Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 12:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Et kig ind i min hjemmebiograf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 18 December 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Som alle andre har sagt ser det jo godt ud. Væsentlig mere orden end i min hjemmebio!

Da vi har den samme projektor (Hitachi TX-100) var jeg lidt interesseret i at høre, hvilke billedindstillinger du anvender?

Jeg har aldrig fundet nogle specielt gode indstillinger af fx farver osv., men da den efterhånden er ret gammel, virker det også lidt hasarderet at få
den kalibreret.

Selv en TX100 ser nu også ret godt ud med HD-DVD og Bluray.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 18 December 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Vanderlay

Angående indstillinger har jeg ikke nogen favoritter .. endnu.. det er en jeg købte brugt for et par måneder siden. Men mht farver synes jeg at den gør det ret godt, men kunne selvfølgelig godt tænke mig en anelse mere kontrast end det den leverer, men jeg mener at jeg har sat min "iris" på 4, og det er faktisk helt ok i et mørklagt rum.

Normalt lader jeg den også køre i "whisper mode" til dels pga støjsænkningen men også fordi at det ikke er nødvendigt med ekstra lys fra projektoren da jeg næsten kan mørklægge min hjemmebio

 

Jeg gad vildt godt prøve min TX100 af med en HD-DVD... men har ikke noget grej til at afspille det format  ... Men det lader til at du har erfaringer med det ?!?

 



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 18 December 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har i nogle måneder kørt med både HD-DVD og Bluray (sidstnævnte via PS3). Det ser rigtig fedt ud, men kvaliteten varierer selvfølgelig også
mellem filmene.

Toshiba-HD-DVD-afspilleren gav lidt problemer med at snakke sammen med DVI-stikket på TX100, men det er blevet bedre efter en
firmwareopdatering. Ellers er der ikke de store forskelle mellem de to formater som jeg ser det. Dog giver PS3 den bonusmulighed at spille spil i
92", hvilket er ret cool, selvom jeg er for nærig til at købe spillene og kun har lånt dem fra biblioteket.

Jeg kører mest med Iris helt åben, selvom min bio også er tæt på helt mørkelagt, da jeg ellers synes billedet bliver lidt for fladt.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 18 December 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Halløj Rune!

Jeg vil gerne være med i hylekoret af imponerede mandfolk! Det er virklig flot!!!!

Men jeg kom til at tænke på - hvor meget luft er der omkring apperaterne inde i væggen? For sådan en amp skal jo helst ikke stå alt for indelukket med køleribber/ventilationsriste dækket til. Har du lavet ekstra plads bagtil? Kan du tage et billede fra den anden side af døren, så vi kan se hele løsningen??

Men som sagt : thumbs up!! Det er flot og anderledes tænkt!!!

Mvh

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 18 December 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Vanderlay

Ok .. faktisk rart at høre lidt fra andre omkring Hitachi'en  ... du nævner noget med en firmware opdatering... jeg går ud fra at det var en opgradering af Toshibaen ??

hehe... at låne spil er da ok, men er der ikke ved at komme en del brugte på markedet ? .. de kan da ikke koste alverden ?

Hvis billedet bliver for "fladt" kan man jo justere en lille bitte smule på kontrasten !



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 18 December 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Ja, det var Toshibaen, der skulle opdateres, da det var den, som goofede i det med at snakke sammen med DVI. Den er stadig lidt kræsen og ikke
helt så easygoing som PS3.

Vil overveje brugte PS3-spil, men da der ikke er så mange PS3-ejere, er det nu heller ikke så svært at komme til at låne dem på biblo
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 18 December 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Hey Tøffe

Mange mange tak ! Lyden af hylende mandfolk er jo som sirenernes sang ! hehe

Plads er der masser af til enhederne da de står med "røven" inde i værelset ved siden af. Den væg hvor det er opstillet, er i det tilstødende herre-værelse skjult med 4 store gulv til loft skydelåger. Der var en tidligere der spurgte om ikke man kunne få lov at se "den anden side" af hifi-væggen, og dertil måtte jeg sige.. jo.. når den side er klar til at blive vist frem  ... der er nemlig nogle planer for bagsiden af den reol jeg har bygget på til anlægget også.... men det kommer det kommer



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 18 December 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Er hvor anderledes lavet på den fede måde !

Kanon i dem med at bygge det ind på den måde. Virker faktisk meget bio agtigt.

__________________
Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1149
Sendt: 18 December 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hvilke kabler har du i brug? der må da være et par meter
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 18 December 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

torkild

Tak du  .. jeg har hele tiden været af den opfattelse at i en hjemmebio skal der være så lidt der distraherer under en filmkigning, og med det mener jeg at for at kunne opnå det, så må man sørge for at der ikke er nogle lysende og blinkende displays i nærheden af billedet man kigger på.

(hehe.. det skulle jo lige være hvis det virkelig var nogle superflotte og megadyre enheder der skal vises lidt frem )

Derfor valgte jeg at lave mit bio-setup på denne enkle måde.. og det virker faktisk ret godt... et roligt rum..



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 18 December 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

flaz

Jeg kører til fronterne en omgang "Tara Labs Omni", og til center "Tara Labs Omni ST". Til subben har jeg et QED sub kabel... til baghøjtalerne er der endnu blot et "standard" højtalerkabel... men det står selvfølgelig til en opgradering i nærmeste fremtid.



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 18 December 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Dette er et af de oprindelige idé tegninger jeg lavede ... ligner meget godt ik' ?



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 18 December 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Naddali skrev:

Der var en tidligere der spurgte om ikke man kunne få lov at se "den anden side" af hifi-væggen, og dertil måtte jeg sige.. jo.. når den side er klar til at blive vist frem  ... der er nemlig nogle planer for bagsiden af den reol jeg har bygget på til anlægget også.... men det kommer det kommer

Cool - vi glæder os

Mvh

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 21 December 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Naddali skrev:

Hej Morten014

Hehe... en SVS ... hmm... er der desværre ikke plads til i budgettet tror jeg.

Angående dit spørgsmål på afstand mellem dvd afspiller og surround reciever har jeg tænkt lidt fremad. På sigt er det forhåbentlig meningen at anlægget skal udvides med en NAD C272 effekforstærkere...eller måske to... det kunne også være en eller to stk NAD 218 THX effektforstærkere. Når den/disse er anskaffe vil helhedsbilledet ændre sig noget, da afstanden til de kommende enheder der bliver tilføjet, vil være den samme mht til mellemrum som det der er nu mellem surround reciever og DVD afspiller... dermed vil det fylde hifi væggen på en pæn og overskuelig måde, og der vil ingen fare være for at evt. varme apperater kommer til at stå for tæt. ... så... derfor  .. men faktisk godt observeret Morten014 ! *S*

Mvh Rune



Jo tak, jeg tænkte nok at det var noget i den stil. Hvordan ser det ud med bagsiden af vægen? kan vi snart få nogle billeder??

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1442
Sendt: 22 December 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Naddali skrev:

Dette er et af de oprindelige idé tegninger jeg lavede ... ligner meget godt ik' ?

Naddali: Det der ser 4fedt ud, er det et shareprogram det er tegnet med ? gad godt sådan et program.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 28 December 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics

Billedillustrationen har jeg lavet med programmet Corel Draw... det er desværre ikke et shareware program  .. men jer er sikker på at der findes en del gratis programmer hvor man kan lave lidt grafik på også

Rune



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Halløj - man får næsten lyst til at pifte, som når man ser den første kvinde i kjole om foråret

Det er simpelthen utrolig flot udført arbejde. Det er nok den mest stilede løsning jeg har set, hvor stue og hjemmebioen er kombinet til fulde. Meget lækkert.

Jeg er dog nysgerrig Er der mulighed for, at se hvordan du har bygget den væg op indefra - Kan man tage fronten af? Hvor dar du forøvrigt gemt kablerne henne?

Tak for god inspiration, jeg tror sq jeg er nød til at opdragere min egen hjemmebio efter den her oplevelse.

musashi (ærbødigst)

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

musashi skrev:

Halløj - man får næsten lyst til at pifte, som når man ser den første kvinde i kjole om foråret

Det er simpelthen utrolig flot udført arbejde. Det er nok den mest stilede løsning jeg har set, hvor stue og hjemmebioen er kombinet til fulde. Meget lækkert.

Jeg er dog nysgerrig Er der mulighed for, at se hvordan du har bygget den væg op indefra - Kan man tage fronten af? Hvor dar du forøvrigt gemt kablerne henne?

Tak for god inspiration, jeg tror sq jeg er nød til at opdragere min egen hjemmebio efter den her oplevelse.

musashi (ærbødigst)

Haha... for syttan musashi ... det var store ord !!! Dem alle sammen  .. det er MIG der bukker ... Tak for de flotte ord !

"Væggen" består af en MDF plade som dækker for en dørkarm hvor døren så er taget ud til det tilstødende "Herreværelse" som det så flot hedder.. .*griner*, og hvad skal man med 2 døre til det samme rum ??

Kablerne løber langs gulvet i kabelbakker. Det har været den nemmeste løsning jeg har valgt da der på sigt skal renovers i det meste af huset. Men når den tid kommer skal der laves en pænere løsning. (Fodlister med plads til ALLE de tykke kabler... !)

Hifi-væggen kan som sådan ikke "tages af" da den er skruet fast indvendig i dørkarmen med vinkelbeslag. Jeg er vist kommet til at love at jeg snart får taget et billede af bagsiden så i kan få et "back stage"  

At man ligefrem kan være til inspiration er fedt... så hvis du ikke er tilfreds, så er det jo bare med at lægge hjernen lidt i blød og så komme i gang ! ... står gerne til rådighed med nogle idéer og inputs hvis det skal være !

Hilsner

Rune B



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1442
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Naddali skrev:

"Væggen" består af en MDF plade som dækker for en dørkarm hvor døren så er taget ud til det tilstødende "Herreværelse" som det så flot hedder.. .*griner*, og hvad skal man med 2 døre til det samme rum ??

Elementært Dr. Naddali, man bør altid have en flugtvej. Forestil dig at en af vennernes kone kommer forbi med kagerullen og stiller sig truende op i indgangsportalen til herreværelset og udbryder ....."HVOR ER HAN ?"

...."æeehh, hvem ?"   

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 
Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Hahaha KrammeAcoustics

... good point ! ... men gør som jeg.... LÅS DØRENE !!! hehe



__________________
"Gode ører lytter bedst"
Til top Vis Naddali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naddali Besøg Naddali's Websted
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes