Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 21:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Er du til heavy? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  


Er du typen der elsker at læne dig tilbage og nyde de smukke toner fra en go' gang heavy metal?
Så synes jeg det kunne være fedt om du ville fortælle lidt om

Hvilke bands du lytter mest til?
Hvilket anlæg du har?
Dets styrker/svagheder?
Er du tilfreds med det som det er eller hvad skal ellers prøves af?
Hvad har du givet for hele molevitten?
Andet jeg har glemt?

Nu er vi nok ikke så mange Heavy fans her på h4a, men mit umiddelbare indtryk er at de fleste højttalere ikke er bygget til at spille heavy ordentligt. Jeg tager måske fejl, men håber at folk gider fortælle lidt i denne tråd, så kan vi måske alle få lidt gavn af hinandens erfaringer

Mit favoritband er Volbeat, og netop pga deres efter min mening råfede lyd, har jeg været på jagt efter et anlæg der har kunnet præstere at spille dem uden lyttetræthed opstår eller at bassen virker mudret

Mit nuværende anlæg består af følgende (og første forsøg):
Denon PRA-1000
Denon POA-1500
Sony Qs CDP-XB930
Dali 104

Det første jeg fik ind af døren var Dalierne, og i mangel på tålmodighed, skyndte jeg mig at smide dem på min Kenwood KR-V6060 som jeg har tilsluttet computeren.
Så mit første indtryk af højttalerne var ikke særlig godt, da jeg troede det var højttalerne den var gal med.
Det viste sig så, da jeg fik Denon-sættet ind af døren, at det var Kenwooden der ikke havde kræfter nok!
Lyden blev meget meget bedre og man kunne pludselig skrue op for højttaleren uden det lød som om man var ved at sprænge enhederne 


Ænlæggets styrke må være at det kan spille en 50kvm stue op uden større besvær
Dens svaghed er nok at diskanten virker meget påtrængende og skinger i det, og bliver træls at lytte til i længden. Dette har jeg i øvrigt forhørt mig om på forummet, og nogen peger på at Denonen og sonyen tenderer til at være lidt lys i det og andre mener det bare er højttalerne.

Efter så at have snakket med "the old man", som efterfølgende lyttede til mit anlæg, kunne han så fortælle mig at han tidligere havde prøvet et sæt dali 850, og fortalte mig at diskanten lød stort set ligedan på dette sæt, som efter sigende skulle være noget bedre end 104erne

Nu har jeg så opgivet Dalierne, og for den sags skyld også resten af anlægget.. Starter på en fresh, prøver igen.. Dette var mit første forsøg som lydentusiast, og det gik ikke fantastisk, men man skal jo starte et sted som man siger

Samlet har jeg givet 4000-4500kr for anlægget

Hold da op! fingrene løb vist fra mig der
Håber at høre jeres historie også drenge!

Regards
René Skriver
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 586
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jeg kan til tider godt lide noget rigtig tung metal :)  (man er vel smed )

Når der skal brages igennem er det Blood Red Throne, Decapitated, Arch Enemy, Belphegor og Deicide jeg foretrækker :)

Til at bringe sød musik frem i stuen har jeg lige pt dette setup som vil blive opgraderet når jeg får "tid" .

Forstærker : Electrocompaniet Eci-2 som kører med 2x50W Klasse A, spiller rigtig godt :) lidt til den varme side.

CD/DVD : NAD T562 gør det egentlig udemærket men vil helt klart blive skiftet ud med en anstændig cd afspiller en gang.

Højttalere : Amphion Argon2 , en lækker finsk 2vejs standerhøjttaler med SEAS enheder. Spiller fantastisk i mine øre, en rigtig god allrounder som spiller rigtig stort af sin størrelse.

Kabler :

Højttaler ; QED Silver Anniversary XT, lyder udemærket men vil løbende blive opgraderet med noget Audience eller VDH regner jeg med.

Signal ; lige pt har jeg et sæt JPS Labs Ultra Conductor til låns fra Studiosound, og de lyder rigtig godt. Skal dog lige lytte til lidt flere inden jeg bestemmer mig for hvilke det ender med.

Stærke sider : Spiller utroligt detaljeret og "in your face" men er samtidigt rigtig behageligt at lytte på.

Negative sider : Diskanten kan blive lidt skarp i det ved høj volume (dog kun når jeg afspiller mp3'er fra computeren). Og så mangler der liige det sidste i bunden, kan dog sagtens leve med det. Men der vil absolut blive købt en sub når jeg får råd (eventuelt nogen som kan anbefale en god sub til musik? skal kunne frembringe de helt dybe oktaver og det lækre "punch" i mellemgulvet.


Mvh.
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hejsa, jeg er selv metal fan og hører rigtigt meget blandet. Jeg startede selv i det små med anlæg (dog har samtlige af mine anlæg været et godt stykke over standarden jvf. mine venner). Jeg hører meget volbeat, metallica rammstein osv. Pt. hører jeg Blind Guardian som er et kanont fedt band.

Jeg har som sagt haft nogle år til at finde noget grej som jeg synes spiller godt, og det har endt ud i Dali 850 og Classic No 6.6 amp samt en Classic No 01b cd-afspiller.

At mange højttalere ikke kan spille heavy på en ordentlig måde kan jeg ikke være enig med dig i. Jeg synes mine Dali 850 klarer det til ug, og med den rette amp er bassen kraftig, stram og solid.

Jeg er rigtigt godt tilfreds med mit anlæg, det har virkeligt et stort overskud og så spiller det helt genialt


Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jeg hører også en del metal, vi snakker bands som Manowar, Rammstein, Judas Priest, AC/DC, Nightwish og System of a Down.

Jeg lytter på følgende udstyr:
NAD T753v2 (Surroundreceiver)
Philips DVP-5960 (DVD-afspiller)
Dali C1000 (centerhøjttaler)
Dali Blue 6006 (fronthøjttalere)
Dali 1001 (baghøjttalere)
Dali SWA-15 (subwoofer)

...hvis det da ikke foregår foran computeren på mine:
Sennheiser HD600
M^3 headphone amp

Jeg skifter mellem stereo og diverse surround-formater efter behag, men det kan satme spille stuen op. Jeg har ingen problemer med lyden selv når jeg vil vække begge opgange, men jeg har så også lagt lidt mere end 4.500 i anlægget.

Hvis du har problemer med at få pengene til at slå til så køb brugt, køb en god forstærker og derefter et sæt gode højttalere...

EDIT: Og da også en god gang Red Warszawa fra tid til anden, helst i forbindelse med indtagelse af øl og fællessang...



__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 586
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

McFrede skrev:

EDIT: Og da også en god gang Red Warszawa fra tid til anden, helst i forbindelse med indtagelse af øl og fællessang...



"Skal vi kneppe eller skal vi slås"

Så dem engang live @ Elværket i Helsingør. Det er fandme en oplevelse der vil noget :P
 
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Ak ja, jeg ynder at underholde min afdeling med små lejlighedscitater fra deres tekster...

__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 586
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

McFrede skrev:
Ak ja, jeg ynder at underholde min afdeling med små lejlighedscitater fra deres tekster...


Det er direkte sygt hvad de synger jo

Nå, tilbage til tråden :)



 
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen
 
el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Jeg hører en masse Heavy. Lige nu er det mest Ziltoid, Opeth, Emperor, Satyricon Strapping Young Lads, Ministry og Agalloch det bliver til.

Jeg har NAD C372 forstærker og en NAD C542 cd afspiller og B&W 705 højtalere (og en gammel Denon pladespiller). Systemet er ok vil dog gerne have lidt mere punch i højtalerne så jeg går og spekulere på at købe et par gulvhøjtalere. Problemet er prisen for nogle ok gulvhøjtalere...




Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente
 
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Jeg er jo i bund og grund heavy-dreng, selv om der i årenes løb er kommet mange flere genrer til (jazz, blues, 70'er rock m.m.m.). Jeg hørte tidligere rigtig meget Metallica, Megadeth, Slayer og den slags "klassisk" metal, men de har nu samlet en del støv de seneste år.

Min favoritgenre er nu helt afgjort den progressive, dvs. bands som:

Dream Theater
Pain of Salvation
Threshold
Circus Maximus
Andromeda
Pagan's Mind
Symphony X
Vox Tempus

Taler vi andre typer heavy/metal, må mine favoritbands være:
Opeth
Katatonia
Masterplan
Jorn
Tool
A Perfect Circle
Soilwork
Killswitch Engage
Fear Factory
Corrosion of Conformity
Anthrax

Og de fede danske bands:
Mercenary
Mnemic
Saturnus
Volbeat
Section A

Disse herligheder nyder jeg på det anlæg, der kan ses i min signatur eller på mit "kontoranlæg" (da mit skrivebord i øjeblikket befinder sig i min hjemmebiograf i kælderen):

Denon AVR-3805 receiver med en eAR 202 (ICE Power effekt) koblet til fronterne
ProAc Response 1.5
Denon DCD-1290 cd-afspiller

På mit primære anlæg (Pathos, GamuT og Esound) er dømt englelyd for alle pengene, når jeg spiller de fleste af ovennævnte bands, forudsat at indspilningskvaliteten er i orden (hvilket desværre langt fra altid er tilfældet), men selv om bassen er dyb og stram, kan man af og til godt savne en lille smule mere lufttryk, når det går virkelig hårdt for sig. Men kun lidt




__________________
Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura
 
SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:


Min favoritgenre er nu helt afgjort den progressive, dvs. bands som:

Dream Theater
Pain of Salvation
Threshold
Circus Maximus
Andromeda
Pagan's Mind
Symphony X
Vox Tempus

Taler vi andre typer heavy/metal, må mine favoritbands være:
Opeth
Katatonia
Masterplan
Jorn
Tool
A Perfect Circle
Soilwork
Killswitch Engage
Fear Factory
Corrosion of Conformity
Anthrax

Og de fede danske bands:
Mercenary
Mnemic
Saturnus
Volbeat
Section A


det er e glimrende udsnit af heavygenren du hører..... opeth, tool og aperfectcircle hører også klart til mine favoritter

har dog lige skilt mig af med anlægget B&W802n/ Sonus Faber guarneri samt ml no334 og proceed.... B&W erne kunne godt rocke! 

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Det her er en rigtig god lille tråd om præcis det det hele handler om.

Jeg lytter til meget forskelligt musik. På metal siden drejer det sig om:

Helloween, Iron Maiden, Metallica, Blind Guardian, Nightwish, Gamma Ray, Dream Theater, Rammstein + div. andre.

rskriver skrev:

Er du typen der elsker at læne dig tilbage og nyde de smukke toner fra en go' gang heavy metal?
Så synes jeg det kunne være fedt om du ville fortælle lidt om

Hvilke bands du lytter mest til?
Hvilket anlæg du har?
Dets styrker/svagheder?
Er du tilfreds med det som det er eller hvad skal ellers prøves af?
Hvad har du givet for hele molevitten?
Andet jeg har glemt?

Nu er vi nok ikke så mange Heavy fans her på h4a, men mit umiddelbare indtryk er at de fleste højttalere ikke er bygget til at spille heavy ordentligt. Jeg tager måske fejl, men håber at folk gider fortælle lidt i denne tråd, så kan vi måske alle få lidt gavn af hinandens erfaringer

Go' metal fortjener et godt anlæg. Hvis man elsker bas med så meget drøn i at det får hjertet til at springe slag over (Manowar koncert anyone? ) så er mærker som CV ganske gode. Jeg mener nu selv at det kun er den rene elektroniske rytmiske musik der bliver bedre på sådanne højtalere. Go' metal har nemlig også mange andre nuance som først kommer til deres gode ret på gode (læs: Mere hifi rigtige højtalere. Jeg mener ikke at CV er dårlige - de tjener bare et andet formål).

Go' metal fortjener efter min mening et ligeså HiFi rigtigt setup som Jazz, klassisk, pop og alt muligt andet gør.

Når dagen er slut handler det dog om formidlingen. Når jeg smider en gammel Metallica skive på anlægget så er målet ikke at tænke "Sikke dog et forjættende detaljeret lydbilldede der virkelig formå at får alle musikkens facetter frem..."

Satme nej...

Så er formålet at tænke... "UHHHH... sikke nogle vrede mænd der synger og spiller lige nu"...

Du forstår sikkert...


Citér:
Mit favoritband er Volbeat, og netop pga deres efter min mening råfede lyd, har jeg været på jagt efter et anlæg der har kunnet præstere at spille dem uden lyttetræthed opstår eller at bassen virker mudret

Mit nuværende anlæg består af følgende (og første forsøg):
Denon PRA-1000
Denon POA-1500
Sony Qs CDP-XB930
Dali 104

Det første jeg fik ind af døren var Dalierne, og i mangel på tålmodighed, skyndte jeg mig at smide dem på min Kenwood KR-V6060 som jeg har tilsluttet computeren.
Så mit første indtryk af højttalerne var ikke særlig godt, da jeg troede det var højttalerne den var gal med.
Det viste sig så, da jeg fik Denon-sættet ind af døren, at det var Kenwooden der ikke havde kræfter nok!
Lyden blev meget meget bedre og man kunne pludselig skrue op for højttaleren uden det lød som om man var ved at sprænge enhederne 


Ænlæggets styrke må være at det kan spille en 50kvm stue op uden større besvær
Dens svaghed er nok at diskanten virker meget påtrængende og skinger i det, og bliver træls at lytte til i længden. Dette har jeg i øvrigt forhørt mig om på forummet, og nogen peger på at Denonen og sonyen tenderer til at være lidt lys i det og andre mener det bare er højttalerne.

Efter så at have snakket med "the old man", som efterfølgende lyttede til mit anlæg, kunne han så fortælle mig at han tidligere havde prøvet et sæt dali 850, og fortalte mig at diskanten lød stort set ligedan på dette sæt, som efter sigende skulle være noget bedre end 104erne

Nu har jeg så opgivet Dalierne, og for den sags skyld også resten af anlægget.. Starter på en fresh, prøver igen.. Dette var mit første forsøg som lydentusiast, og det gik ikke fantastisk, men man skal jo starte et sted som man siger

Samlet har jeg givet 4000-4500kr for anlægget

Hold da op! fingrene løb vist fra mig der
Håber at høre jeres historie også drenge!

Regards
René Skriver

Syn's ikke der egentlig er så meget andet at sige. Skulle jeg købe et anlæg, uanset pris, som kun skulle spille metal så ville jeg vælge ud fra samme kriterier som hvis det skulle spille enhver anden slag musik. Dog med 2 små forbehold.

1. Jeg ville holde mig fra metaldiskanter. Fræsende guitarer og hi-hats kan meget hurtigt godt blive anstrengte at hører på hvis diskanten er af metal typen som ofte har en lyd der er en smule spids. Vælg istedet en almindelig silke diskant.

2. Ikke reolhøjtalere, heller ikke selvom man har en SW. En smule bund skal der være. Vælg derfor en højtaler med en god volumen.

Mvh.

Mrhviid...

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

dejlig med en "tråd" der omhandler rigtig musik Jeg er selv stor metal fan...top bands, er helt klart Iron Maiden, W.A.S.P., Helloween, Testament, Accept, Paradise Lost, Edguy bare for lige at nævne nogle af dem der for det meste finder vej i spilleren, men også Volbeat og Red Warszawa kommer forbi og en masse andet godt tråd Men er nok mest en sucker for 80'er tråd

Anlæget består af en Classé CDP.3, 2 stk Bow Wazoo hvor den ene er som ren effektforstærker så den er monteret uden forforstærker delen. De trækker et par Montana SPX højtaler. Spiller sådan set fedt nok, men efter jeg er flyttet mangler jeg helt klart noget bund, Montanaerne har altid manglet lidt tryk i bunden for at en gang tråd bliver rigtig fedt, men er ikke blevet bedre efter jeg er flyttet.....Så det står nok snart for en lille udskiftning....

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi
 
Meldo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

For tiden hører jeg Mnemic -  Passenger  - Kanon album hvis du spørger mig!

Ellers er det Danzig, Obituary, Brutal Truth og "Good old" King Diamond der får lov til at gi´ den gas!

Mit setup er følgende:
Forforstærker: Xindax XA-3250
Effektforstærker: Acoustic-Reality eAR Two
CD afspiller: JungSon DA-CDS2 
Højtalere: Xavian Giulietta

Spiller kanon, er ved at være godt tilfreds med mit setup... Nu skal det bare tweakes lidt ;)

I øvrigt et par billeder fra Headbangers Ball (fra Gimle i Roskilde, Mnemic var sgu for fede!)
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48307&K W=Meldo&PN=0&TPN=2

ROCK ON!


__________________
Xindak XA-3250
JungSon DA-CDS2
Acoustic-Reality eAR Two
Xavian Giulietta
Marantz 4600.
Cute Beyond (klasse A)
Firestone Fubar II DAC
Firestone Power Supply
Til top Vis Meldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meldo
 
Red King
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 552
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:



Nu er vi nok ikke så mange Heavy fans her på h4a, men mit umiddelbare indtryk er at de fleste højttalere ikke er bygget til at spille heavy ordentligt. Jeg tager måske fejl, men håber at folk

Ikke alt den lyttetræthed du får ved at høre musik skyldes dit udstyr/skyldtes dit udstyr.

Hvis du især vil spille ved høje lydtryk, skal du virkeligt tænke på dit lytte rum. Dit ønske om at spille heavy ved høje lydtryk, og oplevelsen af at diskanten kan virke påtrængende er ikke usædvanligt.

Sørg for at dit lytterum er vel dæmper, med tæpper, gardiner, puder osv.

Tænk evt på om du skal havde noget professionelt lyddæmpning, bas fælder evt.

Hvis dit lytterum er meget bart, så siger min erfaring mig at high hat's og sang stemmer kan blive ulidelige i forbindelse med metal.

Tag for eks. Metallicas "The Unforgiven" der er lars ulriks high hat slem hvis ens lytte rum ikke er rimeligt veldæmpet!

Mens det her hos mig giver en næsten pirrende fed lyd

Men selv om du har et godt setup, med alt hvad der høre til, så må der vel komme et tidspunkt hvor ørene vil havde lov at slappe lidt af ikk???

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

@Tossi
Ahh, ja, Helloween, Edguy og Paradise Lost er også gode, men du skriver du er mest til 80'er tråd og nævner ikke engang Manowar?



__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

jeg ved det godt.....jeg nævner heller ikke Judas Preist og mange andre der heller ikke bliver nævnt...men har nok bare aldrig lyttet så meget manowar, tror da nok at jeg har en cd eller 2 med dem et eller andet sted, men kan jo ikke nævne alt det tråd jeg har
Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Jeg høre heavy fra tid til andet.

Det jeg hører mest er:

Motörhead - Metallica - Megadeth - Dream theater - Tyresved og Tungmetal osv.

Lige har jeg ikke et komplet anlæg, mangler min effekt forstærker, en der skal sidde sammen med Nekamichi CA5 forforstærker. I gamle dage var det på min MF A1, men den kunne ikke trækker mine store højtalere ved høj volume som heavy SKAL op på. Så jeg håber på mere effekt når jeg får købt en forstærker igen.

Mine højtalere er faktisk udemærket, Audio Concept ce-1, har ikke set andre have dem (uforståeligt) en 10" bas og en 12" slave, samt en rigtigt vellydende Heil-diskant.

Jeg har ikke selv kunne finde den negative sidde, ud over det ikke spiller lige nu



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Meldo:

Spændende anlæg med en god gang blandet kineser-/tjekke-grej. Har du købt dine Xavian hos JJ Teknik i Farum? Det er sgu nogle flinke fyre, der huserer derude.




__________________
Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Har postet lidt højere oppe i denne tråd, men kan ikke dy mig. Der skal sgu' lige en ekstra kommentar ind...

1. Den her tråd er altså lavet af ren og skær Coolness...

2. Hvor er det blæret at se at der er mange her der lytter metal på rigtig godt grej. Overvejer helt at få støvet alle mine gamle LP'er af med Sabbath, Zeppelin, Helloween og Manowar. Det var tider...

3. Hvor er det sjovt at se hvor mange der nævner Helloween. Troede jeg var den eneste Helloween fan tilbage her i DK (Den første plade jeg nogensinde købte var Helloween - Keeper 1 på LP). Hvergang der kommer nyt fra drengene skal jeg have det på udgivelsesdagen.... det er en nostalgi ting... .

Apropos Helloween. Chameleon er en af de reference CD'er jeg selv bruger når jeg skal ud og lytte grej...

 

Mvh.

Mrhviid...

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
Meldo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:
Meldo:Spændende anlæg med en god gang blandet kineser-/tjekke-grej. Har du købt dine Xavian hos JJ Teknik i Farum? Det er
sgu nogle flinke fyre, der huserer derude.
Nej hos Hr.Frisk fra Stoplite.dk, de spiller kanon godt! Har haft dem i et par mdr. nu og de bliver ved med at overraske mig. De er så
helveds ærlige i deres musikgengivelse :)Vil man betegne NIN som Heavy? (Tror jeg har små 27 CD med Trent og co.)

__________________
Xindak XA-3250
JungSon DA-CDS2
Acoustic-Reality eAR Two
Xavian Giulietta
Marantz 4600.
Cute Beyond (klasse A)
Firestone Fubar II DAC
Firestone Power Supply
Til top Vis Meldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meldo
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes