Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 21:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sølvfarvede fjernsyn mv. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paff
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

Hej!

I en anden tråd herinde ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5895&PN =1) var der en, der nævnte, at billige dvd-afspillere alle er sølvfarvede. Denne trend gør sig jo efterhånden gældende for alt hifi/av-udstyr, billigt eller ej.

Men uanset hvad man synes om sølv-trenden, så synes jeg, der er et decideret problem med sølvfarvede fjernsyn. Måske er jeg den eneste, men bliver I ikke distraheret af den lyse ramme om fjernsynet, som sølvfarven afstedkommer? Jeg mener, selv om jeg slukker alt lyset i stuen, bliver jeg irriteret over, at fjernsynet "lyser op" rundt om skærmen. Det virker distraherende på billedet og så vidt jeg ved, giver det også en oplevelse af lavere kontrast i billedet (?).

Er det kun mig, der har tænkt dette? Det var i hvert en kedelig sidegevinst, som jeg ikke havde regnet med, da jeg for nylig købte nyt fjernsyn

Til top Vis paff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paff
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 05:53 | IP-adresse registreret  

Jeg skal 10hver10fald IKKE have et sølvfarvet nogenting, det minder mig om halvfjerserne, uark!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Ja, det er jo en kendt sag en en sort ramme uden om et projektorlærred får billedet til at virke skarpere og mere kontrastrigt. Det samme gør sig naturligtvis gældende med TV.

Og jeg er enig med F.Christians i at sølvfarvede ting er grimme som bare f.....   Men hvorfor har du noget imod 70´erne? Måske er man bange for at kassebukser igen bliver moderne. Brrrr - ikke nogen rar tanke

/Per Ejvind
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Mjah, men det er jo næsten umuligt at få de gængse 32" TV i sort .. Alle de Panasonic, SONY og Philips TV jeg ser i reklamerne hver lørdag er i hvert fald sølvfarvede (Det gør dog ikke at jeg har mindre lyst til at købe et nyt TV)
Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 421
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Det er vel en smags-sag, sort har også en effekt på indretningen, ligesom sølv har det!
Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hej !

Jeg er sku også irriteret over at tv skal være lyse så virker de meget støre, jeg har ikke noget imod at hi-fi er lyse det kan nogle gange være svært at se vad der står på dem uden at have en lygte med

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hello

Jeps, jeg er helt enig! Den sølvfarvede trend, er bare så grim!!. Det lugter langt væk af dårlig kvalitet.

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 456
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Tværtimod - mørke farver er langt mere dominerende en lyse farver, medmindre dine vægge er sorte... Mit gamle sorte fjernsyn virkede som en stor klods i rummet. Mit PD30 virker faktisk mindre på trods af det er 32" mod 28".
 
L.
 
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

PD30 er jo også mørkeblå rundt om skærmen
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 456
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

jdg1: Ja, men det er generelt en grå/sølv farve. Hvilket jeg faktisk foretrækker efter at have haft et kedeligt sort fjernsyn i flere år. :) (Men PD30 er også et sexet TV! :D)
 
L.
 
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Ja, det er jo en kendt sag en en sort ramme uden om et projektorlærred får billedet til at virke skarpere og mere kontrastrigt. Det samme gør sig naturligtvis gældende med TV.

Og jeg er enig med F.Christians i at sølvfarvede ting er grimme som bare f.....   Men hvorfor har du noget imod 70´erne? Måske er man bange for at kassebukser igen bliver moderne. Brrrr - ikke nogen rar tanke

/Per Ejvind

Det er ganske rigtigt når du nævner den sorte ramme udenom lærredet, og det er faktisk af samme grund at Panasonic bl.a. har lavet mørk ramme på de nye PX-modeller samt PD30-serien. De mener at kunne påvise en effekt, og når MAn betragter modellerne op mod øvrigheden kan der meget vel være noget om snakken!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

hvad med et mere 80'er venligt i pastel farver?
Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Mat sort er at foretrække, fordi de ikke reflektere det omgivende lys, og dermed har en påvirkning af det man ser på skærmen. Derfor kan ingen sølvfarvede skærme TCO´03 certificeres, men alene efter den gamle TCO´99 standard.

Søvlfarvet er ikke ensbetydende med at det er grimt, tag f.eks. Beovision 5 plasmaskærmen med solide alurammer om glasfronten. Er det grimt?

Endelig kan jeg tilføje at Sony har genindført den sorte farve i mange af sine produkter igen, ved siden af sølv og champagne (sidstnævnte i deres ES serie). Der er med andre ord tegn på at sort vil vende tilbage. Sort har den ulempe at støv ses med det samme, det er ikke tilfældet med sølv . Personligt forestrækker jeg mat sort, og skal det være sølv, så er rå eller sølv-eloxeret alu at foretrække.

 

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

omegasteffy skrev:
hvad med et mere 80'er venligt i pastel farver?

Det har B&O pudsigt nok indset for et stykke tid siden, Avant o, Beovision 3 og MX serien kan fåes i bløde pastel-farver, og de er faktisk flotte.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

støv ses med det samme, det er ikke tilfældet med sølv .

 

Hej !

Ja man skal passe på ikke at overstrenge sig og få rattet ryggen ud   

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
akerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hmm.. jeg synes nu klart sølv er det pæneste - guld er direkte grimt, det er nærmest kitch.. sort er OK, men for traditionelt, og det er 'tungt' at se på - sølv passer godt ind i et minimalistiskt, lyst hjem :-)

men jeg er (også) irriteret over, at alle de billige ting er i sølv - så vil folk jo også gå udfra at en marantz SR9300 surround-forstærker bare er noget billigt bilkabras :[]

Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Det er jo lidt en smagssag med de farver - jeg ville kunne personligt ikke forestille mig Accuphase i sølv eller sort!

Sølv passer kun ind fordi det er den farve der er in i tiden - bare gå 20-25 år tilbage, da var alt også sølv. Så blev det guld og så kom sort igen. Senere blev det guld igen og nu rykker sølv - det kører hele tiden.

Den største ulempe mener jeg, er, at produkter i sølv let kommer til at se billige ud, specielt hvis det er med plastikfronte osv. Noget andet er når det er alu - det ser godt ud når det er behandlet rigtigt!

Sådan er det også med tv, og der er langt mellem de virkeligt flotte fordi alle ligner hinanden idag. Heldigvis har Sony, Panasonic, Philips og naturligvis B&O nogle virkeligt flotte modeller, og de første 3 er også begyndt at sælge flere fjernsyn i sort og mørkgrå igen - måske fordi folk er ved at blive kvalt i sølv!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Min kærestes Prosonic "Bilka" er sølvfarvet, men de har haft travlt; det er et sort TV, som har fået en TYND coating med sølv. Den kan iøvrigt vaskes af, i hvert fald delvis. Og hvor er det grimt!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 456
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Mat sort er at foretrække, fordi de ikke reflektere det omgivende lys, og dermed har en påvirkning af det man ser på skærmen. Derfor kan ingen sølvfarvede skærme TCO´03 certificeres, men alene efter den gamle TCO´99 standard.

Nu skal du passe på, for sorte skærme kan f.eks. HELLER ikke TCO'03 certificeres, kun beige... ;)

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
ctacta skrev:

Mat sort er at foretrække, fordi de ikke reflektere det omgivende lys, og dermed har en påvirkning af det man ser på skærmen. Derfor kan ingen sølvfarvede skærme TCO´03 certificeres, men alene efter den gamle TCO´99 standard.

Nu skal du passe på, for sorte skærme kan f.eks. HELLER ikke TCO'03 certificeres, kun beige... ;)

L.

Ups, du har sg* ret

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes