Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 20:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Debat emne ICE teknologi. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 November 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Bruge DU mere strøm på lyd end nødvendigt ?

Forstærker teknologi.
 
ICEpower = Intelligent Compact Efficient Power = Intelligent Kompakt Virkningsfuld Kapacitet. = 90%  af den tilførte strømeffekt omsættes til lyd.
Traditionelle forstærkere omsætter til sammenligning, kun 30% af den tilførte strømeffekt til lyd. De 70% skaber varme, som på forskellige energi krævende måder må bortledes. ICEpower, er et produkt mærke fra Bang & Olufsen. Der findes tilsvarende teknologier under andre navne.
 
Løse ICEpower moduler kan ikke købes af privat personer. Efter modulerne er lagt i kabinetter af godkendte produktcenter, er prisen for 2 X 500 Watt ASP moduler, fra 10.000 kr. og opefter.
 
Jeg vil med dette indlæg, opfordre til en tilkendegivelse af, hvorfor du evt. ikke vil spare på strømmen ?, nu hvor ICE teknologien efter en del år er blevet anerkendt af rigtigt mange Hi-Fi produktcenter.
 
Det er også mit ønske, at personer der endnu ikke har stiftet bekendtskab med ICE teknologien bliver lidt klogere før de beslutter sig for et evt. forstærker køb.
 
Tryk evt. på animationen og find listen over hvor mange produktcenter der bruger ICE teknologi.
 
 
Kære venner, kom på banen med nogle fyldest gørende argumentationer for eller imod den strøm besparende forstærker teknologi.
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 03 November 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Davs Peter Pan

Er fuldt ud enig i dine argumenter, hvorfor bruge energi på forstærkere som tydelig vis forurener !

jeg har selv kørt med ice-power i et års tid, og det er vel den "billigste" måde at komme i "high-end" himlen? for os som ikke har råd til de helt store Krell eller Mark levinson. jeg manglede en forstærker til at trække min martin logan CLS og ice power er det perfekte valg.

mvh

skovboel

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 03 November 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Enig her osse!

Jeg har haft et sat Murano P-1000s.Det var forste gang jeg provede Ice-power.Jeg syndes godt om det ligsom min el maaler.Jeg solgte dem dog da jeg ikke syndes de var saa musikalske.Men power det har de.(Uden at blive varme og bruge for meget el) Jeg ender nu nok med Ice en gang i fremtiden igen.Da de ikke ta' meget plads, WAF faktor'erne er i top

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 November 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Hvad koster 2 X 500 Watt ASP ICEpower moduler i standby. 
 
 
Jeg har konstateret at ASP ICEpower moduler giver den bedste lyd her og nu, når de aldrig bliver slukket.
 
Hvad koster det så at have 2 x 500 Watt stående tændt ??  
 
Her min beregning:
 
Et 500 Watt ASP ICEpower modul forbruger 3 W når der ikke spilles på det. 2 x 500 Watt bruger 6 W.
Regnestykket bliver så 365 dage gange 24 timer = 8760 timer gange 6 W. I min kommune betaler vi
1.92 Kr. for 1 kwh x 52.560 kwh = 100.92 Kr. pr. år.
 
Så mener jeg godt man kan forsvare at lade stereoforstærkeren stå med konstant strøm på.
 
OK så løber der jo lidt ekstra på, hver gang der bliver spillet musik.
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 November 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo frit for enhver at prioritere hvordan man bruger sine penge, men for at kunne sammenline drifts omkostningerne, vil det være fint hvis en ejer af en Class A. ca. 30 Watt forstærker, vil opsætte et linende regnskab.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 03 November 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Uhh ha!

Jeg tor ikke at regne paa mit Gryphon's stromforbrug.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 November 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

winter

Uhh ha! det var ikke godt

______________________

Det er også helt relevant også at tale om lyd oplevelser, men gider i at skrive lidt om jeres setup. Feks, Class A - A/B - D, hvor mange watt. Højttalernes navn, og drift effekt, og hvad for en prisklasse der tales om. Det vil give mulig heden for bedre at følge med.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 03 November 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

skovboel skrev:

Davs Peter Pan

Er fuldt ud enig i dine argumenter, hvorfor bruge energi på forstærkere som tydelig vis forurener !

jeg har selv kørt med ice-power i et års tid, og det er vel den "billigste" måde at komme i "high-end" himlen? for os som ikke har råd til de helt store Krell eller Mark levinson. jeg manglede en forstærker til at trække min martin logan CLS og ice power er det perfekte valg.

mvh

skovboel


Slår forstærkerne fra, når der spilles højt på CLS ?
Er det den gamle version, der dykker til 0,9 ohm, eller z-modellen, med det mere forstærkervenlige delefilter ?


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Per N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 03 November 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Der er også andre besparende alternativer end B&O's ICE, bl.a. Lyngdorf  og mange flere, jeg bruger selv klasse D i mine Trends men det er nu ikke fordi jeg tænker på miljøet, mere fordi jeg synes de spiller godt



__________________
Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
Til top Vis Per N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per N
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Online
Indlæg: 3691
Sendt: 03 November 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

[klip]

Jeg vil med dette indlæg, opfordre til en tilkendegivelse af, hvorfor du evt. ikke vil spare på strømmen ?, nu hvor ICE teknologien efter en del år er blevet anerkendt af rigtigt mange Hi-Fi produktcenter.
[klip]
 

Hej PP...

Hvis jeg bruger min fantasi, kan jeg godt forestille mig producenternes motiv til at bruge ICE-teknologien... Jeg forestiller mig, at visse firmaer aner en fantastisk mulighed for PROFITMAKSIMERING!

Forholdsvis billig teknologi (for producenten) men en udsalgspris der signalerer 'gammel' teknologi, som er mere omkostningskrævende i produktionen. I min fantasi ser jeg en flok bestyrelsesmeslemmer, aktionærer, samt småproducenter, der næsten ikke kan få armene ned!

Hvis denne ICE-teknologi virkelig er verdens 8. vidunder til forstærkning af lyd/musik, kan jeg ikke forstå, der stadig findes fabrikanter der ikke har taget den til sig!

Hvis jeg bruger min fantasi endnu engang...kan jeg se et scenarium, hvor hifi-folk med forstærkere der benytter almindelige transistorer eller måske endda rør (!) vil blive stemplet som uansvarlige miljøsvin. Og personer der skjuler en effektforstærker, der kører i ren klasse A vil kunne idømmes meget strenge straffe for forsøg på ødelæggelse af klodens klima!  ;-)

Mvh.

Niels L.

 

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 03 November 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

sjov debat det her .. jeg synes lidt det går på at jo mindre "strøm" der forsvinder, jo bedre er forstærkeren.. Jeg har endnu ikke hørt en ICE forstærker som jeg har kunnet være tilfreds med. Derfor har jeg ikke ICE forstærkere.
Jeg vil ikke gå på kompromis med lyden, 'bare' for at spare nogle penge på strømmen. jeg vil heller ikke 'nøjes' med en toyota prius når jeg kan få en '69 Chevrolet impala med V8 ..

hvis man begynder at diskutere strømforbrug/spild i stedet for lyden, bevæger vi os så ikke væk fra at diskutere hifi ?
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 03 November 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
...

hvis man begynder at diskutere strømforbrug/spild i stedet for lyden, bevæger vi os så ikke væk fra at diskutere hifi ?

...

Ideen er faktisk ikke helt tosset.

Hvis man beregner et apparats faktiske pris, som dets indkøbspris plus strømforbrug, så er sammenligninger imellem forskellige produkter, pludselig anderledes.

Jeg købte eksempelvis en 21" computerskærm billigt (brugt), men opdagede at den brugte mere strøm i de tre år den holdt, end det jeg gav for den i indkøb. De penge kunne have været brugt bedre.

Penge givet ud til strøm, gør måske dit indkøb på musiksiden mindre, eller måske går det ud over noget andet i hifi-systemet.

Moralsk er der måske også noget om det, men så skal man også kigge på hvad der forurener mest at producere, samt destruere.


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Online
Indlæg: 3691
Sendt: 03 November 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
sjov debat det her .. jeg synes lidt det går på at jo mindre "strøm" der forsvinder, jo bedre er forstærkeren.. Jeg har endnu ikke hørt en ICE forstærker som jeg har kunnet være tilfreds med. Derfor har jeg ikke ICE forstærkere.
Jeg vil ikke gå på kompromis med lyden, 'bare' for at spare nogle penge på strømmen. jeg vil heller ikke 'nøjes' med en toyota prius når jeg kan få en '69 Chevrolet impala med V8 ..

hvis man begynder at diskutere strømforbrug/spild i stedet for lyden, bevæger vi os så ikke væk fra at diskutere hifi ?

Hørt! I modsætning til mig, siger du det klokkeklart, "witzel"!

Jeg har heller ikke (endnu) hørt produkter med ICE-teknologi, som jeg ville kunne leve med til hverdag. Til elektronisk ping-pong-musik er det sikkert okay...  ;-)

Kiggede i øvrigt lige på Bertrams hjemmeside, og jeg kunne slet ikke finde nogen forstærkere på programmet...hmm... 

Hilsen

Niels L.

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 03 November 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Min elektriske gulvvarme i mit badeværelse trækker 5-10kw om dagen og jeg tvivler STÆRKT på at det er energi forbruget i folks forstærkere der forhindre os i at nå Kyoto målene.

Derimod er en af mine forstærkere en klasseD forstærker fordi jeg syntes de spiller ganske fortræffeligt. Til prisen mener jeg de er meget svære at komme uden om.

Jeg er nu også af den overbevisning at der findes en del forstærkere der spiller langt bedre end klasseD modulerne og kan da godt forstå at folk foretrækker dem. Så energi argumentet finder jeg noget tyndt.
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 03 November 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
witzel skrev:
...

hvis man begynder at diskutere strømforbrug/spild i stedet for lyden, bevæger vi os så ikke væk fra at diskutere hifi ?

...

Ideen er faktisk ikke helt tosset.

Hvis man beregner et apparats faktiske pris, som dets indkøbspris plus strømforbrug, så er sammenligninger imellem forskellige produkter, pludselig anderledes.

Jeg købte eksempelvis en 21" computerskærm billigt (brugt), men opdagede at den brugte mere strøm i de tre år den holdt, end det jeg gav for den i indkøb. De penge kunne have været brugt bedre.

Penge givet ud til strøm, gør måske dit indkøb på musiksiden mindre, eller måske går det ud over noget andet i hifi-systemet.

Moralsk er der måske også noget om det, men så skal man også kigge på hvad der forurener mest at producere, samt destruere.


lige pt er jeg i den heldige situation, at strømmen jeg betaler er en a conto beløb. uanset hvor meget jeg bruger, koster det mig 153,17 kr pr måned. Det er dog ikke derfor jeg har valgt den forstærker jeg har.

Jeg vil gerne undlade at have råd til at købe 10-20 cd'er årligt, hvis jeg får den lyd jeg gør. Jeg vil som nævnt tidligere, ikke gå på kompromis med lyden, bare for at få råd til mere musik. Jeg kommer ikke til at nyde musikken på samme måde, med en dårligere forstærker. Jo, hvis jeg kun købte de billige popproduktioner, men det gør jeg sjovt nok ikke.. ligesom jeg heller ikke tror at I andre gør det

det er jo ikke for sjov skyld at jeg lige har smidt 35k efter en ny forstærker, og en endnu større sum penge efter nye højttalere. Allerede der kunne jeg have sparet en del, ved at købe ICE i stedet for den Crown Studio Reference I ..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 03 November 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Spencer skrev:
witzel skrev:
...

hvis man begynder at diskutere strømforbrug/spild i stedet for lyden, bevæger vi os så ikke væk fra at diskutere hifi ?

...

Ideen er faktisk ikke helt tosset.

Hvis man beregner et apparats faktiske pris, som dets indkøbspris plus strømforbrug, så er sammenligninger imellem forskellige produkter, pludselig anderledes.

Jeg købte eksempelvis en 21" computerskærm billigt (brugt), men opdagede at den brugte mere strøm i de tre år den holdt, end det jeg gav for den i indkøb. De penge kunne have været brugt bedre.

Penge givet ud til strøm, gør måske dit indkøb på musiksiden mindre, eller måske går det ud over noget andet i hifi-systemet.

Moralsk er der måske også noget om det, men så skal man også kigge på hvad der forurener mest at producere, samt destruere.


lige pt er jeg i den heldige situation, at strømmen jeg betaler er en a conto beløb. uanset hvor meget jeg bruger, koster det mig 153,17 kr pr måned. Det er dog ikke derfor jeg har valgt den forstærker jeg har.

Jeg vil gerne undlade at have råd til at købe 10-20 cd'er årligt, hvis jeg får den lyd jeg gør. Jeg vil som nævnt tidligere, ikke gå på kompromis med lyden, bare for at få råd til mere musik. Jeg kommer ikke til at nyde musikken på samme måde, med en dårligere forstærker. Jo, hvis jeg kun købte de billige popproduktioner, men det gør jeg sjovt nok ikke.. ligesom jeg heller ikke tror at I andre gør det

det er jo ikke for sjov skyld at jeg lige har smidt 35k efter en ny forstærker, og en endnu større sum penge efter nye højttalere. Allerede der kunne jeg have sparet en del, ved at købe ICE i stedet for den Crown Studio Reference I ..

Ja, når man har brug for noget specifikt (og hvem har ikke det), så må man gå efter det.
Jeg har også måttet sortere lidt, da jeg skulle finde transistortrin der kunne tåle at dykke til 0,9 ohm, i diskanten, uden at gå i selvsving. Gad vide om den Crown tåler det ? (lidt OT, men alligevel interessant, måske...).


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Per N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 03 November 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
witzel skrev:
Spencer skrev:
witzel skrev:
...

hvis man begynder at diskutere strømforbrug/spild i stedet for lyden, bevæger vi os så ikke væk fra at diskutere hifi ?

...

Ideen er faktisk ikke helt tosset.

Hvis man beregner et apparats faktiske pris, som dets indkøbspris plus strømforbrug, så er sammenligninger imellem forskellige produkter, pludselig anderledes.

Jeg købte eksempelvis en 21" computerskærm billigt (brugt), men opdagede at den brugte mere strøm i de tre år den holdt, end det jeg gav for den i indkøb. De penge kunne have været brugt bedre.

Penge givet ud til strøm, gør måske dit indkøb på musiksiden mindre, eller måske går det ud over noget andet i hifi-systemet.

Moralsk er der måske også noget om det, men så skal man også kigge på hvad der forurener mest at producere, samt destruere.


lige pt er jeg i den heldige situation, at strømmen jeg betaler er en a conto beløb. uanset hvor meget jeg bruger, koster det mig 153,17 kr pr måned. Det er dog ikke derfor jeg har valgt den forstærker jeg har.

Jeg vil gerne undlade at have råd til at købe 10-20 cd'er årligt, hvis jeg får den lyd jeg gør. Jeg vil som nævnt tidligere, ikke gå på kompromis med lyden, bare for at få råd til mere musik. Jeg kommer ikke til at nyde musikken på samme måde, med en dårligere forstærker. Jo, hvis jeg kun købte de billige popproduktioner, men det gør jeg sjovt nok ikke.. ligesom jeg heller ikke tror at I andre gør det

det er jo ikke for sjov skyld at jeg lige har smidt 35k efter en ny forstærker, og en endnu større sum penge efter nye højttalere. Allerede der kunne jeg have sparet en del, ved at købe ICE i stedet for den Crown Studio Reference I ..

Ja, når man har brug for noget specifikt (og hvem har ikke det), så må man gå efter det.
Jeg har også måttet sortere lidt, da jeg skulle finde transistortrin der kunne tåle at dykke til 0,9 ohm, i diskanten, uden at gå i selvsving. Gad vide om den Crown tåler det ? (lidt OT, men alligevel interessant, måske...).

endnu mere off topic, hvorfor har du en diskant der dykker til 0,9 ohm det er da noget atypisk?



__________________
Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
Til top Vis Per N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per N
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 03 November 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Spencer skrev:
witzel skrev:
Spencer skrev:
witzel skrev:
...

hvis man begynder at diskutere strømforbrug/spild i stedet for lyden, bevæger vi os så ikke væk fra at diskutere hifi ?

...

Ideen er faktisk ikke helt tosset.

Hvis man beregner et apparats faktiske pris, som dets indkøbspris plus strømforbrug, så er sammenligninger imellem forskellige produkter, pludselig anderledes.

Jeg købte eksempelvis en 21" computerskærm billigt (brugt), men opdagede at den brugte mere strøm i de tre år den holdt, end det jeg gav for den i indkøb. De penge kunne have været brugt bedre.

Penge givet ud til strøm, gør måske dit indkøb på musiksiden mindre, eller måske går det ud over noget andet i hifi-systemet.

Moralsk er der måske også noget om det, men så skal man også kigge på hvad der forurener mest at producere, samt destruere.


lige pt er jeg i den heldige situation, at strømmen jeg betaler er en a conto beløb. uanset hvor meget jeg bruger, koster det mig 153,17 kr pr måned. Det er dog ikke derfor jeg har valgt den forstærker jeg har.

Jeg vil gerne undlade at have råd til at købe 10-20 cd'er årligt, hvis jeg får den lyd jeg gør. Jeg vil som nævnt tidligere, ikke gå på kompromis med lyden, bare for at få råd til mere musik. Jeg kommer ikke til at nyde musikken på samme måde, med en dårligere forstærker. Jo, hvis jeg kun købte de billige popproduktioner, men det gør jeg sjovt nok ikke.. ligesom jeg heller ikke tror at I andre gør det

det er jo ikke for sjov skyld at jeg lige har smidt 35k efter en ny forstærker, og en endnu større sum penge efter nye højttalere. Allerede der kunne jeg have sparet en del, ved at købe ICE i stedet for den Crown Studio Reference I ..

Ja, når man har brug for noget specifikt (og hvem har ikke det), så må man gå efter det.
Jeg har også måttet sortere lidt, da jeg skulle finde transistortrin der kunne tåle at dykke til 0,9 ohm, i diskanten, uden at gå i selvsving. Gad vide om den Crown tåler det ? (lidt OT, men alligevel interessant, måske...).

endnu mere off topic, hvorfor har du en diskant der dykker til 0,9 ohm det er da noget atypisk?


Ja, men det er et 'problem' som mange elektrostater kæmper med at løse.
Det er mine Martin Logan CLSIIz, med de gamle delefiltre, og z-paneler.

Man kan korrigere i delefilteret, men ofrer noget opløsning, hvis man gør det.

De gamle Quad ELS57, som netop har 50 års jubilæum, dykkede 'kun' til omkring 2 ohm, i diskanten. Men stakker man dem, som mange gør, så er vi nede på omkring 1 ohm, i parallel.


__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 955
Sendt: 03 November 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Det bedste argument er vel at Icepowers evne til at kontrollere en højtaler ikke er god nok. Og det alene gør dens strømbesparende prisværdighed uinteressant.

Men det er interessant at du synes icepower også lydmæssigt er det bedste. Det kender jeg ikke nogen der stadig vil være enig med dig i. Har du prøvet andre amps imod dine icepower eller er din overbevisning ud fra en formodning om at icepower er bedst ?

Hvis du er interesseret i at få kvalifiseret dit synspunkt/erfaringer så er jeg sikker på at witzel and the gang er klar på en roadtrip.

Kan huske for år tilbage da de første ice-trekanter kom ud til vanvittige priser..ehn håndfuld "highend venner" skiftede prompte deres tunge transistor amps ud til ice især efter high fidelity udråbtedem til bedste amps ever..en lovprisning som de siden har forsøgt at få til at gå i glemmebogen... idag har de alle skiftet deres icepower ud.. Jeg ser icepower som en fad der er uddøende i dyre konstruktioner men vil i stigende grad finde deres rette plads i midfi segmentet. Da deres pris/ydelsesforhold er helt i top.

forstå ikke det here som stum kritik..jeg er oprigtigt interesseret i hvorfor/hvordan du mener at icepower er det bedste.

 

vh

thomas

 

Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 03 November 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:


Gad vide om den Crown tåler det ?


dont know .. vi kan prøve
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes