Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. maj 2024 | 15:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Bang & Olufsen og Aston Martin? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 13 December 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Man kan vel altid spekulere i hvorfor der kommer B&O i en Aston Martin, men det første der slår mig i den forbindelse er sammenhængen mellem manglende ydelse for pengene hos begge mærker. Af alle overpriced supercars man kan finde er Aston nok den værste.

Næ, stik mig en bugatti, der er ydelse for pengene. Vist også den eneste bil i historien hvor produktionsprisen er højere end udsalgsprisen



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 14 December 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Man kan vel altid spekulere i hvorfor der kommer B&O i en Aston Martin, men det første der slår mig i den forbindelse er sammenhængen mellem manglende ydelse for pengene hos begge mærker. Af alle overpriced supercars man kan finde er Aston nok den værste.

Næ, stik mig en bugatti, der er ydelse for pengene. Vist også den eneste bil i historien hvor produktionsprisen er højere end udsalgsprisen

Ja.

Nej så heller en BMW 645 den køre også bedre end den V8 meget bedre.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 December 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Ja ja drøm i bare videre og gå glip af den gode lyd. I har selvfølgelig den mulighed at følge efter den Audi A8 som Bang & Olufsen bruger som demonstrations bil rundt om i landets B&O butikker.  Det smager da lidt af fugl.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 14 December 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Tror nu, at der skal en del viden til, at kunne opnå fornuftig lyd i en bil. Hvordan gør de nævnte firmaer f.eks. for at reducere støjen fra luftturbulensen omkring bilen, støj fra dækkene, støj fra motoren. De læsere her på siden, der ikke kan klare blæserstøj, har nok gjort sig nogle tanker omkring dette?.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 December 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Man eliminerer naturligvis den slags med lyserød støj, som i den amerikanske præsidents fly



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 14 December 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Næ, stik mig en bugatti, der er ydelse for pengene. Vist også den eneste bil i historien hvor produktionsprisen er højere end udsalgsprisen

´

Det var den efter sigende også på den første A8, fordi Audi VILLE bevise at aluminium var et brugbart materiale til masseproduktion.

Bortset fra det så har der aldrig været meget fornuft over at købe biler til et par millioner eller derover, så hvad der giver "mest for pengene" er sgu ret ligegyldigt... Jeg ville langt hellere køre rundt i en Aston Martin end i en Bimmer eller en Mercer til de samme penge, om ikke andet så fordi der ikke er så mange andre der gør det. Det kan sgu også blive for fornuftigt det hele...

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 14 December 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Og så der dem der ikke skal have superbiler....

http://www.youtube.com/watch?v=NQt8kmHBvVw

her er stort service eftersyn vist ikke nok...



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 14 December 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Daniel18 skrev:
Jeg undre mig stærkt over at Aston Martin har valgt B&O frem for B&W. Jeg har intet imod B&O, men jeg synes godt nok ikke om deres lyd de kan lave i deres højtalere, og så er jeg ligeglad med hvor mange ice power forstærkere de smækker i. Jeg kan godt se idéen med samarbejdet hvis stereoanlægget skal se smart ud når diskanten evt køre op, men så er det også det. Mht det du siger


micma18 skrev:
Sejt gået af B&O, men jeg tror nu aligevel Linn havde lagt større vægt på hifi delen frem for designed, sammenlignet med B&O... Men det passer nok også bedre til Aston ejere


Jeg har nu min tvivl omkring det du sigter. Aston Martin ejere køber bilerne pga design men mest også ydelse, og hvis jeg ikke tager heelt fejl, så kan de fleste lide ydelse, og det får de ikke med et B&O.

Har du nogen sinde hørt B&O i en bil????????

Jeg har haft fornøjelsen af at høre både B&O og Linn i bilerne og kan lige så godt sige at Linn kan godt gå hjem og lægge sig

B&O formår at skabe en detalieret og kraftfuld lyd som ikke bliver forringet at bilens "løse" raller ting. nok det som overrasket mig mest var når du stod udenfor med lukket døre og der var skruet helt op for anlæget kunne du næsten ikke høre det uden for. Altså ingen Brian effekt  

Linn derimod var som om at der blev spillet i et andet rum og bilen spillede med så der kom en stor forringning af lyden.

Men hver sin musik smag. Men denne "diskution" er efter min mening for en meget begrænset del af brugerne herinde, da det nok ikke er ret mange som har hørt det ene eller ande anlæg i biler og indnu færre som har hørt begge og enda på samme tid

Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 14 December 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Man kan vel altid spekulere i hvorfor der kommer B&O i en Aston Martin, men det første der slår mig i den forbindelse er sammenhængen mellem manglende ydelse for pengene hos begge mærker. Af alle overpriced supercars man kan finde er Aston nok den værste.

Næ, stik mig en bugatti, der er ydelse for pengene. Vist også den eneste bil i historien hvor produktionsprisen er højere end udsalgsprisen

Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 15 December 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Og så der dem der ikke skal have superbiler....

http://www.youtube.com/watch?v=NQt8kmHBvVw

her er stort service eftersyn vist ikke nok...

jeg tror nu det første billede af bugattien er et meget godt billede på hvordan den ville se ud efter jeg havde været 5 min i den.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 15 December 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
brasch skrev:

Næ, stik mig en bugatti, der er ydelse for pengene. Vist også den eneste bil i historien hvor produktionsprisen er højere end udsalgsprisen

´

Det var den efter sigende også på den første A8, fordi Audi VILLE bevise at aluminium var et brugbart materiale til masseproduktion.

Bortset fra det så har der aldrig været meget fornuft over at købe biler til et par millioner eller derover, så hvad der giver "mest for pengene" er sgu ret ligegyldigt... Jeg ville langt hellere køre rundt i en Aston Martin end i en Bimmer eller en Mercer til de samme penge, om ikke andet så fordi der ikke er så mange andre der gør det. Det kan sgu også blive for fornuftigt det hele...

jo, men man kan jo få en jaguar til de samme penge...de skal heller ikke til service konstant



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 16 December 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Man kan vel altid spekulere i hvorfor der kommer B&O i en Aston Martin, men det første der slår mig i den forbindelse er sammenhængen mellem manglende ydelse for pengene hos begge mærker. Af alle overpriced supercars man kan finde er Aston nok den værste.

Næ, stik mig en bugatti, der er ydelse for pengene. Vist også den eneste bil i historien hvor produktionsprisen er højere end udsalgsprisen


Tillykke. Her hen af søndag aften tror man ellers, at højdespringeren inden for ”Ugens dummeste bemærkning” er fundet, men du nåede lige at snige dig ind på en træg førsteplads.

Siden du nævner ”højere produktionspris end salgspris” klicheen går jeg ud fra at det er Veyron du taler om.. Korrekt? Nu kommer så delen jeg ikke kan følge.

I hvilken absurd, pillepåvirket og sindsforvirret tilstand er du kommet frem til konklusionen, at en Veyron til 25.000.000kr er et bedre/mere fornuftigt køb, end en DB9 til 3.700.000kr, bilen der vel at mærke har vundet priser for sine geniale linjer af Henrik Fisker, og eminente egenskaber som GT racer?



__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 16 December 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Predator:
Godt talt


__________________
Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 16 December 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Det er skægt hvordan der er mange herinde som bare ikke vil acceptere at B&O er gode til noget. Jeg har ikke hørt B&O anlæg i nogen bil. Men jeg kan sagtens forestille mig deres icepower teknolig vil gøre sig godt i en bil. Og med den succes B&O har fået inden for branchen på så kort tid, taler for sig selv. Bose klarer sig vist også ret godt. Dem er der heller så mange fans af herinde. Men jeg tror de øvrige i branchen skal til at smøge ærmerne op hvis de vil have en bid af kagen inden for biler i de lidt højere klasser - eller hvad

__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 17 December 2007 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
AV Precision skrev:
brasch skrev:

Næ, stik mig en bugatti, der er ydelse for pengene. Vist også den eneste bil i historien hvor produktionsprisen er højere end udsalgsprisen

´

Det var den efter sigende også på den første A8, fordi Audi VILLE bevise at aluminium var et brugbart materiale til masseproduktion.

Bortset fra det så har der aldrig været meget fornuft over at købe biler til et par millioner eller derover, så hvad der giver "mest for pengene" er sgu ret ligegyldigt... Jeg ville langt hellere køre rundt i en Aston Martin end i en Bimmer eller en Mercer til de samme penge, om ikke andet så fordi der ikke er så mange andre der gør det. Det kan sgu også blive for fornuftigt det hele...

jo, men man kan jo få en jaguar til de samme penge...de skal heller ikke til service konstant

Ja, eller man kan købe 10 Skoda'er... Jeg vil nu alligevel forslå folk at købe lige præcis den bil de helst vil eje... Det er jo i grunden vel det der betyder noget... ejer glæde...

Personligt vil jeg aldrig kunne forstå folk der vælger en XKR over en V8 Vantage. Uagtet at Jaguar'en er 0.5 sek hurtigere, og måske er lidt mere praktisk...

KIG, brug nu jeres øjne!!! (Jaguar'en ligner jo en blåhval...)

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 17 December 2007 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Det er egentlig sjovt så mange, der har så meget imod at Aston Martin vælger at smide et B&O anlæg i deres biler. Det er med garanti fåtallet af
medlemmerne her på forummet, der nogensinde får mulighed for at køre i en AM med eller uden B&O anlæg - og endnu færre, der nogensinde bare
kommer til at se en Bugatti Veyron i levende live.

Så hold jeres smålighed for jer selv og vær glade for at et dansk udviklet, og muligvis også produceret, produkt findes værdigt til at sidde i en af
verdens fedeste biler.

Og nej, jeg har heller ikke råd til en Aston Martin....
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
Sjokoz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 17 December 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Det eneste jeg ikke kunne li ved det B&O anlæg jeg hørte i en Audi A8 var at det spillede Britney Spears... Ved ikke lige hvorfor det nummer blev valgt
Til top Vis Sjokoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjokoz
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 17 December 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hvis det var i denne så var jeg ligeglad.

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 17 December 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Og så der dem der ikke skal have superbiler....

http://www.youtube.com/watch?v=NQt8kmHBvVw

her er stort service eftersyn vist ikke nok...

Ja det er sådan det sker http://www.youtube.com/watch?v=WShY1ObPvhQ&feature=relat ed

En langsom R1

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 17 December 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Predator skrev:
I hvilken absurd, pillepåvirket og sindsforvirret tilstand er du kommet frem til konklusionen, at en Veyron til 25.000.000kr er et bedre/mere fornuftigt køb, end en DB9 til 3.700.000kr, bilen der vel at mærke har vundet priser for sine geniale linjer af Henrik Fisker, og eminente egenskaber som GT racer?

Ene og alene fordi en veyron udover at være helt tåbeligt hurtigt skulle være den gadebil med de bedste køreegenskaber der nogensinde er produceret og sandsynligvis vil blive produceret i vores levetid



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes