out

Jeg inputter via Line-in - venstre kanal / Left.

Her er et manual-billede af "link" brugt - som til anden sub:



Og her er et billede af "line" brugt til en forstærker.. link vist stiplet til en anden sub.





Som jeg ser det, er det Link til en anden subwofer, og Line til en anden forstærker... men er ikke klar over om forsekellen ligger i delefilterets indvirken etc.?
Det kan være link er "filtreret, og line out ikke er...

Men når signalet er LFE... så skal jeg måske enten bruge Line hvis jeg mener receiveren har delt det nok, eller link hvis subben står til at dele dybere end de 80?! (Den står til 70 Hz.!)




..Hvis I ikke e rhurtige prøver jeg mig frem... håber det går.

Nogen bud?

Mvh. Offcourse







__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Som jeg tolker den nederste tegning viser den blot hvordan du forbinder sub-1 (højre) med forforstærker og fra sub-1 videre til sub-2 (venstre). Så jeg er overbevist om du kan tage link-out og proppe ind i forstærkeren til shakerne.



__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Du må runde THansen igen, du skal have denne her.

De har også clicktronickabler.


__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Det var godt nok billigt!

Det kan være- nu skal det bare snart op (ned) i den sofa!

Skruer lige om lidt.....


Mvh

Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Der sker da noget i dit shaker projekt.... sidder de snart hvor de skal...

Glæder mig til at hører om effekten...



__________________
Min NAD + DALI "Stealth Bio"
Til top Vis Plenty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plenty Besøg Plenty's Websted
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Så nu venter jeg også på at høre hvordan det gik

__________________
Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Shake shake shaaaake

Så kører bussen drenge..(og piger?)

Først lidt om shaker-super-sofaen
(Arrj.. ikke mere reklame-snak!?)



Her ser vi et "shaker-board".. som jeg ganske beskedent kalder det!



Som det kan ses, passer "vibro-tunnellen" lige med behovet for at "spider-armene" kan strække sig ud i friheden med den bevægelige masse.. og hermed shaaakkkerr sofa-skelettet.

(Og undskyld det ikke er sprayet matsorte etc..(Nogen der siger THansen her?!)
 Men jeg skal jo faktisk ikke se på det.. så jeg lod være..
NU skulle det fanneme ned under den sofa og i svingninger..




Først 1!




Ja ja - også foto tæt på!  Det må kunne gøre det... bemærk krydsfiner!...jeg knækkede lige den ene "brædt-shaker-board-version.. så jeg fiksede lige 2s stk.  i 22mm. kryds).. skruet fast til skruerne undersænker sig selv.. så må det være nok!



Men hov - der skulle jo 2 under sofaen.. og her er nummer 2..

Den tredje sidder på den anden "arm" i hjørnesofaen.. der skulle det bare gå stærkt, så jeg kunne nå det inden ungerne skulle i seng... så ingen billeder af den!



Og et Quickie-foto af forstærkeren bag sofaen da det hele er rykket tilbage - klar til show-case for en måbende familie.. (Mor - far ødelæger sofaen med boremaskinen!.. min søn - nu 8 år!)

Den er forbundet med Line-out, men fandt ingen forskel på Link og Line.. line er bare på den rette side af LFE-In stikket ifht. sofaen.. (Meget Hi-Tech beslutningsgrundlag hvis jeg selv skal sige det!)

Jeg har tapet legoklodser stjålet () på min søns værelse fast under bunden (bagpladen) af forstærkeren så den kan stå på rø..en uden at knække kabler og stik etc.. så nu står den op at sofaen i hjørnet..

Jeg har fikset en lampe-tænd-sluk-kontakt mokset ind i en stikdåse, så jeg kan tænde og slukke for forstærkeren på en nem måde.
Det virker.. den ligger på toppen af radiatoren bag sofaen.. man rækker bare hånden om bagved og tænder = "manual remote control"

********' Men sig det nu - hvad sker det - virker det?********'

Jo - altså..
Først skete der ikke en skid.....

HVAD. kan 170 Sanyo-Watt () ikke trække l**tet?

Jag fandt så ud af at på MAKS POWER (Thansen igen?) pludrede det lidt.. som en hamster i sit grønlænderhjul (ikke noget ondt om grønland som sådan ellers)

Med lidt teknisk tænkning(Nu praler han!) regnede jeg ud, at hvis der ikke kan skrues mere op , så må det der forstærkes.. forstærkes..
jeg kiggede i min "on screen setting"-menu på forstærkeren, og så, at jeg i mit LFE-setup havde signalet på -12dB... og så passede pengene med 75dB. på måle-meteret..

Nu da jeg alligevel havde flyttet min sub, besluttede jeg at sænke niveauet på subben (level) og hæve det i receiveren (level igen.. men på signalet, ikke forstærkningen!).

Nu satte jeg den til +12db. (Og skruede ned på subbens level-knap til det igen passede med 75dB.

Nu var der helt andet live i shakerne.. men signalet er så også lige +24dB i forhold til før - det er noget helt andet at arbejde med for den gamle forstærker.

Så ja - nu kan jeg nøjes med 75% gas.. og det shaker derudaf.

***********************' Virker det så - er det fedt???? Hva.. sig det nu???!*************''


Ja det er fedt. men tror det kommer an på forventningerne..
Ungerne troede de skulle i det flyvende tæppe, og blev vist egentligt skuffede... "det ryster jo bare lidt... " (så pillede vi puderne ud af sofaen.. og så gav det lidt mere i "børnehjørnet) 25kg. trykker ikke puderne nok ned til at det giver så meget - ikke ifht. 100 kg. Mann! (L-Ron Offcourse?)

Men-- i demo-DVDén (DTS9) er der scener med bl.a. Master & Commander med sørøver-kanon-slag i 5 minutter.. FEDT. det kunne mærkes  .. på dn fede måde

Ikke på en overdrevet måde.. Det er bare som om bassen bliver ENDNU dybere end det man kan høre.. det hele spiller sammen, og bliver en federe oplevelse. Ummph-- lækkert

Jeg skruede lidt ned, for at finde det rette niveau.. Den Wbundede ud" ved "Bio-niveau" under MEGA-BAS scenerne.. så får de "nok" at leve af alligevel"....

Det er lidt svært, for ved lav lyd giver det så ikke så meget, mens en højere indstilling virkelig giver den gas ved "Fars Bio"-indstillingen på -5DB.. så holder pigerne sig næsten for ørerne... drengene griner!

Det er fedt.. på den subtile måde.. det giver det sidste præg man ikke engang får i biografen af at være Midt i det... med i filmen.. medlevende, man bliver berørt.. føler den action man ser

Så alt i alt cool.. særligt til en pris af 450,- dansker-pisk (Kender ikke preuser-priserne, men hvis man køber 4 er der special-price-for-you" via den der tyske(?) spec.side på shakerne så vidt jeg husker. (link tilbage i tråden)


Til sådan noget rytmisk eller bass-heftigt musik (Demo´ede lige noget Bass Mekaniks) er det faktisk også fedt. som at danse med - bare i sofaen..

Hvis man var yngre, kunne det sikkert give pote med en vibrerende techno-sofa til tøsebørnene!

"kom lige herover og sæt/læg dig lidt "bzzzzz"   .. ..   -  


Nå - men jeg beholder det under sofaen og tænder det så snart der er en god eller dårlig undskyldning for det.
måske løsner det også musklerne? Massage-shaker-super-sofa?

********''Afrunding - ikke mere snak! tak'*************'

Ja - jeg vil anbefale det - selv som "ikke-brian-gadget".
Det er faktisk fedt på en "hjemmebio-måde".

(Til en gang "Duet" med Sylvain Luc & Birelli Lagrene - en god gang guitar-solo-snask - passer det måske mindre godt..)


Jeg synes det gør film-oplevelsen federe, og er stadig

subtilt, taktilt og cool.

Det er ikke noget sådan "BonBon-land WOW-noget, men snarere en slags

"Hvis BMW lavede en sofa til biografer"-noget.
Det spiller bare lige lidt bedre, hurtigere og federe end så meget andet.

Derfor - prøv det hvis du ikke har prøvet det før (Og her snakker jeg ikke om stoffer - FY )

Og så særligt i betragtning af at alle bionørder formodentligt kan fiske noget ældre gear frem fra gemmerne, og at det koster mindre end 10 cm. GODT kabel... så er det næsten ikke til at forsvare IKKE at smide sådan nogle fætre ind under sofaen / biosæderne etc.


Mvh. Offcourse - en glad  men "rystet" mand



__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Nå - nu da jeg fik puttet konen som faldt i søvn på sofaen!

Tog jeg lige et par pics at "undersiden".. på trods af faren for at udstille nullermænd så store som små centraleuropæiske lande....

Her er først "tænd-slukknappen, som passer perfekt trykket blidt ned imellem radiatorens "lameller":



Herefter et vue ind under den lange sofa-arm med 2 shakers... i baggrunden kan ses de 2 små "bagkanal-HTér




Her et kig mere til venstre, hvor den "store" gamle centerkanalje ligger de 2 små var bagkanaler til et JVC-system) De passer perfekt i højden!

Det hvide ledningshelvede til venstre under shakeren er lysdæmper til de store Ilva-bananer og hjørne-lampen ved sofaen, hvis fod kan anes på billederne tidligere.





Her er så lige et kig "ned i lufvejene" på sofaen.. det er her min bagkanal spiller op til lige bag mit hoved.. smart, usynligt og igen... klicheen... "godt til prisen"... gratis
("lager-vare" om man så kan sige!)



Det var det for idag.

"Ill be back....." spastinegger

Har forresten modtaget den første terminator idag med posten.. Nu med DTS-lyd
Det er altså bare bedre med DTS frem for DD... Siger jeg, fordi de ny formater endnu er udenfor min rækkevidde..

Jeg kan først få 7.1 TrueHD etc.. og ukomprimeret PCM lyd, når jeg opgraderer receiver.. til en med HDMI 1.3...så den passer til min PS3

hvilket (WAF WAF ) har lange udsigter.


Sov godt

Offcourse




__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Fed gennemgang af shakerne og dejligt med de mange billeder.

Jeg glæder mig også til at få monteret nummer to under min sofa.


Og tillykke med gennemførelsen af projektet .


Og husk det er også fedt til spil .


__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Yes - tager lige en gang "Gran Turismo HD Project".. eller hvad det nu hedder.. og måske noget motorstorm.. det er faktisk ret sjovt at styre med "kroppen" via sixaxis-ctrl.

Håber det bliver endnu sjovere med shaker-sofa!

Og takker for tålmodigheden.. min var også lige ved at slippe op til sidst..

Mvh
Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Arhhhh

Nu bliver jeg jo nød til at montere de shaker jeg har til at ligge.... Jeg havde ellers overbevist mig selv om at det kunne vente. Men efter din gennem gang må jeg helle komme igang

Flot beskrivelse !

__________________
Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Det var jo noget skidt at det var "bøvlet" værd... Et punkt mere på min "2 do" liste... dog vil jeg arbejde på en tårdløs edition, da kabler jo ikke liiige er mig

__________________
Min NAD + DALI "Stealth Bio"
Til top Vis Plenty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plenty Besøg Plenty's Websted
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Plenty skrev:
Det var jo noget skidt at det var "bøvlet" værd... Et punkt mere på min "2 do" liste... dog vil jeg arbejde på en tårdløs edition, da kabler jo ikke liiige er mig


Ingen kabler ?

Det er sgu´ sådan en kvindeting, ligesom ingen gulvhøjttalere og IB .




__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hahhaha  IB kræver nosser!

Sådan er det vist bare.. store kasser på loftet.. og hul i loftet i stuen... respekt for dem der gør det..

Plenty--- da signalet ikke skal være super "hifi".. så kan du vel købe et sæt af de billigste trådløse dimser.. Aldi havde nogle Medion-dimser engang til ?175? kroner.. det er da billigt.


Ellers er der "DEN HER" tl 589 inkl.alting.. selv 2xRCA-til minijack etc..

Mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

oki.... ingen synlige kabler....   (det andet lød da rigtigt nok liiige fimset nok)

og præcis, da det ikke rigtig har noget med hifi og gøre er en tårdløs overførelse fin til et par shakere tror jeg...



__________________
Min NAD + DALI "Stealth Bio"
Til top Vis Plenty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plenty Besøg Plenty's Websted
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Ja - det er faktisk meget smart. Jeg kunne faktisk selv overveje det.. hvis det ikke var fordi subben som viderefører signalet står lige op ad den sofa, som shakerne og ampén ligger under.. det er næsten ligemeget.

Til gengæld faldt jeg lige over denne dims.. som gør at man kan betjene f.eks. satelitten inde fra sengen af!..

Lyder lækkert.. utroligt som når man er færsig med ét projekt,, bare finder på et nyt!

mvh. Offcourse



__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26
Du er nu skyld i at jeg stod på hovedet i min kælder rum for at finde mine shakers, som en anden end mig selv havde pakket ned. Kommer du og hjælper med at rydde op

Hmm man bliver vel aldrig færdig med sit anlæg ? Der er altid noget som man kan gøre anderledes, og måske end da bedre.... eller bare nemmer

__________________
Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:
Kommer du og hjælper med at rydde op


Utroligt men sandt.. jeg har et udhus der var tænkt som værksted / svigerfar-soverum.. nu er det så rodet, at jeg overvejer at leje en container for at rydde op!..

Til gengæld har jeg samlet dims sammen som er blevet til "det løse" i min bio....

torkild skrev:
Hmm man bliver vel aldrig færdig med sit anlæg ? Der er altid noget som man kan gøre anderledes, og måske end da bedre.... eller bare nemmer


Og ofte er det jo det løse der er det sjove.. prikken over i-et...

Shakers og bagkanal hos mig gav klart lidt mere end den tiltænkte rene 5.1 konfiguration.

Hvis jeg så lige... liiiiige får et par bio-skilte, en sat-remote til sengen... og ogogogogogogog....

Ja.. der er tydeligvis mange gode ideer derude.. svært ikke at lade sig inspirere - "sorry"



Kunne ikke nære mig i dag forresten - var forbi Blokmoster og leje 3x Bluray-film... En Disney-børnefilm om slædehunde på antarktis, Spiderman3 og Wild Hogs.

Det ser jo bare så pi...e godt ud med et HD-signal. Og Bluray er faktisk lige lidt bedre end 1080i fra satelit.. på trods af at det vises i 1080i på min skærm.

Jeg kan dog heller ikke se nogen forskel på min skærm med 1080input
(1080p panel.. hvad det så betyder. line-doubling eller hvad - reklame? - Philips?)
Har set 2-3 Blurays på svigerfars Sony X-model med 1080p og 24Hz etc . også fra PS3.

Det er sku lige flot Men min skærm er altså også kun 5 ms. å trods af alderen. der er næsten ingen hurtigere i virkeligheden endnu.. så der vinder den lidt...den gode gamle 9830-model (Som var så dyr i fremstilling at de ike har lavet noget tilnærmelsesvist så sexet siden hos Philips.. mere plastik = flere kroner tjent..

Nå - tilbage igen:
Så Disney-tingen med ungerne... På et tidspunkt var der en søleopard der kom "ud af" en død spækhugger og bed efter en sød slædehund.. Det var et kæmpe chok, og min søn blev så bange at han måtte sidde hos sin moar resten af filmen.. godts så med surround, subwoofer og sofa-shakers.. det virker fanneme.... om det så liiige var det der var hensigten lader jeg stå hen i det uvisse.

Bagefter putning af ungerne satte vi Spiderman3 på.. Super flot film.
Jeg blev helt nervøsda jeg kun kunne vælge Ukomprimeret PCM, Dolby Digital HD super duper, og noget spansk DD5.1 eller ander ubrugeligt (polsk etc.)

Jeg valgte DD-HD super duper.. som endte ud som DD5.1.. Godt nok.. og matrixet til 6.1 af den trofaste Denon (Matrix til 6.1 fra 5.1 når der ikke er andet...)
Ønsker mig vist både HDMI-kapabel receiver, Sat-remote og bioskilte. Det er nok kun remote og skilte der er realistisk i dette årti!..
Sov godt... shaker-fans... endnu en har overgivet sig

Offcourse



__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 

<< Forrige Side af 31 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes