Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 07:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ny hjemmebio i nybygget hus (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1442
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

woody skrev:

Men det helt store spørgsmål er jo hvilken film jeg skal vise/se i min nye bio, her er forslag velkommene.

Woody

Hmm ...hvad med Den blå lagune, Jaws eller Far til 4 i sneen.

Hvad mener du med hvilke film du skal vise ? ....er det da en betalingsbio hvor folk kan komme ? ellers forstår jeg ikke helt, du er måske ude efter om der er nogle der har gode forslag til nye film som du ikke selv har set ?

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
woody
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

[

[/QUOTE]

Hmm ...hvad med Den blå lagune, Jaws eller Far til 4 i sneen.

Hvad mener du med hvilke film du skal vise ? ....er det da en betalingsbio hvor folk kan komme ? ellers forstår jeg ikke helt, du er måske ude efter om der er nogle der har gode forslag til nye film som du ikke selv har set ?

[/QUOTE]

Folk skal ikke betale. Det er mere hvilken film jeg skal se som den første i min nye hjemmebio og det behøver ikke at være en jeg ikke har set før. Jeg har set mange film mange gange det er mere hvilken er den ultimativ film at se på et stort lærred.

Woody

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1442
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

woody skrev:

Folk skal ikke betale. Det er mere hvilken film jeg skal se som den første i min nye hjemmebio og det behøver ikke at være en jeg ikke har set før. Jeg har set mange film mange gange det er mere hvilken er den ultimativ film at se på et stort lærred.

Woody

Nåeeh, ok.

Hvis jeg engang bliver så heldig at skulle indvie min egen bio, så ville jeg dykke ned i dyngen af James Bond 007 film + købe en helt speciel pose chokoladeovertrukne karameler og en pyramideformet Sunkist appelsinjuice ( hvis de stadig findes ).

( På nøjagtig samme måde, som i 70'erne, da man som bette knægt gik i Astoria Bio i Aalborg til Bond kavalkade ).

Det er helheden/totaloplevelsen der tæller, ikke kun filmen ....husk det.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
Dynedrengen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Vil mene at filmvalget afhænger af årstiden og publikummet.

Mit bud:

Back2back visning at KillBill1+2

Så er den bif skudt i gang :-))

Eivind

 

 

 



__________________
Lev ikke for at nyde målet - Lev for at nyde turen til målet
Til top Vis Dynedrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dynedrengen
 
woody
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Så er der lidt nye billeder af en næsten færdig biograf. Gulvtæppet er lagt og glasvæven er sat op.

Billede 1: Her ses rummet hvor elektronikken kommer til at stå lidt på afstand.

Billede 2: Her ses dørtrin til biografen så der ikke lys ind og lyd ud. Døren er speciel lyd sikret  ifht. de øvrige døre i huset.

Billede 3 viser hvor udtag til strøm og hdmi stik til projektor kommer ud ca. 4 meter fra lærred. Hullet over ved døren er udluftning som er termostat styret se lille display ved døren.

Billede 5 Viser hvor bag højttalerne skal placeres.

Billede 6 Indhakket bliver gemt væk bag en skydedør se billede 4. Dåserne er til alle de højttalere kabler som kommer fra højttalerne stikkene i rummet. Samt til hdmi kablet til projektoren. I rummet kommer alt elektronikken til at stå.

Billede 7 viser hvor front og center højttalerne kommer til at stå.

 



Billeder rettet til af Administrator jf. regler for billedeupload hvor max. bredde af billeder er 800 px.

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody
 
woody
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

I starten af april bliver der sat gardiner op som er mørklægningsgardiner som køre i en skinde i vindues rammen så de slutter helt tæt. Det er også en gardindug hvor lys ikke kan komme igennem.

Woody

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody
 
MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

ser rigtig fint ud. spændene projekt.

de låger har mine forældre os i deres sove værelse. en sådan låge løsning er ikke helt billige i det lågevalg plus hvis de skal laves på bestemte mål, skulle mine forældres men lækkert ser det færdige resultat ud

mvh



__________________
Se min lille bio her.
Til top Vis MC_Disko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC_Disko
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

det ser jo fornuftigt ud indtil videre.
Flot arbejde


__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
woody
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Så er skydelågerne sat op og derved bliver alt elektronik skjult.

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody
 
woody
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Så er skabet klar til al hardwaren. Desværre var det stadig nogen dagen inden vi får nøglen.

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody
 
ulleergud
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud med store mulighedder.Godt med skjult instalition til alle højtalerne

MVH Ulle

Til top Vis ulleergud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulleergud
 
woody
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Så er biografen endelig færdig, næsten, den bliver jo aldrig helt færdig med alle de nye ting der kommer hele tiden. Men her er nogle billeder af mit setup.

Først et billede af min projektor Sony HS50

Og Næste billede viser de gardiner som jeg har valgt som holder alt lys ude.

De næste billeder er af mine højttallere og stik til dem.

Og så et billede af lærredet hvor datteren ser tegnefilm.

Og så til sidst et billede af hele rummet

Dejligt endelig at kunne se film igen det har jeg glædet mig til længe. Som afspiller bruger jeg en Samsung BD30. I øvrigt er der ingen problemer med lyden selv om væggene er af beton. Tæpper og træloft gør det rigtig godt.  

Woody

 

 

 

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Det mørklægning ser ud til at virker godt.

Hvor har du anskaffet dig disse henne? og hvilke er det?

Andet til siden, så kunne en kabel opstramning/ændring af højt. placering være en ide nu hvor der er gjordt så meget ud af rør i væggen samt evt. få dine baghøjttaler op og hænge på væggen så de giver mere effekt fra sig og ikke står i vejen

Ellers rigtig fin rum du har fået dig der, bare vi andre var så heldige. Mit fremtidtig hus skal helt klart have et rum/kælder for meget



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Ser rigtigt godt ud! Thumbs up! Bliver misundelig hver gang jeg ser et dedikeret bio-rum:) Og rigtigt god løsning med at gemme hardware væk i "hjørnekrogen".

Nu har jeg ikke nærlæst tråde så sorry hvis du har skrevet det, men hvor stort er dit lærred? Synes at rummet fortjener et lidt større lærred :)

Når du skriver, at der ikke er problemer pga. trælloft og gulvtæppe, så synes jeg alligevel du skal undersøge noget akustik-forbedring til væggene. Højttalere i dag spreder mere vandret end lodret og det er derfor ofte siddevæggene problemerne opstår (selvom loft/gulv også udgør noget af det selvfølgelig).
Men bare et forslag :) Er i hvert fald en billig måde at give lyden et væsentligt løft!

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
kreidel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

woody skrev:
Jeg er ved at designe hele IT delen i huset og her tænker jeg meget på at få sat et rack op hvor alt data og kabler er samlet. Alle data kabler slutter ved racket og det er også her at tv og internet kommer ind og fra racket/krydsfeltet deles ud til de forskellige rum. Jeg vil gerne have en enhed hvor alle rummene henter data fra et slags storage center eller server. Det skal være kompatibelt med bla. PS3 og MCE

Jeg har gennem mange år brugt NAS-bokse fra Synology til dette formål. Jeg har ikke nogen PS3, så jeg har ikke kunnet teste det, men efter sigende skulle den også fungere glimrende til det. Jeg bruger den dog til MCE og alle andre computere, og her er det lige som at have en server stående.

Til top Vis kreidel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kreidel
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Tillykke med bio'en!

For lækkert med dedikeret rum :)

Synes ikke jeg ser nogen subwoofer eller mangler jeg briller?



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
woody
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Claus_DK skrev:

Tillykke med bio'en!

For lækkert med dedikeret rum :)

Synes ikke jeg ser nogen subwoofer eller mangler jeg briller?

Hej

Subwooferne er skjult på den måde at jeg bruger de to 12" Zomax basenheder i fronthøjtalerne. De to basenheder har hver sin 200 Watt klasse D forstærker tilsluttet, de står inde bag ved skydelågen. Det virker rigtig godt specielt når det er hjemmebyggede højttallere så jeg præcis ved hvilken frekvens de skal sætte til, det er jo styret af det delefilter som sidder i højttallerne.

Jeg har lige bestil en Sanyo Z2000 inkl. ps3 så de kommer nok her i næste uge. Jeg har bestilt dem i Tyskland hvor jeg fandt et rigtig godt tilbud hos Pipro.dk http://www.pipro.de/index.php?language=en&XTCsid=dr17k14 ssdbboorporkivel185 

derved får jeg en Z2000 til 10.000 kr. hvilket jeg syntes er billigt. 

woody 

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody
 
woody
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:

Det mørklægning ser ud til at virker godt.

Hvor har du anskaffet dig disse henne? og hvilke er det?

Andet til siden, så kunne en kabel opstramning/ændring af højt. placering være en ide nu hvor der er gjordt så meget ud af rør i væggen samt evt. få dine baghøjttaler op og hænge på væggen så de giver mere effekt fra sig og ikke står i vejen

Ellers rigtig fin rum du har fået dig der, bare vi andre var så heldige. Mit fremtidtig hus skal helt klart have et rum/kælder for meget

Hej

Jeg har købt gardinerne hos vores lokale gardinmand de har sat det op. Dugen til gardinerne er fra Faber og selve rammen er vidst af et andet fabrikat som jeg ikke husker. Det virker rigtig godt dog ikke 100% tæt i kanterne men det kan jo blot fuges.

Jeg vil godt advare lidt i mod det med bio i kælderen, det har jeg prøvet og du slipper aldrig helt for den indelukkede kælderluft uanset hvor godt du laver det. Jeg brugte 75000 kr. på et rum på 16 kvm. for at gøre det helt rigtigt og stadig var der en indelukket lugt. Jeg fortrækker helt klart at have rummet i stueplan. Her er link til mit kælderprojekt http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14997&K W=woody 

Woody

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody
 
woody
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Så kommer min Z2000 og ps3 i morgen så skal der sættes op. Jeg glæder mig meget til at se billedet. Men nu mangler jeg så kun et større lærred og en rigtig god surroundforstærker. Jeg kigger efter en surroundforstærker som har indbygget scaler så jeg kan få alt op til projekteren med kun et kabel.

Woody

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Ok så fik jeg forklaring på subs :)

Mht surroundforstærker. Når du skriver scaler, er det så fordi du har kilder som du skal have opscaleret?

Ellers har alle nyere ssfor. xx antal HDMi indgange og som regel kun 1 udgang desværre.

Jeg kan anbefale en ssfors som kan dekode de nye formater, således du kan fryde dig over DTS HD MA i displayed !



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes