Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 15:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Et kig ind i min hjemmebiograf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 15 December 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics

Haha... ja... men der er ikke sat andet end et par Magnat Systema Pro højtalere til derinde i øjeblikket. De bliver mest brugt hvis vi skal se en film på computeren eller høre lidt radio.



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1442
Sendt: 15 December 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Ok, najs
Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
Bungi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 15 December 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej Naddali,
Det kan ikke siges nok, det er ret fedt det du har gjort med væggen!
billedligt oversat kunne det lidt sige at højttaleren er et med rummet eller at rummet bliver fyldt med lyd fra ht'erne - ret fedt
selve anlægget  er også i top!!  Jeg ved ikk hvorfor,  men den sub  ser altså bare dejlig ud
igen igen, nice work!
Til top Vis Bungi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bungi
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 15 December 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej Bungi

... Uhh... nu bliver det jo næsten poetiskt !  ... mange tak... og ja.... er også selv ret godt tilfreds med min sub, men går og leger lidt med tanken om at anskaffe endnu en S1.2, men de er vist udgået nu i kirsebær, så det bliver nok en brugt.



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 15 December 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Må også tilslutte mig alle de andre rosende herinde. Det ser rigtig stilfuldt ud, man får lyst til at bruge et par timer i den bio.

Glæder mig selv til at bygge bio igen.



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 16 December 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Hej Dief

1000 tak ... er jeg meget glad for at høre... og tro mig der er indtil nu allerede brugt mange timer på at nyde lidt god musik eller en film på det store lærred  

Jeg var lige inde og kigge på din egen hjemmebio... hold da op.. der er lagt noget energi og tid i at lave den så gennemført skal jeg love for.. well done !!

Rune



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 17 December 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Kan kun tilslutte mig alle andres holdning. Flot gået for et gennemført stykke arbejde

__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 17 December 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik ... takker.. og ikke mindst.. I LIGE MÅDE !

__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
Xipzou
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 139
Sendt: 17 December 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Ny favorit bio :-)

 

det ser sku GODT ud!!!!

 

Til top Vis Xipzou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xipzou
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 17 December 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Xipzou

.... WHAT !!! ... favorit bio ligefrem !! det er stort !! Haha... men mange tak... sgu rart at høre at det man render og laver falder i andres smag



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
Xipzou
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 139
Sendt: 17 December 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

he he skal dog siges det primært er udseendet.... samt er du ikke faldit i "fælden" med masser af starwars plakater osv....

 

Nå men hvornår ser vi et billede ind bag "the wall of wonder" ???

Til top Vis Xipzou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xipzou
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 17 December 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Xipzou

 

hehe... ok .. godt så ! ... mht "min wonder wall"  , må i vente lidt, da jeg har et helt andet projekt med den på bagsiden. Som det er nu er reolen jeg har lavet på bagsiden af hifi-væggen gemt i midten af en hel væg med skydelåger.

Planen er i den nærmeste fremtid at jeg skal have lavet en klar acryl plade hvor der på bagsiden er monteret en sort folie. Den skal så sættes op på bagsiden af hifi-reolen, og derpå skal der monteres min 22" fladskærm, samt udtræks hylde til tastatur. Dermed bliver det også nemt at gemme evt. kabelsalat, samt at koble pc og anlæg/projektor sammen på en fornuftig måde.... når skydelågerne er trukket "for", er alt grejet totalt skjult.



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
Xipzou
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 139
Sendt: 17 December 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Istedet for sort folie så skal du prøve med en sort spraymaling istedet for!!

Det giver en rigtigt flot finish!! har lavet det til et par kunder (dog i hvid) og der prøvede jeg folier og alm maling og spraymaling og  you name it....

Folie er pænt set forfra men limen bliver gullig/hvid med tiden set bagfra... spraymaling ser som sagt rigtigt godt ud!!

 

Det skulle iøvrigt heller ikke forstås som om selve hi-fi tech delen ikke var "lige i øjet" men på den front kunne man måske godt "drømme" sig hen i noget  lyngdorff eller andet FRÅDS

Til top Vis Xipzou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xipzou
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 17 December 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hej igen Xipzou

.. ja.. du har ret m.h.t. folie vs. maling... det ender nok også med at valget falder på malingen, men har desværre også i forbindelse med mit arbejde erfaret at maling på en acrylplade er ekstremt følsom og nemt "chipper" af. Det gode ved denne ulempe.. *griner* .. kan man overhovedet sige det ?? .. nå men det gode er selvfølgelig at skulle der chippe noget maling af så er det nemt at reparere stedet med en ny gang spray.. og det kan slet ikke ses bagefter .

Og... det med "hi-fi tech delen " forstod jeg godt... klart at der kunne vold-opgraderes på mit anlæg.. men det er der ikke lige "tid" til !  

 

 



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 17 December 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Naddali skrev:

Hej Bungi

Jeg er også selv ret godt tilfreds med min sub, men går og leger lidt med tanken om at anskaffe endnu en S1.2, men de er vist udgået nu i kirsebær, så det bliver nok en brugt.



Du skal da have en svs  
det er et rigtig flot anlæg du har dig der, fedt lavet med den der wall må man spørge hvorfor der er så stort mellemrum imellem dvden og surround forstærkeren?

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 17 December 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hej Morten014

Hehe... en SVS ... hmm... er der desværre ikke plads til i budgettet tror jeg.

Angående dit spørgsmål på afstand mellem dvd afspiller og surround reciever har jeg tænkt lidt fremad. På sigt er det forhåbentlig meningen at anlægget skal udvides med en NAD C272 effekforstærkere...eller måske to... det kunne også være en eller to stk NAD 218 THX effektforstærkere. Når den/disse er anskaffe vil helhedsbilledet ændre sig noget, da afstanden til de kommende enheder der bliver tilføjet, vil være den samme mht til mellemrum som det der er nu mellem surround reciever og DVD afspiller... dermed vil det fylde hifi væggen på en pæn og overskuelig måde, og der vil ingen fare være for at evt. varme apperater kommer til at stå for tæt. ... så... derfor  .. men faktisk godt observeret Morten014 ! *S*

 

Mvh Rune



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 17 December 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej Naddali, har kigget på dine billeder nogle gange. Bare for at finde noget at kritiserer  Men det er umuligt at finde noget

Nej, seriøst. Det er sku' virkeligt flot. Tillykke. Kanon. 



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 17 December 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

DKsoulman

.. jeg bukker... og bukker igen... MANGE tak !   .. det er jeg virkelig glad for at høre !

Det er jo lækkert at få lidt respons fra folk man ikke kender... man får sgu næsten lyst til at invitere jer allesammen indenfor til en kop glögg og en julesmåkage ! *griner*



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 18 December 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Naddali skrev:

Hej Dief

1000 tak ... er jeg meget glad for at høre... og tro mig der er indtil nu allerede brugt mange timer på at nyde lidt god musik eller en film på det store lærred  

Jeg var lige inde og kigge på din egen hjemmebio... hold da op.. der er lagt noget energi og tid i at lave den så gennemført skal jeg love for.. well done !!

Rune

Takker...... Men den bio ejer jeg desværre ikke længere...... Til genæld giver det muligheden til at bygge en endnu bedre næste gang

Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 18 December 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:
Naddali skrev:

Hej Dief

1000 tak ... er jeg meget glad for at høre... og tro mig der er indtil nu allerede brugt mange timer på at nyde lidt god musik eller en film på det store lærred  

Jeg var lige inde og kigge på din egen hjemmebio... hold da op.. der er lagt noget energi og tid i at lave den så gennemført skal jeg love for.. well done !!

Rune

Takker...... Men den bio ejer jeg desværre ikke længere...... Til genæld giver det muligheden til at bygge en endnu bedre næste gang

Dief

 

Ok !! ... jamen det glæder jeg mig da vildt til at kunne følge.. skridt for skridt ! ... bliver spændende... nogle idéer allerede på tegnebrædtet ?



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes