Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 13:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til besøgsartikler
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til besøgsartikler
Emne Emne: En Messe i etaper - HiFi High-End 2007-08 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Angånde: "Spørgsmål direkte fra messen, stillet af bruger: Ang. Pioneer Blu-ray-afspiller (er det ikke LX-70 den hedder?): Har læserne et bud på
hvornår den bliver kodefri?".

Mit bud er på blu-ray siden: ALDRIG på grund af BD+.

Hvis det skulle lykke at gør den kodefri, ville man også på samme måde kunne gørre Sony BDP-S1E kodefri, da det store set er samme maskine
uden netværk muligheder.

Ps. komme i også til messe med en stand i København i nov. ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Jeg var osse lige en smut forbi lørdag. Kanon messe. masser af fladskærme i fuld hd. og store  50"60" og vidst nok 65" osse til menneskepenge.
Det der virkelig fangede min interesse var da jeg gik ind i Marantz rummet med Zingali Client Name sluttet til Marantz topudstyr.
 Jeg blev suget der ind af den gode lyd og sank automatisk ned i en stol , for de der Zingali skulle jeg lige høre nærmere.
De højttalere styrer da for vildt. Det lød bare SÅ RIGTIGT alt hvad de spyttede ud, og så var det enda kun 2-vejs. En diskant driver horn og en 14" bas/mellemtone.
Da jeg kom ind spillede de klassisk. Det lød godt. Så blev der sat noget hornmusik på. Fantastisk så rigtigt det lød. Så blev han minsanten opfordret til at spille teckno på fuld volumen. Det kunne de minsanten osse gøre overbevisende med masser af dynamik. Jeg lagde mærke til at lyskasserne i loftet til lysstofrørene raslede for vildt med bas-beatet. Nå så direkte over til klassisk guitar efter tecnoen. Så var de i deres rette element igen. Fantastisk lyd.
 Jeg gik ud af rummet igen for 2min senere at gå der ind igen. Jeg var ikke klar til at slippe dem af syne(og lyd) endnu, så jeg blev der inde lidt endnu. Bare man dog kunne tage dem med hjem


__________________
Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 47
jamo 707i gulvhøjttalere 4 stk plus center
SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

dennis nordjyll skrev:
Jeg var osse lige en smut forbi lørdag. Kanon messe. masser af fladskærme i fuld hd. og store  50"60" og vidst nok 65" osse til menneskepenge.
Det der virkelig fangede min interesse var da jeg gik ind i Marantz rummet med Zingali Client Name sluttet til Marantz topudstyr.
 Jeg blev suget der ind af den gode lyd og sank automatisk ned i en stol , for de der Zingali skulle jeg lige høre nærmere.
De højttalere styrer da for vildt. Det lød bare SÅ RIGTIGT alt hvad de spyttede ud, og så var det enda kun 2-vejs. En diskant driver horn og en 14" bas/mellemtone.
Da jeg kom ind spillede de klassisk. Det lød godt. Så blev der sat noget hornmusik på. Fantastisk så rigtigt det lød. Så blev han minsanten opfordret til at spille teckno på fuld volumen. Det kunne de minsanten osse gøre overbevisende med masser af dynamik. Jeg lagde mærke til at lyskasserne i loftet til lysstofrørene raslede for vildt med bas-beatet. Nå så direkte over til klassisk guitar efter tecnoen. Så var de i deres rette element igen. Fantastisk lyd.
 Jeg gik ud af rummet igen for 2min senere at gå der ind igen. Jeg var ikke klar til at slippe dem af syne(og lyd) endnu, så jeg blev der inde lidt endnu. Bare man dog kunne tage dem med hjem

Hehehe... Det lød nemlig super!!!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 316
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Interesseret:

Nogle der har nogle kommentarer at knytte til de små mirage højttalere? - det er et spændende ht. system. Blev der spillet på dem på et spot til messen?

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy
 
dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 369
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

dennis nordjyll skrev:
Jeg var osse lige en smut forbi lørdag. Kanon messe. masser af fladskærme i fuld hd. og store  50"60" og vidst nok 65" osse til menneskepenge.
Det der virkelig fangede min interesse var da jeg gik ind i Marantz rummet med Zingali Client Name sluttet til Marantz topudstyr.
 Jeg blev suget der ind af den gode lyd og sank automatisk ned i en stol , for de der Zingali skulle jeg lige høre nærmere.
De højttalere styrer da for vildt. Det lød bare SÅ RIGTIGT alt hvad de spyttede ud, og så var det enda kun 2-vejs. En diskant driver horn og en 14" bas/mellemtone.
Da jeg kom ind spillede de klassisk. Det lød godt. Så blev der sat noget hornmusik på. Fantastisk så rigtigt det lød. Så blev han minsanten opfordret til at spille teckno på fuld volumen. Det kunne de minsanten osse gøre overbevisende med masser af dynamik. Jeg lagde mærke til at lyskasserne i loftet til lysstofrørene raslede for vildt med bas-beatet. Nå så direkte over til klassisk guitar efter tecnoen. Så var de i deres rette element igen. Fantastisk lyd.
 Jeg gik ud af rummet igen for 2min senere at gå der ind igen. Jeg var ikke klar til at slippe dem af syne(og lyd) endnu, så jeg blev der inde lidt endnu. Bare man dog kunne tage dem med hjem

Hehehe... Det lød nemlig super!!!

Bestemt enig

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

dennis nordjyll skrev:
Jeg var osse lige en smut forbi lørdag. Kanon messe. masser af fladskærme i fuld hd. og store  50"60" og vidst nok 65" osse til menneskepenge. Det der virkelig fangede min interesse var da jeg gik ind i Marantz rummet med Zingali Client Name sluttet til Marantz topudstyr. Jeg blev suget der ind af den gode lyd og sank automatisk ned i en stol , for de der Zingali skulle jeg lige høre nærmere.De højttalere styrer da for vildt. Det lød bare SÅ RIGTIGT alt hvad de spyttede ud, og så var det enda kun 2-vejs. En diskant driver horn og en 14" bas/mellemtone.Da jeg kom ind spillede de klassisk. Det lød godt. Så blev der sat noget hornmusik på. Fantastisk så rigtigt det lød. Så blev han minsanten opfordret til at spille teckno på fuld volumen. Det kunne de minsanten osse gøre overbevisende med masser af dynamik. Jeg lagde mærke til at lyskasserne i loftet til lysstofrørene raslede for vildt med bas-beatet. Nå så direkte over til klassisk guitar efter tecnoen. Så var de i deres rette element igen. Fantastisk lyd. Jeg gik ud af rummet igen for 2min senere at gå der ind igen. Jeg var ikke klar til at slippe dem af syne(og lyd) endnu, så jeg blev der inde lidt endnu. Bare man dog kunne tage dem med hjem


Det var sjovt. De må virkelig have spillet noget skidt musik da jeg var derinde!
Jeg har sjældent hørt dårligere musik-produktion... Han havde sat et eller andet gulvbas nummer på - det kunne de slet ikke magte, det hele stod og blafrede og de stakkels (lækre) Marantz stod og hev efter vejret og "viserne" stod og hoppede med! Det var så skidt at jeg blev nød til at gå!
Jeg må ha' været usædvanlig uheldig lyder det til...

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

De må virkelig have spillet noget skidt musik da jeg var derinde!
Jeg har sjældent hørt dårligere musik-produktion... Han havde sat et eller andet gulvbas nummer på - det kunne de slet ikke magte, det hele stod og blafrede og de stakkels (lækre) Marantz stod og hev efter vejret og "viserne" stod og hoppede med! Det var så skidt at jeg blev nød til at gå!
Jeg må ha' været usædvanlig uheldig lyder det til...

Mvh.

Ja, du må ha været meget uheldig. Jeg kan slet ikke genkende dine "oplevelser". Jeg hørte Caroline Henderson og noget live-akkustisk svensk halløj (husker ikke lige kunstneren). Til sidst kom der andre boller på suppen, med et stykke elektronisk tæppebanker-musik ala Hampenberg  Der var virkelig smæk for skillingen. Vinduerne i siden af rummet bevægede sig lystigt, når man holdt hånden på ruden udenfor. Højttalere og forstærkere var, efter min mening, ikke i nærheden af at være overbelastet. Da der blev spillet "blid musik", stod volumen-indikatoren på ca. "27" (rødt display på forforstærkeren). Da det vilde elektroniske nummer blev sat i søen, stod der kun "15" i displayet.



__________________
Mit headfi gear


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Milu skrev:
De må virkelig have spillet noget skidt musik da jeg var derinde! Jeg har sjældent hørt dårligere musik-produktion... Han havde sat et eller andet gulvbas nummer på - det kunne de slet ikke magte, det hele stod og blafrede og de stakkels (lækre) Marantz stod og hev efter vejret og "viserne" stod og hoppede med! Det var så skidt at jeg blev nød til at gå! Jeg må ha' været usædvanlig uheldig lyder det til... Mvh.


Ja, du må ha været meget uheldig. Jeg kan slet ikke genkende dine "oplevelser". Jeg hørte Caroline Henderson og noget live-akkustisk svensk halløj (husker ikke lige kunstneren). Til sidst kom der andre boller på suppen, med et stykke elektronisk tæppebanker-musik ala Hampenberg  Der var virkelig smæk for skillingen. Vinduerne i siden af rummet bevægede sig lystigt, når man holdt hånden på ruden udenfor. Højttalere og forstærkere var, efter min mening, ikke i nærheden af at være overbelastet. Da der blev spillet "blid musik", stod volumen-indikatoren på ca. "27" (rødt display på forforstærkeren). Da det vilde elektroniske nummer blev sat i søen, stod der kun "15" i displayet.



Hehe noget mærkeligt noget - talte med flere af nogle hifi-bekendte, samme mening, messens værste bund. Mens jeg sad der, var der flere andre lyttere der måtte gå, nærmest med hænderne for ørene.
Jeg tænkte nu ikke på forforstærkeren, men effektblokkenes "visere" de hoppede lystigt med! Ærlig talt tror jeg klippegrænsen var nået - det lød ihvertfald sådan.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

ahh..endelig hjemme igen..

det var bestemt en dejlig messe i år .. desværre nåede jeg ikke hele vejen rundt, men jeg fik set en masse nye ansigter.

Der skal også lyde en stor TAK til alle der var forbi vores stand, det var over al forventning. og en særlig tak til de forummedlemmer der turde nævne deres brugernavn. Der var flere der snakkede udenom når man spurgte til det.. selvom de lige havde fortalt at de er flittige brugere af forummet.


Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Nå, hvornår bliver den opdateret igen?
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Nå, hvornår bliver den opdateret igen?


engang imorgen vil jeg tro.. vi er ret smadret ovenpå den sidste messedag.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 586
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hvor jeg dog ærger mig over ikke at kunne komme i år :(
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen
 
Hitmaster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Dette har ikke noget med TV eller audio at gøre, men der manglede parkeringspladser, og der var al for lidt plads på messen. En halv times venten på en parkeringsplads samt oplevelsen af flere gange nærmest af få klaustrofobi på nogle af standene, ødelagde lidt af oplevelsen.

Jeg er kommet på messen gennem seks år, og for første gang havde jeg følelsen af gerne hurtigt at ville ud igen.
Til top Vis Hitmaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hitmaster
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Ja, der var da godt nok noget trængt... Og vi var heldige at få en parkeringsplads efter 10 minutters køren rundt...
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Ja, der var da godt nok noget trængt... Og vi var heldige at få en parkeringsplads efter 10 minutters køren rundt...


Ja, ved hjælp af en vågen chauffør og en næsten ligeså vågen passager


__________________
Mit headfi gear


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Ja, der var da godt nok noget trængt... Og vi var heldige at få en parkeringsplads efter 10 minutters køren rundt...


jeg havde et ærinde i Valby om formiddagen, så jeg kom kl 13 søndag, jeg fulgte efter en mand med en KT Radio pose, så han steg ind i en bil, og så var det jo bare at vente på at han kørte så kunne jeg få en plads. det tog 3-4 min.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
ahh..endelig hjemme igen..

det var bestemt en dejlig messe i år .. desværre nåede jeg ikke hele vejen rundt, men jeg fik set en masse nye ansigter.

Der skal også lyde en stor TAK til alle der var forbi vores stand, det var over al forventning. og en særlig tak til de forummedlemmer der turde nævne deres brugernavn. Der var flere der snakkede udenom når man spurgte til det.. selvom de lige havde fortalt at de er flittige brugere af forummet.




Den med nosserne er åbenbart ikke skudt helt ved siden af - heller ikke i denne sammenhæng

Og jeg kørte da bare ind på en parkeringsplads - det to vel en 3-4 sekunder
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hitmaster skrev:
Dette har ikke noget med TV eller audio at gøre, men der manglede parkeringspladser, og der var al for lidt plads på messen. En halv times venten på en parkeringsplads samt oplevelsen af flere gange nærmest af få klaustrofobi på nogle af standene, ødelagde lidt af oplevelsen.

Jeg er kommet på messen gennem seks år, og for første gang havde jeg følelsen af gerne hurtigt at ville ud igen.


Hæhæ det er godt vi er nogle der har chauffør på (læs: En mor der gider køre en til døren)

Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Mangler der ikke et foto af Zingali højttalerne i "billed-reportagen" fra Odense ? De var da noget specielle ?! Redaktionen har måske ikke været forbi med digitalkameraet ?

__________________
Mit headfi gear


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Man må jo tage det sure med det søde..! tak for interessen omkring Zingalis højttaler, lader til at det var et rigtigt valg, at prøve og se hvad vores nordiske breddegrader syntes om, højttaler filosofi der er helt anderledes…

 

Og se´fø`lig er der også kritik, det høre sig jo til..! Dog vil jeg fremhæve en kritikker..!? jeg står og forklare at dette jo er den helt igennem udtænkte højttaler og et sandt Nirvana skal til at udspille sig, og skal til at gøre klar til at spille et stykke musik (= folk sidder stille og venter) så komme en ældre slank dame ryst, nede bagfra og siger..!? ” Altså hvis de er så skide gennemtænkte, hvorfor han så glemt hvor man skal stille, en urtepotte, Såå… de går sku`ikk and)

 

Hvorefter en ”Judas” blandt folk siger…! Øhhh… giver du lig igen på den makker.?…

 

Peter ”NIREP A/S”



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes