Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 10:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Audioholics kosteskab - Projekt sofashake (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Audioholic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Så kom det rare postbud med en pakke til mig

Xindak

En Ipod dock - Rigtig lækker kvalitet og med fjernbetjening. Meget tung størrelsen taget i betragtning. Jeg synes jeg gjorde en god handel. Den var sat ned fra 1200,- til omkring 270kr,-

Min aldrende men dejlige spilledåse  Det er bare skidt der er på - Den er ikke ridset.

DV7010 - Lækker maskine.

Classic No. 8.0B - 150watt i 8 ohm. Det er den der driver 6,5 tommerne i fronterne.



__________________
Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
Til top Vis Audioholic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audioholic
 
Audioholic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Sørme om postbudet ikke kom med en pakke til  Jeg er begyndt at synes godt om ham.

Gad vide hvad der er i pakken?

3 banditter var der i  med et mere eller mindre charmerende navn ..

Fri af kassen. Synes det virker af ok kvalitet prisen taget i betragtning.

Plastik ophæng??  Jeg bliver mere og mere skeptisk ..

Størrelsesforhold.

Jeg har monteret dem i ryglænet på sofaen som KCLasse rådede mig til. Forstærkeren er min Jamo. Den er stripset fast midlertidigt indtil den endelige montage er fastlagt.

Jeg valgte 3 shakere, da det passer med en shaker pr sektion.

2 x shakere og forstærkeren.

Indstillet på omkring 100Hz til at starte på.

Jeg fandt en stump Tara-Labs højtalerkabel fra fronterne.

Mere kabeltræk

Så spiller de!!

Første "lytte" indtryk er "Hvorfor er det nu liiiige at jeg har købt 3?". Hele sofaen rystede som om Amin Jensen hoppede i den. Med lidt volumen justering og en lille tilpasning af frekvensen var effekten dog bedre.

1. Film: Master & Commander - Til verdens ende. Første skudscene hvor kanonerne brager og kugler & træsplinter visler om ørerne på en. Meget overbevisende effekt som virkelig kan føles i mellemgulvet og hele kroppen.

2. Film: Star Wars - The empire strikes back. Igen meget overbevisende med de store stjernekrydsere hvor man virkelig føler at det er et enormt rumskib som sejler forbi. eksplosioner og skud mv. virker også mere virkelige og overbevisende.

På forhånd ved jeg ikke hvad jeg havde forventet. Til 600 kan man jo heller ikke forvente alverden. Det er en meget speciel følelse som ikke kan erstatte en sub, men supplere den. Jeg synes det giver en ekstra dimension til biografoplevelsen. Det er svært at forklare - Det skal opleves. Til prisen burde alle biografejere unde sig den oplevelse.

Jeg tror dog aldrig at jeg ville kunne undvære subben - Det er bare ikke helt det samme som når en stor 12" kommer i arbejde til en god action film

Alt-i-alt er jeg yderst tilfreds med købet!



__________________
Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
Til top Vis Audioholic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audioholic
 
Eltax-Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Dejligte set-up :-) jaaaa dali lyder ski godt..... og også lidt bedre end Eltax som du selv siger he he..

__________________
Vi skal have noget mere SKUM!!!
Til top Vis Eltax-Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eltax-Man
 
Audioholic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Eltax-Man skrev:
Dejligte set-up :-) jaaaa dali lyder ski godt..... og også lidt bedre end Eltax som du selv siger he he..

Jo tak Thomas

Men kan jo ikke komme udenom at Dali spiller ganske fornuftigt.

Hvis hjertet og pengepungen kunne vælge stod der et par Vienna BCG hjemme i kosteskabet nu - Der er et sæt på KSB til kun 10klik  Det er godtnok ikke mange jyske dollars ..

Men først og fremmest skal billedet prioriteres. What to do?

Skal man vælge noget 42-50" Pioneer/Panasonic skærm eller gå efter Full-HD projektor/lærred? Ulempen er at jeg ikke kan gå meget mere op end 62" i mit rum og så kan det kun anvendes til filmbrug og ikke almindelig tv-kigning i dagslys mm.



__________________
Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
Til top Vis Audioholic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audioholic
 
Audioholic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

fed sub bas du har der, der må være en rund fyldig bas , hvor har du støvet den op henne ???

Det er en jeg købte via KSB her på foraet. En gut ude fra Ebeltoft har bygget den og jeg fik den til en rigtig fornuftig pris sammen med Jamo forstærkeren - Langt under byggeprisen. Finishen er helt i top og han har brugt mange timer på den.

Han havde bygget et separat "skur" ude i haven som husede hans meget flotte hjemmebiograf - Det var en god oplevelse!

Bassen er jeg dog ikke tilfreds med, da jeg ikke har en forstærker som kan drive den tilfredsstillende, men jeg regner med snart at købe en så der igen kan komme "Umph" på til filmene/musikken



__________________
Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
Til top Vis Audioholic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audioholic
 
KCLasse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Februar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud....dine bass pump enheder liner dem som T-Hansen også havde på et tidspunkt....kunne godt forstille mig de var noget lettere at drive end mine tunge metal paraseat enheder..... Hvor mange vil du tro man kan tilslutte en 2 x 50 watt forstærker ?
Til top Vis KCLasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KCLasse
 
Eltax-Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Har du helt ret i billede skal der til . Jeg har også plan om og skal have smidt projekter osv. op her hvor jeg bor, men har 42 " fuld HD faldskærm, som virker mega godt, syntes jeg. Men den står  også på udskiftning af min denon receiver, den er ved og være lidt gammel så ville heller ikke være skidt med en ny så som du siger der skal være plads til alt hvad pengepungen kan holde til :-) hø hø 


Audioholic skrev:

Eltax-Man skrev:
Dejligte set-up :-) jaaaa dali lyder ski godt..... og også lidt bedre end Eltax som du selv siger he he..

Jo tak Thomas

Men kan jo ikke komme udenom at Dali spiller ganske fornuftigt.

Hvis hjertet og pengepungen kunne vælge stod der et par Vienna BCG hjemme i kosteskabet nu - Der er et sæt på KSB til kun 10klik  Det er godtnok ikke mange jyske dollars ..

Men først og fremmest skal billedet prioriteres. What to do?

Skal man vælge noget 42-50" Pioneer/Panasonic skærm eller gå efter Full-HD projektor/lærred? Ulempen er at jeg ikke kan gå meget mere op end 62" i mit rum og så kan det kun anvendes til filmbrug og ikke almindelig tv-kigning i dagslys mm.



__________________
Vi skal have noget mere SKUM!!!
Til top Vis Eltax-Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eltax-Man
 
db89
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Kunne være man selv skulle overveje de der små shakere når man snart selv skal flytte i lejlighed, lige pt nøjes jeg med en 15" sub, som bliver trukket af en PA-effektforstærker, der er placeret delvis bag sofaen og som kan få sofaen til at ryste lidt.

Hvordan har dine erfaring med de der skiffer fliser været? Reducerer de vibrationerne i gulvet?
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes